abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134905399
Hoi allemaal !

Bedankt om even m'n verhaal te lezen..
Ik ben een jongen die pas 19 geworden is, m'n vriendin is 17 en we hebben sinds maand een relatie. Voor mij is het m'n eerste echte lief, en ik vind dat mijn ouders hier niet zo leuk mee omgaan.

Op sommige vlakken maken ze geen problemen, ze is thuis geweest en ze is met me naar de cinema gegaan met m'n ouders erbij. Wat me echter stoort is dat toen ik haar meevroeg naar de cinema m'n vader redelijk geprikkeld reageerde, omdat hij iets met het gezin alleen wou doen.

Maar het vervelendst vind ik dat ik zonet naar haar thuis gegaan ben, en mn moeder belde me op en vroeg of haar ouders thuis waren. Hierop antwoordde ik dat dit niet zo was en ik hoorde aan haar toon dat ze kwaad was. Mn vader kwam me vervolgens ophalen en vertelde me kwaad dat hij niet wil dat ik naar haar thuis ga als ze alleen is.
Dit geeft mij uiteraard een rotgevoel, ik weet niet waarom, maar ik voel me er echt slecht bij..

Kunnen jullie ze begrijpen? want ik echt niet.. ik ben verdorie 19 jaar
pi_134905544
Klinkt inderdaad belachelijk!! Je bent 19 jaar! Ik zou flink boos zijn!
  maandag 30 december 2013 @ 23:55:26 #3
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_134905649
Lijkt me duidelijk, ze willen dat je niet te hard van stapel loopt en je snikkel in elke halfwarme zak vlees stopt en ze slaan daarin door.
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_134905713
Vertel dit tegen je ouders. Klaar. Punt. Uit.
I never forget a face, but in your case I’d be glad to make an exception.
  maandag 30 december 2013 @ 23:58:07 #5
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_134905792
Misschien is hun probleem voornamelijk dat zij minderjarig is?
(Ja, vanaf 16 is het legaal, maar ja.)
  maandag 30 december 2013 @ 23:58:16 #6
230788 n8n
Pragmatisch
pi_134905801
ga op jezelf wonen als je zo volwassen bent, kan je lekker doen waar je zin in hebt
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 31 december 2013 @ 00:04:58 #7
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_134906164
Zijn je ouders refo's?
pi_134906252
Jij bent 19 ja, dat meisje 17 en ik kan me heel goed voorstellen dat zij dan zoiets hebben van: haar ouders moeten toestemming geven en blah blah.

Maareeh, als je er zo veel problemen mee hebt.. ga op kamers of houd je aan hun regels.
pi_134906512
Maar om hem nou op te halen vind ik wel heel rigoureus.
pi_134906805
Wat een reacties hier, allemaal problemen thuis gehad? Wat een fucking nazis zijn je ouders. Treblinka is er niks bij.
  dinsdag 31 december 2013 @ 00:19:48 #11
294141 tarantism
hups in die kont
pi_134906821
haha harde baas die pa. Gewoon je eigen jong z'n batsavond komen verstieren.
pi_134907127
Die pa heeft al een paar jaar niet meer gemogen zeker :D
pi_134907170
Hij maakte idd problemen over het feit dat ze minderjarig is..
pi_134907191
Vriend, wat je doet is legaal volgens de wet. Ik zoek het ff voor je op.
pi_134907252
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 00:27 schreef Aeqvitas het volgende:
Nou ja ik weet dat het legaal is, maar om de een of andere verouderde denkwijze vormt het alleen zijn met een minderjarige een kortsluiting in hun hoofd.. Voelt voor mij allemaal awkward, aangezien ik ook totaal niet de behoefte heb hierover te praten met hun. Ik heb wat dat betreft een vreselijke band met ze
pi_134907267
Naieve domme kutouders die daar een probleem van gaan maken :') 17 en 19 is gewoon legaal, die moet je gewoon hun gang laten gaan. Je kind van haar thuis ophalen om zo zijn batsavond te verneuken is doelloos en alleen maar sfeerverziekend. Als je kind wil batsen, vind ie echt wel een manier
pi_134907305
http://www.wetrecht.nl/seks-met-minderjarigen/

Je ouders zijn compleet onredelijk. Komt behoorlijk verzuurd over. Vraag of ze het wel goed vinden dat als je haar neukt als ze 1 uur 18 is.
pi_134907365
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 00:30 schreef Aeqvitas het volgende:
http://www.wetrecht.nl/seks-met-minderjarigen/

Je ouders zijn compleet onredelijk. Komt behoorlijk verzuurd over. Vraag of ze het wel goed vinden dat als je haar neukt als ze 1 uur 18 is.
Bedankt om dit op te zoeken man, apprecieer ik! :)
  dinsdag 31 december 2013 @ 00:32:39 #19
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134907399
Jouw ouders zijn enorm naief als ze echt denken dat jullie twee alleen seks kunnen hebben als haar ouders niet thuis zijn, daarnaast, je bent fucking 19 jaar, wat verwachten ze?
Toen ik 19 was woon de ik op mezelf en ik neem aan dat mijn ouders echt wel weten dat ik seks had met mijn vriend.

Je moet eens een goed gesprek met ze aangaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 31-12-2013 00:49:59 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_134907798
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 00:32 schreef snakelady het volgende:
Jouw ouders zijn enorm naief als ze echt denken dat jullie twee alleen seks kunnen hebben als haar ouders thuis zijn, daarnaast, je bent fucking 19 jaar, wat verwachten ze?
Toen ik 19 was woon de ik op mezelf en ik neem aan dat mijn ouders echt wel weten dat ik seks had met mijn vriend.

En dan ook nog het argument "ze is minderjarig" gebruiken...
pi_134908146
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:53 schreef Draakster het volgende:
Klinkt inderdaad belachelijk!! Je bent 19 jaar! Ik zou flink boos zijn!
Dit. Zijn je ouders katholiek ofzo?
  dinsdag 31 december 2013 @ 00:56:24 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134908316
Welk jaar staat er op jullie kalender, 1950?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 31 december 2013 @ 00:57:49 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134908376
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 december 2013 00:51 schreef Dale. het volgende:

[..]

Dit. Zijn je ouders katholiek ofzo?
Want katholieken vinden sex met een minderjarige meestal een probleem?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134908391
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 00:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan ;)
pi_134908394
Gewoon zeggen dat jullie al regelmatig geneukt hebben. Is dat ook duidelijk.
pi_134908416
quote:

[..]

:D
pi_134908446
quote:

[..]

Whehe
Nieuw is niet altijd beter.
pi_134908716
Nee, het gedrag van je ouders is zeker niet normaal tegenover een negentienjarige zoon...

Misschien wel bij kinderen van 14-15 jaar... Maar op jouw leeftijd moeten ze er ook vanuitgaan dàt ze je al als enigszins verantwoordelijk vroeg-volwassen persoon opgevoed hebben..
Als ze nu erachter komen dat nagelaten te hebben , zijn ze te laat en kunnen ze je niet opeens achteraf als een vroege puber behandelen....

Enkel... Ik neem aan dat je ook je ouders kent en kennelijk ben je gezien wat je in de OP schrijft ook een enigszins late ontwikkelaar op dit gebied...
Kennelijk heb je ook zélf nooit dat conflict met hen gehad om hén duidelijk te maken dat hún ouderlijke plicht veranderd is...

Het is nu gewoon aan jou om te tonen aan je ouders dat je vroeg-volwassen bent én dat je dus de confrontatie op een vroeg-volwassen wijze kunt aangaan...
Dus roep hen ter orde, discussieer met hen en bewijs hen dat je geen kind meer bent
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_134910126
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:06 schreef RM-rf het volgende:
Nee, het gedrag van je ouders is zeker niet normaal tegenover een negentienjarige zoon...

Misschien wel bij kinderen van 14-15 jaar... Maar op jouw leeftijd moeten ze er ook vanuitgaan dàt ze je al als enigszins verantwoordelijk vroeg-volwassen persoon opgevoed hebben..
Als ze nu erachter komen dat nagelaten te hebben , zijn ze te laat en kunnen ze je niet opeens achteraf als een vroege puber behandelen....

Enkel... Ik neem aan dat je ook je ouders kent en kennelijk ben je gezien wat je in de OP schrijft ook een enigszins late ontwikkelaar op dit gebied...
Kennelijk heb je ook zélf nooit dat conflict met hen gehad om hén duidelijk te maken dat hún ouderlijke plicht veranderd is...

Het is nu gewoon aan jou om te tonen aan je ouders dat je vroeg-volwassen bent én dat je dus de confrontatie op een vroeg-volwassen wijze kunt aangaan...
Dus roep hen ter orde, discussieer met hen en bewijs hen dat je geen kind meer bent
Wow dit slaat de nagel helemaal op de kop.. Bedankt man, dit advies ga ik eens grondig overwegen
pi_134947277
"Het lijkt wel alsof julier er moeite mee hebben dat ik een vriendin heb, is er iets wat jullie daar met mij over willen bespreken?"

En verder staat hier boven wel mooi verwoord. Hou het wel netjes he, zo volwassen ben je nou ook weer niet ;) Overigens wel volwassen genoeg om op dit punt je eigen beslissingen te nemen. Zolang je thuis woont gelden daar de regels van je ouders, maar daarbuiten sinds ruim een jaar niet meer. Mogelijk moeten je oudersedaar nog even aan wennen en gezien hun gedrag wordt het hoog tijd dat je ze daar op gaat wijzen
pi_134963762
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 00:27 schreef Aeqvitas het volgende:
Ja in België ja?

Taalgebruik is overduidelijk Vlaams...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 1 januari 2014 @ 21:50:47 #32
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_134964402
quote:
5s.gif Op woensdag 1 januari 2014 21:38 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ja in België ja?

Taalgebruik is overduidelijk Vlaams...
Dutroux nam Sabine Dardenne meestal ook mee naar de cinema. Je ziet wat er van gekomen is.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_134967448
Ik vind dat je ouders te overtrokken reageren, maar begrijp wel waar het vandaan komt.

Dat 1e voorbeeld over de bios .. ja, jammer dat je pa daar dan zo op reageert, dat komt de sfeer niet ten goede. Maar ik snap wel dat hij het niet leuk vindt dat jij iemand anders uitnodigt zonder daar even over te overleggen, voor iets wat echt bedoeld was als familie-ding. Zo zijn er bij ons ook soms wel eens dingen waarbij we alleen echt met zijn 4en zijn, en geen aanhang meenemen. Komt niet vaak voor, maar toch. Als ik of mijn zusje dan ongevraagd wel iemand meenemen zou dat in eerste instantie ook uhm, opmerkelijk gevonden worden.

Daarbij lees ik niet dat de irritatie van je vader invloed had op het bioscoopbezoek zelf, dus ik denk dat hij daar eerder geïrriteerd was door zijn zoon die zonder overleg mensen uit gaat nodigen, dan om je vriendin an sich.

Verder ben ik het aardig met dit stukje van RM-rf eens, met enkele kanttekeningen ..

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:06 schreef RM-rf het volgende:

Ja, TS is al 19, en inderdaad in principe oud genoeg om ook op het gebied van liefde (en seks?) de juiste beslissingen te maken, maar of hij ook wijs genoeg is, is ook maar de vraag .. Dat rechtvaardigt het niet dat zijn ouders dit soort zaken voor hem willen bepalen, maar zou het in ieder geval een stukje begrijpelijker maken.

En dat 'Als ze nu erachter komen dat nagelaten te hebben , zijn ze te laat en kunnen ze je niet opeens achteraf als een vroege puber behandelen..' .. Wat een enorme bullshit. Dus jij stopt met je kind opvoeden als het een bepaalde leeftijd bereikt heeft? En niet als hij/zij dat ook daadwerkelijk echt zelf kan?

Je zegt 'TS kent zijn ouders' .. dat geldt omgekeerd net zo goed. Zijn ouders kennen hem een stuk beter dan wij, dus voor ons om nu maar te roepen 'TS is 19 dus .. ' is veel te kort door de bocht.

En over die discussie aangaan. NIET doen. Het werkt echt nooit om een discussie aan te gaan met argumenten als 'ik ben zo oud, dus ..'. Een puber kan discussiëren, een volwassene kan een dialoog aangaan waarbij je elkaars standpunt zo helder mogelijk probeert te begrijpen. Niet om iets te winnen of te overtuigen, maar puur om wederzijds begrip. Geen 'maar', geen 'jij/jullie doen ..', alleen maar 'ik denk/voel', luisteren en doorvragen.

En als TS dan inderdaad gewoon kan laten zien dat hij volwassen genoeg is om als volwassene behandeld te worden (bijvoorbeeld door even te overleggen met zijn vader, of niet achter de rug van iemands ouders in hun huis neuken), lijkt me er niets aan het handje.

Want feit blijft, hun huis, hun regels.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 00:32 schreef snakelady het volgende:
Jouw ouders zijn enorm naief als ze echt denken dat jullie twee alleen seks kunnen hebben als haar ouders niet thuis zijn, daarnaast, je bent fucking 19 jaar, wat verwachten ze?

En ja, het zou erg naïef zijn van zijn ouders om te denken dat ze kunnen voorkomen dat TS en zijn vriendin seks hebben. Maar is dat wel het geval? TS, wisten haar ouders dat jij langs zou komen terwijl zij er zelf niet waren? Vinden zij dat goed? Dat stukje info mis ik dan weer net. Want dat zou in mijn ogen prima verklaren waarom jouw ouders er moeite mee hebben dat jullie daar alleen zitten. Een stukje respect voor andermans huis en regels.

De ouders van TS voelen (en denk ik ook terecht) ergens een stukje verantwoordelijkheid tov de ouders van dat jongere meisje. Zij hebben de afgelopen 19 jaar een product helpen ontwikkelen, dat nu op de markt komt. Eventueel met enkele fabricagefouten, waar ze nu een ander mee opzadelen. Het is één ding om zo naïef te zijn en te denken seks te kunnen voorkomen. Maar het is een totaal ander iets om het maar gewoon toe te staan dat jullie iets doen achter de rug van haar ouders. Je ouders moeten ook haar ouders nog recht aan kunnen kijken, samen door dezelfde deur etc.

Zo te horen was jij op je 19e inderdaad al zelfstandig en volwassen. Dat maak ik nergens op uit de posts van TS. En je beoordeelt iemand inderdaad op gedrag, en niet op leeftijd.
"Pools are perfect for holding water"
pi_134967971
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:57 schreef Caevinius het volgende:

[..]

Wow dit slaat de nagel helemaal op de kop.. Bedankt man, dit advies ga ik eens grondig overwegen
Dit is het antwoord wat je wilde horen, zodat je het in een discussie tegen je ouders kan gebruiken? Want tegen je ouders in gaan is de beste manier om te laten zien dat je volwassen bent?

Als ik jou was (met wat ik nu weet, want he, ik was ook 19 ..) zou ik ze eerst laten zien dat je volwassen bent, en ze dan eens uitleggen wat jouw standpunt is en begrip opbrengen voor dat van je ouders.

En daarbij dus:
- heb je even met je ouders overlegd voordat je haar uitnodigde?
- wisten haar ouders dat jij langs kwam terwijl zij weg waren en vinden zij dit goed?

Allebei nee? Eigen schuld, niet aanstellen.

Allebei ja? dan:

quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 11:27 schreef Avondmens het volgende:
"Het lijkt wel alsof Ik heb het gevoel dat jullie er moeite mee hebben dat ik een vriendin heb, is er iets wat jullie daar met mij over willen bespreken?"

En verder staat hier boven wel mooi verwoord. Hou het wel netjes he, zo volwassen ben je nou ook weer niet ;) Overigens wel volwassen genoeg om op dit punt je eigen beslissingen te nemen. Zolang je thuis woont gelden daar de regels van je ouders, maar daarbuiten sinds ruim een jaar niet meer. Mogelijk moeten je ouders daar nog even aan wennen en gezien hun gedrag wordt het hoog tijd dat je ze daar op gaat wijzen
"Pools are perfect for holding water"
pi_134972132
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 22:51 schreef probeer het volgende:
En dat 'Als ze nu erachter komen dat nagelaten te hebben , zijn ze te laat en kunnen ze je niet opeens achteraf als een vroege puber behandelen..' .. Wat een enorme bullshit. Dus jij stopt met je kind opvoeden als het een bepaalde leeftijd bereikt heeft? En niet als hij/zij dat ook daadwerkelijk echt zelf kan?
Dan begrijp je die post niet goed ...
Ik ben overigens ook zelf ouder van een tienerdochter.

Wat ik aangeef is dat je moet opvoeden wanneer dat zin heeft en als je kind negentien jaar oud is (en niet aan een Down-syndroom of geestelijke handicap lijd), moet je als ouder niet meer denken de plicht te hebben je kind zn boterhammetjes te snijden of verder te bepalen wat goed voor hem is...
Opvoeden is je kind uiteindelijk leren zelfstandig te zijn.

Negentien jaar is gewoon te oud om door je ouders aan de hand genomen te moeten worden....
en als je als ouder dan nog denkt dat je kind niet zomaar alleen met een meisje samen kan zijn, heb je als ouder domweg gigantisch gefaald.
Iedere 'normale' negentienjarige kan best een avondje alleen met een meisje zijn en zelf bepalen wat wel en wat niet te doen.

Overigens denk ik wel dat die negentienjarige jongen dan ook eens hard nodig moet gaan bewijzen al zo oud te zijn en zich ook zo te gedragen... ik denk idd dat zulk ouderijk gedrag zeker kan komen door een kind dat zich zélf nogal afhankelijk en onvolwassen opstelt en dan is het aan de TS om tegenover zijn ouders eens hardnodig te bewijzen dat hij al zo oud is en zich volwassen en verantwoordelijk kan gedragen.

Wat jij voorstelt aan de TS.. dat hij vooral _niet_ de discussie met zn ouders moet aangaan, komt op mij over als een soort van 'capitulatie' voor heun idee 'dat hij er met zn negentien jaar nog niet aan toe is'..
Als de TS dat zou doen, is hij inderdaad een onvolwassen idiootje dat kennelijk nooit volgroeid is, ergens is blijven steken in de puberteit (al dan niet door een beperkende opvoeding van zn ouders) en daar ook zal blijven ...

Ik geef enkel aan dat het aan de TS zélf is zich volwassen te gaan gedragen en de mening van zn ouders als 'onjuist' en 'voorbarig' te bewijzen.
Volwassen worden is iets dat je als jong-volwassen persoon zélf moet doen en dat doe je ook door je te 'bevrijden' van te rigoreuze bepalingen en bemoeizucht van je ouders.

[ Bericht 5% gewijzigd door RM-rf op 02-01-2014 00:48:29 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_134972860
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 22:59 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit is het antwoord wat je wilde horen, zodat je het in een discussie tegen je ouders kan gebruiken? Want tegen je ouders in gaan is de beste manier om te laten zien dat je volwassen bent?

Als ik jou was (met wat ik nu weet, want he, ik was ook 19 ..) zou ik ze eerst laten zien dat je volwassen bent, en ze dan eens uitleggen wat jouw standpunt is en begrip opbrengen voor dat van je ouders.

En daarbij dus:
- heb je even met je ouders overlegd voordat je haar uitnodigde?
- wisten haar ouders dat jij langs kwam terwijl zij weg waren en vinden zij dit goed?

Allebei nee? Eigen schuld, niet aanstellen.

Allebei ja? dan:

[..]

Ja ik heb het ze eerst gevraagd, waarna de vervelende reactie van mn vader kwam, mn moeder was wat kwaad op mijn vader door zijn reactie. Ook het antwoord op de 2e vraag is positief, haar ouders zijn redelijk flexibel op dat gebied.. Voorts er even bij vermelden dat ik op kamers zit van maandag tot vrijdag dus ik kook mn eigen potje en zorg ook voor mijn eigen onderhoud..
Trouwens, bedankt om hier zoveel tijd in te stoppen, dit betekent veel voor me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')