abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134869030
Hoi,

In verband met klagende onderburen ( :') ) zijn wij even aan het uitzoeken van onze demping is van de ondervloer. Bij aanschaf (Ikea, uiteraard ) hebben wij de duurste (i.v.m. eisen verhuurder/makelaar) ondervloer gekozen. Het gaat om onderstaande ondervloer. Toentertijd dachten wij dat het genoeg was (13 of 15db), maar als ik nu het etiket opzoek zie ik 10db staan. in ons wooncontract staat dat wij een vloer moeten hebben inclusief ondervloer met een demping van minimal 15db. Ik zie op het etiket ook nog staan 21db, moet ik het gemiddelde nemen, of de laagste waarde? En dempt de laminaatvloer zelf ook?

Het probleem is dat Ikea de vloer niet meer verkoopt, vandaar mijn vraag hier :)

pi_134869596
Mischien zijn die groene platen een optie ook bij ikea te krijgen.
The world of SKA music
  maandag 30 december 2013 @ 12:56:33 #3
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_134870346
Dat is shit, maar kan me voorstellen dat het vervelend is voor de onderburen
O+
  Moderator maandag 30 december 2013 @ 13:38:23 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_134872039
En je vloer ligt wel goed? Nergens tegen de muur aan of zo? Want het meeste geluid wat overgebracht wordt is contactgeluid, dus dat moet je ook even checken.

En, bel IKEA even. Ondanks dat het niet meer verkocht wordt, weten ze er waarschijnlijk nog wel wat over te vertellen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_134873307
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:38 schreef Guppyfriend het volgende:
En je vloer ligt wel goed? Nergens tegen de muur aan of zo? Want het meeste geluid wat overgebracht wordt is contactgeluid, dus dat moet je ook even checken.

En, bel IKEA even. Ondanks dat het niet meer verkocht wordt, weten ze er waarschijnlijk nog wel wat over te vertellen.
Bedankt voor je reactie :) Probleem is al opgelost, er stond dat de ondervloer 10db moest dempen, niet 15db (huurcontract). My bad,

Kan een slotje op!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')