Hij kan ook in het Engels of het Frans.quote:Op zondag 29 december 2013 20:26 schreef Mute_Me het volgende:
Hier kan je berekenen of je constructie gaat werken.
http://www.u-wert.net/berechnung/u-wert-rechner/
Wel even je duits ophalen
Ah cool, zie het nu ook. Zal wel nieuw zijn.quote:Op zondag 29 december 2013 20:30 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Hij kan ook in het Engels of het Frans.
Maar inderdaad wat Blomke zegt, en voor PIR plaat gaan.
In Winterswijk zit een grote isolatiefabriek, Kingspan.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:10 schreef kleinmannetje2 het volgende:
Heeft iemand enig idee waar ik die pir platen in een winkel kan kopen/zien? Online kan ik ze wel bestellen, maar ik zou ze graag even willen zien voordat ik tot de aanschaf overga.
De grote drie bouwmarkten hebben ze in ieder geval niet ben ik achter gekomen. Als iemand een leverancier weet in de buurt van Arnhem ben ik zeer dankbaar
Pontmeyer? Venne Van Der Sluis?quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:10 schreef kleinmannetje2 het volgende:
Heeft iemand enig idee waar ik die pir platen in een winkel kan kopen/zien? Online kan ik ze wel bestellen, maar ik zou ze graag even willen zien voordat ik tot de aanschaf overga.
De grote drie bouwmarkten hebben ze in ieder geval niet ben ik achter gekomen. Als iemand een leverancier weet in de buurt van Arnhem ben ik zeer dankbaar
Waarom monteer je de isolatieplaten niet tegen het kozijn en daartegen dan de afwerking (oke neemt iets meer plek in beslag, maar dan heb je ook een fatsoenlijke spouw tussen je schrootjes en het isolatiemateriaal..quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:35 schreef kleinmannetje2 het volgende:
Vandaag bij Pontmeyer geweest in Arnhem. Zij hadden wel PIR platen liggen, alleen van minimaal 6 centimeter dik. Echter, ik heb slechts 4,5 cm ruimte![]()
Bij een ander filiaal hadden ze wel nog platen van 5 centimeter dik. Ik heb er maar voor gekozen om die te nemen, dan steekt het maar een halve cm uit in plaats van anderhalf. Dat kan ik hopelijk nog wel opvangen. Deze platen komen als het goed is volgende week binnen, dus dan kan ik hopelijk aan de slag.
De rest van de benodigde spullen heb ik ook alvast gehaald. Ik schrok me alleen rot van de prijs van dampdichte folie bij de Gamma. 80 euro voor een rol vindt ik best aan de dure kant. Is dit een normale prijs of wordt ik daar genept? Of heb ik naar het verkeerde folie gekeken?
Daarna ben ik nog naar de Karwei gereden. Daar hadden ze geen dampdichte isolatie folie, maar de verkoper daar zei dat ze wel een alternatief hadden: dampdichte isolatie ondervloer. Deze was een stuk goedkoper dan de rol van 80 euro bij de Gamma, maar is dat een goed alternatief? Als het maar dampdichte folie is zou het mijn inziens geen kwaad kunnen toch?
Op één van de twee kamers zou dat inderdaad kunnen, maar op de andere niet. Daar lopen er namelijk op de zijmuur verwarmingsbuizen redelijk dicht (5 cm) vanaf de gevel omlaag. Dan zou ik dus alleen maar minder ruimte hebben om te isoleren.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 00:34 schreef AMangold het volgende:
Waarom monteer je de isolatieplaten niet tegen het kozijn en daartegen dan de afwerking (oke neemt iets meer plek in beslag, maar dan heb je ook een fatsoenlijke spouw tussen je schrootjes en het isolatiemateriaal..
Yup, dit is Resol, de best isolerende isolatie van dit moment. Je kunt ook op zoek naar een groothandel voor dakmaterialen zoals Aabo of Kelders, deze zitten landelijk en daar kun je als particulier ook kopen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:24 schreef kleinmannetje2 het volgende:
Dat ziet er inderdaad wel goed uit. Zie ik het goed als de rd waarde van deze platen hoger is dan die van de pir platen? Eens even op marktplaats kijken of ik daar wat leuks zie.
Aerogel doet het beterquote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:32 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Yup, dit is Resol, de best isolerende isolatie van dit moment. Je kunt ook op zoek naar een groothandel voor dakmaterialen zoals Aabo of Kelders, deze zitten landelijk en daar kun je als particulier ook kopen.
Ja, da's een goed adviesquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |