abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134778002

Wat?

Iedereen kan versieren *O*

Dit topic is voor leuke en nuttige versiertips.
"Ik zie een leuk persoon, maar hoe krijg ik die zover dat hij/zij wat met me gaat drinken" bijvoorbeeld. Ongedwongen leuke tips en wie weet verslagjes!

Basis tips:
Deze tips kunnen verder uitgewerkt worden door mensen en aangegeven hoe je ervoor kan zorgen dat je gemakkelijker ze ook toepast (bijvoorbeeld bij onzekerheid en angst). Het overkomen van deze angsten/onzekerheid e.d. komt vooral in de topics naar voren, de reacties uit de topics zijn ideaal om aan de OP toe te voegen.

10 basistips voor versieren
Versiertip #1: Lachen
Versiertip #2: Geef af en toe complimenten
Versiertip #3: Oogcontact
Versiertip #4: Luister
Versiertip #5: Neem initiatief
Versiertip #6: Wees de gastheer
Versiertip #7: Hulpmiddelen
Versiertip #8: Heb plezier
Versiertip #9: Begin een gesprek
Versiertip #10: Flirten & versieren is een soort van gedrag

Tips voor uiterlijke verzorging

Hier kunnen de tips over verzorging komen uit bovenstaande link plus extra tips over verzorging uit de topics (verzorging is gemakkelijk omdat iedereen het kan doen zonder stress of angst e.d.).

7 praktische tips om stress tegen te gaan (en angsten te verminderen)

Hier de tips over stress verminderen (iemand uitwerken?) + weer van het topic.

Hier extra linkjes en andere categorieën die belangrijk zijn bij 'het versieren' zoals 'hoe je met onzekerheid om kan gaan', 'hoe je online moet reageren en kan daten', 'hoe dit en dat' e.d.

Het gaat erom dat de basistips en extra nuttige adviezen hier worden genoemd zodat toekomstige users ook baat erbij hebben zonder de hele reeks door te hoeven lezen. EN BEN NIET TE SERIEUS EN OPDRINGERIG

------------------------------------------------------------------------------------
Geen slowchat hier!
Dit is ook geen PUA-topic!

Filosofeer hier verder over de methodiek van het menselijke baltsgedrag.
  zaterdag 28 december 2013 @ 11:21:22 #2
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134778740
Nog een belangrijke tip is denk ik dat je vooral jezelf moet blijven.
En als je op iemand afstapt die je erg leuk lijkt, gewoon erop af stappen met het idee van ik zie wel, zo van gaat het goed, dan gaat het goed en anders maar niet. kan een groot verschil maken.
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134788159
Mensen, ik heb een date doordat een meisje mij heeft gevraagd (los van het uitgaan, ik ken haar van mijn vorige werk).

Nu voel ik eigenlijk niets voor haar, maar heb toch een date geregeld in de zin van "je weet maar nooit". Maar veel verwacht ik er niet van. Was dit wel goed van me? Ik heb nog nooit een vriendin gehad zei ik al in het vorige topic, maar daarom wil ik elke kans nemen die ik heb. Heb haar wel duidelijk gemaakt dat ik niets bijznders voor haar voel, maar dat een date dat misschien kan veranderen...

Wat als het inderdaad niet klikt? Meteen zeggen na de date?
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_134788452
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:12 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Mensen, ik heb een date doordat een meisje mij heeft gevraagd (los van het uitgaan, ik ken haar van mijn vorige werk).

Nu voel ik eigenlijk niets voor haar, maar heb toch een date geregeld in de zin van "je weet maar nooit". Maar veel verwacht ik er niet van. Was dit wel goed van me? Ik heb nog nooit een vriendin gehad zei ik al in het vorige topic, maar daarom wil ik elke kans nemen die ik heb. Heb haar wel duidelijk gemaakt dat ik niets bijznders voor haar voel, maar dat een date dat misschien kan veranderen...

Je bent nu al duidelijk naar haar toe hé, dus inderdaad als het niet klikt direct zeggen.
Ik zou persoonlijk niet naar een date gaan als ik geen interesse in iemand zou hebben, misschien als hij grappig is/lijkt voor de lol ofzo. Maar wie weet vind je haar leuk, Suc6 ^O^
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_134788742
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:17 schreef complicate het volgende:

[..]

Je bent nu al duidelijk naar haar toe hé, dus inderdaad als het niet klikt direct zeggen.
Ik zou persoonlijk niet naar een date gaan als ik geen interesse in iemand zou hebben, misschien als hij grappig is/lijkt voor de lol ofzo. Maar wie weet vind je haar leuk, Suc6 ^O^
Ik heb haar wel goed laten weten dat er een kans is dat het niet klikt, inderdaad. Dankjewel!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_134791815
Vervelende mededeling hier:
Flirten gaat prima, maar het versieren niet :D
23 jaar, nog nooit een relatie gehad... ben er eigenlijk wel aan toe.
Ik kleed me opzich wel leuk (vind ik) en verzorg me ook wel aardig :) Maar toch wil het niet echt vlotten.
pi_134791983
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 17:21 schreef Braddie het volgende:
Ik kleed me opzich wel leuk (vind ik) en verzorg me ook wel aardig :) Maar toch wil het niet echt vlotten.
Wat vervelend! :( Tot waar gaat het flirten goed en waar gaat het versieren fout?
pi_134792017
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 17:21 schreef Braddie het volgende:
Join the club, haha. Over een paar maanden hebben we er allemaal een dankzij dit topic. ^^
pi_134792511
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:12 schreef BeyondTheGreen het volgende:

Niet zoveel over nadenken en gewoon plezier maken kerel. De rest merk je na afloop wel.
pi_134793311
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 17:24 schreef HansVaak het volgende:

[..]

Wat vervelend! :( Tot waar gaat het flirten goed en waar gaat het versieren fout?
Het flirten gaat altijd goed tot het complimentjes geven etc, we raken dan gewoon goed aan de praat

Als ik dan een arm om d`r heen wil doen en d`r een drankje wil aanbieden word meestal de arm weggeslagen :') En het drankje word dan ook niet aangenomen..
pi_134793384
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 17:55 schreef Braddie het volgende:

[..]

Het flirten gaat altijd goed tot het complimentjes geven etc, we raken dan gewoon goed aan de praat

Als ik dan een arm om d`r heen wil doen en d`r een drankje wil aanbieden word meestal de arm weggeslagen :') En het drankje word dan ook niet aangenomen..
Je moet dan ook niet als je klaar bent met praten direct een arm om haar heen doen.

Leer elkaar beter kennen.
pi_134793565
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 17:55 schreef Braddie het volgende:

[..]

Timing is essentieel. Een bitch, maar daarom ook des te belangrijker. Iets wat je moet aanvoelen en alleen met de tijd en ervaring leert. Ook afhankelijk van de signalen die ze je geeft. Verschilt per vrouw.

Is lastig, doe het zelf ook lang niet altijd goed. :')
pi_134793752
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 18:00 schreef HansVaak het volgende:

[..]

Timing is essentieel. Een bitch, maar daarom ook des te belangrijker. Iets wat je moet aanvoelen en alleen met de tijd en ervaring leert. Ook afhankelijk van de signalen die ze je geeft. Verschilt per vrouw.

Is lastig, doe het zelf ook lang niet altijd goed. :')
Met de signalen zit ik heel vaak nog in de knoop.
Als ik merk dat ze heel erg vaak naar me lacht of vaak oogcontact zoekt dan heb ik wel zoiets van, ok.. *Doet arm om d`r heen* Meestal word dat dan niet in dank afgenomen... Vind ik vreemd, want het is puur een vriendelijk gebaar en het is niet zo alsof ik meteen met haar ga zitten tongworstelen :')
pi_134795168
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 18:05 schreef Braddie het volgende:

[..]

Met de signalen zit ik heel vaak nog in de knoop.
Als ik merk dat ze heel erg vaak naar me lacht of vaak oogcontact zoekt dan heb ik wel zoiets van, ok.. *Doet arm om d`r heen* Meestal word dat dan niet in dank afgenomen... Vind ik vreemd, want het is puur een vriendelijk gebaar en het is niet zo alsof ik meteen met haar ga zitten tongworstelen :')
Volgens mij is de eerste voorwaarde om te versieren of zelfs om gelukkig te zijn ,het geloof in jezelf en zelfvertrouwen. En als versieren niet makkelijk gaat, dan is het soms ook questie van mensen die sowieso al weinig zelfvertrouwen hebben en té onzeker zijn. Of hopeloos iets te hard willen. Dus voor zulke mensen is het denk ik belangrijk om eerst hun zelfvertrouwen aan te pakken. Want een vrouw voelt het echt wel wanneer ze te maken heeft met iemand die hopeloos is en dat is niet aantrekkelijk.

Versieren/verleiden hoort leuk te zijn, gewoon genieten , lachen en plezier maken. Dus niet veel achter een date zoeken, maar genieten van de moment etc.

Verder zijn er ook dingen waar je geen invloed op hebt bijvoorbeeld "geur" en "stemgeluid". Soms is het echt heel simpel, als een vrouw aangetrokken is tot jouw "geur" of zelfs jouw "stemgeluid" dan maakt het soms niet uit wat je zegt of doet. Soms wil ze jou gewoon zoenen omdat jouw "geur" of "stem" haar aantrekt. Weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar soms kan een meisje je heel leuk vinden, maar gewoon niet aangetrokken zijn tot jouw "geur" of "stemgeluid" en andersom. Maar goed. Dit is geen versiertip, maar meer verklaring waarom je o.a. niet met iedere vrouw kan matchen en afwijzing niet te veel persoonlijk moet vatten. Dus als een vrouw jou afwijst moet je soms niet te ver gaan zoeken, sommige dingen hebben geen verklaring. Zeker als we over aantrekkingskracht spreken. Dit verklaart ook waarom de ene vrouw een man met sixpack niet aantrekkelijk kan vinden, omdat hij bijvoorbeeld een vrouwenstem (lees: geen zware diepe stem) heeft, terwijl het voor de ander vrouw geen issue zou zijn. Ik kan soms bijvoorbeeld stemgeluid en lichaamsgeur van een man heel erg aantrekkelijk vinden dan wat hij zegt en hoe hij eruit ziet.

Het ding bij versieren is, dat je eigenlijk niet veel moet doen, maar gewoon echt genieten en het zien als iets leuks en niet als een programma waarin je al dan niet wordt goedgekeurd. Gewoon niet te veel verwachten als je iemand gaat versieren of als je op een date ga. Fun hebben en niet te veel nadenken. :)

OMG wat kan ik zagen seg ! _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door complicate op 28-12-2013 18:49:15 ]
pi_134795398
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 18:44 schreef complicate het volgende:

[..]

Volgens mij is de eerste voorwaarde om te versieren of zelfs om gelukkig te zijn ,het geloof in jezelf en zelfvertrouwen. En als versieren niet makkelijk gaat, dan is het soms ook questie van mensen die sowieso al weinig zelfvertrouwen hebben en té onzeker zijn. Of hopeloos iets te hard willen. Dus voor zulke mensen is het denk ik belangrijk om eerst hun zelfvertrouwen aan te pakken. Want een vrouw voelt het echt wel wanneer ze te maken heeft met iemand die hopeloos is en dat is niet aantrekkelijk.

Versieren/verleiden hoort leuk te zijn, gewoon genieten , lachen en plezier maken. Dus niet veel achter een date zoeken, maar genieten van de moment etc.

Verder zijn er ook dingen waar je geen invloed op hebt bijvoorbeeld "geur" en "stemgeluid". Soms is het echt heel simpel, als een vrouw aangetrokken is tot jouw "geur" of zelfs jouw "stemgeluid" dan maakt het soms niet uit wat je zegt of doet. Soms wil ze jou gewoon zoenen omdat jouw "geur" of "stem" haar aantrekt. Weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar soms kan een meisje je heel leuk vinden, maar gewoon niet aangetrokken zijn tot jouw "geur" of "stemgeluid" en andersom. Maar goed. Dit is geen versiertip, maar meer verklaring waarom je o.a. niet met iedere vrouw kan matchen en afwijzing niet te veel persoonlijk moet vatten. Dus als een vrouw jou afwijst moet je soms niet te ver gaan zoeken, sommige dingen hebben geen verklaring. Zeker als we over aantrekkingskracht spreken. Dit verklaart ook waarom de ene vrouw een man met sixpack niet aantrekkelijk kan vinden, omdat hij bijvoorbeeld een vrouwenstem (lees geen zware diepe stem) heeft, terwijl het voor de ander vrouw geen issue zou zijn. Ik kan soms bijvoorbeeld stemgeluid en lichaamsgeur van een man heel erg aantrekkelijk vinden dan wat hij zegt en hoe hij eruit ziet.

Het ding bij versieren is, dat je eigenlijk niet veel moet doen, maar gewoon echt genieten en het zien als iets leuks en niet als een programma waarin je al dan niet wordt goedgekeurd. Gewoon niet te veel verwachten als je iemand gaat versieren of als je op een date ga. Fun hebben en niet te veel nadenken. :)

OMG wat kan ik zagen seg ! _O-
Inderdaad stem en geur zijn zeer belangrijk :) Eén van de eerste dingen die ik doe na eerst keer bellen/eerste date, vragen of ik lekker rook en of mijn stem goed klinkt.
pi_134795431
Dat niet teveel nadenken en niet teveel analyseren is een van de belangrijkste tips inderdaad. Al wordt dat nog best lastig wanneer je verliefd wordt of bent, toch proberen niet zo veel te doen.
pi_134795476
Nou ja, feromonen kun je niet bij de parfumerie kopen heh. :s)
pi_134795520
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 18:51 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Daarom vraag ik het. Kan ik gelijk mijn conclusie trekken.
pi_134795556
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 18:51 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Klopt, daarom dus soms niet te veel nadenken hé. Zo heb je mensen die hun tanden bleken, maar dat is ook nog geen garantie voor een betoverende glimlach. Maar een leuke parfum kan ook wel aantrekelijk zijn bij een man :). Zolang het niet té is, want lichaamsgeur van een man vind ik soms aantrekkelijker dan zijn parfum :9
pi_134795619
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 18:52 schreef rolklem het volgende:

[..]

Je weet toch wel enigszins of ze je leuk vindt na een date?

Als ze lekker ruikt zoen ik haar gewoon meteen. Dan is het meteen duidelijk. Daarna naar een park wat wandelen en nog eens aan haar 'snuffelen' ter plekke. :s)
pi_134795652
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 18:52 schreef rolklem het volgende:

[..]

Als een man echt lekker ruikt dan is dat onweerstaanbaar en hoef je het haar niet te vragen. Als je haar een kus geeft in haar nek dan zeg ze dat wel van "oh wat ruik je lekker".
pi_134795689
:D

Binnenpretje excuus. :P
pi_134795691
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 18:54 schreef Seriemoordenaar het volgende:

[..]

Je weet toch wel enigszins of ze je leuk vindt na een date?

Als ze lekker ruikt zoen ik haar gewoon meteen. Dan is het meteen duidelijk. Daarna naar een park wat wandelen en nog eens aan haar 'snuffelen' ter plekke. :s)
Ik zoen hem ook direct als hij zo een aangename geur heeft en een sexy mannelijke stem :9
pi_134795714
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 18:56 schreef complicate het volgende:

[..]

Ik zoen hem ook direct als hij zo een aangename geur heeft en een sexy mannelijke stem :9
Ik heb een vanille luchtje op meestal :@
pi_134795809
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 18:56 schreef complicate het volgende:

[..]

Even de telefoon pakken. :Y)
Oh wacht. Dit is offtopic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')