abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134838640
Om inkijk vanaf de straat te beperken zou ik graag een gedeelte van m'n raam beplakken met raamfolie. Nu heb ik me echter laten vertellen dat raamfolie niet geschikt is voor dubbel glas. Na verloop van tijd zou het glas gaan scheuren ?

Weet iemand of dit inderdaad zo is of is er raamfolie die wel geschikt is voor dubbel glas.

bvd
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_134839374
Waarom zou glas scheuren als er folie op zit???????????????????
Ja als je er met een hamer op slaat!
Wat een dombo die dat zegt.
5 Ferrari's op videoband!
  zondag 29 december 2013 @ 19:15:22 #3
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134839396
wat :D
pi_134839441
Ik had vroeger een poster op het raam plakken. Een jaar later zat er een barst in het raam.
Hier staat niets.
pi_134839575
Waarom hang je geen vitrages op.
Met folie kan jij de hele dag niks zien buiten, en de gluurders maar 3 seconden niks
  Moderator zondag 29 december 2013 @ 19:26:08 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134839978
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 18:59 schreef mvc het volgende:
Om inkijk vanaf de straat te beperken zou ik graag een gedeelte van m'n raam beplakken met raamfolie. Nu heb ik me echter laten vertellen dat raamfolie niet geschikt is voor dubbel glas. Na verloop van tijd zou het glas gaan scheuren ?

Weet iemand of dit inderdaad zo is of is er raamfolie die wel geschikt is voor dubbel glas.

bvd
Hier staat er meer over vermeld : http://kcg.knowmany.net/b(...)n=view&Content_Id=77 :)
pi_134840957
Mmmh, dan wacht ik er al 20 jaar op dat het glas gaat scheuren dus broodje Aap. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_134841318
Bij donker folie zou die kans bestaan inderdaad. Transparante folie geeft geen problemen en ik vermoed dat dit is wat je op je ramen wilt.
pi_134846375
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 19:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Waarom zou glas scheuren als er folie op zit???????????????????
Ja als je er met een hamer op slaat!
Wat een dombo die dat zegt.
Dit is een eigenschap van HR++ glas, dus jij bent de dombo. Het kan wel degenlijk, lees de handleidingen maar eens. gebruik google maar eens, en zoek op "HR++ Thermische breuk".

Komt regelmatig voor, dombo....... :W
quote:
Thermische breuk
Thermische breuk in glas ontstaat door temperatuurverschillen in het oppervlak van het glas. Is er een temperatuurverschil van meer dan 30ºC, dan kan een ruit op een bijzondere manier breken. Factoren die van invloed zijn op thermische breuk zijn bijvoorbeeld:

Beplakking van de ruit
Gedeeltelijke schaduw door bomen
Direct zonlicht zonder afdekking
Een onweersbui op een zomerse dag.
Vooral ruiten georiënteerd op het zuiden vormen het grootste risico.
Thermische breuk herkent u aan één breuklijn die loodrecht vanuit de rand van het glas begint en daarna verder in een grillige vorm loopt. HR++ glas en neutrale zonwerende glassoorten lopen meer risico op thermische breuk dan conventioneel isolatieglas.

Thermische breuk voorkomen

Bij thermische breuk moet de ruit worden vervangen. Deze schade valt zelden onder de garantie van de glasleverancier. Pas gehard glas toe om thermische breuk voortaan te voorkomen.
Wilt u de kans op thermische breuk verkleinen? Voorkom dan sterke temperatuurverschillen in het glas door:

Lamellen, overgordijnen of jaloezieën op enige afstand van het glas te plaatsen
Verwarmingselementen niet te dicht bij het glas te plaatsen
Glas niet te beschilderen of te beplakken met plakfolie
Geen grote voorwerpen in huis achter het glas te plaatsen

[ Bericht 48% gewijzigd door Rolfieo op 29-12-2013 21:09:15 (URL) ]
pi_134856494
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:04 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Dit is een eigenschap van HR++ glas, dus jij bent de dombo. Het kan wel degenlijk, lees de handleidingen maar eens. gebruik google maar eens, en zoek op "HR++ Thermische breuk".

Komt regelmatig voor, dombo....... :W

[..]

Ja ja, en dat in Nederland :')
Sorry hoor maar dit is echt flauwekul van de bovenste plank door alleen een beetje folie.

Ik zit al meer dan 20 jaar in het glas, en dit nog nooit meegemaakt.

En waarom scheld je me uit voor dombo? Ik ken je niet eens en heb je niks misdaan.
Dit gedrag getuigt van een laag maatschappelijk niveau dus je intelligentie zal waarschijnlijk even laag zijn.
pi_134863649
En toch, tape, komt het vaak voor. Ik heb me er ook in verdiept een tijdje geleden.

Oorzaken zijn vaak plastic folie en posters. Dat heb ik geconcludeerd.
Laat die handjes wapperen!
  maandag 30 december 2013 @ 13:57:47 #12
419050 bigsexy3
Reclame- & Glasfoliespecia
pi_134872904
Ik ben glasfoliemonteur geweest en er zit een kleine waarheid in van een thermische breuk.

Glas kan inderdaad door temperatuur verschillen spontaan breken. Je zal dan een barst zien precies op de plek waar het temperatuurverschil is ontstaan. Maar er zit ook een andere keer zijde aan, glas kan verkeerd geplaatst zijn door de glaszetter, bijv. even met een schroevendraaier het raam in de sponning helpen waardoor er een kleine beschadiging aan de rand van het glas komt, dit zal nooit opvallen behalve als er wat wordt veranderd aan de ruit, bijv. glasfolie.

Er zijn meerdere soorten glasfolie, je hebt zonwerend-, veiligheids- en privacyfolie. Veiligheidsfolie wordt toegepast tegen breuk en inbraak via het glas. Privacyfolie is 1 van de meest gebruikte bij particulieren. Dit is een ondoorzichtige/matte folie, hieruit kan bijvoorbeeld een naam gesneden zijn of gewoon vol vlak dicht. Dit soort folie kan prima als baan van een bepaalde hoogte op je raam geplakt worden, omdat deze folie geen warmte vast houdt. Daardoor zal er nooit een breuk ontstaan. Posters daarin tegen hebben kleur, en bepaalde kleuren houden warmte vast. Dit kan dus een breuk veroorzaken.

Zonwerende folie moet over de gehele ruit geplakt worden, de folie gaat zon en warmte tegen en zorgt ervoor dat je ruit iets warmer wordt. Dit kan dus, als je niet de gehele ruit beplakt, zorgen voor een breuk.

In HR++ glas zit al een zon- en warmtewerende laag verwerkt, op dit soort glas heeft meer kans op breken, omdat deze al warmer wordt dan normaal. Niet dat deze ruit zwakker is ofzo, maar er zit iets extra's in verwerkt en net zoals bij elektronica, hoe meer erin zit, hoe meer er kapot kan. Logisch.

HR++ glas kan prima beplakt worden, mits dit maar volledig gedaan wordt. Ga voor een niet al te donkere folie, hoe donkerder de folie hoe meer warmte hij vast houdt.

Plak nooit folie op u dubbelglas ruit die voor enkelglas is bedoeld, bijv. folie voor autoruiten. Deze houden heel veel warmte vast en zijn absoluut niet geschikt voor dubbel glas.

Triple glas kan helemaal niet beplakt worden, de precieze reden weet ik niet maar dat kan een glasfolie bedrijf wel vertellen. Google maar is naar glasfolie. U vind dan genoeg resultaten.
En het werkt echt!!
pi_134900734
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 23:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ja ja, en dat in Nederland
Sorry hoor maar dit is echt flauwekul van de bovenste plank door alleen een beetje folie.

Dat kan. Maar het is toch een vrij veel voorkomend probleem. Zoals later op maandag 30 december 2013 13:57 ook gemeld wordt.
Ook google is er ook voldoende over te vinden.
Mijn broer heeft er ook last van gehad, afgeplakt was niet zo verstandig op de zon kant.
quote:
En waarom scheld je me uit voor dombo? Ik ken je niet eens en heb je niks misdaan.
Dit gedrag getuigt van een laag maatschappelijk niveau dus je intelligentie zal waarschijnlijk even laag zijn.
Volgens mij heb jij het eerst over "Wat een dombo die dat zegt.". Terwijl deze dombo juist goede informatie heeft. Daarom leg ik de dombo juist weer terug bij jouw, omdat jij juist de verkeerde informatie heeft, TS juiste informatie krijgt van zijn dombo.
  donderdag 21 mei 2015 @ 10:20:34 #14
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_152814335
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:57 schreef bigsexy3 het volgende:
..
En hoe zit dit met zgn 'one way vision' folie?
pi_152832796
quote:
2s.gif Op zondag 29 december 2013 19:16 schreef Prospos het volgende:
Ik had vroeger een poster op het raam plakken. Een jaar later zat er een barst in het raam.
En wat voor een poster was het dan, denk dat het wel een rol kan spelen in dit geval lijkt me?

Kan er zo een paar bedenken waar je inplaats van een barst de ruit eruit hebt liggen.
  donderdag 21 mei 2015 @ 21:27:24 #16
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_152835825
Hier ook HR++ en door de aannemer ook het dringende advies gekregen er niks op te plakken ivm risico op een thermische breuk. Ik ga de gok niet nemen.
pi_152837917
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 23:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Bierglas is anders dan HR++ glas
pi_152841557
Dat maak ik niet uit het topic op, of het hrplusplus is en weet ook niet of het daar wel van toepassing van is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')