Het is even pijnlijk, maar daarna maandelijks geen kosten meer is ook wel lekker natuurlijkquote:Op maandag 30 december 2013 19:30 schreef µ het volgende:
Ennn 724 euro afgeschreven voor een heel jaar zorg. In februari 40 euro terug, goede zaken.
True. Heb het altijd zo gedaanquote:Op maandag 30 december 2013 19:54 schreef rene90 het volgende:
[..]
Het is even pijnlijk, maar daarna maandelijks geen kosten meer is ook wel lekker natuurlijk
Ik niet, zat elke maand op 135 euro dus dat scheelt me behoorlijk jaarlijks nu ik naar 724 ga.quote:
was het maar waar maar in januari kan je ook nog een nieuwe zorgverzekeraar kiezen. Dus die reclames blijven helaas nog 1 maand.quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:03 schreef Nizno het volgende:
YEAH! nog maar een kleine 9 uur last van zorgverzekeringsreclames
Hoe bereken je dan collectiviteit? Via independer kan ik mijn huidige verzekering wel vinden maar niet de collectiviteit die ik nu heb waardoor de (prijs)uitkomst niet helemaal klopt.quote:Op maandag 30 december 2013 20:40 schreef Zinedinho het volgende:
Ik blijf dit jaar bij ZK. Betaal 83 euro voor basis + aanvullend 3 sterren en tandarts 2 en maximaal eigen risico. Kan nergens anders een goedkopere vinden met hetzelfde pakket en dat terwijl iedereen zegt dat ZK zo duur is. Het zal wel te maken hebben met mijn collectiviteit. (Lsvb). Dat scheelt echt een pak.
Ik heb vorig jaar deze site gebruikt. Ik kreeg ook nog eens 75 euro terug. Overigens betaal(de) ik in 2013 98 euro, dat is dus 15 euro omlaag gegaan. Maarja mijn zorgtoeslag is met 17 euro omlaag gegaan.quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:38 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Hoe bereken je dan collectiviteit? Via independer kan ik mijn huidige verzekering wel vinden maar niet de collectiviteit die ik nu heb waardoor de (prijs)uitkomst niet helemaal klopt.
Ik zie dat de eigen bijdrage ongeacht welk pakket 860e is, ik dacht wel dat dat 350 bleef bij Extra. Wat bedoel je met aanvullende verzekeringen? Die zijn toch al opgenomen in het pakket of moet ik er weer extra aanvullende bij gooien?quote:Op dinsdag 31 december 2013 16:28 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ben vorig jaar naar czdirect overgestapt, blijf daar ook komend jaar bij. Bevalt mij prima.
Lees even goed door wat de voorwaarden zijn voor de aanvullende verzekeringen, kosten-baten naast elkaar leggen en check of je zorgverleners gecontracteerd zijn.
Mooi toch?quote:Op maandag 30 december 2013 20:40 schreef Zinedinho het volgende:
Ik blijf dit jaar bij ZK. Betaal 83 euro voor basis + aanvullend 3 sterren en tandarts 2 en maximaal eigen risico. Kan nergens anders een goedkopere vinden met hetzelfde pakket en dat terwijl iedereen zegt dat ZK zo duur is. Het zal wel te maken hebben met mijn collectiviteit. (Lsvb). Dat scheelt echt een pak.
Hoe moeten wij dat weten? Bel ze even anders.quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:44 schreef leolinedance het volgende:
Is de kans groot dat ik door de mand val met mijn collectiviteitsnummer? Ik zit al jaren bij Zilveren Kruis omdat ik een vergoeding kreeg van mijn werkgever en dus een collectiviteitsnummer.
Nu ben ik van werkgever veranderd, maar heb de collectiviteit van mijn vorige werkgever laten staan. Krijg ik hier problemen mee?
Misschien heeft iemand er ervaring mee? Zou toch kunnen, of zeg ik nu iets heel geks?quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:55 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hoe moeten wij dat weten? Bel ze even anders.
Gewoon straks wijzigen naar Fitclub collectiviteit, dat is volgens mij een gratis collectiviteitquote:Op woensdag 1 januari 2014 16:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Misschien heeft iemand er ervaring mee? Zou toch kunnen, of zeg ik nu iets heel geks?![]()
Overigens wil ik geen slapende honden wakker maken en zullen ze vandaag wel gesloten zijn.
Bij Agis heb ik vijf jaar de korting van een vorige werkgever gebruiktquote:Op woensdag 1 januari 2014 15:44 schreef leolinedance het volgende:
Is de kans groot dat ik door de mand val met mijn collectiviteitsnummer? Ik zit al jaren bij Zilveren Kruis omdat ik een vergoeding kreeg van mijn werkgever en dus een collectiviteitsnummer.
Nu ben ik van werkgever veranderd, maar heb de collectiviteit van mijn vorige werkgever laten staan. Krijg ik hier problemen mee?
CZ. 7 jaarquote:Op woensdag 1 januari 2014 18:00 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Bij Agis heb ik vijf jaar de korting van een vorige werkgever gebruikt
ING? Dat is pas sinds enkele weken.quote:Op woensdag 1 januari 2014 18:15 schreef BigSmurf het volgende:
Ik zie net dat je binnen je internetbankieren toekomstige ingeplande incasso's kan zien (wist ik helemaal niet), op 8 januari wordt de jaarbetaling van FBTO afgeschreven.
ING ja. Didn't know.quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:00 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
ING? Dat is pas sinds enkele weken.
als er 1 door de overheid geregelde verzekering was kon dit geld veel beter besteed worden!quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:03 schreef Nizno het volgende:
YEAH! nog maar een kleine 9 uur last van zorgverzekeringsreclames
wist ik ook nietquote:Op woensdag 1 januari 2014 18:15 schreef BigSmurf het volgende:
Ik zie net dat je binnen je internetbankieren toekomstige ingeplande incasso's kan zien (wist ik helemaal niet), op 8 januari wordt de jaarbetaling van FBTO afgeschreven.
ja, heeft te maken met de overgang naar IBAN.quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:00 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
ING? Dat is pas sinds enkele weken.
pure geldverspilling als je het mij vraagt. Mensen willen ook niet overstappen bij dit soort zaken. Zeker niet als je wat ouder bent, of een medisch verleden hebt dan is dat vaak ook helemaal niet mogelijk, omdat je niet geaccepteerd wordt bij een verzekeringsmaatschappij voor de aanvullende verzekeringen Je wordt dan gedwongen te blijven zitten.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:11 schreef Aventura het volgende:
Ik zag gisteren op het journaal dat maar 5% overstapt. Waarom dan al dat tv-, radio en internetgeweld?
De verwachting zal zijn geweest dat het meer zou zijn.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:11 schreef Aventura het volgende:
Ik zag gisteren op het journaal dat maar 5% overstapt. Waarom dan al dat tv-, radio en internetgeweld?
zoals ik al zei, als je voor de verzekering een "risico" vormt dan kun je niet overstappen voor de aanvullende verzekering. Die hele marktwerking is een Farce!quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:24 schreef Aventura het volgende:
Dat zal het zijn, het percentage lag voorgaande jaren zelfs nog hoger. Maar niet veel: een paar procent. Uit onderzoek is ook al gebleken dat mensen niet graag wisselen. Ze willen zekerheid, service en ook niet teveel uit moeten zoeken. En bang voor kleine lettertjes. Lijkt me niet geheel onterecht, je moet opletten!
Ja, teveel zorgbehoeftigen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik vind het absurd dat ik meer dan 100 euro per maand betaal voor een karige verzekering en dat iedereen in Nederland dit doet en dat er vanuit de overheid nog 80 miljard naar de zorg BIJ moet. Volgens mij is er dan iets goed mis.
Maar dat komt niet door het 'opeens' jaarlijks betalen. Als dat écht zoveel scheelde dan betaalde iedereen wel per jaar. (tewijl dat 35 euro op de totale rekening zal schelen).quote:Op maandag 30 december 2013 19:57 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik niet, zat elke maand op 135 euro dus dat scheelt me behoorlijk jaarlijks nu ik naar 724 ga.
Klopt, stond een beetje scheef zo.quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:32 schreef -Splash- het volgende:
wijl dat 35 euro op de totale rekening zal schelen).
Dat kan alleen als jij het KAN betalen per jaar. Zelfs heb je een basisverzekering van zeg, 75 euro per maand moet je 900 euro in 1x aftikken voor een jaar. En dan vervolgens dit bericht van Nibudquote:Op donderdag 2 januari 2014 13:32 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Maar dat komt niet door het 'opeens' jaarlijks betalen. Als dat écht zoveel scheelde dan betaalde iedereen wel per jaar. (tewijl dat 35 euro op de totale rekening zal schelen).
Als jij geen spaargeld hebt, kan jij ook niet 900 euro in 1x aftikken. Het is een kip-ei verhaal, maar je zal eerst die 900 moeten opbouwen terwijl je maandelijks betaalt en dan kan je pas het jaar daarna jaarlijks betalen.quote:Uit eerder onderzoek van het Nibud bleek dat 20% van de huishoudens geen spaargeld heeft
Eh... waar komt dit opeens vandaan?quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:40 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Dat kan alleen als jij het KAN betalen per jaar. Zelfs heb je een basisverzekering van zeg, 75 euro per maand moet je 900 euro in 1x aftikken voor een jaar. En dan vervolgens dit bericht van Nibud
[..]
Als jij geen spaargeld hebt, kan jij ook niet 900 euro in 1x aftikken. Het is een kip-ei verhaal, maar je zal eerst die 900 moeten opbouwen terwijl je maandelijks betaalt en dan kan je pas het jaar daarna jaarlijks betalen.
Nogal een algemene vraag ditquote:Op donderdag 2 januari 2014 22:25 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Meer mensen een vreemde incasso gehad?? Klopt niet...
quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:38 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Ach die paar tientjes. Dat is niets vergeleken met IB.
ook een verborgen bezuiniging!!!quote:een inkomen hebben in 2013 dat niet hoger is dan ¤ 30.939 (voor alleenstaanden) of gezamenlijk niet meer verdienen dan ¤ 42.438 (voor partners). Vanaf 2014 geldt dat uw inkomen niet hoger is dan ¤ 28.482 (voor alleenstaanden). Voor meerpersoonshuishoudens geldt een maximum gezamenlijk inkomen van ¤37.145;
Wat een onzin.quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:32 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
ik krijg 0 zorgtoeslag, je moet wel minima zijn om zorgtoeslag te krijgen. weer zoiets idioots van dit systeem. paupers ,zwervers en tokkies krijgen alles en de hardwerkende Nederlander moet alles voor hen betalen. Die zorgtoeslag moet natuurlijk gewoon afgeschaft worden en de zorgpremie moet automatisch worden ingehouden van je loon/uitkering.
mss iets hoger, maar veel is het niet in ieder geval.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Voor de goede orde, hier kun je precies lezen wat de eisen zijn om in aanmerking te komen voor zorgtoeslag.
Als alleenstaande zonder toeslagpartner, tot een jaarlijks inkomen van ¤ 28.482.
En dat is toch echt een tikkie hoger dan het wettelijk minimumloon.
Ik kan je vertellen dat er een hele hoop 'hardwerkende Nederlanders' zijn die van een dergelijk inkomen moeten rondkomen. En dat zijn dus géén 'paupers, zwervers en tokkies'.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:04 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
mss iets hoger, maar veel is het niet in ieder geval.
ik kreeg t afgelopen jaar nog met 30000 en ik ben echt geen arme sloeber. Verbaasde me erover dat ik het kreeg.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:04 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
mss iets hoger, maar veel is het niet in ieder geval.
1) het maximale inkomen is verlaagd, en 2) je kreeg waarschijnlijk niet meer dan een paar tientjes op z'n hoogst.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:19 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
ik kreeg t afgelopen jaar nog met 30000 en ik ben echt geen arme sloeber. Verbaasde me erover dat ik het kreeg.
kreeg maar 10 euroquote:Op donderdag 2 januari 2014 23:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
1) het maximale inkomen is verlaagd, en 2) je kreeg waarschijnlijk niet meer dan een paar tientjes op z'n hoogst.
Ňf je hebt e.e.a. verkeerd ingevuld en dan volgt er hoogstwaarschijnlijk een naheffing van de BD.
Dit gezegd hebbende, ik moet mijn vriend nog waarschuwen dat hij zijn aanspraak op zorgtoeslag voor 2014 moet aanpassen.
Dit is een fikse tegenslag voor veel mensenquote:Op donderdag 2 januari 2014 22:48 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
[..]
ook een verborgen bezuiniging!!!
Naar mijn weten kan die opzegging nog gewoon doorgegeven worden.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:36 schreef Zocalo het volgende:
Ik had via de site van de Consumentenbond een overstap gemaakt naar Ditzo. Hier heb ik een bevestiging van. Zojuist met Ditzo gebeld, zij hebben hem echter niet doorgekregen. De oude heb ik niet opgezegd omdat dat samen met de overstap zou gebeuren. Kan ik alsnog overstappen of zit ik een jaar aan de oude vast? Ik heb immers een bevestiging van de aanvraag van overstap..
Overstappen kan zeker nog wel mits de oude opgezegd is voor 31 december. Dit zouden ze overigens bij de klantenservice van Ditzo moeten kunnen vertellen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Naar mijn weten kan die opzegging nog gewoon doorgegeven worden.
Nu nog overstappen kan sowieso niet.
En dat laatste bedoelde ik dus.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:13 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Overstappen kan zeker nog wel mits de oude opgezegd is voor 31 december. Dit zouden ze overigens bij de klantenservice van Ditzo moeten kunnen vertellen.
Andere opzeggingen komen ook nog in de eerste dagen van januari binnen. De laatste uren van 2013 zijn er nog honderden mensen overgestapt waarbij de opzegging pas in 2014 aangeboden wordt aan de vorige verzekeraar.
Zelf aangeven dat je nog wilt wisselen zal inderdaad niet meer lukken.
Dan maar hopen dat het bij de Consumentenbond goed is doorgekomen. Ditzo wist van niets dus de oude is nog actief.quote:
Die afschrijvingen zijn natuurlijk al langere tijd geleden ingepland.. Gewoon storneren;-)quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
Interpolis heeft toch nog weer afgeschreven terwijl ik overgestapt was.
Beetje laat, ik bel maandag wel even.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:50 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Die afschrijvingen zijn natuurlijk al langere tijd geleden ingepland.. Gewoon storneren;-)
Dat is niet gewoon omdat je in december de premie voor december betaalt, dus pas in januari het lagere bedrag betaalt?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:52 schreef Aventura het volgende:
Ik ben bij fbto gebleven, maar ze hebben het oude bedrag geincasseerd, ongeveer ¤8 meer. Maandag maar even bellen.
ik zit/zat ook bij VGZ, daar gaat ie dus ook niet lekkerquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:15 schreef zwarteweduwe het volgende:
Ook VGZ incasseerde de premie voor januari vrolijk. Onterecht dus, want ik ben overgestapt naar Zilveren Kruis. ZK zou opzegging regelen
Op oudjaarsdag nog gebeld met VGZ. Daar zeiden ze dat ze nog geen opzegging binnen hadden. Maar ze zouden de opzegging wel meteen in orde maken.
Vervolgens heb ik gebeld met de nieuwe verzekeraar, ZK dus. ZK vertelde dat ze mijn opzegging al op 20 november bij Vecozo hadden neergelegd, maar dat deze nog niet door VGZ was opgepakt.
Vreemd.
Je zal wel geen medicatie gebruikenquote:Op zondag 5 januari 2014 07:02 schreef Legatus het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om 2x over te stappen in december?
Was begin december overgestapt van zorgverzekeraar A naar B. Eind december heb ik mij aangemeld bij C en ging er daarbij vanuit dat C de opzegging bij B zou gaan regelen.
Nooit bij stilgestaan of dat eigenlijk wel mogelijk was. Nu vrees ik dat ik twee keer ben verzekerd voor een basisverzekering.
Ik had m'n Besured pas al begin december. Overgestapt naar FBTO ook, die hebben keurig opgezegd, bevestiging gehad van Besured en automatische incasso jaarbetaling staat ingepland op 8 januari. Zou even afwachten, en anders even bellen als je zekerheid wil.quote:Op zondag 5 januari 2014 22:11 schreef Extraneus het volgende:
Ik kreeg gewoon de pas voor VGZ terwijl ik overgestapt ben naar FBTO.![]()
Heb nog altijd geen acceptgiro gekregen van FBTO voor de jaarbetaling.
Storneren geen optie?quote:Op maandag 6 januari 2014 10:47 schreef lipjes het volgende:
Nou na een uur maar opgegeven bij de FBTO.
Tweet + terugbellen dan maar.
Waar spek je hun helpdeskkas als de fout aan hun kant ligt? Storneren en dat is het.quote:Op maandag 6 januari 2014 10:47 schreef lipjes het volgende:
Nou na een uur maar opgegeven bij de FBTO.
Tweet + terugbellen dan maar.
wat staat in de polisvoorwaarden dan over vergoeding van de huisartszorg? zou mij kunnen voorstellen dat het een bepaald percentage is bij niet gecontracteerde huisarts...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:23 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Contractafspraken 2014
De zorgzoeker wordt op dit moment gevuld met de afspraken die wij met huisartsen gemaakt hebben. Het kan zijn dat u uw huisarts nog niet terug vindt in onze zorgzoeker. U kunt er vanuit gaan dat u ook in dat geval huisartsenzorg in 2014 gewoon vergoed krijgt conform de polisvoorwaarden.
Hoe vatten jullie het onderstreepte gedeelte op?
Kan wel, mits je de oude voor 31 december hebt opgezegd. Je hebt dan een maand te tijd om een nieuwe te zoeken en die gaat dan met terugwerkende kracht per 1 januari in.quote:Op woensdag 8 januari 2014 07:01 schreef _Dido_ het volgende:
Je kunt niet meer van verzekering wijzigen, wel je huidige nog aanpassen.
Alle huisartsen worden vergoed. Dat lijstje is er voor iets speciaals bij een speciale aandoening. Dit was al eerder in deze reeks vermeld. Ik weet het niet meer precies, maar ik weet wel dat alle huisartsen vergoed worden (mits natuurlijk ze zijn geregistreerd als arts in 1 of andere nationale lijst).quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:23 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Contractafspraken 2014
De zorgzoeker wordt op dit moment gevuld met de afspraken die wij met huisartsen gemaakt hebben. Het kan zijn dat u uw huisarts nog niet terug vindt in onze zorgzoeker. U kunt er vanuit gaan dat u ook in dat geval huisartsenzorg in 2014 gewoon vergoed krijgt conform de polisvoorwaarden.
Hoe vatten jullie het onderstreepte gedeelte op?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
natuurlijk, wat anders? Als je wacht, krijg je het pas over 3 weken terug.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:26 schreef Luukiemaster het volgende:
Ditzo heeft ook vrolijk afgeschreven.. ik heb wel een bevestiging van uitschrijving gehad. Storneren?
Dus in één keer je eigen risico er doorheen gejaagd?quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:42 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben blij dat ik toch voor een eigen risico van 360 euro heb gekozen, ik zat op 2 januari op de eerste hulp.
Nog geen rekening gehad, maar die kans is wel aanwezig ja. Ik moet vrijdag terug en ik ben bang dat het nog wel een staartje krijgt in de vorm van een operatie of fysio of iets anders in die richting.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:54 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dus in één keer je eigen risico er doorheen gejaagd?
Sterkte, in ieder geval een goede keus gemaakt met het eigen risico. Als je aan de operatie moet ben je er sowieso wel doorheen natuurlijk.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nog geen rekening gehad, maar die kans is wel aanwezig ja. Ik moet vrijdag terug en ik ben bang dat het nog wel een staartje krijgt in de vorm van een operatie of fysio of iets anders in die richting.
Thanks.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:56 schreef rene90 het volgende:
[..]
Sterkte, in ieder geval een goede keus gemaakt met het eigen risico. Als je aan de operatie moet ben je er sowieso wel doorheen natuurlijk.
Niet als je per 1 januari al een nieuwe hebt afgesloten toch?quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Kan wel, mits je de oude voor 31 december hebt opgezegd. Je hebt dan een maand te tijd om een nieuwe te zoeken en die gaat dan met terugwerkende kracht per 1 januari in.
Dat kan niet nee.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:07 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Niet als je per 1 januari al een nieuwe hebt afgesloten toch?
Dus als ik van FBTO naar AnderZorg ga en in januari besluit dat ik toch liever naar Zilveren Kruis wil.
Kleine aanvulling/correctie: alle consulten bij de HA worden sowieso vergoed uit de basisverzekering, bij welke zorgverzekering dan ook, zonder dat je daarvoor je eigen risico moet aanspreken.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Alle huisartsen worden vergoed. Dat lijstje is er voor iets speciaals bij een speciale aandoening. Dit was al eerder in deze reeks vermeld. Ik weet het niet meer precies, maar ik weet wel dat alle huisartsen vergoed worden (mits natuurlijk ze zijn geregistreerd als arts in 1 of andere nationale lijst).
Dan nog zou ik altijd 860 euro kiezen. Je moet er namelijk niet vanuit gaan dat je IEDER jaar wat hebt. Bekijk het op de lange termijnquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Thanks.![]()
Maar als ik mag kiezen betaal ik liever 360 euro dan 860 euro.
Mwa, ik houd het persoonlijk wel bij 360 euro, dat is er bij mij halverwege feb weer doorheen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 00:38 schreef MolFan het volgende:
[..]
Dan nog zou ik altijd 860 euro kiezen. Je moet er namelijk niet vanuit gaan dat je IEDER jaar wat hebt. Bekijk het op de lange termijn
Als het goed is is het niet zo dat je elk jaar 360 euro aftiktquote:Op donderdag 9 januari 2014 00:47 schreef lipjes het volgende:
[..]
Mwa, ik houd het persoonlijk wel bij 360 euro, dat is er bij mij halverwege feb weer doorheen.
En dat zal het jaarlijks zijn
Zelfs als zou ik alleen mijn medicatie hoeven te betalen knal ik het er al doorheenquote:Op donderdag 9 januari 2014 00:48 schreef MolFan het volgende:
[..]
Als het goed is is het niet zo dat je elk jaar 360 euro aftiktHuisarts etc valt niet onder je eigen risico namelijk
Ik heb gewoon 860 euro gepakt en betaal 62 euro per maand, jammer dan als ik wat heb. Het weegt niet op tegen hetgeen wat ik bespaar over een termijn van plus minus 5 a 10 jaar.
Dan moet je het niet doen iddquote:Op donderdag 9 januari 2014 00:53 schreef lipjes het volgende:
[..]
Zelfs als zou ik alleen mijn medicatie hoeven te betalen knal ik het er al doorheen
Binnenkort weer 4 ziekenhuis dagen
Nee, ik ben er wel van teruggekomen, eigen risico verhogen.
Was nooit ziek, kerngezond.
Helaas sinds vorig jaar reuma (op 22 jarige leeftijd) toen was het toch even slikken die 850 euro.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:21 schreef BigSmurf het volgende:
FBTO jaarbetaling is afgeschreven.Jammer dat ze dat pas in 2014 doen en niet net nog ff in het oude jaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Het is 660 of 860 omdat je ook korting krijgt natuurlijk maar in dit geval dan de goede keuze.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Thanks.![]()
Maar als ik mag kiezen betaal ik liever 360 euro dan 860 euro.
360 of 660 (of 610).quote:Op donderdag 9 januari 2014 07:19 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het is 660 of 860 omdat je ook korting krijgt natuurlijk maar in dit geval dan de goede keuze.
wel als je altijd medicijnen nodig hebt omdat je een chronische aandoening hebt. Ik ben heel gezond, heb nooit iets maar heb wel een hoge bloeddruk. Die houd ik mooi laag met medicijnen, die ik ws mijn hele leven moet slikken. Dit kost me ong 300 per jaar uit mijn eigen risico. Verhogen doe ik dus maar niet.quote:Op donderdag 9 januari 2014 00:48 schreef MolFan het volgende:
[..]
Als het goed is is het niet zo dat je elk jaar 360 euro aftiktHuisarts etc valt niet onder je eigen risico namelijk
Ik heb gewoon 860 euro gepakt en betaal 62 euro per maand, jammer dan als ik wat heb. Het weegt niet op tegen hetgeen wat ik bespaar over een termijn van plus minus 5 a 10 jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |