abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 december 2013 @ 23:41:07 #1
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_134769907


Wat is mining?
Mining is genereren van (data) blocks. Als jouw pc als eerste een block "gevonden" heeft zal het zijn bevinding het netwerk rondsturen. Na verificatie van het netwerk word je hiervoor beloond met een reward. Deze reward hangt af van de coin die je mined.

Met de steeds hoger wordende difficulty is het niet onverstandig om in een pool te minen. Ander kan je namelijk erg lang bezig zijn om een block te vinden.

In een pool werk je in een groep samen om een block te vinden, waarbij de verdiende coins verdeeld worden onder de leden. Hierdoor heb je een stabiel inkomen van coins.

In dit topic gaan we er van uit dat je al weet wat cryptocurrency's zijn. Post hier al je bevindingen. Bijvoorbeeld wat is de beste value for money, welke tweaks gebruik je om het maximale uit je hardware te krijgen. Of show hier je mining rig.

Hoe moet ik minen?
Dit hangt af van de coin waarop je wil gaan minen. Minen op Bitcoin met je is sowieso achterhaald en zal nooit winstgevend zijn. Maar er zijn wel machines te koop (ASICS miners) waar het wel mee kan.

Minen op scrypt coins kun je wel met je PC doen. Dit kan op 2 manieren, met je CPU en GPU. Met je CPU minen is inmiddels ook al achterhaald en aan GPU mining hangen ook wat voorwaarden. Minen met Nvidia kaarten is mogelijk maar leveren niet de gewenste kracht, dus kom je op minen met AMD (ATI) kaarten. Onderin de OP staat een snelle beschrijving over hoe je kan gaan minen op scrypt coins.

Enkele populaire coins onder miners zijn: Bitcoin (BTC), Litecoin (LTC), Feathercoin (FTC) en Worldcoin (WDC).

Wil je weten of jouw hardware geschikt is om te minen naar sha256 coins (o.a. Bitcoin)?
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison

Wil je weten of jouw hardware geschikt is om te minen naar scrypt coins (o.a. Litecoin)?
https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison

Op bovenstaande sites kun je een inschatting maken van de prestaties van je hardware. Dit kun je omrekenen naar een aantal coins per dag/week/maand, denk hierbij er aan dat vanwege schommelende prijzen en moeilijkheid het resultaat kan veranderen na verloopt van tijd. Uitrekenen kan bijvoorbeeld hier: http://dustcoin.com/

Software gerelateerde zaken kunnen hier uiteraard ook besproken worden.

Scrypt mining guide voor dummies (AMD only):
Download cgminer 3.7.2 (of lager, vanaf deze versie ondersteunt cgminer geen GPU mining meer). In de hoofdmap maak je een text bestand en daar voeg je deze code in:

1
2
3
setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
cgminer --script stratum+tcp://[POOL] -u [USER] -p [PASS]

Verander vervolgens startminer.txt in startminer.bat. Klik daar op en je bent klaar.

Vervolgens kun je hier je GPU nog opzoeken en de gesuggereerde instellingen gebruiken in je bat file. Deze kun je vinden onder de kop 'config' in de tabel.

Zorg dat je de goede drivers hebt!

Met dank aan Dimmak
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_134769918
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 23:40 schreef SosuaCafe het volgende:
Cryptsy koet even uit zn luie stoel komen en wat coins toevoegen.
Denk je dat dat nog voor de jaarwisseling gebeurt? Ik ben bang dat LazyVern dat daarna pas doet :(
  vrijdag 27 december 2013 @ 23:41:58 #3
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_134769937
Geen idee.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_134770026
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 23:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Mijn settings al geprobeerd? :)
_O_ _O_

Rond de 720 nu wat ik prima vind. Kaart is meer gekocht om te gamen dus ik wil er wel wat langer mee doen
pi_134770144
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 23:43 schreef firecow het volgende:

[..]

_O_ _O_

Rond de 720 nu wat ik prima vind. Kaart is meer gekocht om te gamen dus ik wil er wel wat langer mee doen
Zorg ervoor dat ie goed koel blijft dan!
pi_134770249
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 23:45 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Zorg ervoor dat ie goed koel blijft dan!
Met de settings die ik gaf gaat eerst de fan nog wat sneller draaien en klokt hij terug als hij te warm wordt ;)

1--thread-concurrency 8192 -I 13 --lookup-gap 2 --worksize 256 -g 2 -d 0 --shaders 2048 --auto-fan --auto-gpu --gpu-engine 700-1050 --gpu-memclock 1500 --temp-target 72 --temp-overheat 78 --gpu-fan 65-100
pi_134770309
Koken met mijn GPU is geen probleem, voordat ik 'm had schoongemaakt schoot 'ie richting de 120 graden :').
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_134770699
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 23:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Met de settings die ik gaf gaat eerst de fan nog wat sneller draaien en klokt hij terug als hij te warm wordt ;)
[ code verwijderd ]

Hangt tussen de 72/73graden nu.. wel op 100% fanpower. Tikt een minuutje de 700/720 khs aan om vervolgens stabiel rond de 660-670 te blijven hangen
pi_134770784
EarthCoin heeft een heel groot probleem, dat probleem heeft eigenlijk werkelijk iedere altcoin, en dat probleem is pools zoals Middlecoin. Zodra de coin groeit en de waarde stijgt dan schakelt middlecoin erop over en gaat de difficulty skyhigh. Die pool dumpt non-stop de coins die worden gemined op de exchanges en over het algemeen overstijgt dat aanbod de vraag van de geïnteresseerde kopers en blijft de koers dalen, totdat uiteindelijk zelfs de zelfstandige miners overgaan naar iets nieuws. Ik vraag me af hoe dingen zich blijven ontwikkelen.
pi_134770915
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 23:56 schreef firecow het volgende:

[..]

Hangt tussen de 72/73graden nu.. wel op 100% fanpower. Tikt een minuutje de 700/720 khs aan om vervolgens stabiel rond de 660-670 te blijven hangen
Heb je de systeemkast dicht?
Nu heb ik sowieso geen systeemkasten om m'n miners maar mss kan het helpen door de zijklep los te halen.
pi_134770967
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 23:57 schreef Xeanor het volgende:
EarthCoin heeft een heel groot probleem, dat probleem heeft eigenlijk werkelijk iedere altcoin, en dat probleem is pools zoals Middlecoin. Zodra de coin groeit en de waarde stijgt dan schakelt middlecoin erop over en gaat de difficulty skyhigh. Die pool dumpt non-stop de coins die worden gemined op de exchanges en over het algemeen overstijgt dat aanbod de vraag van de geïnteresseerde kopers en blijft de koers dalen, totdat uiteindelijk zelfs de zelfstandige miners overgaan naar iets nieuws. Ik vraag me af hoe dingen zich blijven ontwikkelen.
Je hebt een heel goed punt hier. Dat soort pools verkloten echt de nieuwe, veelbelovende coins.
pi_134771065
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:01 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Je hebt een heel goed punt hier. Dat soort pools verkloten echt de nieuwe, veelbelovende coins.
EarthCoin heeft een "per block" difficulty adjustment en is daardoor niet zo gevoelig voor multipools.

De diff schiet zo snel omhoog bij een hogere hashrate dat er voor een multipool weinig aan te verdienen valt.
Juist coins die lang op dezelfde diff blijven hangen zijn interessant voor een multipool. Ze minen dan alle lage diff blokjes en laten de trouwe miners achter met een hoge diff.
pi_134771154
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

EarthCoin heeft een "per block" difficulty adjustment en is daardoor niet zo gevoelig voor multipools.

De diff schiet zo snel omhoog bij een hogere hashrate dat er voor een multipool weinig aan te verdienen valt.
Juist coins die lang op dezelfde diff blijven hangen zijn interessant voor een multipool. Ze minen dan alle lage diff blokjes en laten de trouwe miners achter met een hoge diff.
Hoe werkt zo'n "per block" difficulty adjustment?
pi_134771439
Wat is dat trouwens op die Bitcointalk forums voor gebedel zeg? Echt in elk topic zitten mensen te bedelen om gratis coins, met de meest stomme/zielige/bizarre excuusjes/verhalen eromheen. Royal sadness :')
pi_134771445
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:04 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Hoe werkt zo'n "per block" difficulty adjustment?
Ieder block daalt of stijgt de difficulty met maximaal X procent, vaak "gedempt" door de difficulty van X blokken in het verleden zodat je niet te steile veranderingen krjigt.
pi_134772276
Welke earth pool kan nog een beetje een block vinden?
pi_134772314
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:24 schreef Xeanor het volgende:
Welke earth pool kan nog een beetje een block vinden?
http://eac.hackshardgaming.net
pi_134772485
Het ziet er naar uit dat CAT ook binnenkort op CoinedUp komt.

http://www.reddit.com/r/C(...)ny_plans_to_add_cat/
pi_134772629
quote:
Daar zat ik een tijd op maar toen vonden ze een hele tijd geen enkel block... geswitched naar Coinium en daar kreeg ik wel meteen resultaat. Vreemd... Ik vind pool echt ontzettend instabiel over het algemeen, maar earth is onmogelijk solo met mijn setup.
pi_134772682
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:33 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Daar zat ik een tijd op maar toen vonden ze een hele tijd geen enkel block... geswitched naar Coinium en daar kreeg ik wel meteen resultaat. Vreemd... Ik vind pool echt ontzettend instabiel over het algemeen, maar earth is onmogelijk solo met mijn setup.
Ik heb al dagenlang elk uur ~ 1000 EAC met die Hackshardgaming pool.
pi_134772742
Is er al iemand EAC's aan het verkopen tegen de huidige koers? (~ 40). Ik ga nu slapen en heb maar een aantal sell orders in staffels ingesteld, van 55 t/m 80. Zie morgenochtend wel wat er van verkocht is.
  zaterdag 28 december 2013 @ 00:40:36 #22
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_134772917
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:35 schreef kthxbye het volgende:
Is er al iemand EAC's aan het verkopen tegen de huidige koers? (~ 40). Ik ga nu slapen en heb maar een aantal sell orders in staffels ingesteld, van 55 t/m 80. Zie morgenochtend wel wat er van verkocht is.
Nog niet, ik wacht toch nog maar even tot cryptsy er ook mee gaat handelen. Zou voor mijn hoeveelheid 12 dollar krijgen tegen de huidige koers (420) dat is mij toch echt te weinig... :{w
pi_134773043
En gelijk heb je. Truste!
pi_134774539
Hi all,

Alle producten zijn binnen en rig 1 loopt met dubbele voeding en 1 7950.

Net even cgminer test gedaan en HW errors to the moon.
Wel een hashrate van 610 behaald, dus niet slecht zonder enige tweak.

Huidige bat is:
cgminer.exe --scrypt -o stratum+tcp://pool1.eu.multipool.us:7777 -u sjoerd12.1 -p x -g 1 -I 19 -w 256 --thread-concurrency 8000

Iemand een idee wat ik kan doen om die HW errors op 0 te laten?

Thanks
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  zaterdag 28 december 2013 @ 01:42:33 #25
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_134774622
CAT op coinedup *O*
Mooi, want ik heb er nog 817 :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')