abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134815751
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2013 02:38 schreef Civilian het volgende:

[..]

Ja en dat zal je ook blijven als je geen hulp zoekt.

Ik ken je net en ik irriteer me al flink door jouw instelling.
Zoek hulp en kruip uit die slachtofferrol.

Mensen op dit forum kunnen je best advies geven, maar ik vind het nogal wat dat je verwacht dat ze jou serieus hulp kunnen bieden. (En die verwachting zal weer veranderen in een teleurstelling voor je)
Het is geen verwachting maar er is er een kans op. (Hoe groot de kans is weet geen beide van ons)
pi_134815770
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 02:39 schreef Goedverhaalvriend het volgende:

[..]

Het is geen verwachting maar er is er een kans op. (Hoe groot de kans is weet geen beide van ons)
Dat heb je zelf in de hand, zielepoot die je bent. Als je jezelf zielig vindt, dan zul je ook zielig worden en mislukken in het leven. Veel plezier als alleenstaande 40'er in rijtjeshuis van je.
  zondag 29 december 2013 @ 02:41:34 #153
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_134815778
quote:

[..]

Dus je hoopt er op.. Ook dan kan weer een teleurstelling zijn. Het is gewoon niet realistisch. Want de mensen op dit forum kennen jou niet persoonlijk en een paar posts gaan jou niet uit deze situatie helpen.
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_134815795
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 02:38 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Vind je?
Ik heb ook best dagen waarvan ik achteraf denk "jezus, wat een kutdag". Niks lukt, alles gaat fout, hoe goed je je best ook doet. En achteraf weet je dat je echt domme fouten hebt gemaakt.
En weet je? Da's niet erg.
Van fouten maken leer je meer dan van alles goed doen. Een kutdag waar je totaal geen voldoening uit haalt? Dat mag. Niks mis mee. Zolang je dat da maar niet gaat gebruiken om jezelf naar beneden te halen en te bestraffen.

[..]

Met passief afwachten kom je er niet uit en word je zeker niet gelukkig.
Er zijn wel veel fouten in het leven dat je kunt maken, en bij mij komen ze waarschijnlijk allemaal voor, samen met een beetje ongeluk.
pi_134815804
quote:

[..]

Ik was 18, werd depressief, kap in februari met de studie, ging het jaar daarop pas naar de psychiater... Was al 1.5 jaar down zogezegd, gaat nog steeds niet top maar de neerslachtigheid is weg, de geslotenheid en ontevredenheid zijn er nog.

Als je slim bent vind je ergens de energie om er vanaf te willen, ga je stappen maken.. Als jij niks kunt doen zonder je gevoel tegen je te hebben dan ga je naar een psychiater om te vragen of je daar pillen voor kunt krijgen..
Rustig aan.
pi_134815817
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 02:41 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Dat heb je zelf in de hand, zielepoot die je bent. Als je jezelf zielig vindt, dan zul je ook zielig worden en mislukken in het leven. Veel plezier als alleenstaande 40'er in rijtjeshuis van je.
Ik voel me niet zielig ik voel me slecht
pi_134815818
Oja wakker zijn op dit tijdstip zonder reden... Lang blijven liggen in je nest en niks eten is ook niet goed... Hup naar bed en om 10 uur gewoon je nest uit.
Rustig aan.
pi_134815829
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 02:42 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
Er zijn wel veel fouten in het leven dat je kunt maken, en bij mij komen ze waarschijnlijk allemaal voor, samen met een beetje ongeluk.
Je weet donders goed dat dit nonsens is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_134815830
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 02:43 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik was 18, werd depressief, kap in februari met de studie, ging het jaar daarop pas naar de psychiater... Was al 1.5 jaar down zogezegd, gaat nog steeds niet top maar de neerslachtigheid is weg, de geslotenheid en ontevredenheid zijn er nog.

Als je slim bent vind je ergens de energie om er vanaf te willen, ga je stappen maken.. Als jij niks kunt doen zonder je gevoel tegen je te hebben dan ga je naar een psychiater om te vragen of je daar pillen voor kunt krijgen..
Hoelang speelde het bij jou al? Ik heb het al sinds mijn kindertijd.
  zondag 29 december 2013 @ 02:45:53 #160
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_134815836
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 02:43 schreef Goedverhaalvriend het volgende:

[..]

Ik voel me niet zielig ik voel me slecht
Jij doet zielig tegenover anderen met jouw instelling. Vooral omdat je dus geen hulp wil zoeken
pi_134815841
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 02:45 schreef Goedverhaalvriend het volgende:

[..]

Ik heb het nooit gehad, dat het bij jou langer al erin zit verklaard alleen maar dat je jezelf indekt om er niks constructiefs mee te doen, dat heb je namelijk NOOIT gedaan.

Wil jij verandering moet je daar verandering in brengen wat je dus sinds je kindertijd nog niet gedaan hebt.
Rustig aan.
  zondag 29 december 2013 @ 02:46:37 #162
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_134815843
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 02:45 schreef Goedverhaalvriend het volgende:

[..]

Als dit al sinds jouw kindertijd speelt en dit in al die jaren niet is opgelost. Waarom denk je dat het de aankomende jaren wel gaat lukken door op je luie reet te zitten?
pi_134815861
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 02:43 schreef kingtoppie het volgende:
Oja wakker zijn op dit tijdstip zonder reden... Lang blijven liggen in je nest en niks eten is ook niet goed... Hup naar bed en om 10 uur gewoon je nest uit.
Meestal heb ik nu geen zin meer om samen met de samenleving te zijn. Ik slaap wanneer mensen wakker worden en word wakker als ze gaan slapen. Ik zal over een paar dagen wel weer proberen en mijn leven te verbeteren maar heb nu 2 dagen achter elkaar teleurstellingen gehad, moet me zelf weer herstellen en er over nadenken
pi_134815864
Er iets mee doen TS dat is de tip.
Lijkt mij een goed plan toch?
Rustig aan.
pi_134815879
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 02:47 schreef Goedverhaalvriend het volgende:

[..]

Meestal heb ik nu geen zin meer om samen met de samenleving te zijn. Ik slaap wanneer mensen wakker worden en word wakker als ze gaan slapen. Ik zal over een paar dagen wel weer proberen en mijn leven te verbeteren maar heb nu 2 dagen achter elkaar teleurstellingen gehad, moet me zelf weer herstellen en er over nadenken
Prima.. Take your time, maar weet wel dat als je eenmaal begint je er wel volle kracht tegenin moet gaan.

Tis als een stromende rivier waar je tegenin zwemt, stop je met zwemmen dan drijf je weer terug naar af (redelijk snel) als je eenmaal zwemt dus blijven zwemmen.
En de eerste keer is in principe het belangrijkste, goed begin is het halve werk geldt voor enorm veel dingen.
Rustig aan.
pi_134815883
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2013 02:46 schreef Civilian het volgende:

[..]

Als dit al sinds jouw kindertijd speelt en dit in al die jaren niet is opgelost. Waarom denk je dat het de aankomende jaren wel gaat lukken door op je luie reet te zitten?
Waarschijnlijk omdat ik toen klein was en weinig wist en ik nu wat meer van de wereld begrijp?
  zondag 29 december 2013 @ 02:50:22 #167
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_134815891
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 02:49 schreef Goedverhaalvriend het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat ik toen klein was en weinig wist en ik nu wat meer van de wereld begrijp?
Volgens mij begrijp jij nog vrij weinig van het leven.. Anders keek je er nu wel anders tegen aan. Het feit dat je weigert hulp te zoeken zegt daar genoeg over.
pi_134815909
Eerlijk gezegd denk ik vaak dat ikzelf een fout ben en jullie bevestigen dit.
  zondag 29 december 2013 @ 02:52:44 #169
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_134815918
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 02:51 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik vaak dat ikzelf een fout ben en jullie bevestigen dit.
Je bent geen fout, je denkt fout.

En weer die slachtofferrol..
pi_134815928
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 02:49 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Prima.. Take your time, maar weet wel dat als je eenmaal begint je er wel volle kracht tegenin moet gaan.

Tis als een stromende rivier waar je tegenin zwemt, stop je met zwemmen dan drijf je weer terug naar af (redelijk snel) als je eenmaal zwemt dus blijven zwemmen.
En de eerste keer is in principe het belangrijkste, goed begin is het halve werk geldt voor enorm veel dingen.
Mooi voorbeeld! Alleen is de stroom waar ik tegen moet zwemmen heel sterk :/
pi_134815932
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 01:20 schreef Goedverhaalvriend het volgende:

[..]

Nou ik zal wel hier een opsomming maken zonder voorbeelden.
oké
quote:
- 18 jaar
Je hebt nog niet eens een heel kleine stap gemaakt in het leven..
quote:
- geen vrienden
Bezoek een vereniging. Voor de kerk, voor je evt. hobby, praatgroep, wat dan ook. Vrienden maak je door overeenkomsten te herkennen en daar gebruik van te maken, en vooral NIET door je onmacht tegenover de wereld te laten zien.
quote:
- familie die je niet mag
Aan jou de taak om daar wat aan te doen. Doe eens wat voor je ouders; naar de winkel, bloemetje kopen voor je moeder, daar zijn ze vast blij mee.
quote:
- geen baan
Zonder studie geen baan.
quote:
- geen studie
Doe een gratis beroepskeuzetest op internet, leen wat geld van de overheid (studiebeurs aanvragen) en doe een opleiding die toekomstbestendig is. Na wat speurwerk op internet kom je daar vast wel achter.
quote:
- geen geld
Zonder baan geen geld, tenzij je de bijstand in gaat. Let wel, vanaf het krijgen van bijstand ben je het pispaaltje van (hard)werkend Nederland. Indien je dat niet aankan, vooral niet aanvragen.
quote:
- geen vriendin
Zonder geld, baan, eigen onderdak, moed, wil, durf, uithoudingsvermogen en vooral veel geduld -> geen vriendin.
quote:
- nog maagd
Zonder vriendin geen seks, tenzij je de dames van lichte zeden inschakelt. Maar dat is ook weer zo oneervol.
quote:
- nog niet ontgroend
Ik weet niet wat voor eisen jouw leeftijdsgenoten aan hun medetijdlingen stellen, maar 'ontgroend worden' komt, voor zover ik weet, alleen voor bij studentenverenigingen.
quote:
Ik mis er zeker een paar maar dit is wat in me op komt
Houd het daar maar bij, je hebt er zelf niks aan. Problemen heeft iedereen, de kunst is om door de vallei het pad te kiezen. Dit pad is voor iedereen uniek, de een gaat recht over een berg, een ander gaat erdoorheen. Aangezien je zoveel problemen denkt te hebben, zou ik voorstellen om tussen elk obstakel langs te gaan. Bijvoorbeeld met je familie; doe wat leuks voor ze. Denk niet gelijk aan een object met een hoog prijskaartje, maar eerder aan iets kleins en sentimenteels (van emotionele waarde). Het best maak je het zelf, dan stop je er gelijk liefde in.

Succes.
Google is your friend, abuse your friends
  zondag 29 december 2013 @ 02:55:08 #172
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_134815944
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 02:53 schreef Goedverhaalvriend het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld! Alleen is de stroom waar ik tegen moet zwemmen heel sterk :/
En daar heb je dus professionele hulp voor.
pi_134815984
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 02:54 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

oké

[..]

Je hebt nog niet eens een heel kleine stap gemaakt in het leven..

[..]

Bezoek een vereniging. Voor de kerk, voor je evt. hobby, praatgroep, wat dan ook. Vrienden maak je door overeenkomsten te herkennen en daar gebruik van te maken, en vooral NIET door je onmacht tegenover de wereld te laten zien.

[..]

Aan jou de taak om daar wat aan te doen. Doe eens wat voor je ouders; naar de winkel, bloemetje kopen voor je moeder, daar zijn ze vast blij mee.

[..]

Zonder studie geen baan.

[..]

Doe een gratis beroepskeuzetest op internet, leen wat geld van de overheid (studiebeurs aanvragen) en doe een opleiding die toekomstbestendig is. Na wat speurwerk op internet kom je daar vast wel achter.

[..]

Zonder baan geen geld, tenzij je de bijstand in gaat. Let wel, vanaf het krijgen van bijstand ben je het pispaaltje van (hard)werkend Nederland. Indien je dat niet aankan, vooral niet aanvragen.

[..]

Zonder geld, baan, eigen onderdak, moed, wil, durf, uithoudingsvermogen en vooral veel geduld -> geen vriendin.

[..]

Zonder vriendin geen seks, tenzij je de dames van lichte zeden inschakelt. Maar dat is ook weer zo oneervol.

[..]

Ik weet niet wat voor eisen jouw leeftijdsgenoten aan hun medetijdlingen stellen, maar 'ontgroend worden' komt, voor zover ik weet, alleen voor bij studentenverenigingen.

[..]

Houd het daar maar bij, je hebt er zelf niks aan. Problemen heeft iedereen, de kunst is om door de vallei het pad te kiezen. Dit pad is voor iedereen uniek, de een gaat recht over een berg, een ander gaat erdoorheen. Aangezien je zoveel problemen denkt te hebben, zou ik voorstellen om tussen elk obstakel langs te gaan. Bijvoorbeeld met je familie; doe wat leuks voor ze. Denk niet gelijk aan een object met een hoog prijskaartje, maar eerder aan iets kleins en sentimenteels (van emotionele waarde). Het best maak je het zelf, dan stop je er gelijk liefde in.

Succes.
Thanks. Met het helpen van mijn moeder haal ik wel voldoening maar op een of ander manier doe ik alsof ik der niet mag en ben altijd boos op haar. Terwijl ze een hele goede moeder is doe ik niks voor haar??
pi_134816010
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 02:58 schreef Goedverhaalvriend het volgende:

[..]

Thanks. Met het helpen van mijn moeder haal ik wel voldoening maar op een of ander manier doe ik alsof ik der niet mag en ben altijd boos op haar. Terwijl ze een hele goede moeder is doe ik niks voor haar??
Tijd om daar nu wat aan te doen, dan.
Google is your friend, abuse your friends
pi_134816015
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2013 02:55 schreef Civilian het volgende:

[..]

En daar heb je dus professionele hulp voor.
Als ik daarheen ga dan zal het heel emotioneel worden denk ik en daar heb ik geen zin in en kan ik daarheen zonder dat iemand dit weet? En wat zal ik vertellen aan hun?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')