abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134880075
Ik denk er al jaren over na, maar het blijft mij intrigeren.

Eigenlijk zou dit topic in Sociale psychologie moeten, of in Biologie. Ten minste, zo is het bedoeld.

Ik zou graag heel veel voor- en nadelen willen horen!
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
pi_134880367
Voordelen:
Je vrouw wordt niet continu volgespoten door andere mannen.
pi_134880391
Voordelen... met de juiste anticonceptie en een SOA test kun je condooms voortaan achterwege laten. Je hebt immers maar 1 partner. In de meeste relaties zal seksuele trouw ook een hoop ruzies voorkomen :')

Nadelen... mensen zijn van nature niet seksueel trouw. Mannen kijken openlijk naar andere vrouwen en fantaseren er lustig op los over iedereen behalve hun eigen partner (beetje generaliserend). Vrouwen zijn trouwens net zo erg. In veel relaties krijg je na verloop van tijd een zekere seksuele frustratie omdat je toch 'ook wel eens iets nieuws wil'. Dan komt de man voorzichtig met het idee voor een trio, vriendin wordt boos... man houd er over op en gaat 2 weken later vreemd omdat hij toch die behoefte voelt. Blabla bla, hoop drama, einde relatie :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_134880405
Je kunt er zelf niet mee beginnen? Of kun je niets bedenken?
pi_134880442
En wat bedoel je precies met seksueel trouw? Vreemdgaan in monogame relaties of hou je bijvoorbeeld rekening met open relaties?
pi_134880471
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:37 schreef TigerXtrm het volgende:
Voordelen... met de juiste anticonceptie en een SOA test kun je condooms voortaan achterwege laten. Je hebt immers maar 1 partner. In de meeste relaties zal seksuele trouw ook een hoop ruzies voorkomen :')

Nadelen... mensen zijn van nature niet seksueel trouw. Mannen kijken openlijk naar andere vrouwen en fantaseren er lustig op los over iedereen behalve hun eigen partner (beetje generaliserend). Vrouwen zijn trouwens net zo erg. In veel relaties krijg je na verloop van tijd een zekere seksuele frustratie omdat je toch 'ook wel eens iets nieuws wil'. Dan komt de man voorzichtig met het idee voor een trio, vriendin wordt boos... man houd er over op en gaat 2 weken later vreemd omdat hij toch die behoefte voelt. Blabla bla, hoop drama, einde relatie :')
En als je als man hier open & eerlijk voor uit komt wordt je scheef aangekeken.
pi_134880500
Elke dag een biefstuk gaat vervelen, af en toe een kroketje uit de muur is dan heel smakelijk.
pi_134880548
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:39 schreef Oksel het volgende:
Elke dag een biefstuk gaat vervelen, af en toe een kroketje uit de muur is dan heel smakelijk.
Prima, maar dan moet je je vrouw ook hiervoor de kans geven om met andere mannen naar bed te gaan.
pi_134880566
Voordelen: dan hoef je er zelf niet zo vaak overheen.
pi_134880603
quote:
6s.gif Op maandag 30 december 2013 16:40 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Prima, maar dan moet je je vrouw ook hiervoor de kans geven om met andere mannen naar bed te gaan.
:Y
pi_134880611
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:39 schreef Oksel het volgende:
Er zijn vele manieren om biefstuk klaar te maken, je kan hem eventueel ook verwerken tot vlees in het kroketje.
pi_134880650
quote:
6s.gif Op maandag 30 december 2013 16:40 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Maar daar heeft ze geen behoefte aan.
pi_134880786
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:43 schreef Oksel het volgende:

[..]

Goed, dan een lekkere vegatarische loempia!
Mja, weet je wat het vaak is, de sleur komt in de relatie, de vrouw vaak krijgt chronisch hoofdpijn.
Voor een verkoudheid staan ze direct bij de huisarts, maar voor 5 maand hoofdpijn kijken ze het wel even aan, het is de kunst om altijd er iets spannends van te maken.
pi_134881104
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:45 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Mja, weet je wat het vaak is, de sleur komt in de relatie, de vrouw vaak krijgt chronisch hoofdpijn.
Voor een verkoudheid staan ze direct bij de huisarts, maar voor 5 maand hoofdpijn kijken ze het wel even aan, het is de kunst om altijd er iets spannends van te maken.
Ligt ook aan de mindset en opvoeding van iemand hoor. Sommige mensen hebben niet zoveel met seks of durven hun seksualiteit niet te erkennen of te verkennen. Dan kan je het spannend proberen te maken maar dat zal uiteindelijk misschien zelfs averechts werken.

Dan wordt de situatie toch iets lastiger. Als een man zijn behoeftes heeft maar zijn vriendin die behoeftes niet kan of wil bevredigen. Of andersom natuurlijk. Ga je dan de hele relatie stoppen omdat het in de slaapkamer niet goed gaat of zoek je het stiekem buiten de deur en hou je de relatie voor de rest helemaal in tact?
pi_134881119
Ik zie weinig voordelen in een monogame relatie.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_134881246
Ik zou het liefst elke maand 1 of 2 keer een ander leuk vrouwtje aan willen duwen. Afwisseling, jeweettoch.
pi_134881459
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:55 schreef Oksel het volgende:
Ik zou het liefst elke maand 1 of 2 keer een ander leuk vrouwtje aan willen duwen. Afwisseling, jeweettoch.
Maar je kan het toch ook gewoon eens op z'n hondjes doen ipv missionaris? Afwisseling is afwisselend.
  maandag 30 december 2013 @ 17:01:50 #18
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_134881534
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:41 schreef Chai het volgende:
Voordelen: dan hoef je er zelf niet zo vaak overheen.
Hehe. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_134881614
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:00 schreef zovty het volgende:

[..]

Maar je kan het toch ook gewoon eens op z'n hondjes doen ipv missionaris? Afwisseling is afwisselend.
Spannend zeg, een ander standje..
pi_134881735
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:00 schreef zovty het volgende:

[..]

Als dat het gemiddelde idee van spanning in de slaapkamer is dan snap ik dat het bij veel relaties fout gaat :')
pi_134881863
Tja ik heb persoonlijk liever gewoon 1 vaste partner, het voordeel is, geen condoom, je weet op den duur wat de ander lekker vind en diegene weet wat jij lekker vind en als je creatief genoeg bent kun je het aardig spannend houden.

Ik vind nadelig van wisselende contacten, altijd condoom, en de meeste mannen verprutsen die eerste keer enorm
  maandag 30 december 2013 @ 17:14:52 #22
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_134882121
Voordelen seksuele trouw (Monogamie zou ik dit eerder noemen):
Je weet wat je hebt.
Je kan stopen met condooms en dergelijke.
Met zijn 2en elkaar verkennen is ook leuk (Naar elkaars behoeften luisteren en deze zo goed mogelijk waarmaken) en dan heb ik het niet over missionaris of op zijn hondjes.

Voordelen seksuele ontrouw (Ik ga er van uit dat het polyarmory of open relatie of een andere vorm is. Waarbij beide partners er content mee zijn en het dus geen ontrouw voor mij is)
Spanning van het "jagen"
Nieuwe contacten.
Nieuwe voor keuren en technieken
Biefstuk met kruidenboter vs biefstuk met pepersaus. (Activiteiten zijn het zelfde alleen dan net iets anders)
Mogelijkheid tot trio's, orgies, gangbang's andere zaken waar meer als 2 mensen in betrokken zijn. (Dit is een van de dingen die je absoluut niet krijgt als je in een Monogame relatie zit.

Zelf zit ik meer tussen beiden in. Ik vind het erg belangrijk dat ik trouw blijf aan mijn partner. Maar de definitie van trouw zijn aan elkaar is bij mij niet per definitie gebonden aan geen seks hebben met anderen. We hebben geen open relatie maar we sluiten anderen ook niet uit.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  maandag 30 december 2013 @ 17:26:08 #23
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_134882718
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:14 schreef Lon3 het volgende:
Voordelen seksuele trouw (Monogamie zou ik dit eerder noemen):
Je weet wat je hebt.
Je kan stopen met condooms en dergelijke.
Met zijn 2en elkaar verkennen is ook leuk (Naar elkaars behoeften luisteren en deze zo goed mogelijk waarmaken) en dan heb ik het niet over missionaris of op zijn hondjes.

Voordelen seksuele ontrouw (Ik ga er van uit dat het polyarmory of open relatie of een andere vorm is. Waarbij beide partners er content mee zijn en het dus geen ontrouw voor mij is)
Spanning van het "jagen"
Nieuwe contacten.
Nieuwe voor keuren en technieken
Biefstuk met kruidenboter vs biefstuk met pepersaus. (Activiteiten zijn het zelfde alleen dan net iets anders)
Mogelijkheid tot trio's, orgies, gangbang's andere zaken waar meer als 2 mensen in betrokken zijn. (Dit is een van de dingen die je absoluut niet krijgt als je in een Monogame relatie zit.

Zelf zit ik meer tussen beiden in. Ik vind het erg belangrijk dat ik trouw blijf aan mijn partner. Maar de definitie van trouw zijn aan elkaar is bij mij niet per definitie gebonden aan geen seks hebben met anderen. We hebben geen open relatie maar we sluiten anderen ook niet uit.
Helemaal eens met de voor- en na-delen.

Jullie hebben geen open relatie maar sluiten het ook niet uit, hoe werkt dat dan?
Als het gebeurd gebeurd het ofzo?

Ik zie zelf veel meer voordelen in een niet monogame relatie,
seks kun je idd spannend houden door veel te experimenteren, maar die spanning die je hebt als je met iemand nieuws naar bed gaat zul je nooit beleven.
Ook het ''jagen'' mis ik echt wel in een monogame relatie.
  maandag 30 december 2013 @ 17:30:40 #24
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_134882937
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:26 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Helemaal eens met de voor- en na-delen.

Jullie hebben geen open relatie maar sluiten het ook niet uit, hoe werkt dat dan?
Als het gebeurd gebeurd het ofzo?

Ik zie zelf veel meer voordelen in een niet monogame relatie,
seks kun je idd spannend houden door veel te experimenteren, maar die spanning die je hebt als je met iemand nieuws naar bed gaat zul je nooit beleven.
Ook het ''jagen'' mis ik echt wel in een monogame relatie.
Misschien valt het wel onder open relatie, maar we daten niet zomaar met vreemden. Als iemand leuk gevonden wordt kan dit besproken worden en wat de ander ook okay mee is. Als dat akkoord gegeven wordt kan er van van alles gebeuren. Zonder dat akkoord gebeurt niks.

Maar in het algemeen doen wij de dingen vooral samen.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  maandag 30 december 2013 @ 17:31:34 #25
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_134882987
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:30 schreef Lon3 het volgende:

[..]

Misschien valt het wel onder open relatie, maar we daten niet zomaar met vreemden. Als iemand leuk gevonden wordt kan dit besproken worden en wat de ander ook okay mee is. Als dat alloord gegeven wordt kan er van van alles gebeuren. Zonder dat akkoord gebeurt niks.
Klinkt alsof jullie er goed over na gedacht hebben, lijkt me een prima oplossing :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')