Verder nooit nodig geweest! Gelukkig denk ik dan maar!
TechXP
quote:creepy, hoe is dat afgelopen?
Op vrijdag 4 oktober 2002 22:18 schreef toska het volgende:
1 keertje , toen er snachts werd ingebroken terwijl ik in bed lag , brrrrrrr
quote:Das idd brr, ja... Moet er niet aan denken!
Nog nooit gebeld. Ik leid een erg saai leven. Maar dat is natuurlijk wel fijn voor de mensen in mijn buurt
Al heeft mijn vader wel eens 112 gebeld, omdat er een paar auto's bij ons op het plein in de fik stonden.
quote:De politie was werkelijk binnen 2 minuten bij mijn huis , de man had al meerdere pogingen gedaan die nacht en ze waren dus aan het rondrijden in de wijk.
Op vrijdag 4 oktober 2002 22:22 schreef Duiveltja het volgende:[..]
creepy, hoe is dat afgelopen?
Het was een heterdaadje , hij was net bezig om de ruit (onderin ) mijn voordeur aan het verwijderen.
Ik werd wakker van het gerommel (eerst) aan mijn brievenbus en zag dus door de ruit iemand bezig aan de voordeur, ben geen held en heb hem niet geconfronteerd.
maar wel gelijk 112 gebeld.
Dus goede , snelle afloop , al heb ik weken zoniet maanden niet meer lekker , rustig geslapen.
Was overigens nog 0611 toen.
Dat lijkt me echt zo eng he.... ik moet er niet aan denken dat er snachts ineens een man naast me in me nek staat te hijgen.. bah
Kheb het 1 keertje gebelt maar niet met opzet.. ik had toets blokkering er niet op en whoppah daar heb je het al... dat was best klote.. ik heb maar snel opgehangen toen
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 22:31 schreef C0PP3R het volgende:
* C0PP3R werkt bij 112
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 22:33 schreef toska het volgende:
2 x bij een aanrijding/ongeluk
1 X voor mn broer die had overduidelijk nekkramp
4 x maal voor mn moeder omdat we een hartaanval vreesde wat na 8 jaar onderzoek "slechts"een allergie bleek te zijn
112 gebeld kwamen 6 agenten met hond.. inbreker gepakt
Robbie een bos bloemen gekregen van politie
quote:Je was dus wel aardig welkom in je nieuwe buurt
Op vrijdag 4 oktober 2002 22:54 schreef TheGoldenGirl het volgende:
....... ik ging verhuizen ........ Er werd hier van alles in de fik gezet. Gelukkig is dat nu wel over.
quote:He collega
Op vrijdag 4 oktober 2002 22:31 schreef C0PP3R het volgende:
* C0PP3R werkt bij 112
* marbe werkt ook op een meldkamer
MChaser
Ik kreeg trouwens heel flauw Peter r De Vries aan de lijn
Ze bleken trouwens onschuldig te zijn.
Moet je maar niet midden in de nacht in een oude afgelaten auto naar een huis rijden en dan twee van die inzittenden die een straat gaan verkennen, en dan vervolgens dat er twee uit de auto voor het huis staan wachten terwijl de rest ogenschijnlijk binnen is.
Maar het bleek familie te zijn. Overigens hoorde ik later dat die bewoners niet bepaald lieverdjes waren.
quote:Keer iets soortgelijks meegemaakt... was een vent een autoradio aan het stelen.. denk die is zo weg... maar na bijna 10 minuten en nadat hij al 3 keer op de toeter had gedrukt toch maar even gebeld... maar is zoiets dringend? Ik heb toen 0900-8844 gebeld namelijk... 3 x doorverbonden
Op vrijdag 4 oktober 2002 22:55 schreef robbieRdam het volgende:
04:00 zag ik een inbreker bij een buurtgenoot inbreken.112 gebeld kwamen 6 agenten met hond.. inbreker gepakt
Robbie een bos bloemen gekregen van politie
Maar wel gepakt met 10 agenten.. maar geen bos bloemen voor Maks
Als je met je mobiele telefoon 112 belt, krijg je de meldkamer in Driebergen aan de lijn ipv de regiomeldkamer. Extra keer doorverbinden dus. Erg snugger zijn een aantal centralisten daar ook niet.
quote:Dat is spoed, dus gewoon 112 bellen.
Op zaterdag 5 oktober 2002 15:42 schreef Maks het volgende:[..]
Keer iets soortgelijks meegemaakt... was een vent een autoradio aan het stelen.. denk die is zo weg... maar na bijna 10 minuten en nadat hij al 3 keer op de toeter had gedrukt toch maar even gebeld... maar is zoiets dringend? Ik heb toen 0900-8844 gebeld namelijk... 3 x doorverbonden
![]()
![]()
Maar wel gepakt met 10 agenten.. maar geen bos bloemen voor Maks
0800-8844 is inderdaad een helemaal een Drama.
quote:Goh, dat heb ik ook een x gedaan
Op vrijdag 4 oktober 2002 22:35 schreef MetalMaupio het volgende:
ik heb het 1 keer gebeld omdat ik de voicemail wou beluisteren van UPC en dat nr is 1223, ik hield de 1 iets te lang in en dat had ik niet door...
quote:Gewoon de schuld van school dus, die moeten dat eigenlijk aankondigen.
Op zaterdag 5 oktober 2002 16:36 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:
1x ivm met brandalarm op school(afgelopen donderdag nog). Het bleek een brandoefening te zijn.
![]()
ff later kwamen er 2 autos aanrijden en die klootzak arresteren
en me broer 2 keer, een keertje bij brand hier aan de overkant (mooi gezicht vanuit me dakraam en een keertje bij een vechtpartij
Hadden we een paar jaar geleden gedaan... Jong en verveeld als we waren besloten we om half een 's nachts mensen te gaan bellen... Ik zei de gek zou wel eens iemand op bellen...
"Met ...???..."
"Goedenavond 112 meldkamer"
"H-H-H-Hallo?"
"Op mijn display hier staat dat u het afgelopen half uur 4 keer naar 112 heeft gebeld, mag ik u vragen waarom mevrouw?"
"M-M-M-Maar, dat kan niet, he?"
"Mevrouw, volgens mijn display op de telefoon heeft u vier keer 112 gebeld."
"Ja maar, mijn man en ik liggen al te slapen..."
"Wilt u soms beweren dat mijn nummerweergave liegt mevrouw?"
"Nee natuurlijk niet... Welk nummer heeft er dan gebeld?
"(desbetreffend telefoonnummer opgezocht)"
"Ow dat is toch echt ons nummer... Ik zal u mijn man wel eens geven..."
En zo is dat nog een tijdje doorgegaan met haar man... Ik had die hoorn er allang opgetiefd, maar die luitjes waren zo verschrikkelijk dom!! Hahahaha wat een avond was dat...
quote:ieuw en toen
0611 - Vrouw van dertien hoog gesprongen, dood
112 - Dronken persoon die midden op de weg liep
112 - Meisje wat voor mijn ogen werd ontvoerd door haar ex vriend
112 - Dronken man die zijn huisraad naar beneden keilde
112 - Vechtpartij bij mij op school, tussen twee "gangs"
112 - Familie ruzie in flat tegen over mij
112 - Vrouw tijdens ramen lappen naar beneden gesodemietert vanaf 3 hoog, rug gebroken
112 - Buurman hartaanval
112 - Auto brandje
112 - oog getuige van scooter diefstal
Als je zo kijkt, lijkt het net of ik in een aso wijk woon. Maar dat is het niet, dit is uitgestrekt over 11 jaar, belde voor het eerst de Politie op mijn 7de, toen die vrouw gesprongen was. (ja, ik ben nu 18)
De 112-meneer kon het in ieder geval niet waarderen.
De politie kreeg ze alleen niet meer te pakken wat wel jammer was eigelijk.
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 04:54 schreef marbe het volgende:
He collega![]()
* marbe werkt ook op een meldkamer
Natuurlijk is er een groot grijs gebied (zeker voor de politie). Veel telefoontjes worden wel bij 112 in behandeling genomen maar horen daar eigenlijk niet thuis. En 0900 werkt op zich best wel goed, je moet je alleen realiseren dat je dmv dit nummer zo'n 40.000 mensen kunt bereiken! Het Politie Service Centrum zal dus een eerste schifting moeten maken. En dat "drie keer doorschakelen" dat is dan helaas onvermijdelijk... lees op het forum maar eens alle verhalen over servicelijnen van de diverse providers! Ik denk dat we het dan nog niet eens zo slecht voor elkaar hebben.
Aangezien we in NL met z'n allen hebben besloten dat er minder geld voor de gezondheidszorg beschikbaar is heeft dit ook zijn invloed op de beschikbaarheid van ambulances. Er zullen dus een aantal vragen worden gesteld waarmee de centralist de ernst van de zaak moet beoordelen. Dingen die voor jou zo klaar als een klontje zijn! dit kan soms heel 'dom' overkomen maar ik heb mensen aan de lijn gehad die heel rustig vertellen dat er een ongeluk is geweest en dat de bestuurder niet uit zijn auto wil komen waarbij dan bij het terplaatse komen blijkt dat de goede man is overleden aan een hartaanval! "Ja, hij bleef gewoon voor zich uit kijken"
Als ik dit zo terug lees dan ben ik wel heel erg positief Maar ik geloof direct dat er inschattingsfouten gemaakt kunnen worden, wij zijn ook maar mensen! Help ons een beetje door de goede info te geven; Denk dus gewoon aan:WIE, WAT, WAAR, WAARMEE (er zijn er 7 maar mijn parate kennis laat me even in de steek
) en beschrijf wat je ziet!
quote:Komt me bekend voor
Op vrijdag 4 oktober 2002 22:35 schreef MetalMaupio het volgende:
ik heb het 1 keer gebeld omdat ik de voicemail wou beluisteren van UPC en dat nr is 1223, ik hield de 1 iets te lang in en dat had ik niet door...
Als ik 10 seconden later was geweest, had ie met zn Kadett op mn voorruit gelegen
quote:Toch nog een voordeel van tesnel rijden (als je dat deed)
Op dinsdag 8 oktober 2002 17:44 schreef MREn het volgende:
één keertje toen op een provinciale weg een tegenliggen in slaap was gevallen, aan zijn kant de berm in reed en daarna werd gelanceerd op mijn weghelft, daarna doorgeschoten in de sloot aan mijn kant.Als ik 10 seconden later was geweest, had ie met zn Kadett op mn voorruit gelegen
Ik heb er wel voor op mijn kop gekregen!
quote:nu lag ie voor me, als ik sneller had reden lag ie op mn voorruit
Op dinsdag 8 oktober 2002 19:46 schreef MasterDisaster het volgende:[..]
Toch nog een voordeel van tesnel rijden (als je dat deed)
Kwartier gewacht niets van politie of wat dan ook te zien en dat huisalarm bleef maar af gaan. Eindelijk kwam er een politieauto voorbij rijden met zwaailichten, rijd de politieauto gewoon door.
Ben toen maar naar huis toe gereden.
oh ja ook nog 1x met een vechtpartij
politie kwam toen na 2 min opdraven met 2 auto's een met hond en een marechauseebusje. Vechtjassen werden gelijk afgevoerd
en 1 keer had een buurman zichzelf in de fik gestoken, toen ook maar ff 112 gebeld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |