Over een kwartiertje op Nederland 3.quote:Na achtentwintig jaar geven de leden van Doe Maar eindelijk toestemming om een documentaire te maken over de roemruchte geschiedenis van een razend populaire popband. Omlijst door een schat aan archiefbeelden en uiteraard veel muziek vertellen Ernst Jansz, Henny Vrienten en Jan Hendriks alles wat je over Doe Maar zou willen weten. De bandleden praten over hun muziek, de beginjaren, de onderlinge verhoudingen, de hysterie en het afscheid. De documentaire wordt verteld vanuit het perspectief van de band ten tijde van hun allerlaatste tour door Nederland. Een film over een band én een tijdperk. Een groep die zijn stempel drukte op een hele generatie. Met medewerking van Jan Hendriks, Ernst Jansz, Henny Vrienten, Joost Belinfante, René van Collem, Carel Copier, Piet Dekker, Bert Nienhuis, Peter Vincent en Adri Jan Hoes.
Dat ga ik zeker kijken, kan mij de twee Pinkpop optredens uit '82 en '83 levendig herinneren toen de band in '83 met appels, bananen en ander fruit werd bekogeld waarbij de bassist even uit balans raakte. Ik stond toen als 18 jarige vlak voor de geluidstoren en kon het goed zien en vooral horen toen Vrienten dreigde het optreden te willen stoppen als er nog eenmaal met iets gegooid zou worden vanuit het publiek.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:29 schreef Arcee het volgende:
Morgenavond 22:50 uur NPO3 weer de herhaling.
Ik las de OP en keek naar de tijd en dacht ow dat is vast afgelopen.quote:
Ow en of jij weet hoeveel topics van tong80 er zijn waarin hij 4x (of meer) gepost heeft zonder af te sluiten met dequote:
quote:
Precies toen jij het vroeg dus.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:29 schreef Arcee het volgende:
Morgenavond 22:50 uur NPO3 weer de herhaling.
Ja zette het precies bij het begin op. Thanks voor de kickquote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:18 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
Precies toen jij het vroeg dus.
Ik had er destijds al 17-18 jarige hardrocker, new waver (Iron Maiden, Metallica, U2, The Cure ea) ook niks mee, maar stiekem kon ik als ik thuis alleen was toch wel genieten van hun aanstekelijke songs. Om ongemerkt aan hun muziek te komen ging ik ui de fonotheek LPs lenen die ik in discrete plasic zakken op de fiets mee naar huis nam en snachts met koptelefoon op zat te tapen op TDK cassettes. De LPs verstopte ik in mijn kleerkast om te voorkomen dat mijn broer of moeder ze niet vond (ik zou mij destijds rot schamen) in dezelfde discrete zak bracht ik de LPs terug naar de bieb.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:39 schreef tong80 het volgende:
Leuk om terug te zien. Had niks met de muziek. Wist ik veel van hun mentaliteit.
Vreselijk vonden we het als Punkers/New Wavers.
Ik denk dat ik die heb. Die met de afgekeurde mix, zeg maar.quote:Op zondag 11 januari 2015 04:11 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ik had er destijds al 17-18 jarige hardrocker, new waver (Iron Maiden, Metallica, U2, The Cure ea) ook niks mee, maar stiekem kon ik als ik thuis alleen was toch wel genieten van hun aanstekelijke songs. Om ongemerkt aan hun muziek te komen ging ik ui de fonotheek LPs lenen die ik in discrete plasic zakken op de fiets mee naar huis nam en snachts met koptelefoon op zat te tapen op TDK cassettes. De LPs verstopte ik in mijn kleerkast om te voorkomen dat mijn broer of moeder ze niet vond (ik zou mij destijds rot schamen) in dezelfde discrete zak bracht ik de LPs terug naar de bieb.
Anno 2015 kom ik er recht en eerlijk voor uit dat ik graag tussen al het metal, hardrock en fusion geweld ook nog steeds Doe Maar luistert vanaf orginele CDs, alleen deze CD versie van 4US heb ik tot op heden (nog) nooit in bezit gehad, en schijnt alleen in 1983 in een zeer kleine oplage te zijn uitgebracht op CD.
Mocht er een fokker zijn die deze CD versie heeft, ik wil er een goede prijs voor Betalen. Het wordt ook wel eens de CD genoemd met het onmogelijke catalogusnummer. Sky – C-DM-1-83
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |