abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 28 december 2013 @ 20:11:16 #1
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_134798826

quote:
Na achtentwintig jaar geven de leden van Doe Maar eindelijk toestemming om een documentaire te maken over de roemruchte geschiedenis van een razend populaire popband. Omlijst door een schat aan archiefbeelden en uiteraard veel muziek vertellen Ernst Jansz, Henny Vrienten en Jan Hendriks alles wat je over Doe Maar zou willen weten. De bandleden praten over hun muziek, de beginjaren, de onderlinge verhoudingen, de hysterie en het afscheid. De documentaire wordt verteld vanuit het perspectief van de band ten tijde van hun allerlaatste tour door Nederland. Een film over een band én een tijdperk. Een groep die zijn stempel drukte op een hele generatie. Met medewerking van Jan Hendriks, Ernst Jansz, Henny Vrienten, Joost Belinfante, René van Collem, Carel Copier, Piet Dekker, Bert Nienhuis, Peter Vincent en Adri Jan Hoes.
Over een kwartiertje op Nederland 3.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 28 december 2013 @ 20:25:48 #2
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_134799376
zit er klaar voor !
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_134801779
Zit t te kijken.
pi_134802066
Ik kijk ook
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator zaterdag 28 december 2013 @ 23:01:02 #5
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_134807274
Mooi docu, maar waar was Jan Pijnenburg? :?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 december 2013 @ 18:09:50 #6
862 Arcee
Look closer
pi_134836541
Mooie docu.

Dat stukje dat Jan Hendriks de Doe Maar-sound voordoet. _O_

Gelijk weer alle muziek draaien natuurlijk.

Want: _O_ Doe Maar _O_
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_134838101
Voor wie hem gemist heeft (zoals ik), volgens mij is hij vanavond op Canvas. Onder de reeksnaam Headliners, om 21.20 uur.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_134838384
Goeie docu, had het leuk gevonden als ze ook over de come back tour van 2001(?) en Symphonica in Rosso gesproken hadden.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 januari 2014 @ 13:43:42 #9
862 Arcee
Look closer
pi_134949479
Straks om 14:30 uur de herhaling op Nederland 2.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_134949775
Ik moest echt heel erg hard lachen om die Ernst Jansz, met zijn slagboom, en dan die kinderen zelf maar naar het station brengen. Ik herinner ze me als best stoer, dwars en gevaarlijk, niet een bandje dat ouders heel sympathiek vonden, maar eigenlijk waren het heel lieve jongens. Viel me vorig jaar bij Zomergasten ook al op, wat een ontzettend zachtaardige man die Hennie Vrienten was.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_134950633
Op de fiets naar Carna in Einighausen. Mij staat vaag iets bij dat het een matineeconcert was. Jan Smeets deed de deur nog voor ons open en dan stond je met veertig, vijftig man op Doe Maar te swingen.
Toen Pinkpop nog in Geleen werd gehouden werd het voorafgaande pinksterweekend in een lokaal jongerencentrum altijd opgeluisterd met een minifestivalletje "Pinkpop Welkom".
We hebben daar Doe Maar in 1981 als top act gehad en ons er hard voor gemaakt dat ook Joost Belinfante van de partij was. Ik zie hem nog een joint uit het publiek aannemen en even later schrikken hoe heftig die hijs was... Met zestien hoorde ik toen bij de jonkies in de zaal.
Het jaar daarop opende Doe Maar Pinkpop, weer een jaar verder sloot de band het af en de rest is geschiedenis.
Ik ben blij dat ik dit soort bandjes vaak al voor hun doorbraak heb mogen kennen.

En die docu is inderdaad de moeite waard.
Farts are jazz to assholes
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 januari 2015 @ 23:29:16 #12
862 Arcee
Look closer
pi_148528776
Morgenavond 22:50 uur NPO3 weer de herhaling.
pi_148533686
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 23:29 schreef Arcee het volgende:
Dat ga ik zeker kijken, kan mij de twee Pinkpop optredens uit '82 en '83 levendig herinneren toen de band in '83 met appels, bananen en ander fruit werd bekogeld waarbij de bassist even uit balans raakte. Ik stond toen als 18 jarige vlak voor de geluidstoren en kon het goed zien en vooral horen toen Vrienten dreigde het optreden te willen stoppen als er nog eenmaal met iets gegooid zou worden vanuit het publiek.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 januari 2015 @ 22:49:36 #14
862 Arcee
Look closer
pi_148553314
Zometeen op 3 dus.

Doe Maar _O_
pi_148553336
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 22:49 schreef Arcee het volgende:
Zometeen op 3 dus.

Doe Maar _O_
Ik las de OP en keek naar de tijd en dacht ow dat is vast afgelopen. :'(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148553351
Hoe laat begint het?
pi_148553369
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 22:49 schreef Arcee het volgende:
Zometeen op 3 dus.

Doe Maar _O_
Ow en of jij weet hoeveel topics van tong80 er zijn waarin hij 4x (of meer) gepost heeft zonder af te sluiten met de :P

Zie mijn topic daarover. Ik denk dat het er 0 zijn, maar ik weet het niet. :D
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 januari 2015 @ 23:18:58 #18
862 Arcee
Look closer
pi_148554221
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 22:50 schreef Geralt het volgende:
Hoe laat begint het?
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 23:29 schreef Arcee het volgende:
Precies toen jij het vroeg dus. :P
  Moderator zaterdag 10 januari 2015 @ 23:26:41 #19
18653 crew  D.
pi_148554473
Begin gemist, maar dat kijken we wel terug :Y

Doe Maar *O*
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 januari 2015 @ 23:39:50 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_148554906
Leuk om terug te zien. Had niks met de muziek. Wist ik veel van hun mentaliteit.

Vreselijk vonden we het als Punkers/New Wavers.

Wel schattig om dit terug te kijken lijkt me als vrouw van 40.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 januari 2015 @ 23:43:02 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_148555005
Ik begrijp nu dat ze er mee zijn gestopt. De hysterische natte puber poesjes werden te veel.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 11 januari 2015 @ 00:03:15 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_148555587
De vrouwen in de overgang bij de reunie-concerten. :D

pi_148556545
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 23:18 schreef Arcee het volgende:

[..]

[..]

Precies toen jij het vroeg dus. :P
Ja zette het precies bij het begin op. Thanks voor de kick _O_

Alleen het begin gezien, daarna even met Brennie gepraat over belangrijkere dingen en alles; dus de rest is opgenomen. Straks ff verder kijken :)
pi_148559742
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 23:39 schreef tong80 het volgende:
Leuk om terug te zien. Had niks met de muziek. Wist ik veel van hun mentaliteit.

Vreselijk vonden we het als Punkers/New Wavers.

Ik had er destijds al 17-18 jarige hardrocker, new waver (Iron Maiden, Metallica, U2, The Cure ea) ook niks mee, maar stiekem kon ik als ik thuis alleen was toch wel genieten van hun aanstekelijke songs. Om ongemerkt aan hun muziek te komen ging ik ui de fonotheek LPs lenen die ik in discrete plasic zakken op de fiets mee naar huis nam en snachts met koptelefoon op zat te tapen op TDK cassettes. De LPs verstopte ik in mijn kleerkast om te voorkomen dat mijn broer of moeder ze niet vond (ik zou mij destijds rot schamen) in dezelfde discrete zak bracht ik de LPs terug naar de bieb.

Anno 2015 kom ik er recht en eerlijk voor uit dat ik graag tussen al het metal, hardrock en fusion geweld ook nog steeds Doe Maar luistert vanaf orginele CDs, alleen deze CD versie van 4US heb ik tot op heden (nog) nooit in bezit gehad, en schijnt alleen in 1983 in een zeer kleine oplage te zijn uitgebracht op CD.

Mocht er een fokker zijn die deze CD versie heeft, ik wil er een goede prijs voor Betalen. Het wordt ook wel eens de CD genoemd met het onmogelijke catalogusnummer. Sky ‎– C-DM-1-83

Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 12:10:25 #25
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_148562520
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 04:11 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Ik had er destijds al 17-18 jarige hardrocker, new waver (Iron Maiden, Metallica, U2, The Cure ea) ook niks mee, maar stiekem kon ik als ik thuis alleen was toch wel genieten van hun aanstekelijke songs. Om ongemerkt aan hun muziek te komen ging ik ui de fonotheek LPs lenen die ik in discrete plasic zakken op de fiets mee naar huis nam en snachts met koptelefoon op zat te tapen op TDK cassettes. De LPs verstopte ik in mijn kleerkast om te voorkomen dat mijn broer of moeder ze niet vond (ik zou mij destijds rot schamen) in dezelfde discrete zak bracht ik de LPs terug naar de bieb.

Anno 2015 kom ik er recht en eerlijk voor uit dat ik graag tussen al het metal, hardrock en fusion geweld ook nog steeds Doe Maar luistert vanaf orginele CDs, alleen deze CD versie van 4US heb ik tot op heden (nog) nooit in bezit gehad, en schijnt alleen in 1983 in een zeer kleine oplage te zijn uitgebracht op CD.

Mocht er een fokker zijn die deze CD versie heeft, ik wil er een goede prijs voor Betalen. Het wordt ook wel eens de CD genoemd met het onmogelijke catalogusnummer. Sky ‎– C-DM-1-83

[ afbeelding ]
Ik denk dat ik die heb. Die met de afgekeurde mix, zeg maar. :P

edit: Even opgezocht, die ik heb is SKY TCD 10106, wel met (P) 1983 erop. Het voorkantje is in tegenstelling tot andere uitgaven wit (met zwarte lijnen) in plaats van in kleurendruk. Ook het schijfje heeft geen steunkleur. Ik heb het altijd een wonderlijk schijfje gevonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')