abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 december 2013 @ 17:33:56 #1
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134834893


WAT IESCH DEESCHE TOPIQ?
In deel 1 maakte KaMo een topic aan om videografie met digitale spiegelreflexcamera's centraal ergens onder te brengen. Met als doel 'om bevindingen met elkaar te delen om te kijken of we van elkaar kunnen leren'. ;) Zijn openingspost eindigde als volgt:
quote:
Watvoor set-up hebben jullie? En wat filmen jullie ermee?
Bespreek hier dus hoe jij filmt met je DSLR óf hoe ben je van plan te gaan filmen, mocht je op het moment geïnteresseerd, maar nog niet bezig ermee zijn.

MENSEN KIEZEN SERIEUS EEN DSLR OM TE FILMEN?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DSLR'S ZIJN TOCH VOOR FOTO'S? NEEM TOCH EEN VIDEOCAMERA JOH!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WAT HEBBEN WIJ VOOR GEAR
Om jullie een indicatie te geven wat wijzelf allemaal gebruiken hebben we een klein inventaris van de users hier en hun materialen. Het is niet zo dat wanneer je dit niet hebt je kansloos bent en je hóeft niet dezelfde gear te hebben! Het is een indicatie en geen boodschappenlijst. :P

Boy_Snakeye
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
shiznuts
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
CONCLUSIE
Voor videoproductie is een DSLR dus de beste keuze qua prijs/kwaliteit/mogelijkheden en flexibiliteit zonder tientallen duizenden euro's uit te geven aan een professioneler systeem. Hiermee is het schieten van HD-video dus ook voor iedereen met een klein budget binnen handbereik gekomen.
Let wel! Behalve geld in gear, moet je ook tijd investeren in kennis/skills!

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:01 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Hier wat aanraders...

› Film Riot - http://revision3.com/filmriot - YT
› AdoramaTV's HDSLR Five Part Series - www.adorama.com/alc/ - YT
› Neumann Films Tutorials - www.neumannfilms.net - YT
› Dave Dugdale's Learning DSLR Video - http://www.learningdslrvideo.com - YT - YT2
› Alan Besedin's Budget Filmmaker - www.budgetfilmmaker.co.uk - YT
› Alan Besedin's Vintage Lenses - www.vintagelensesforvideo.com
› DSLR Film NOOB - www.dslrfilmnoob.com - YT
› Knoptop - http://knoptop.com - YT
› The Frugal Filmmaker - www.thefrugalfilmmaker.com - YT
› DREWnetwork - YT

› The DSLR Cinematography Guide - http://nofilmschool.com/dslr/
› gh1-hack's pagina met budgettips - http://www.gh1-hack.info/(...)ackOnVeryTightBudget
› Filmtips van Planet5D - http://blog.planet5d.com/training/
› Inspiratie en nieuwtjes op EOSHD - www.eoshd.com
› Nog meer nieuws en inspiratie, dit maal met Philip Bloom - http://philipbloom.net
› Als je van plan bent met After Effects te gaan werken is dit een must: www.videocopilot.net/basic/
› Meer uit je EOS halen met hacks - www.magiclantern.fm - http://magiclantern.wikia.com
› Meer uit je GH2 halen met hacks - EOSHD - Personal-View

Meer schiet me zo ff niet te binnen/krijg ik niet teruggevonden.
Op die sites kun je een boel interessante dingen vinden.


Oftewel de Red epic,

maar waar schiet jij eigenlijk mee? :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_134836337
Heb erg weinig ervaring met vegas maar als het goed is maak je een 25fps sequence aan, dan sleep je de 60fps footage er in en speelt het dan op gewone snelheid af(eventueel de clips pre-renderen). Mocht hij het langzamer af spelen dan kun je hem gewoon versnellen. Vervolgens render je het geheel en zou het gewoon soepel moeten zijn. Enige verschil is de shutterspeed maar dat zal niet snel iemand op.

quote:
99s.gif Op zondag 29 december 2013 17:30 schreef Susteren het volgende:

[..]

Zoals ik al zei was het m'n eerste test van de jib, om het te gaan analyseren alsof het een short film is is een beetje matig imho :')
Ben je nou echt zo dom? Ik geef op.
  zondag 29 december 2013 @ 18:07:10 #3
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134836418
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 18:05 schreef bart13 het volgende:
Ben je nou echt zo dom? Ik geef op.
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 16:18 schreef bart13 het volgende:
Het 1e shot van susteren met de jib maakt het shot overbodig lang. Het laat een kantoorpand zien wat vrijwel niks te maken heeft met het onderwerp. 1e shot is vaak een establishment shot; in een kantoorpand, ohnee toch niet we zitten in een kantoor maar ik kan niet lezen wat voor een. Had je gejibbed van de stickers op de ruiten (vanaf zo'n 7 seconde) naar het onderwerp wist de kijker waar we waren en wat we deden. In de helft van de tijd.
Het gaat erom dat ik die jib voor de eerste keer uitprobeerde, tuurlijk had dezelfde shot met andere middelen gekund maar daar ging het niet om. :')

Om het dan te gaan analyseren alsof ook in een test een bepaalde betekenis achter de beweging moet zitten net als in een film...
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_134836904
quote:
99s.gif Op zondag 29 december 2013 17:32 schreef Susteren het volgende:

[..]

Gewoon max resolutie op beide pakken joh, je software doet de rest. Mismatch in fps binnen een project is tegenwoordig geen probleem ;)
Met verkeerd renderen zag ik het laatst toch echt duidelijk dat er een mismatch was ergenst.. Het gaat om het renderen en uploaden naar YT dat ik ermee zit dat het niet goed uitkomt als ik verschillende fps' ga gebruiken..
  zondag 29 december 2013 @ 18:25:30 #5
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134837246
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 18:18 schreef Timmos het volgende:

[..]

Met verkeerd renderen zag ik het laatst toch echt duidelijk dat er een mismatch was ergenst.. Het gaat om het renderen en uploaden naar YT dat ik ermee zit dat het niet goed uitkomt als ik verschillende fps' ga gebruiken..
Moet geen probleem zijn als je gewoon de juiste settings gebruikt.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_134837477
quote:
99s.gif Op zondag 29 december 2013 18:25 schreef Susteren het volgende:

[..]

Moet geen probleem zijn als je gewoon de juiste settings gebruikt.


Meer dan dat is er niet in te stellen ;)
pi_134841501
Beste gebruik je gewoon dezelfde framerate in al je footage, op 1820x720. Scheelt heel veel gezeik aangezien je al zei dat je een point en shoot persoon was. "het programma fixt het wel" is geen zekerheid, goeie footage wel.
pi_134841905
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 19:58 schreef videonatic het volgende:
Beste gebruik je gewoon dezelfde framerate in al je footage, op 1820x720. Scheelt heel veel gezeik aangezien je al zei dat je een point en shoot persoon was. "het programma fixt het wel" is geen zekerheid, goeie footage wel.
Ja dat is wat ik normaal doe, ben fotograaf voor kranten etc. maar draai ook gewoon video's ernaast, maar dat is dus gewoon point and shoot, geen zoompjes of of quotes of weet ik veel wat, qua bewerken kan ik 't naast elkaar gooien en als het moet evt. wat blurren maar daar blijft het bij ;)..

Ziet er dus naar uit dat ik allebei 1280*720 25fps gebruik om gesodemieter te voorkomen..
pi_134844028
Denk dat ik toch eerst voor de slider ga, ipv de GC. Iemand hier toevallig een Konova K2? Dat is de slider die ik zou willen kopen, maar heb geen idee waar ik dit het best kan doen. NL shops hebben hem sowieso niet. Amazon.de/.it wel bijvoorbeeld, maar hij is op Ebay wat goedkoper. Nadeel is dat er daar weer extra kosten overheen kunnen komen...
  zondag 29 december 2013 @ 20:53:48 #10
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134845513
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:06 schreef Timmos het volgende:

[..]

Ja dat is wat ik normaal doe, ben fotograaf voor kranten etc. maar draai ook gewoon video's ernaast, maar dat is dus gewoon point and shoot, geen zoompjes of of quotes of weet ik veel wat, qua bewerken kan ik 't naast elkaar gooien en als het moet evt. wat blurren maar daar blijft het bij ;)..

Ziet er dus naar uit dat ik allebei 1280*720 25fps gebruik om gesodemieter te voorkomen..
Er zou geen probleem moeten zijn, en op 720p schieten is zonde (vooral op je dslr). Ik zou gewoon maximale resolutie schieten.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 29 december 2013 @ 20:55:24 #11
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134845659
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Denk dat ik toch eerst voor de slider ga, ipv de GC. Iemand hier toevallig een Konova K2? Dat is de slider die ik zou willen kopen, maar heb geen idee waar ik dit het best kan doen. NL shops hebben hem sowieso niet. Amazon.de/.it wel bijvoorbeeld, maar hij is op Ebay wat goedkoper. Nadeel is dat er daar weer extra kosten overheen kunnen komen...
Goede keus!

Heb zelf een "ringlight" van Cameranu. Ben er zeer tevreden over, echt een brok metaal (positief bedoeld > geen plastic).
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_134846001
quote:
99s.gif Op zondag 29 december 2013 20:55 schreef Susteren het volgende:

[..]

Goede keus!

Heb zelf een "ringlight" van Cameranu. Ben er zeer tevreden over, echt een brok metaal (positief bedoeld > geen plastic).
Dat is een rig toch :)? Ik heb liever eerst een slider :)
  zondag 29 december 2013 @ 21:03:56 #13
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134846287
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:59 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Dat is een rig toch :)? Ik heb liever eerst een slider :)
Nee slider haha ;)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_134846434
quote:
99s.gif Op zondag 29 december 2013 21:03 schreef Susteren het volgende:

[..]

Nee slider haha ;)
Oke, inmiddels gevonden ;) Ziet er net zo uit als de Konova :+

Maar alsnog: ik denk dat ik de Konova K2 wil kopen. Nu nog kijken hoe en waar...
  zondag 29 december 2013 @ 21:07:44 #15
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134846563
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:05 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Oke, inmiddels gevonden ;) Ziet er net zo uit als de Konova :+

Maar alsnog: ik denk dat ik de Konova K2 wil kopen. Nu nog kijken hoe en waar...
Ebay UK heeft ook wel groot aanbod vaak, heb je geen import gezeik :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_134846613
quote:
99s.gif Op zondag 29 december 2013 21:07 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ebay UK heeft ook wel groot aanbod vaak, heb je geen import gezeik :D
Die was ik gek genoeg nog vergeten :+

Edit: opties bekeken, maar dan wordt alsnog alles vanuit China of US verstuurd :+
  zondag 29 december 2013 @ 21:12:58 #17
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134846934
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:08 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Die was ik gek genoeg nog vergeten :+

Edit: opties bekeken, maar dan wordt alsnog alles vanuit China of US verstuurd :+
China is geen probleem: importkosten zul je dan niet snel hebben (zelf nooit meegemaakt). Moet je wel paar weken geduld hebben :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_134847034
quote:
99s.gif Op zondag 29 december 2013 21:12 schreef Susteren het volgende:

[..]

China is geen probleem: importkosten zul je dan niet snel hebben (zelf nooit meegemaakt). Moet je wel paar weken geduld hebben :D
Ja klopt. Daar heb ik ook weinig zin in :+

Amazon.it heeft em ook zie ik :)

Edit: Monocam CF Pro ziet er ook erg mooi en goed uit als GC...

[ Bericht 3% gewijzigd door Peter_Aragorn op 29-12-2013 21:36:15 ]
pi_134863816
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Denk dat ik toch eerst voor de slider ga, ipv de GC. Iemand hier toevallig een Konova K2? Dat is de slider die ik zou willen kopen, maar heb geen idee waar ik dit het best kan doen. NL shops hebben hem sowieso niet. Amazon.de/.it wel bijvoorbeeld, maar hij is op Ebay wat goedkoper. Nadeel is dat er daar weer extra kosten overheen kunnen komen...
Ik heb de K3 dus. Ik had de K2 bestel via ebay (dit is de verkoper) maar door mogelijk een foutje de K3 gekregen.
Geen invoershizzle hoeven te betalen. Hij wordt als pakket verstuurd en de waarde onder de 50 euro gemarkeerd.
De beelden die ik er tot nu toe mee gemaakt heb, ben ik erg tevreden over :)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_134863841
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 08:21 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Ik heb de K3 dus. Ik had de K2 bestel via ebay (dit is de verkoper) maar door mogelijk een foutje de K3 gekregen.
Geen invoershizzle hoeven te betalen. Hij wordt als pakket verstuurd en de waarde onder de 50 euro gemarkeerd.
De beelden die ik er tot nu toe mee gemaakt heb, ben ik erg tevreden over :)
Had je dat gevraagd van die waarde, of doen ze dat altijd?

Oh en had je hem snel binnen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Peter_Aragorn op 30-12-2013 09:00:05 ]
pi_134864286
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 08:24 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Had je dat gevraagd van die waarde, of doen ze dat altijd?

Oh en had je hem snel binnen?
Betaald op 03-aug-13
Verzonden op 09-aug-13
Ontvangen op 16 augustus :)

Niks gevraagd over de waarde, heeft hij zelf gedaan.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_134864318
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 09:04 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Betaald op 03-aug-13
Verzonden op 09-aug-13
Ontvangen op 16 augustus :)

Niks gevraagd over de waarde, heeft hij zelf gedaan.
Das best snel :) Ook maar bij die persoon bestellen dus :) ¤180
  maandag 30 december 2013 @ 13:03:58 #23
299232 mitchelll0181
Just Different ...
  maandag 30 december 2013 @ 13:13:24 #24
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134870972
quote:
Die bestaan al lang en breed, ook DIY :P

Maar zo'n gimbal stabilizer blijkt nog kutter te zijn om correct af te stellen dan een steadicam _O-
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_134876437
Pfff ik blijf twijfelen... Eerst de Konova K2 of eerst de Monocam CF Pro.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')