abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 maart 2014 @ 08:09:53 #76
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_137830722
Daar is overigens een periode aan vooraf gegaan dat hij geen druppels had. Wanneer waarom en waardoor zijn bekken zo scheef is gaan staan weten we niet,waarschijnlijk was dat al zo en is het met een groeispurt erger geworden.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  Moderator maandag 17 maart 2014 @ 11:38:26 #77
5428 crew  miss_sly
pi_137835319
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:27 schreef Lamb29 het volgende:
Zijn er behalve savonds een keertje te laten plassen nog tips or tricks?

Mijn dochter was met 2jr2mnd zindelijk overdag. Maar nu met ruim 3.5 nog elke ochtend waterbommen. Rond 2.5jr was ze 2 weekjes droog in de ochtend maar net toen we zonder luier wilde gaan proberen was dat dus weer over.

We hebben een tijdje geprobeerd elke avond op t potje te laten plassen. Geen waterbom dan 's morgens maar ook niet droog. Ze plaste braaf elke avond al slapend op het potje ;) soms kon er nog net een zacht 'klaar mama' vanaf ;) .... Maar niet het gewenste effect dus...
Het kan zijn dat die 2 weken droog meer een toevalstreffer is geweest. Ik begrijp dat om 's nachts droog te kunnen blijven, er een bepaald hormoon aangemaakt moet worden, zodat er 's nachts minder urine aangemaakt wordt. Wanneer dat precies gebeurt, is per kind verschillend, maar tot dat hormonaal geregeld is, zal 's nachts droog blijven, moeilijk worden.

S is nu een aantal maanden 's nachts droog, maar durft de luier niet af te doen. We gaan het er nog maar eens over hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137840063
Check klinkt logisch... Ga ook maar niet verder proberen. Was benieuwd of er manieren waren. Komt vanzelf een keer! Toevallig was ze vanmorgen droog omdat we laat thuis waren en dus rond 9 nog eens had geplast
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  Moderator maandag 17 maart 2014 @ 13:42:34 #79
5428 crew  miss_sly
pi_137840461
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:33 schreef Lamb29 het volgende:
Check klinkt logisch... Ga ook maar niet verder proberen. Was benieuwd of er manieren waren. Komt vanzelf een keer! Toevallig was ze vanmorgen droog omdat we laat thuis waren en dus rond 9 nog eens had geplast
Ik heb gemerkt dat het bij S wel echt wat uitmaakt tegenwoordig of ze voor ze naar bed gaat nog even plast. Voorheen was dat niet zo en was de luier in de ochtend ook echt helemaal vol. Ik denk dat S er dus eigenlijk wel aan toe is, als ze durft.

Ik weet niet of ik over wil gaan op 's avonds voor wij gaan slapen nog even laten plassen, want ik heb dan een beetje het gevoel dat het voorbij gaat aan wat er moet gebeuren, ooit: dat ze zelf wakker wordt omdat ze moet plassen.

Ik vind die luier ook niet zo spannend, maar ik ben wel een beetje bang dat ze er misschien mee gepest zou worden als klasgenootjes erachter komen, bijvoorbeel.d
pi_137846371
Even een trotse jeubelmama, F is overdag en 's nachts van de luiers af *O*
Na een weekje bij opa en oma logeren vond hij luiers voor babies en niet voor grote jongens (2,8 haha). En op een klein incidentje na gaat het helemaal prima.
  maandag 17 maart 2014 @ 16:27:45 #81
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_137847182
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 07:59 schreef Saffier het volgende:

[..]

Vroeg ik me ook af toen! Maar.... Altijd druppels in zijn broek, altijd net te laat naar de wc, we stuurden hem geregeld. Op school de helft van de tijd net te laat dus weer druppels. De juf stuurde hem standaard 2x per dag en wij dus ook. Zo ging het dus de ene dag beter dan de andere. Op school en thuis kreeg hij ook te zien dat wij/andere kinderen naar de wc gingen en dacht hij er zelf over na. 's Nachts kreeg hij die prikkel van buitenaf natuurlijk niet.
Dit is dus precies Harry. 8 van de 10 keer is zijn broek al een beetje nat voordat hij naar de wc gaat...
Als ik zeg dat hij moet gaan plassen, zegt hij dat hij niet hoeft om een paar tellen later dan alsnog een natte broek te hebben...

Vond jouw oudste het wel erg? Want ik heb het idee dat Harry er geen bal om geeft :D
pi_137847246
Wat goed van F. !!! *O*

Miss, dat wist ik dus niet van dat hormoon :o Ik geloof dat nachten voor ons echt nog geen optie zijn, der luier zit echt stampesvol 's ochtends.

Gisteren ondanks steeds vragen en naar de wc sturen, toch weer 3 ongelukken (varierend van een drup tot zeiknat)... R. wilde dat ze daarom vanochtend een broek aan zou doen, maar na een kwartier inpraten op een klein meisje dat compleet in tranen en uiterst verdrietig was om de broek, heb ik haar toch de jurk aangedaan. Het voelde zo rot om haar daarmee te "straffen"...
Ik heb namelijk echt het gevoel dat ze het niet helemaal expres doet, maar ik vind wel dat ze het in elk geval moet vertellen (dat vertikt ze nu ook). Nu laten we haar in elk geval zelf omkleden en nogmaals op het hart gedrukt vanochtend dat we gewoon eigen kleren in de tas hebben gestopt zodat ze niet de stomme kleren (lees: broek) van de BSO aanhoeft in geval van ongeluk.
Ik hoop echt dat dit snel stopt... ik vind het niet leuk meer, vooral ook niet voor Minke.
pi_137847322
Harry en Minke zijn wel een beetje hetzelfde als ik het zo lees Asy... Minke intereseert het geen hol (volgens eigen zeggen) dat ze met een natte onderbroek/maillot/jurk rondloopt. Uitleggen dat het vies is, stinkt, rode billen oplevert, het helpt geen drol... :X
pi_137848475
Wat frustrerend zeg Lijnloos! Echt niet leuk voor jullie dat het zo vaak mis gaat. Helaas heb ik geen tips.

Hier nog steeds geen enkele vordering. Het interesseert haar ook totaal niet. We hebben het ook maar even losgelaten en gaan bij zomerse temperaturen een nieuwe poging wagen.
  maandag 17 maart 2014 @ 23:35:03 #85
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_137869154
quote:
2s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:27 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dit is dus precies Harry. 8 van de 10 keer is zijn broek al een beetje nat voordat hij naar de wc gaat...
Als ik zeg dat hij moet gaan plassen, zegt hij dat hij niet hoeft om een paar tellen later dan alsnog een natte broek te hebben...

Vond jouw oudste het wel erg? Want ik heb het idee dat Harry er geen bal om geeft :D
De ene keer wel, de andere niet. Op momenten dat hij er zijn best voor deed was hij echt heel verdrietig dat hij toch weer net te laat was. 'Ik voelde het écht niet mama ;( ' zo triest was dat.
En andere keren was hij zo druk aan het spelen/opletten in de klas/met andere dingen bezig dat het niet eens echt doordrong.
Ik heb hem altijd geholpen om snel wat schoons aan te trekken.
Hij had op een gegeven moment een aantal behandelingen gehad en was droog. Mits we hem laten plassen voordat we zelf gaan slapen. Vlak erna gingen we naar Disneyland Parijs.... Hij was echt nét een paar weken droog, dat durfde ik in dat hotel echt niet aan!! Uitgelegd en hoewel hij er van baalde hebben we hem voor die drie nachten een luier om gedaan. Hij was gelukkig droog!
Maand of twee geleden ineens twee keer achterelkaar nat.... Met m'n chef over gehad, oefening mee gekregen en de volgende dag al droog. Daarna met een behandeling puntjes op de i gezet en nergens meer last van.
(Buiten het plassen helpt het voor m'n oudste voor nog meer dingen)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_137916283
Hoe doen jullie dat met net wel/ net niet zindelijke kinderen bijvoorbeeld bij langere autoritten, of als jullie ergens naartoe moeten, waar het niet handig is om in een broek te plassen, bijvoorbeeld als je daar niet direct naar een toilet kunt. In deze situaties nog een luier aan of echt nooit?

Ik vind het best wel lastig af en toe. Wanneer mijn zoontje (2 jaar en 10 maanden ) gewoon thuis is kan hij goed zelf aangeven, dat hij moet plassen of hij doet het zelfstandig, maar hij heeft dan vaak makkelijke kleren aan.

Op de peuterspeelzaal is het lastiger, dan is zijn luier altijd nat, ik denk gewoon dat hij het vergeet of niet durft te vragen.
Ik heb een tijdlang luierbroekjes gebruikt, met de gedachte dat hij deze net als een slip zelf makkelijk kan uit een aantrekken, maar hij plast er gewoon in, zonder het überhaupt te proberen. Ook als hij een luier aanheeft, gaat hij er vaak gewoon in plassen, zonder eerst aan te geven dat hij moet plassen. Merkt hij het dan toch nog niet voldoende?
'S nachts was hij nu 2 keer droog en 2 keer nat, van de 4 keer dat wij het zonder luier geprobeerd hebben...moeten wij nu doorzetten of toch weer een luier aan?

Poepen ging wonderbaarlijk makkelijk haast ongemerkt van de een op de andere week op het potje. Wij waren een paar dagen bij mijn ouders en toen heb ik nog een paar poepluiers verschoond, maar hem ook een poephoekje aangewezen voor zijn potje, waar hij rustig mocht poepen en hij heeft het sindsdien nooit weer in zijn luier gedaan.
pi_137916965
Nou het hoge woord is er deels uit... Minke meldt op de BSO niks omdat ze zich er inderdaad voor schaamt ("Dan zien de anderen dat ik een ongelukje heb mama, dat wil ik niet")... dus uitgelegd dat als ze het ruiken het nog rotter is en daarom dan gewoon effe snel andere kleren aan, dan merkt niemand het. Ook nogmaals benadrukt dat we haar eigenlijk kleren in de tas hebben dus ook dat geen probleem. Verder probeer ik er nu gewoon geen "extra" aandacht aan te geven, gewoon bij constateren snel schone kleren aan (laten) trekken en dan door!
  Moderator woensdag 19 maart 2014 @ 11:01:24 #88
5428 crew  miss_sly
pi_137917028
quote:
11s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:58 schreef Lijnloos het volgende:
Nou het hoge woord is er deels uit... Minke meldt op de BSO niks omdat ze zich er inderdaad voor schaamt ("Dan zien de anderen dat ik een ongelukje heb mama, dat wil ik niet")... dus uitgelegd dat als ze het ruiken het nog rotter is en daarom dan gewoon effe snel andere kleren aan, dan merkt niemand het. Ook nogmaals benadrukt dat we haar eigenlijk kleren in de tas hebben dus ook dat geen probleem. Verder probeer ik er nu gewoon geen "extra" aandacht aan te geven, gewoon bij constateren snel schone kleren aan (laten) trekken en dan door!
Ach gos, arm ding. Kun je ook niet met een special leidster afspreken dat Minke zich dan altijd even bij haar meldt, heel stilletjes, dat niemand het hoeft te weten?
Ik denk dat het geen aandacht eraan besteden, alleen maar "ow, ongelukje, andere kleren, klaar" de beste methode is. En in ieder geval de liefste ;)
pi_137917230
Dat van de leidster hadden we al, er is er 1 bij wie Minke mag/moet verteleln als ze een ongelukje heeft. Die is er eigenlijk altijd als Minke komt. Maar ze is gewoon bang dat andere kindjes het zien/horen. Gisteren haalde ik haar op en sprong ze in mijn armen om vervolgens een halve minuut later te roepen dat ik haar niet mocht oppakken.. toen wist ik al genoeg. Dus meteen zachtjes naar de wc gelopen en andere kleren aan. Dat leek ze wel fijn te vinden. En inderdaad het is een lievere methode, maar we zaten ook zo met onze handen in het haar dat de frustratie naar boven kwam en we met boos en straffen pogingen deden. Het helpt geen barst, dus dan is lief doen veel fijner.
  Moderator woensdag 19 maart 2014 @ 11:11:57 #90
5428 crew  miss_sly
pi_137917276
quote:
11s.gif Op woensdag 19 maart 2014 11:09 schreef Lijnloos het volgende:
Dat van de leidster hadden we al, er is er 1 bij wie Minke mag/moet verteleln als ze een ongelukje heeft. Die is er eigenlijk altijd als Minke komt. Maar ze is gewoon bang dat andere kindjes het zien/horen. Gisteren haalde ik haar op en sprong ze in mijn armen om vervolgens een halve minuut later te roepen dat ik haar niet mocht oppakken.. toen wist ik al genoeg. Dus meteen zachtjes naar de wc gelopen en andere kleren aan. Dat leek ze wel fijn te vinden. En inderdaad het is een lievere methode, maar we zaten ook zo met onze handen in het haar dat de frustratie naar boven kwam en we met boos en straffen pogingen deden. Het helpt geen barst, dus dan is lief doen veel fijner.
Snap ik hoor! Maar doorgaans hebben ze geen ongelukjes om te pesten (uitzonderingen daargelaten :P ), dus dan is boos worden en straffen zo contraproductief en voor alle partijen vervelend.

En lief doen is altijd fijner...maar soms wel moeilijk :D

Wel fijn dat ze het heeft besproken nu. En dat dat goed ontvangen is. Gaat ze zich vast ook weer zekerder door voelen.
pi_137917593
quote:
11s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:58 schreef Lijnloos het volgende:
agoss, het arm ding. hoe doen ze het daar met de andere kindjes dan eigenlijk? ik ben niet anders gewend dan dat het bij kleuters eigenlijk best gewoon is en regelmatig wel voorkomt. hier hebben ze op school standaard een stapeltje reservekleertjes voor ongelukjes. van selene weet ik dat de juf ze dan ondergoed en een broek geeft met de mededeling "ach, kan gebeuren. doe deze maar snel aan" met aai over de bol en klaar en dat doet ze bij elk ongelukje van elk kind.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_137918043
Nou dat doen ze dus ook inderdaad wel hoor. Er zijn meer kindjes die wel eens een ongelukje hebben, ze gaven ook al aan dat we net als bij anderen een setje kleren in de kast mogen leggen voor Minke (maar aangezien het eigenlijk elke keer raak is nu, vind ik het handiger ze gewoon standaard in haar schooltas mee te geven).... dus ze denken echt wel mee en doen heel lief, maar kennelijk gaat het niet "stealthy" genoeg voor Minke en blijft ze bang/beschaamd..
pi_137918380
quote:
11s.gif Op woensdag 19 maart 2014 11:38 schreef Lijnloos het volgende:
Nou dat doen ze dus ook inderdaad wel hoor. Er zijn meer kindjes die wel eens een ongelukje hebben, ze gaven ook al aan dat we net als bij anderen een setje kleren in de kast mogen leggen voor Minke (maar aangezien het eigenlijk elke keer raak is nu, vind ik het handiger ze gewoon standaard in haar schooltas mee te geven).... dus ze denken echt wel mee en doen heel lief, maar kennelijk gaat het niet "stealthy" genoeg voor Minke en blijft ze bang/beschaamd..
is het omdraaien anders een optie? dus ipv dat het 'stiekemer' gaat bij verkleden na een ongelukje, dat alle kindjes dan heeeeel openlijk andere kleertjes aan gaan doen? wellicht dat ze dan ziet dat het echt niet erg is omdat dan veel duidelijker naar voren komt dat ongelukjes erbij horen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_138316656
Zijn hier nog kinderen die in een ledikant slapen? Hoe doen jullie dat 's nachts?

Wij hebben wel al een groot bed staan, maar op dit moment slaapt ons zoontje nog in het ledikant...eigenlijk zie ik het niet gebeuren dat hij vanzelf 's nachts het licht aan doet, uit het ledikantje klimt en op het potje of toilet gaat...

Mijn tussenoplossing was een oefenbroekje met hydrofiele luier erin, zodat hij merkt dat het nat wordt, maar niet het hele bed direct onder zit. Dat ging best goed, volgens mij ging het alleen 's ochtends rond opstatijd twee keer mis.
Ik heb nu besloten om hem nog een keertje te laten plassen, wanneer ik naar bed ga. En dan is dat gewroet met de drukknopjes van het oefenbroekje niet zo handig, dus ik ga het weg laten. Hij heeft wel nog een slaapzak, omdat hij anders steeds zonder deken ligt. Gelukkig is het een jongen, zo'n piemeltje is best handig. Je kunt hem zo in de hoek van het bed stellen en in een bakje laten plassen, moet hij zijn bed niet voor uit.
Kijken hoe dat een tijdje lang gaat, meestal merkt hij toch dat ik nog even kom kijken, voordat ik naar bed ga, maar echt wakker wordt hij denk ik niet, ook niet tijdens het plassen.
Voor de PSZ krijgt hij nu nog een luier om, maar als hij dan naar de middaggroep gaat binnenkort, is die hopelijk ook niet meer nodig, dan is het een half uur korter en ook warmer, dus makkelijkere kleding. Hoop dat dan vooraf en achteraf laten plassen toereikend is.
  zondag 30 maart 2014 @ 08:30:51 #95
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_138319780
Seth ligt nu sinds kort in een peuterbed maar daarvoor riep hij gewoon. Er staat nog een babyfoon in zijn kamer omdat hij beneden slaapt.
pi_138321488
Zana, ze kunnen hem toch ook op de psz laten plassen?
En ik zou hem niet vanuit bed in een bakje laten plassen, volgens mij kan je hem beter bewust proberen op de wc te zetten eerlijk gezegd. Maar goed, dat is wat ik zou doen.
Ledikant of niet maakt volgens mij dan niet zo heel veel uit... toch?!
Fake it till you make it...
pi_138328968
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:06 schreef Nijna het volgende:
Zana, ze kunnen hem toch ook op de psz laten plassen?
En ik zou hem niet vanuit bed in een bakje laten plassen, volgens mij kan je hem beter bewust proberen op de wc te zetten eerlijk gezegd. Maar goed, dat is wat ik zou doen.
Ledikant of niet maakt volgens mij dan niet zo heel veel uit... toch?!
In een bakje laten plassen is de snellste manier, maar ik zat ook al te twijfelen of dat nu wel de juiste manier is toen ik las dat ze bij de plaswekker echt goed wakker moeten zijn. Helemaal vanzelf kan hij het nog niet, maar met een keertje extra (laten) plassen ging het de laatste dagen wel goed 's nachts.

En in de peuterspeelzaal zie ik bijna nooit vooraf of achteraf kindjes op het toilet plassen. Ik zal eens vragen wat het beleid is. Ik denk bovendien dat mijn zoontje het of vergeet dat hij moet plassen tijdens het spelen met andere kinderen, of niet durft te vragen. Ik weet eigenlijk niet of ze selfstandig naar het toilet mogen en hij
heeft wel nog moeite met knopjes en ritsen.
pi_138332061
Je kan aangeven dat hij zo goed als zindelijk is en dus zonder luier komt met de vraag of ze hem tussendoor een keer willen laten plassen. Toen ik op de peuterspeelzaal werkte deden we dat gewoon. Ging prima.
En ze hebben ook wel reserve spul meestal, dus gewoon doen...
Fake it till you make it...
pi_138346535
Zana, hij is toch nog niet zo oud? Kan je niet gewoon nog een luier omlaten s'nachts?
Koop je over een half jaar een peuterbed en dan probeer je het weer eens.
pi_138347193
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 23:06 schreef Troeta het volgende:
Zana, hij is toch nog niet zo oud? Kan je niet gewoon nog een luier omlaten s'nachts?
Koop je over een half jaar een peuterbed en dan probeer je het weer eens.
Dat dus!

Las hier laatst in dit topic (?) dat s nachts zindelijk zijn ook te maken heeft met een hormoon dat de urineproductie s nachts remt.
Dan kan je willen wat je wil qua zindelijkheid maar als het lichamelijk gezien niet mogelijk is...
Misschien scheelt t jou (en hem) een hoop frustratie als je het allemaal wat meer loslaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')