Ik heb het gevoel dat sommigen niet goed begrijpen wat een kaasfondue eigenlijk inhoudt zeker als ik opmerkingen van "vlees"(rund?)e.d. zie voorbijkomen. Het allerbelangrijkste is natuurlijk de kaas en daarbij kan je van alles er los bij eten zoals groenten (paprika.komkommer,radijs e.d.) en ook rookvlees of iets soortgelijks voor op je stokbrood die je dan vervolgens in de fonduepan doopt.
En het moment supreme van een goede kaasfondue is voor de kenners altijd de korst op de bodem wanneer de pan zo goed als leeg is.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2014 14:25:26 ]
En het moment supreme van een goede kaasfondue is voor de kenners altijd de korst op de bodem wanneer de pan zo goed als leeg is.
Een korst niet (goed blijven roeren tussentijds!). Wel de wat stevigere restjes die je met een houten lepel van de bodem schraapt en vervolgens lekker op eet
NIets doorheen roeren (behalve wat nodig is om de fundue te maken)
Wat ik wel lekker vind is kaas op wat augurken, tomaat, grote zilveruien, diverse soorten ham (goede kwaliteit) zoals bayonne, parma, pata negra, en/of andere vleeswaren als rosetta, salami, pave, chorizo enz. te doen.
In frankrijk krijg je er soms ook een mand aardappelen ind e schil bij, maar ik vind het zo al machtig genoeg.