Het is inderdaad treurig om te zien dat mensen uit het gesticht ook mogen stemmen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:38 schreef Caland het volgende:
Ik las dat Gers Pardoel er ook in staat.
Waarom er mensen naar luisteren is mij dan ook een raadsel.
GeRs PaRdoel.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:38 schreef Caland het volgende:
Wij snappen er gewoon niks van.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:38 schreef Caland het volgende:
quote:Gers Pardoel wint 3FM Serious Talent Award 2012
Ik vond het goed, nu begint het me te vervelen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 21:29 schreef Woods het volgende:
Ben ik de enige die Bohemian Rhapsody gewoon niet zo goed vind?
omdat de helft van Nederland een IQ onder de 100 heeftquote:Op vrijdag 27 december 2013 21:38 schreef Caland het volgende:
25% van alle mensen had dat Queen nummer op hun lijstje staan, je kan op 15 nummers uit de lijst plus 5 ongenoemde nummers stemmen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:53 schreef DroogDok het volgende:
25% van alle uitgebrachte stemmen is voor Bohemian Rapsody, de andere nummers hebben dus relatief weinig stemmen, is dus vrij makkelijk een bepaald nummer de lijst in te stemmen.
Dat klopt, en de andere helft erboven, essentie van een normale verdeling.quote:Op woensdag 1 januari 2014 02:26 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
omdat de helft van Nederland een IQ onder de 100 heeft
Jij valt daar dus ook onder:quote:Op woensdag 1 januari 2014 02:26 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
omdat de helft van Nederland een IQ onder de 100 heeft
De stemmers houden niet van rap.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:36 schreef Doublepain het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat er steeds dezelfde nummers in staan en bijna geen rap muziek die best wel een groot aandeel heeft gehad in de muziek wereld. Niet nu, maar wel vroeger.
Klein selectief groepje stemmers dan.quote:Op maandag 6 januari 2014 22:05 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
De stemmers houden niet van rap.
Ik denk eerder dat Radio 2 niet van rap houdt. Zij beslissen tenslotte voor een groot deel van wat er in de top 2000 komt te staan.quote:Op maandag 6 januari 2014 22:05 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
De stemmers houden niet van rap.
Dat komt omdat mensen die oud genoeg zijn en dat hebben meegemaakt, zoals ik, niet stemmen op de rock2000.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:36 schreef Doublepain het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat er steeds dezelfde nummers in staan en bijna geen rap muziek die best wel een groot aandeel heeft gehad in de muziek wereld. Niet nu, maar wel vroeger.
Ach gewoon radio 2 muziek. Rock voor oude blanke mannen dus.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:36 schreef Doublepain het volgende:
Op zich is Rap best ok,quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:57 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Radio 2 niet van rap houdt. Zij beslissen tenslotte voor een groot deel van wat er in de top 2000 komt te staan.
Klopt, radio twee heeft natuurlijk een bepaald doelgroep, daar valt rap buiten. Op 3FM heb je al wat meer rap, maar dat is ook meer gericht op jongeren.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:57 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Radio 2 niet van rap houdt. Zij beslissen tenslotte voor een groot deel van wat er in de top 2000 komt te staan.
Hey top, bedankt even kijken.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 01:07 schreef Metaan het volgende:
[..]
Ach gewoon radio 2 muziek. Rock voor oude blanke mannen dus.
Hier is wat de wereld vindt:
MUZ / Eeuwige YouTube Top 2000
De 2000 meest geviewde platen op joetoep. 4 % rockmuziek. Procentje of 20 rap. Dat is dan ook de echte wereld.
Ik kan het vinden met je post, het valt me op dat platenmaatschapijen, filmindustrie etc steeds meer macht krijgen. Met name in de politiek wat gewoon eng is, ze mogen steeds meer en de mensen(consumenten) steeds minder. Ik weet niet of er al een topic over is, maar het is om bang van te worden.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 07:25 schreef Resistor het volgende:
Mensen die hun muzieksmaak af laten hangen van wat anderen mooi vinden
Het is vooral de macht van de platenmaatschappijen, die denken nog altijd 'zien verkopen doet verkopen', en die muziek is dan 'populair'.
Doe gewoon je eigen ding, ik stuiter alle muziekstijlen af die je normaal niet vaak tegen zal komen, van ska naar dubstep naar 'rustig' (London Grammar) naar Iers (Pogues of Enya of in die stijl, maakt niet veel uit), ik koop nooit wat
maar luister altijd internetradio.
Mee eens. Nare ontwikkeling is dat.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:31 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik kan het vinden met je post, het valt me op dat platenmaatschapijen, filmindustrie etc steeds meer macht krijgen. Met name in de politiek wat gewoon eng is, ze mogen steeds meer en de mensen(consumenten) steeds minder. Ik weet niet of er al een topic over is, maar het is om bang van te worden.
Over de top2000 youtube gedeelte, was een beetje teleurgesteld door de artiesten, ik had NAS, Tupac, Biggie etc verwacht en geen Lil Wayne, Bieber en 50 cent van deze wereld.
De youtube 2000 is vooral veel minder op de angelsaksiche wereld gebaseerd. En staan artiesten uit de gekste landen genoteerd. En krijg je dus so wie so al een beter beeld van wat de wereld leuk vindt.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:31 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik kan het vinden met je post, het valt me op dat platenmaatschapijen, filmindustrie etc steeds meer macht krijgen. Met name in de politiek wat gewoon eng is, ze mogen steeds meer en de mensen(consumenten) steeds minder. Ik weet niet of er al een topic over is, maar het is om bang van te worden.
Over de top2000 youtube gedeelte, was een beetje teleurgesteld door de artiesten, ik had NAS, Tupac, Biggie etc verwacht en geen Lil Wayne, Bieber en 50 cent van deze wereld.
Ik beweer dat dergelijke handelingen van radio 2 logisch zijn, niet dat ik daar compleet achter sta.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:44 schreef SicSicSics het volgende:
TS is wel een beetje hypocriet!
Eerst zijn zorgen uitspreken dat er 'van hoger hand beslist wordt' en daarna zelf het aantal democratische stemmers en de vrijheid van Radio 2 luisteraars proberen te beperken
Doel je met 'dergelijke handelingen van radio 2' op (voorbeeld Gers Pardoel) het feit dat Radio 2 en de platenmaatschappijen Gers Pardoel in de Top2000 opnemen zodat 'mensen in het gesticht' ook luisteren?quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik beweer dat dergelijke handelingen van radio 2 logisch zijn, niet dat ik daar compleet achter sta.
Moet de lijst nou juist kloppen met 'het bestel'?quote:Echter staan er altijd vreemde liedjes in de lijst die niet kloppen met het bestel.
Mooie statement; maar BNN zit ook gewoon op Radio 2. Dus ik weet niet wie Gers Pardoel-luisteraars zijn maar er zijn vast ook (jonge) ouders die graag met hun kinderen stemmen. Of K3 zit ook in het complot.quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
De doelgroep van Radio 2 zijn geen Gers Pardoel-luisteraars.
Zegt niet alles in betrekking tot wat? Deze zin zegt heel weinig. Ja, dat jij van 2000 liedjes een hoop liedjes niet (zo) leuk vindt. Verrassing.quote:Overigens vind ik tussen die oude hits ook een hoop meuk zitten dus dat zegt niet alles.
Waarom zou dat niet te verklaren zijn met normaal stemgedrag? En wie zou er wat mee winnen om wel Gers Pardoel in de lijst te krijgen en niet de De Jeugd van Tegenwoordig? Die overigens volgens mij ook nog eens vaak airplay krijgen op Radio 2.quote:Heel veel soortgelijke liedjes (Watskeburt, liedjes van de Opposites) die vergelijkbare hits zijn geweest missen in de lijst maar juist Gers staat er wel in. Dat riekt toch naar doorgestoken kaart..
Is ook wel wat op af te dingen natuurlijk, jongeren zijn meer vertegenwoordigd op Youtube dan "oude blanke mannen", dus om die lijst nou als waarheid te zien gaat ook weer te ver.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 01:07 schreef Metaan het volgende:
[..]
Ach gewoon radio 2 muziek. Rock voor oude blanke mannen dus.
Hier is wat de wereld vindt:
MUZ / Eeuwige YouTube Top 2000
De 2000 meest geviewde platen op joetoep. 4 % rockmuziek. Procentje of 20 rap. Dat is dan ook de echte wereld.
Dat zijn beiden voorbeelden van financieel gewin; bovendien ben je niet duidelijk bij wie nou de macht ligt; wie bepaalt er nou wat? Bepalen de platenmaatschappijen nou wat Radio 2 moet doen, of bepaalt Radio 2 welke platenmaatschappijen ze matsen?quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Radio 2 zou er weldegelijk wat mee te winnen kunnen hebben, financiëel gewin bijvoorbeeld. En dat platenmaatschappijen geld zouden toeschuiven, korting zouden geven op airplay
Que?quote:of zouden dreigen om hun voordeel in de lijst te doen
Volgens mij vindt het gros het alleen maar leuk om die lijst te luisteren en hecht er niemand, met een gezonde mindset, zoveel waarde aan zo'n lijst dat hij/ zij het luistergenot laat beperken. Maar misschien ben ik wel te simpel.quote:is een doorn in het oog van de eerlijke luisteraar
Wat schoont Radio 2 op aan de lijst dan?quote:die daardoor een bevuilde lijst krijgt (x2, want Radio 2 schoont hem zelf al op, hetgeen ik nog kan begrijpen)
Gebruik van youtube inj alle leeftijdscategorien is ongeveer gelijk. Alleen gebruiken meer joingeren youtube voor muziek. Dat wel.quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:16 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Is ook wel wat op af te dingen natuurlijk, jongeren zijn meer vertegenwoordigd op Youtube dan "oude blanke mannen", dus om die lijst nou als waarheid te zien gaat ook weer te ver.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |