abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 december 2013 @ 01:38:03 #1
151199 tinoz
Alter Reality
pi_134774527
Dan toch maar weer een topic openen over inrichting van knaagdier habitats. Als je zo een klein bakkie hebt met een radje , zal je hier niets aan hebben , maar als je wat meer ambitie hebt en je een grotere habitat hebt gemaakt / gekocht voor je knaagvriend, is dit misschien wel een leuke topic voor jou.

Ik ben niet de slimste , dus heb ik wat ik gebouwd heb eigenlijk niet gepland wat wel aan te raden is. het enige wat ik heb uitgedacht is de afscheiding van de habitat en de kamer , het watervalletje en de plateaus, de rest is eigenlijk meer of minder tijdens het bouwen bedacht.

Omdat ik binnenkort jarig ben vroeg iemand uit mijn familie wat ik zou willen hebben. Toen betrapte ik mijzelf erop dat ik nog steeds geen lijsje had gemaakt met dingen die ik voor mijn hamster habitat "Residence Hamsterdam" wil hebben.

Omdat ik ook eerder een topic had geopend ( CRE / games workshop voor hamster ? ) voor het verzamelen van decoratie voor mijn Hamster Habitat , maar dat eigenlijk een te nauwe blik bleek te zijn , dus hier weer een nieuwe.

Iedereen heeft zijn eigen smaak natuurlijk , zo zal ik nooit een sponsbob huisje willen en iemand anders juist wel.

Ik ga proberen om alles wat IK mooi vind hier te plaatsen, en dan hoop ik dat er meer mensen aan haken, het is nu best laat dus weet niet wanneer ik dit ga doen , in ieder geval ben ik benieuwd wat anderen gevonden hebben dat ik nog niet gezien heb. Ikzelf heb uitgevogeld dat de meest geschikte decoratie eigenlijk voor in het aquarium is.

[ Bericht 22% gewijzigd door tinoz op 28-12-2013 03:26:25 ]
Save Us From Fashion !
  zaterdag 11 januari 2014 @ 14:22:10 #2
151199 tinoz
Alter Reality
pi_135354798
Ik zoek nog een site waar ik een beeldje van Neptunes / Poseidon kan kopen tegen aanvaardbare verzendkosten...

Op een of andere manier wil dat maar niet lukken ? Het lijkt wel dat GoogleAnalistics precies weet wat ik zoek :o

suggestie van andere beelden zijn ook welkom :) iedere cultuur 1 totdat de habitat nokkie vol zit

[ Bericht 33% gewijzigd door tinoz op 11-01-2014 14:32:38 ]
Save Us From Fashion !
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:23:27 #3
151199 tinoz
Alter Reality
pi_135478404
Nogal zuur , dus ik dacht wtf ik koop m gewoon nadat ik bekant elke bit in Cyberspace had gegooled , had ik nog 1 pagina waar ik op wilde kijken, blokkeerde dus precies die website, ik dacht , hoe groot in nou de kans dat daar juist dat beeld wordt verkocht tegen een betere prijs ?

Dus ik koop dat kreng, kan ik ineens wel op die website en staat het kreng daar voor meer dan 10 ¤ minder te koop ;( _O- gelukkig wassie "out of stock" da was dan min of meer een schrale troost }:|

Hier ff een fotoowtje van mijn groeiende verzameling ....

( ff tussen haakjes ) ik heb dus een website gevonden die die draak verkoopt bovenin, maar hij heeft veel gebroken koppelingen en ik kan nergens een Email adres of iets vinden ?

ligt het aan mij of klopt die site gewoon niet ?

[ Bericht 14% gewijzigd door tinoz op 14-01-2014 14:36:19 ]
Save Us From Fashion !
  vrijdag 21 februari 2014 @ 23:25:59 #4
151199 tinoz
Alter Reality
pi_136998824
De eerst in het rijtje hierboven, de draak, kan ik maar nergens anders vinden dan op de site "PetSmart" en daar kost het een vermogen om hem hierheen te krijgen....

Misschien weet iemand anders waar ik m goedkoper kan krijgen want ik ga geen 60¤ betalen voor iets dat niet eens 2 tientjes kost :o
Save Us From Fashion !
pi_137008700
Bedenk eerst even of het spul niet giftig is voor een knaagdier.
En of je hier een knaagdier happy mee maakt....

Mijn ervaring met knaagdieren is dat ze klimspul willen hebben en spul om te knagen en verstopplekken.
pi_137085246
Afgezien van wat Cici zegt; je zal het ook schoon moeten maken denk niet dat die dingen nog heel fris ruiken na een paar weekjes in de kooi.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 24 februari 2014 @ 21:26:38 #7
151199 tinoz
Alter Reality
pi_137106894
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:00 schreef Ceased2Be het volgende:
Afgezien van wat Cici zegt; je zal het ook schoon moeten maken denk niet dat die dingen nog heel fris ruiken na een paar weekjes in de kooi.
Tis geen kooi !!! Tis een Residence !!! }:|
Save Us From Fashion !
pi_137116495
quote:
18s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:26 schreef tinoz het volgende:

[..]

Of je reageert even serieus.
pi_137116978
quote:
18s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:26 schreef tinoz het volgende:

[..]

Doet niets af aan de opmerking; in mijn rattenkooi vermijd ik alles wat niet plastic is qua decoratie omdat alles ondergepist wordt en dat is niet echt het meest hygiënische natuurlijk.
Dus als je je residence vol zet met allerlei poreuze tierelantijnen is het maar de vraag wat er van over is na een maandje en hoe het ruikt :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator dinsdag 25 februari 2014 @ 10:06:13 #10
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_137118480
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 08:22 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Doet niets af aan de opmerking; in mijn rattenkooi vermijd ik alles wat niet plastic is qua decoratie omdat alles ondergepist wordt en dat is niet echt het meest hygiënische natuurlijk.
Dus als je je residence vol zet met allerlei poreuze tierelantijnen is het maar de vraag wat er van over is na een maandje en hoe het ruikt :)
Maar van die hamsterhuisjes zijn toch ook vaak van plastic? Ik zou er inderdaad wel ook even zeker van willen zijn dat het niet schadelijk is maar ik weet dat een hoop kooimaterialen speciaal voor hamsters en andere knagertjes nu ook al van plastic zijn.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_137118557
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 10:06 schreef senesta het volgende:

[..]

Maar van die hamsterhuisjes zijn toch ook vaak van plastic? Ik zou er inderdaad wel ook even zeker van willen zijn dat het niet schadelijk is maar ik weet dat een hoop kooimaterialen speciaal voor hamsters en andere knagertjes nu ook al van plastic zijn.
Nee klopt, dat bedoel ik ook :)
Maar die decoratieve elementen zoals hierboven geplaatst zijn vaak bedoeld voor in een aquarium en van een geheel ander materiaal dan de standaard huisjes. Denk aan zachte steen of kunsthars.
En zeker met knaagdieren wordt het dan wel erg spannend of het niet giftig is, de hudiige hard-plastic huisjes sneuvelen al langzaam als ze zich vervelen laat staan als ze iets krijgen wat makkelijk te slopen is :)
  dinsdag 25 februari 2014 @ 11:35:41 #12
151199 tinoz
Alter Reality
pi_137120432
Freckles krijgt heel wat ruimte en veel klim en knaag mogelijkheden, ik verwacht niet dat Freckels gaat knagen aan de ornementen , heb het ook al uitgeprobeerd en ze klimt er in en doorheen. Ik heb het materiaal bekeken en het is allemaal hard plastic. In de dierenwinkel zeiden ze ook dat het geen kwaad zou moeten kunnen.

Freckles zit nu overigens dus in een "normale kooi" met plastic buisen en een plastic huisje , daar heeft Freckels nog niet aan geknaagd overigens.
Save Us From Fashion !
pi_137120490
Freckles de Freckles zeg! Wat is Freckles voor een Freckle als ik vragen mag?
  dinsdag 25 februari 2014 @ 11:43:43 #14
151199 tinoz
Alter Reality
pi_137120671
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:37 schreef Ceased2Be het volgende:
Freckles de Freckles zeg! Wat is Freckles voor een Freckle als ik vragen mag?
Freckles is mijn Hamsterinnetje, vernoemd naar "Kate" in de serie "LOST"

Dit is Kate :

Save Us From Fashion !
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:06:03 #15
151199 tinoz
Alter Reality
pi_137661481
Kan dus nog steeds niets vinden op het net waar ik deze draak:

voor een betere prijs kan vinden.

De sites waar ze wel te koop zijn, vragen aanzienlijk meer dan op "Petsmart" waar de draak het goedkoopst is.

Probleem van Petsmart is dat ze 60 $ verzendkosten vragen :'( :{

Erg opvallend vind ik ook dat er extreem weinig sites te vinden zijn waar deze draak gekocht kan worden en dat veel van de sites waar ie wél op staat, hem niet zelf verkopen maar doorlinken terug naar Petsmart ;(
Save Us From Fashion !
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:31:42 #16
151199 tinoz
Alter Reality
pi_145578526
kickje weer !!

Hier een aantal inspirerende ideeën die gelukkig wel verder gaan dan stro en WC rollen :o

En er zijn nog veel meer van dit soort prachtige dingen !! *O*

Die deuren zijn een heel ding opzich hé !! Ze noemen ze "FairyDoors" !! Kei vet vind ik, wel een beetje fanta, maar sommige mensen maken er echt iets kei moois van ! Wellicht wel leuk voor kinderen ook , als je ze wijsmaakt dat er echt feetjes in leven , en dat je ze alleen nooit ziet :o

moet je maar eens zoeken op "fairy doors"

Meeste zijn van klei gemaakt en moeten de indruk wekken dat er een woning in een boom zit of onder bij de plint van de muur etc. O+

Fairy Gardens zijn ook leuk, is weer eens iets anders dan een gewone plantenbak vind ik !! :Y

Dit soort deurtjes zouden moeten passen kwa schaal in Hamsterdam :

ik koop er een stuk of vier denk ik , ze zijn ongeveer 8 ¤ of dollar per stuk. Misschien ooit eens kijken of ik zelf zoiets kan maken, ik ben niet bekend met klei! :N

geef toe ,

tis mooi he ?

[ Bericht 20% gewijzigd door tinoz op 15-10-2014 20:02:00 ]
Save Us From Fashion !
pi_145584425
Die hamster van je boft maar :)
  roze woensdag 15 oktober 2014 @ 21:49:37 #18
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_145584649
Niks van die plaatjes is iets voor in een knaagdierenverblijf..
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 22:07:25 #19
151199 tinoz
Alter Reality
pi_145585505
:o
quote:
2s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:49 schreef Amarantha het volgende:
Niks van die plaatjes is iets voor in een knaagdierenverblijf..
omdat ? :o

en, wat dan wel ?
Save Us From Fashion !
  roze woensdag 15 oktober 2014 @ 22:18:37 #20
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_145585996
quote:
11s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:07 schreef tinoz het volgende:
:o
[..]
omdat ? :o
en, wat dan wel ?
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:35 schreef Cici het volgende:
Mijn ervaring met knaagdieren is dat ze klimspul willen hebben en spul om te knagen en verstopplekken.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 22:20:22 #21
151199 tinoz
Alter Reality
pi_145586077
:{

uhhhh

dus ? dat is toch wat je ziet , Freckles kan in zoiets klimmen en zich erin verstoppen ? :?

Overigens vreemd ( nou ja dat gebeurd eigenlijk wel vaker ) dat je niet eens de mogelijke toepassing aanhaalt van iets in de richting van de plaatjes die ik geplaatst heb , is er iets wat je dwars zit ? :o
Save Us From Fashion !
  roze donderdag 16 oktober 2014 @ 14:04:41 #22
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_145602592
quote:
15s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:20 schreef tinoz het volgende:
:{

uhhhh

dus ? dat is toch wat je ziet , Freckles kan in zoiets klimmen en zich erin verstoppen ? :?

Overigens vreemd ( nou ja dat gebeurd eigenlijk wel vaker ) dat je niet eens de mogelijke toepassing aanhaalt van iets in de richting van de plaatjes die ik geplaatst heb , is er iets wat je dwars zit ? :o
Knaagdieren hebben liever dingen om op te klimmen die niet zo glad zijn (en echte klimattributen i.p.v. veel te gladde decoratie). En op die laatste zin ga ik niet eens :')!
  donderdag 16 oktober 2014 @ 23:18:14 #23
151199 tinoz
Alter Reality
pi_145623121
quote:
2s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 14:04 schreef Amarantha het volgende:
En op die laatste zin ga ik niet eens !
^O^ :W
Save Us From Fashion !
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:53:14 #24
151199 tinoz
Alter Reality
pi_145652203
Weet iemand nog een leuk ornament ?

Ik vind sommige Ornamenten zo leuk, dat ik er bijna over denk, om ze te gaan verzamelen !!
Save Us From Fashion !
pi_145660575
Die losse dingetjes die knagen ze eraf he? En aan scherpe dingen kunnen ze zich verwonden. Het idee is hartstikke leuk hoor, maar de uitvoering is wat minder ;) er zijn voor hamsters ook veel leuke en veilige accessoires te krijgen maar die zijn vaak alleen voor dwerghamsters en misschien niet helemaal wat je zoekt. Ik vind de dingetjes van Living World Hillside leuk.

En ja, ook hamsters in een ruime kooi gaan aan dingen knagen. Knaagdier, jeweets. Je kunt beter creatief aan de slag gaan met karton en hangmatjes, daar worden die van mij altijd wel vrolijk van. En een leuk badje met chinchillazand.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')