kan wel, maar denk niet dat de politie daar intraptquote:Op zondag 29 december 2013 14:35 schreef Aarch het volgende:
Hallo,
Kan ik doen alsof ik er dan niet bij hoor(ik weet dat dat heel gierig is)? Of alsof ik dat niet wist?
Je kan het proberen. Je kan natuurlijk ook gewoon nu al besluiten gewoon aan de goede kant van het lijntje te blijven.quote:Op zondag 29 december 2013 14:35 schreef Aarch het volgende:
Kan ik doen alsof ik er dan niet bij hoor(ik weet dat dat heel gierig is)? Of alsof ik dat niet wist?
Met illegaal vuurwerk kan dat wel maar ik denk niet dat toeschouwers dan gevaar lopen op arrestatie.quote:Op zondag 29 december 2013 14:38 schreef -tape- het volgende:
Je wordt sowieso niet gepakt op 31 december
Nitraten enzo baren mij niet al te veel zorgen, maar ik weet niet of je wel eens Cobra 6 hebt afgestoken?quote:Op zondag 29 december 2013 14:38 schreef -tape- het volgende:
Blijf dan GVD uit de buurt van illegale shit! Hoe moeilijk kan het nou zijn? Kneusquote:Op zondag 29 december 2013 14:42 schreef Aarch het volgende:
Zou ik een strafblad krijgen in zo'n geval? Dus als mijn vrienden illegaal hebben(afgestoken) en ik alleen legaal vuurwerk. Ik heb het niet over dingen opblazen, want dan ben ik sws weg.
Ik zelf wil later een baan bij defensie en ik moet dus zorgen dat ik niks op mn strafblad heb.
Ik zie ze al aankomen bij de rechter dat ze een huiszoekingsbevel willen voor de hele straat omdat op nummer X een jongen woont die ze weleens met illegaal vuurwerk hebben gepakt.quote:
Ja, ook tijdens oud en nieuw. De sleutel van succes is natuurlijk wel dat je in beweging blijftquote:Op zondag 29 december 2013 14:42 schreef Aarch het volgende:
Zou ik een strafblad krijgen in zo'n geval? Dus als mijn vrienden illegaal hebben(afgestoken) en ik alleen legaal vuurwerk. Ik heb het niet over dingen opblazen, want dan ben ik sws weg.
Ik zelf wil later een baan bij defensie en ik moet dus zorgen dat ik niks op mn strafblad heb.
[..]
Nitraten enzo baren mij niet al te veel zorgen, maar ik weet niet of je wel eens Cobra 6 hebt afgestoken?
Dat hoor je vanaf héél ver.
Vertel dezelfde agent even de volgende keer dat hij uit zijn nek lult.quote:Op zondag 29 december 2013 14:35 schreef Aarch het volgende:
De agenten vertelden dat als je gepakt wordt met illegaal vuurwerk de eod op jouw kosten jou huis en misschien dat van de buren ook helemaal komt doorzoeken.
Jawel, de politie werkt met radars om extra hard knallen te detecteren. Als deze zo hard zijn dat ze niet door legaal vuurwerk veroorzaakt kunnen zijn, gaan ze er op af.quote:Op zondag 29 december 2013 14:38 schreef -tape- het volgende:
Dat wel, maar het huis van je buren of zelfs de hele straat doorzoeken...?quote:Op zondag 29 december 2013 14:51 schreef Ticootje het volgende:
Ik kan me voorstellen dat als ze in je huis illegaal vuurwerk vinden waar ze de explosieven dienst voor laten komen en de buren of de hele straat moet ontruimd worden, dat die kosten gewoon op je verhaald worden ja.
Voor het afsteken van wat illegaal vuurwerk als minderjarige?quote:Op zondag 29 december 2013 15:36 schreef rhubarbje het volgende:
Als je weet dat het zo'n invloed kan hebben op je toekomst en de baan die je wil, waarom blijf je dan niet gewoon weg?
Ik zou daar geen risico mee gaan lopen
En wat mis je als je thuis blijft1 middag
Als je gaat mis je misschien de baan van je dromen
Daar kun je gewoon een strafblad voor krijgen hoorquote:Op zondag 29 december 2013 15:38 schreef Ludd het volgende:
[..]
Voor het afsteken van wat illegaal vuurwerk als minderjarige?Ik hoop, en denk, dat we in Nederland niet zo idioot zijn.
Ja, dat vind ik bizar. Als je dingen gaat slopen vind ik het terecht, maar voor wat het afsteken van wat knallers gaat het veel te ver. Maar dan nog, als minderjarige houdt je daar toch geen blijven strafblad aan over?quote:Op zondag 29 december 2013 15:41 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Daar kun je gewoon een strafblad voor krijgen hoor
Terecht, het is verboden dus hoort er straf bij. Zo werkt een rechtsstaat
Het is toch niet voor niets illegaalquote:Op zondag 29 december 2013 15:44 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik bizar. Als je dingen gaat slopen vind ik het terecht, maar voor wat het afsteken van wat knallers gaat het veel te ver. Maar dan nog, als minderjarige houdt je daar toch geen blijven strafblad aan over?
Dat is door het rood licht fietsen ook, wel je daar iemand ook een strafblad voor bezorgen?quote:Op zondag 29 december 2013 15:47 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Het is toch niet voor niets illegaal
Jij hebt het over missen van de baan van je dromen. Ik zeg alleen dat ik het idioot zou vinden als dat het gevolg zou zijn van het omgaan met mensen die wat illegaal vuurwerk afsteken.quote:Maar goed dat jij met al je wijsheid vind dat het wel moet kunnen
Jij hebt in de afgelopen jaren de berichten gemist van mensen die wel meer dan de baan van hun dromen zijn kwijtgeraakt door illegaal vuurwerk?quote:Op zondag 29 december 2013 15:56 schreef Ludd het volgende:
Jij hebt het over missen van de baan van je dromen. Ik zeg alleen dat ik het idioot zou vinden als dat het gevolg zou zijn van het omgaan met mensen die wat illegaal vuurwerk afsteken.
quote:Op zondag 29 december 2013 14:42 schreef Aarch het volgende:
maar ik weet niet of je wel eens Cobra 6 hebt afgestoken? Dat hoor je vanaf héél ver.
Hopelijk wil TS niet een soldaat worden.quote:Op zondag 29 december 2013 15:36 schreef rhubarbje het volgende:
Als je gaat mis je misschien de baan van je dromen
et een is een overtreding en het ander een misdrijf (of een zware overtreding)quote:Op zondag 29 december 2013 15:56 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat is door het rood licht fietsen ook, wel je daar iemand ook een strafblad voor bezorgen?
Tja er zijn nou eenmaal regels en een daarvan zou kunnen zijn dat je met een strafblad een bepaalde functie niet mag vervullenquote:[..]
Jij hebt het over missen van de baan van je dromen. Ik zeg alleen dat ik het idioot zou vinden als dat het gevolg zou zijn van het omgaan met mensen die wat illegaal vuurwerk afsteken.
Elk jaar weer worden er onschuldige derden (gedeeltelijk) 'gesloopt' door dit afsteken van wat knallers, al is het maar een handvol. Dan hebben we de geluidsoverlast en het afval dat steenvast blijft liggen nog.quote:Op zondag 29 december 2013 15:44 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik bizar. Als je dingen gaat slopen vind ik het terecht, maar voor wat het afsteken van wat knallers gaat het veel te ver. Maar dan nog, als minderjarige houdt je daar toch geen blijven strafblad aan over?
een zware overtreding hequote:Op zondag 29 december 2013 16:08 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
et een is een overtreding en het ander een misdrijf (of een zware overtreding)
Je vergelijkt appels met peren
[..]
Tja er zijn nou eenmaal regels en een daarvan zou kunnen zijn dat je met een strafblad een bepaalde functie niet mag vervullen
Ik weet niet wat TS precies wil gaan doen en ik weet ook niet alle ins en outs die bij die functie horen maar het zou zomaar kunnen dat het later nog boven komt drijven
Dan maar beter 1 middag thuis blijven lijkt mij
Of jij of ik het terecht vinden doet er gelukkig verder niet toe, dus daar ga ik maar niet meer op in
quote:Op zondag 29 december 2013 16:20 schreef Charismatisch het volgende:
waarvan de knal gelijk staat aan die van een kleine granaat. .
Ik denk dat er meer slachtoffers vallen door verkeersovertredingen dan door overtredingen van de wetgeving omtrent vuurwerk, denk je ook niet?quote:Op zondag 29 december 2013 16:09 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Elk jaar weer worden er onschuldige derden (gedeeltelijk) 'gesloopt' door dit afsteken van wat knallers, al is het maar een handvol. Dan hebben we de geluidsoverlast en het afval dat steenvast blijft liggen nog.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0030623/geldigheidsdatum_31-08-2012quote:Op zondag 29 december 2013 16:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
een zware overtreding he
hoe luid precies dat misdrijf waar ts een strafblad voor moet krijgen?
heb je het zelf ook gelezen of watquote:Op zondag 29 december 2013 16:32 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
http://wetten.overheid.nl/BWBR0030623/geldigheidsdatum_31-08-2012
Maar welk artikel? Is zoiets als wanneer iemand iets moet weten over goederenrecht gewoon een link naar het BW plaatsenquote:Op zondag 29 december 2013 16:32 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
http://wetten.overheid.nl/BWBR0030623/geldigheidsdatum_31-08-2012
quote:Op zondag 29 december 2013 16:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar welk artikel? Is zoiets als wanneer iemand iets moet weten over goederenrecht gewoon een link naar het BW plaatsen
En toen werd je wakker van je natte droom.quote:Op zondag 29 december 2013 14:58 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik heb gisteren dikke pijlen en potten afgestoken in de binnenstad.
En toen de poowpoow langs kwam swaggen in hun waggie, deden ze niks.
Vermoedelijk reageer je in het verkeerde topic ? Anders is je denkwijze zeer zorgwekkend.quote:Op zondag 29 december 2013 17:08 schreef klipper het volgende:
[..]
En toen werd je wakker van je natte droom.
Neehoor ik reageer op een kleuter die het woord politie nog niet kan uitspreken en dan maar van poowpoow spreekt.........quote:Op zondag 29 december 2013 17:11 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Vermoedelijk reageer je in het verkeerde topic ? Anders is je denkwijze zeer zorgwekkend.
Vuurwerk koppelen aan een natte droomZijn je ouders broer en zus of zo ?
Check die idioten die een cobra 6 in hun hand aansteken en weggooien... 1 ranzige ertussen en je bent minimaal je hand kwijt, ze verdienen het bijna gewoonquote:Op zondag 29 december 2013 16:02 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Achterlijke mensen die Cobra 6 afsteken in woonwijken.
[..]
Hopelijk wil TS niet een soldaat worden.
Ja, und? Er gaan ook meer mensen puur dood aan het leven.quote:Op zondag 29 december 2013 16:31 schreef Ludd het volgende:
Ik denk dat er meer slachtoffers vallen door verkeersovertredingen dan door overtredingen van de wetgeving omtrent vuurwerk, denk je ook niet?
Ik zou het te prijzen vinden als het eens wat serieuzer werd genomen.quote:Ik wil illegaal vuurwerk hier zeker niet goedpraten, maar we moeten ook niet overdrijven.
Want radar doet geluidsmetingen?quote:Op zondag 29 december 2013 15:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Jawel, de politie werkt met radars om extra hard knallen te detecteren. Als deze zo hard zijn dat ze niet door legaal vuurwerk veroorzaakt kunnen zijn, gaan ze er op af.
Een detector bedoelde ik uiteraard. Ik ben niet bekend met de achterliggende techniek. In ieder geval gaan ze met high tech middelen illegaal vuurwerk opsporen.quote:Op zondag 29 december 2013 18:55 schreef hottentot het volgende:
[..]
Want radar doet geluidsmetingen?
Zet op vier punten in de stad een geluidsdetector neer, stel dat elk signaal dat minimaal 3 detectoren bereikt te hard moet zijn. Nu kun je aan de hand van de gemeten geluid sterktes een redelijk nauwkeurige plaatsbepaling uitvoeren. De plaatsbepaling gaat onmiddellijk via SMS o.i.d. naar de agenten op straat die in de buurt zijn en die kunnen dan bijzonder snel ter plaatse zijn.quote:Op zondag 29 december 2013 19:01 schreef Ludd het volgende:
[..]
Een detector bedoelde ik uiteraard. Ik ben niet bekend met de achterliggende techniek. In ieder geval gaan ze met high tech middelen illegaal vuurwerk opsporen.
Ja dat bedoelde ik.quote:Op zondag 29 december 2013 19:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zet op vier punten in de stad een geluidsdetector neer, stel dat elk signaal dat minimaal 3 detectoren bereikt te hard moet zijn. Nu kun je aan de hand van de gemeten geluid sterktes een redelijk nauwkeurige plaatsbepaling uitvoeren. De plaatsbepaling gaat onmiddellijk via SMS o.i.d. naar de agenten op straat die in de buurt zijn en die kunnen dan bijzonder snel ter plaatse zijn.
Leiden gebruikt dit dacht ik al een tijdje.
lees je eigen link nou maarquote:Op zondag 29 december 2013 16:46 schreef rhubarbje het volgende:
Ik weet niet wat de vrienden van TS precies zullen doen he, dus kan ik niet zeggen welk artikel ze precies gaan overtreden dus kan ik niet zeggen of het een misdrijf of een overtreding gaat zijn
Etc.
Life2.0 vroeg: hoe luid precies dat misdrijf waar ts een strafblad voor moet krijgen?
Nou een van de dingen die daar dus genoemd worden
Welquote:Op zondag 29 december 2013 16:02 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
[..]
Succes Rishi.quote:Op zondag 29 december 2013 19:21 schreef Aarch het volgende:
en zorg dat ik weg ben als ik het risico te groot vind, of als de politie komt natuurlijk
Alleen een strafblad kan nog voorkomen dat jij een soldaat wordt? Ik geef hier de voorkeur aan i.p.v. als soldaat in de woestijn van Mali te sterven voor de belangen van multinationals.quote:
Mogen ze hier proberen als blijkt dat iemand anders in de straat illegaal vuurwerk heeft. Ik schop ze er harder uit dan ze binnen waren gekomen.quote:
Wat zeg je.....?quote:
Jij weet het zeker beter dan die agent?quote:Op zondag 29 december 2013 19:56 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wat zeg je.....?
Dat je ongelofelijk uit je nek loopt te lullen TS.
Dan ga ik er gewoon voor. Zorg dat ik op een afstand sta te kijken en er niet uit zie als een van hen wanneer er vuurwerk afgestoken wordt. Beetje matennaaien is geen probleem als ik daarmee een strafblad kan besparen. Ik zorg dat ik een omstander ben samen met een maat die er hetzelfde over denkt als ik.quote:Op zondag 29 december 2013 20:21 schreef eminVR6 het volgende:
Als jij geen (illegaal) vuurwerk bij je hebt en je vrienden wel kan de politie jou niks doen, maar als je vrienden het afsteken en jij doet er actief aan mee heb je kans dat je wel de lul bent
Als jij niets bij je hebt dat illegaal is, is er voor jou niets aan de hand.quote:Op zondag 29 december 2013 19:21 schreef Aarch het volgende:
Het is dus niet echt duidelijk in welke mate ik aangerekend zou worden. Waarschijnlijk zal het er misschien ook wel aan liggen welke agent je tegen komt. Ik denk dat ik er gewoon heen ga, en zorg dat ik weg ben als ik het risico te groot vind, of als de politie komt natuurlijk. Kortom, ik ga me voor een dag als een watje gedragen :p
[..]
Wel
TS, stop.quote:Op zondag 29 december 2013 23:26 schreef Aarch het volgende:
[..]
Jij weet het zeker beter dan die agent?
[..]
Dan ga ik er gewoon voor. Zorg dat ik op een afstand sta te kijken en er niet uit zie als een van hen wanneer er vuurwerk afgestoken wordt. Beetje matennaaien is geen probleem als ik daarmee een strafblad kan besparen. Ik zorg dat ik een omstander ben samen met een maat die er hetzelfde over denkt als ik.
Ik denk niet dat het er toedoet wat ik precies wil gaan doen, en of, en voor wie ik dan dood zou gaan haha
Ik moet gewoon geen strafblad hebben.
Niet te biggie.quote:Op maandag 30 december 2013 00:07 schreef Pap89 het volgende:
[..]
TS, stop.
Je maakt jezelf wel heel erg belachelijk nu
Als ik dat soort shit zie met van die hollandse kutkakkertjes erin denk ik inderdaad "verbied vuurwerk voor particulieren maar", op siervuurwerk na, jochies kunnen er niet normaal mee omgaan zonder de boel proberen te slopen.quote:Op zondag 29 december 2013 16:02 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
[..]
Als dit het verhaal van die agent is, dan klopt dat in elk geval niet.quote:Op maandag 30 december 2013 04:28 schreef eminVR6 het volgende:
Wat belachelijk ? Is toch normaal.. moet hij dan een strafblad krijgen omdat z'n vriend vuurwerk afsteekt is toch raar ...
Nou nou, also also also, waarom nu gelijk weer zo'n toon?!quote:Op zondag 29 december 2013 14:44 schreef Queller het volgende:
[..]
Blijf dan GVD uit de buurt van illegale shit! Hoe moeilijk kan het nou zijn? Kneus
Nou, ik ben een keer verwond door een trektouwtjequote:Op maandag 30 december 2013 09:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Als er zo'n astro in je handen ontploft heb je echt niks maar met die cobra 6 ben je de helft van je hand kwijtDie dingen knallen echt hard.
Ik heb al 2 keer ofzo meegemaakt dat een astro in m'n hand klapte. Ff het kruid er af wapperen en niks aan de hand (hi ha ho)quote:Op maandag 30 december 2013 10:56 schreef MaLo het volgende:
Nou, ik ben een keer verwond door een trektouwtje. Ding vloog tegen mijn voorhoofd aan, mooi dat er een stuk zwart velletje aan mijn voorhoofd hing. Moet er niet aan denken dat dat ding in mijn oog gevlogen was
.
Astro's zijn dan ook voor mietjes. eckte bikkels gaan met trektouwtjes aan de slagquote:Op maandag 30 december 2013 11:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb al 2 keer ofzo meegemaakt dat een astro in m'n hand klapte. Ff het kruid er af wapperen en niks aan de hand (hi ha ho)
Het ergste dat je met trektouwtjes kan doen is het touwtje te strak om je vingers bindenquote:Op maandag 30 december 2013 12:04 schreef MaLo het volgende:
[..]
Astro's zijn dan ook voor mietjes. eckte bikkels gaan met trektouwtjes aan de slag
Trolletje.quote:Op zondag 29 december 2013 23:26 schreef Aarch het volgende:
[..]
Jij weet het zeker beter dan die agent?
Je snapt dat je 'vrienden' opeens zullen beweren dat het niet hun vuurwerk is, en dat jij dat hebt meegenomen om af te steken?quote:Op zondag 29 december 2013 14:35 schreef Aarch het volgende:
Hallo,
Ik ben gisteren, dus 3 dagen voor oud en nieuw, gepakt toen ik samen met een vriend wat rotjes van vorig jaar aan het afsteken was. Toen we werden aangehouden hadden we niet meer dan 10 rotjes bij ons, maar we krijgen hiervoor beiden 6 uur taakstraf bij bureau halt. Eigen schuld.
Met oud en nieuw heb ik afgesproken met allemaal vrienden om vuurwerk of te steken overdag. Ikzelf heb geen illegaal vuurwerk, maar zij wel. Best veel zelfs. De agenten vertelden dat als je gepakt wordt met illegaal vuurwerk de eod op jouw kosten jou huis en misschien dat van de buren ook helemaal komt doorzoeken. Dat zet me wel ff aan het denken, want volgende keer dat ik wordt gepakt op iets heb ik wrs een strafblad.
Wat zou er met mij gebeuren als wij worden gepakt door de politie en zij de Cobras en nitraten in de zakken van mijn vrienden vinden, en ik heb zelf alleen legaal vuurwerk?
90% legaal in pertinent onjuist.quote:Op maandag 30 december 2013 13:15 schreef Pap89 het volgende:
Duits vuurwerk is sowieso in 9/10 gevallen niet illegaal.
Heel veel gaan er puur naartoe omdat het daar veel goedkoper is.
quote:Op maandag 30 december 2013 15:57 schreef hottentot het volgende:
Dat ze de laatste jaren bij de grens meer door de vingers zien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |