abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134859939
In mijn nieuwe huurhuis zijn van alle muren van alle ruimtes opnieuw gestuct voordat ik hier introk, behalve de plafons, de hal, de kelder, de douche, en de keuken. Nu ben ik in de eerste maand er per toeval achter gekomen (beginner in de kluswereld) dat de plafons van alle kamers geverfd zijn met een kalk verf (veegvaste verf). Ik heb daarop vervolgens alles eraf gewassen, wat echt een hels karwei was, en waar ik heel veel uren tijd in heb moeten besteden om de plafons echt helemaal schoon te krijgen.

Ik had er niet bij stil gestaan dat de rest van het huis ook geverfd zijn met een veegvaste muurverf, en ben er dus vandaag achter gekomen dat echt ieder muurtje geverfd is met deze rotzooi. Je kunt er werkelijk helemaal niets fatsoenlijks mee, ik kan of heel de zooi er gaan afwassen, of er een veegvaste muurverf opzetten. Voor de laatste optie wil ik absoluut niet gaan, ik heb geen zin om smerige kleding te krijgen als ik per ongeluk de muur zou aanraken. Daarnaast zie ik de eerste optie ook niet zitten, het is echt ontzettend veel werk, en de hal is veel te hoog om hier fatsoenlijk bij te kunnen.

Ik huur via een woningcorporatie, de huur opzeggen is voor mij niet echt praktisch aangezien ik daarmee ook al mijn jaren weggooi. De woningcorporatie heeft al aangegeven dat ze helemaal niets met die muren gaan doen, maar dat ik er wel zelf van alles mee mag gaan doen ;(

Tips, hints :{
BlaBlaBla
pi_134860029
(Glasvlies)behang ertegen? :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_134861390
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 00:35 schreef tombolafan het volgende:
(Glasvlies)behang ertegen? :@
Dat zal net zo hard naar beneden komen ben ik bang :X
  maandag 30 december 2013 @ 01:32:05 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134861567
Ik zou nogmaals contact opnemen met je verhuurder, want ik kan me voorstellen dat die ook niet blij is als hij hoort dat er veegvast op de muur gesmeerd is.... dan is de muur dus niet "behangklaar", want het behang duvelt er nog harder vanaf dan dat je het er op probeert te plakken.

Het zou me niets verbazen als ze een bedrijfje ingehuurd hebben om de boel in jouw huis te sausen, en dat ze lekker el cheapo de latex hebben laten staan (maar natuurlijk wel aan de verhuurder hebben doorberekend).

De opzichter te pakken zien te krijgen dus, niet laten afpoeieren door de telefoonmiep die niet weet waar ze het over heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 30 december 2013 @ 02:01:39 #5
396386 sturmpie
for night & nature
pi_134862056
of een mooi kleurtje schilderen
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  maandag 30 december 2013 @ 02:02:08 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134862064
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 02:01 schreef sturmpie het volgende:
of een mooi kleurtje schilderen
Waarmee?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 30 december 2013 @ 02:10:45 #7
396386 sturmpie
for night & nature
pi_134862155
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 02:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarmee?
latex op latex moet toch wel kunnen ? daar heb je toch ook kleuren van
  maandag 30 december 2013 @ 02:11:46 #8
396386 sturmpie
for night & nature
pi_134862164
eerst schuren
dan verven
  maandag 30 december 2013 @ 02:13:52 #9
396386 sturmpie
for night & nature
pi_134862184
veegvast .. wat is dat ? witkalk ? wat is dat voor troep.
pi_134862221
Kun je even toelichten wat je bedoeld?

is het:
- stucwerk dat los komt zodra je er langs "veegt"
- verf/stucwerk waar je bij iedere aanraking een vlek op zie zitten?
  maandag 30 december 2013 @ 02:27:57 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134862317
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 02:10 schreef sturmpie het volgende:

[..]

latex op latex moet toch wel kunnen ? daar heb je toch ook kleuren van
Was het maar latex... veegvast is rotzooi waardoor je geen latex kunt gebruiken, je moet het er echt eerst helemaal afhalen.
Wassen, krabben, schuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134864637
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 02:18 schreef AMangold het volgende:
Kun je even toelichten wat je bedoeld?

is het:
- stucwerk dat los komt zodra je er langs "veegt"
- verf/stucwerk waar je bij iedere aanraking een vlek op zie zitten?
Veegvast is een verf die oplost in water (ook al is hij droog), en die je er droog kan af vegen. Het is echt verf uit het jaar 0. Als ik nu met mijn handen over de muren heen strijk zitten mijn handen onder de kalk. Niet van het stucwerk, maar van de verf.

De hal is op dit moment het ergste, granol muren waar ze deze verf overheen gesausd hebben. Geen beginnen aan om het schoon te krijgen, je er door de granol niet met een spons overheen.

quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 01:32 schreef Leandra het volgende:
Ik zou nogmaals contact opnemen met je verhuurder, want ik kan me voorstellen dat die ook niet blij is als hij hoort dat er veegvast op de muur gesmeerd is.... dan is de muur dus niet "behangklaar", want het behang duvelt er nog harder vanaf dan dat je het er op probeert te plakken.

Het zou me niets verbazen als ze een bedrijfje ingehuurd hebben om de boel in jouw huis te sausen, en dat ze lekker el cheapo de latex hebben laten staan (maar natuurlijk wel aan de verhuurder hebben doorberekend).

De opzichter te pakken zien te krijgen dus, niet laten afpoeieren door de telefoonmiep die niet weet waar ze het over heeft.
Mja de opzichter is juist het probleem, het is standaard nee. Misschien dat de woonbond/huurcommissie een beter idee is.
BlaBlaBla
pi_134865155
Goede fixeer er op?
Hoor ik die Griekse melodie...
  maandag 30 december 2013 @ 09:56:30 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134865222
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 09:25 schreef Soldier2000 het volgende:
Mja de opzichter is juist het probleem, het is standaard nee. Misschien dat de woonbond/huurcommissie een beter idee is.
Jammer dat dat zo'n knuppel is, want hij had beter niets op de muren kunnen laten smeren dan veegvast.... de muren zijn simpelweg niet behangklaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134865955
Weet je zeker dat het veeg vast is? Kan het niet Knauf zijn? Als muren gestuced zijn dan wordt dat glad afgewerkt met een wit kalklaagje.

pi_134866916
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 09:53 schreef mark_dabomb het volgende:
Goede fixeer er op?
Zelfs fixeer hecht niet op die kalk.

quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 09:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jammer dat dat zo'n knuppel is, want hij had beter niets op de muren kunnen laten smeren dan veegvast.... de muren zijn simpelweg niet behangklaar.

Idd, maar ik heb ook geen idee of een woningbouwvereniging zo de muren zou moeten opleveren, ik kan daar iig niets van terug vinden bij mijn woningbouwvereniging (woonbedrijf).

quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 10:29 schreef Ouder1 het volgende:
Weet je zeker dat het veeg vast is? Kan het niet Knauf zijn? Als muren gestuced zijn dan wordt dat glad afgewerkt met een wit kalklaagje.

[ afbeelding ]
100% zeker dat het veegvast is :/
BlaBlaBla
pi_134866976
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 11:07 schreef Soldier2000 het volgende:
100% zeker dat het veegvast is :/
Waar herken je het verschil dan aan? Ik zou het niet weten maar ben dan ook niet bekend met veegvast. Zoals je het omschreef leek het mij op knauf.
pi_134867024
quote:
Zelfs fixeer hecht niet op die kalk.
Op muren waar een knauf kalklaag zit moet je eerst van dat waterdunne paarse spul smeren; dat trekt in de kalk, zorgt dat het minder zuigt en dat de kalk na schilderen of behangen niet los gaat laten. Kan je dat niet ook op die veegvast gebruiken?
  maandag 30 december 2013 @ 11:12:59 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134867077
Veegvast merk je ook gelijk als je er met latex overheen gaat, dan zitten de schilfers aan je roller en ontbreken ze van de muur.

Hoewel met een spons over de muur gaan een eenvoudigere manier is om het te testen, een natte spons wordt namelijk wit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134867629
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 11:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waar herken je het verschil dan aan? Ik zou het niet weten maar ben dan ook niet bekend met veegvast. Zoals je het omschreef leek het mij op knauf.
Het schilfert van de muur, het lost compleet op in water, als ik 10x met een spons over dat stukje heen ga is mijn spons wit. Daarbij heeft de stucadoor van woonbedrijf hier ook op gewezen.
BlaBlaBla
pi_134868105
http://www.alabastine.nl/(...)tof-gebruikt-worden/
quote:
Kan Voorstrijk Fixeer ook op kunststof gebruikt worden?

Nee, Voorstrijk Fixeer hecht niet op kunststof. Voorstrijk Fixeer is een sneldrogend, transparant opdrogend fixeermiddel voor het vastzetten van poederende ondergronden, zoals veegvast en witkalk, en het voorkomen van afbladderen.

Zo gebruikt u Voorstrijk Fixeer optimaal:
• Vloerbedekking en meubels goed afdekken.
• Loszittende delen en dikke lagen veegvast of witkalk zo veel mogelijk verwijderen (afwassen).
• Maak de ondergrond droog, stof- en vetvrij.
• Vul scheuren en gaten op met bijvoorbeeld Alabastine Muurvuller.
• Roer Voorstrijk Fixeer voor gebruik goed door.
• Voorstrijk Fixeer aanbrengen met een stevige kwast, blokwitter of roller.
• Behandel extreem poederende en slechte ondergronden meerdere malen.
• Breng steeds een volgende laag Voorstrijk Fixeer aan voordat de vorige laag droog is.
Nadat Voorstrijk Fixeer droog is, kunt u de muur overschilderen of behangen.
• Uitsluitend op goed geventileerde plaatsen gebruiken.
• Test of de ondergrond hecht: plak plakband op de ondergrond en trek het met een stevige ruk los.
• Zitten er resten oude verf of poeder op het plakband, dan dient u de slecht hechtende lagen te verwijderen en vast te zetten met Voorstrijk Fixeer.
• Als er een laag latex tussen 2 lagen veegvast zit, dan dient u ook deze latexlaag te verwijderen, aangezien Voorstrijk Fixeer nauwelijks door latex dringt.
Dit gaat ook op als je de muur wilt gaan behangen.
  maandag 30 december 2013 @ 12:58:20 #22
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_134870412
Wat een ellende. Ik ben bang dat je eerst alles eraf moet halen.. Succes TS.
O+
pi_134871128
quote:

[..]
Idd, maar ik heb ook geen idee of een woningbouwvereniging zo de muren zou moeten opleveren, ik kan daar iig niets van terug vinden bij mijn woningbouwvereniging (woonbedrijf).
Controleer of er in je contract staat of de muren behangklaar moeten zijn, dit staat er meestal in benoemd volgens mij. Anders vragen of je het PVE mag inzien die de woningcorporatie heeft gebruikt met de aannemer. Dan kun je in ieder geval al vast stellen of het een fout is van de corporatie of de aannemer. Indien het niet voldoet volgens de PVE kun je van de corporatie eisen dat zij de aannemer het laten oplossen, zonder enige kosten voor jou.
pi_134871970
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:17 schreef AMangold het volgende:

[..]

Controleer of er in je contract staat of de muren behangklaar moeten zijn, dit staat er meestal in benoemd volgens mij. Anders vragen of je het PVE mag inzien die de woningcorporatie heeft gebruikt met de aannemer. Dan kun je in ieder geval al vast stellen of het een fout is van de corporatie of de aannemer. Indien het niet voldoet volgens de PVE kun je van de corporatie eisen dat zij de aannemer het laten oplossen, zonder enige kosten voor jou.
Doorgelezen, staat niets over wanden in.
http://www.woonbedrijf.co(...)%201%2011%202004.pdf

Onderstaande is ook lekker vaag:

Artikel 11
11.1
Bij het einde van de huurovereenkomst is huurder verplicht om alle buitendeursleutels af te geven en het
gehuurde geheel leeg, ontruimd en schoon aan verhuurder op te leveren in de staat, waarin hij het gehuurde
conform de beschrijving bij aanvang van de huurovereenkomst heeft ontvangen, tenzij het normale slijtage

[ Bericht 29% gewijzigd door Soldier2000 op 30-12-2013 13:49:12 ]
BlaBlaBla
pi_134872181
Ik zit hier zelf ook mee.. en ik was eigenlijk wel benieuwd hoe dit spul er ooit uitgezien heeft. Koop je dit soort verf ook vloeibaar? Of moet je aan een zak kalkachtig poeder denken?
pi_134872540
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:41 schreef CafeRoker het volgende:
Ik zit hier zelf ook mee.. en ik was eigenlijk wel benieuwd hoe dit spul er ooit uitgezien heeft. Koop je dit soort verf ook vloeibaar? Of moet je aan een zak kalkachtig poeder denken?
Vloeibaar, is ook nog steeds te koop.
BlaBlaBla
  maandag 30 december 2013 @ 13:58:31 #27
396386 sturmpie
for night & nature
pi_134872935
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 11:12 schreef Leandra het volgende:
Veegvast merk je ook gelijk als je er met latex overheen gaat, dan zitten de schilfers aan je roller en ontbreken ze van de muur.

Hoewel met een spons over de muur gaan een eenvoudigere manier is om het te testen, een natte spons wordt namelijk wit.
oja dat ken ik
kan je veegvast mengen met latex of andere verf ?
dan heb je toch iets van een basis die misschien wel normaal hecht.

ik snap zowiezo niet waarom ze veegvast gebruiken ? iedereen gebruikt toch de gangbare verven om hun huis te schilderen, wat moet je dan met veegvast doen ? waarom gebruiken ze dat ? goedkoper dan latex ? maar heb je dan wel andere veegvast-verf die wel normaal schildert ?

heeft veegvast geen perspectief ? veegvast is zo toch geen oplossing ..

wat een drama
pi_134873931
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:36 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Doorgelezen, staat niets over wanden in.
http://www.woonbedrijf.co(...)%201%2011%202004.pdf

Onderstaande is ook lekker vaag:

Artikel 11
11.1
Bij het einde van de huurovereenkomst is huurder verplicht om alle buitendeursleutels af te geven en het
gehuurde geheel leeg, ontruimd en schoon aan verhuurder op te leveren in de staat, waarin hij het gehuurde
conform de beschrijving bij aanvang van de huurovereenkomst heeft ontvangen, tenzij het normale slijtage
Wat is er vaag aan?

Er staat gewoon dat je bij huur opzegging het gebouw/de ruimte moet achterlaten in de zelfde staat als dat je het kreeg. Kleurtje van een muur of iets dergelijks mag wel anders maar niet opeens een muur weg, of beschadigingen.
Ps. Ik weet niet hoelang je de woning al huurt, anders zou ik eerst van alle vertrekken duidelijke foto's maken! Indien er bij het verlaten van de woning iets naar voren komt wat al was, kunnen ze jou daar de schuld niet van geven.
pi_134873995
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:58 schreef sturmpie het volgende:

[..]

oja dat ken ik
kan je veegvast mengen met latex of andere verf ?
dan heb je toch iets van een basis die misschien wel normaal hecht.

ik snap zowiezo niet waarom ze veegvast gebruiken ? iedereen gebruikt toch de gangbare verven om hun huis te schilderen, wat moet je dan met veegvast doen ? waarom gebruiken ze dat ? goedkoper dan latex ? maar heb je dan wel andere veegvast-verf die wel normaal schildert ?

heeft veegvast geen perspectief ? veegvast is zo toch geen oplossing ..

wat een drama
Ik vermoed dat het meer bedacht is als verf voor een tuinhuisje ofzo aan de binnenkant.. alhoewel dat waarschijnlijk weer te vochtig is ervoor
pi_134874385
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:18 schreef AMangold het volgende:

[..]

Wat is er vaag aan?

Er staat gewoon dat je bij huur opzegging het gebouw/de ruimte moet achterlaten in de zelfde staat als dat je het kreeg. Kleurtje van een muur of iets dergelijks mag wel anders maar niet opeens een muur weg, of beschadigingen.
Ps. Ik weet niet hoelang je de woning al huurt, anders zou ik eerst van alle vertrekken duidelijke foto's maken! Indien er bij het verlaten van de woning iets naar voren komt wat al was, kunnen ze jou daar de schuld niet van geven.
Het is vaag omdat er niet gewoon een duidelijke checklist staat.

Kalkverf werd volgens mij gebruikt in de tijd dat Latex nog niet bestond.
BlaBlaBla
pi_134875479
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:27 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Het is vaag omdat er niet gewoon een duidelijke checklist staat.

Kalkverf werd volgens mij gebruikt in de tijd dat Latex nog niet bestond.
Dat is omdat ze voor ieder huurcontract de zelfde contracten gebruiken en niet steeds een geheel nieuwe gaan schrijven ;) Ze hebben gewoon een template waar ze alleen de datum en adres in hoeven aan te passen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')