Het kan zijn dat die 2 weken droog meer een toevalstreffer is geweest. Ik begrijp dat om 's nachts droog te kunnen blijven, er een bepaald hormoon aangemaakt moet worden, zodat er 's nachts minder urine aangemaakt wordt. Wanneer dat precies gebeurt, is per kind verschillend, maar tot dat hormonaal geregeld is, zal 's nachts droog blijven, moeilijk worden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:27 schreef Lamb29 het volgende:
Zijn er behalve savonds een keertje te laten plassen nog tips or tricks?
Mijn dochter was met 2jr2mnd zindelijk overdag. Maar nu met ruim 3.5 nog elke ochtend waterbommen. Rond 2.5jr was ze 2 weekjes droog in de ochtend maar net toen we zonder luier wilde gaan proberen was dat dus weer over.
We hebben een tijdje geprobeerd elke avond op t potje te laten plassen. Geen waterbom dan 's morgens maar ook niet droog. Ze plaste braaf elke avond al slapend op het potjesoms kon er nog net een zacht 'klaar mama' vanaf
.... Maar niet het gewenste effect dus...
Ik heb gemerkt dat het bij S wel echt wat uitmaakt tegenwoordig of ze voor ze naar bed gaat nog even plast. Voorheen was dat niet zo en was de luier in de ochtend ook echt helemaal vol. Ik denk dat S er dus eigenlijk wel aan toe is, als ze durft.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:33 schreef Lamb29 het volgende:
Check klinkt logisch... Ga ook maar niet verder proberen. Was benieuwd of er manieren waren. Komt vanzelf een keer! Toevallig was ze vanmorgen droog omdat we laat thuis waren en dus rond 9 nog eens had geplast
Dit is dus precies Harry. 8 van de 10 keer is zijn broek al een beetje nat voordat hij naar de wc gaat...quote:Op maandag 17 maart 2014 07:59 schreef Saffier het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook af toen! Maar.... Altijd druppels in zijn broek, altijd net te laat naar de wc, we stuurden hem geregeld. Op school de helft van de tijd net te laat dus weer druppels. De juf stuurde hem standaard 2x per dag en wij dus ook. Zo ging het dus de ene dag beter dan de andere. Op school en thuis kreeg hij ook te zien dat wij/andere kinderen naar de wc gingen en dacht hij er zelf over na. 's Nachts kreeg hij die prikkel van buitenaf natuurlijk niet.
De ene keer wel, de andere niet. Op momenten dat hij er zijn best voor deed was hij echt heel verdrietig dat hij toch weer net te laat was. 'Ik voelde het écht niet mamaquote:Op maandag 17 maart 2014 16:27 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dit is dus precies Harry. 8 van de 10 keer is zijn broek al een beetje nat voordat hij naar de wc gaat...
Als ik zeg dat hij moet gaan plassen, zegt hij dat hij niet hoeft om een paar tellen later dan alsnog een natte broek te hebben...
Vond jouw oudste het wel erg? Want ik heb het idee dat Harry er geen bal om geeft
Ach gos, arm ding. Kun je ook niet met een special leidster afspreken dat Minke zich dan altijd even bij haar meldt, heel stilletjes, dat niemand het hoeft te weten?quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:58 schreef Lijnloos het volgende:
Nou het hoge woord is er deels uit... Minke meldt op de BSO niks omdat ze zich er inderdaad voor schaamt ("Dan zien de anderen dat ik een ongelukje heb mama, dat wil ik niet")... dus uitgelegd dat als ze het ruiken het nog rotter is en daarom dan gewoon effe snel andere kleren aan, dan merkt niemand het. Ook nogmaals benadrukt dat we haar eigenlijk kleren in de tas hebben dus ook dat geen probleem. Verder probeer ik er nu gewoon geen "extra" aandacht aan te geven, gewoon bij constateren snel schone kleren aan (laten) trekken en dan door!
Snap ik hoor! Maar doorgaans hebben ze geen ongelukjes om te pesten (uitzonderingen daargelatenquote:Op woensdag 19 maart 2014 11:09 schreef Lijnloos het volgende:
Dat van de leidster hadden we al, er is er 1 bij wie Minke mag/moet verteleln als ze een ongelukje heeft. Die is er eigenlijk altijd als Minke komt. Maar ze is gewoon bang dat andere kindjes het zien/horen. Gisteren haalde ik haar op en sprong ze in mijn armen om vervolgens een halve minuut later te roepen dat ik haar niet mocht oppakken.. toen wist ik al genoeg. Dus meteen zachtjes naar de wc gelopen en andere kleren aan. Dat leek ze wel fijn te vinden. En inderdaad het is een lievere methode, maar we zaten ook zo met onze handen in het haar dat de frustratie naar boven kwam en we met boos en straffen pogingen deden. Het helpt geen barst, dus dan is lief doen veel fijner.
agoss, het arm ding. hoe doen ze het daar met de andere kindjes dan eigenlijk? ik ben niet anders gewend dan dat het bij kleuters eigenlijk best gewoon is en regelmatig wel voorkomt. hier hebben ze op school standaard een stapeltje reservekleertjes voor ongelukjes. van selene weet ik dat de juf ze dan ondergoed en een broek geeft met de mededeling "ach, kan gebeuren. doe deze maar snel aan" met aai over de bol en klaar en dat doet ze bij elk ongelukje van elk kind.quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:58 schreef Lijnloos het volgende:
Nou het hoge woord is er deels uit... Minke meldt op de BSO niks omdat ze zich er inderdaad voor schaamt ("Dan zien de anderen dat ik een ongelukje heb mama, dat wil ik niet")... dus uitgelegd dat als ze het ruiken het nog rotter is en daarom dan gewoon effe snel andere kleren aan, dan merkt niemand het. Ook nogmaals benadrukt dat we haar eigenlijk kleren in de tas hebben dus ook dat geen probleem. Verder probeer ik er nu gewoon geen "extra" aandacht aan te geven, gewoon bij constateren snel schone kleren aan (laten) trekken en dan door!
is het omdraaien anders een optie? dus ipv dat het 'stiekemer' gaat bij verkleden na een ongelukje, dat alle kindjes dan heeeeel openlijk andere kleertjes aan gaan doen? wellicht dat ze dan ziet dat het echt niet erg is omdat dan veel duidelijker naar voren komt dat ongelukjes erbij horenquote:Op woensdag 19 maart 2014 11:38 schreef Lijnloos het volgende:
Nou dat doen ze dus ook inderdaad wel hoor. Er zijn meer kindjes die wel eens een ongelukje hebben, ze gaven ook al aan dat we net als bij anderen een setje kleren in de kast mogen leggen voor Minke (maar aangezien het eigenlijk elke keer raak is nu, vind ik het handiger ze gewoon standaard in haar schooltas mee te geven).... dus ze denken echt wel mee en doen heel lief, maar kennelijk gaat het niet "stealthy" genoeg voor Minke en blijft ze bang/beschaamd..
In een bakje laten plassen is de snellste manier, maar ik zat ook al te twijfelen of dat nu wel de juiste manier is toen ik las dat ze bij de plaswekker echt goed wakker moeten zijn. Helemaal vanzelf kan hij het nog niet, maar met een keertje extra (laten) plassen ging het de laatste dagen wel goed 's nachts.quote:Op zondag 30 maart 2014 11:06 schreef Nijna het volgende:
Zana, ze kunnen hem toch ook op de psz laten plassen?
En ik zou hem niet vanuit bed in een bakje laten plassen, volgens mij kan je hem beter bewust proberen op de wc te zetten eerlijk gezegd. Maar goed, dat is wat ik zou doen.
Ledikant of niet maakt volgens mij dan niet zo heel veel uit... toch?!
Dat dus!quote:Op zondag 30 maart 2014 23:06 schreef Troeta het volgende:
Zana, hij is toch nog niet zo oud? Kan je niet gewoon nog een luier omlaten s'nachts?
Koop je over een half jaar een peuterbed en dan probeer je het weer eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |