abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139387953
Wat een mooie renovatie!!
BlaBlaBla
  dinsdag 29 april 2014 @ 20:53:43 #202
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_139388957
Subtle update perhaps?
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:06:25 #203
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_139389758
Nee helaas even te druk geweest op het werk dus ben er twee weken niet geweest. Dit weekend gaan we weer aan de slag! :)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  FOK!fotograaf woensdag 30 april 2014 @ 08:16:52 #204
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_139402577
even niet in je topic gereageerd (wil ook niet stalkerig overkomen door bij elke update "WAUW GAAF!" te roepen...) marruh...

WAUW!! GAAF!! :P

Het begint goed op te schieten! Straks als de meubels erin gaan komen ga je je bijna niet meer kunnen voorstellen hoe het eerst was!

Wanneer mogen we naar je housewarming komen? 10.gif
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  vrijdag 2 mei 2014 @ 09:46:22 #205
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_139480014
quote:
10s.gif Op woensdag 30 april 2014 08:16 schreef fraubitch het volgende:
even niet in je topic gereageerd (wil ook niet stalkerig overkomen door bij elke update "WAUW GAAF!" te roepen...) marruh...

WAUW!! GAAF!! :P
Niet stalkerig hoor, eerder motiverend ^O^

quote:
10s.gif Op woensdag 30 april 2014 08:16 schreef fraubitch het volgende:
Wanneer mogen we naar je housewarming komen? [ afbeelding ]
Welke dag schikt het best? :+
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
  zondag 4 mei 2014 @ 07:27:45 #206
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_139543187
Woooohoooooo *O*

Een belangrijk moment voor ons gisteren. We hebben namelijk voorlopig de laatste stucplaat geschroefd. Met deze stucplaat is de bovenverdieping voor deze "fase" van de verbouwing klaar qua ruwbouw. Binnenkort komt de stucadoor voorlopig de laatste keer en dan gaan we eindelijk ook eens wat kamers afwerken (schilderen, laminaat, deuren hangen!). Als deze fase klaar is dan hebben we 2 slaapkamers, een badkamer en een kastenkamer (en een overloop) gereed.

Ook voor de benedenverdieping is er (voor ons) groot nieuws. Na ruim 4 maanden (! :'() vertraging en geruzie met hulp van onze advokaat heeft de aannemer eindelijk de vloer van de benedenverdieping gerepareerd. Hij is nog steeds van matige kwaliteit, maar we zijn het geruzie zat dus deze week gaan we de vloer maar gewoon accepteren voor wat het is, want dan kunnen we tenminste eindelijk tegels leggen en de wasmachine verhuizen. Dat was eigenlijk al een paar maanden de voornaamste reden dat we niet konden verhuizen.

Voor wie het weten wil, hieronder in spoilertags wat details van wat er aan de hand was. Ik wil echter de toon van deze blog leuk houden :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 4 mei 2014 @ 10:09:45 #207
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139544104
Mr. Subtle, vertel eens over de plannen die jullie hebben voor de woonkamer en keuken O+ , kunnen we meedromen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
pi_139544701
Man man man... Wat een werk! Dacht ik dat ik al een eeuwigheid bezig.was met mijn project van een half jaartje..

Maar geweldig mooi is het! :)
dat is het !
  zondag 4 mei 2014 @ 19:48:23 #209
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_139558244
quote:
17s.gif Op zondag 4 mei 2014 10:09 schreef Seven. het volgende:
Mr. Subtle, vertel eens over de plannen die jullie hebben voor de woonkamer en keuken O+ , kunnen we meedromen!
Zal ik binnenkort eens doen :Y

quote:
17s.gif Op zondag 4 mei 2014 10:09 schreef Seven. het volgende:
SPOILER
Jawel het kan wel, omdat we marmer/hardsteen natuurtegels gebruiken die niet super strak zijn. Mochten we ooit over 20 jaar naar 60x60cm gebakken tegels willen gaan dan lukt dat niet met de huidige vloer. Echter hebben we besloten dat maar voor lief te nemen op dit moment.
  zondag 4 mei 2014 @ 19:48:47 #210
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_139558264
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 10:58 schreef jeffrey83 het volgende:
Man man man... Wat een werk! Dacht ik dat ik al een eeuwigheid bezig.was met mijn project van een half jaartje..

Maar geweldig mooi is het! :)
Wat heb je gedaan in dat half jaar? :)
pi_139563935
quote:
7s.gif Op zondag 4 mei 2014 19:48 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Wat heb je gedaan in dat half jaar? :)
Aanbouw gezet, heb er toevallig een topic over geopend :) januari 2012 begonnen en juni 2013 klaar. Moet zeggen dat er wel een maand sneeuw verlet tussen zat.maar alles zelf gedaan...

Maar ik heb veel respect voor jou klus! Echt mega mooi!
dat is het !
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:40:13 #212
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_139677413
Na meer dan een jaar de opleverdatum te hebben overschreden hebben we zojuist officieel de samenwerking met de aannemer beëindigd. Vele tientallen emails en telefoongesprekken met onze advokaat, vele tientallen problemen later, veel gedreig en geduw en een enkele keer zelfs geschreeuw,... maar we zijn van ze af!

Geloof het of niet, maar dit is letterlijk iets wat we gaan vieren! :) :') :{ ;( :'(
pi_139678728
Dat kan ik me voorstellen zeg. Proost!
Met een meidenkwartet
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:19:21 #214
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_139679644
Ietwat vreemd, maar proficiat... en weer door! :)
pi_139680167
Moest aan deze mop denken bij jullie verhaal.

quote:
De ingang van de hemel en de hel zijn ca. 20 meter van elkaar verwijderd en worden van elkaar gescheiden door middel van een diepe kloof. Er wordt door omstandigheden wel eens een zieltje verkeerd afgeleverd, hetgeen een doorn in het oog is van Petrus. Op een mooie zonnige dag gaat Petrus naar de duivel en zegt dat hij wel een oplossing voor dit probleem heeft. "We gaan een brug bouwen en we delen de kosten." Dat lijkt de duivel een goed plan. Beide zullen de helft van de brug bouwen. De Duivel van zijn kant en Petrus van zijn kant. Direct vindt er grote activiteit plaats aan de kant van de Duivel, maar het blijft angstig stil aan de kant van de hemel. De duivel bekijkt dit een paar dagen en gaat op een gegeven moment maar eens informeren en vraagt aan Petrus: "Zul jij niet eens beginnen met de bouw, want ik ben al bijna klaar." Petrus antwoordt:" "Ik zou wel willen, maar ik kan geen aannemer vinden."
Jeroentje.
pi_139688360
Gefeliciteerd is op dit moment wel op z'n plek!

Eindelijk daarvan verlost!

Nu op naar de volgende stappen van de verbouwing en dan zo snel mogelijk erin.
pi_140212807
Er is vast nog verder geklust O~)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator vrijdag 23 mei 2014 @ 16:52:41 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_140283344
Volgmodus aan
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 25 mei 2014 @ 08:35:57 #219
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_140336705
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:34 schreef Cat22 het volgende:
Er is vast nog verder geklust O~)
Ja maar ik verzamel even plaatjes. Ik heb een vloertje voorzien van tegels (eerste keer dat ik dat probeerde... moeilijker dan ik dacht btw), maar dan kun je een week later pas de plint randjes plakken en weer een week later pas voegen. Binnenkort dus een update.

Daarnaast zijn we de witte gestukadoorde muren aan het schilderen met RAL9010 (standaard wit), en met fijne houten eiken balken in het hele huis betekent dat meer tijd kwijt met afplakken dan met schilderen. Ook hier dus binnenkort een updateje, maar weinig spectaculair helaas.

Wel is de stukadoor bezig met de laatste zaken van de bovenverdieping voorlopig, dus dat zou wel tof moeten worden. Vanmiddag gaan we zelf weer kijken hoe het nu is geworden ^O^
pi_140681383
quote:
7s.gif Op zondag 25 mei 2014 08:35 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Ja maar ik verzamel even plaatjes. Ik heb een vloertje voorzien van tegels (eerste keer dat ik dat probeerde... moeilijker dan ik dacht btw), maar dan kun je een week later pas de plint randjes plakken en weer een week later pas voegen. Binnenkort dus een update.

Daarnaast zijn we de witte gestukadoorde muren aan het schilderen met RAL9010 (standaard wit), en met fijne houten eiken balken in het hele huis betekent dat meer tijd kwijt met afplakken dan met schilderen. Ook hier dus binnenkort een updateje, maar weinig spectaculair helaas.

Wel is de stukadoor bezig met de laatste zaken van de bovenverdieping voorlopig, dus dat zou wel tof moeten worden. Vanmiddag gaan we zelf weer kijken hoe het nu is geworden ^O^
Ben benieuwd hoe het er nu voorstaat!
Of niet dan?
  dinsdag 3 juni 2014 @ 21:30:33 #221
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_140683878
De laatste paar weken stonden in het teken van de bovenverdieping bewoonbaar krijgen (we willen ECHT graag gaan verhuizen nu, dus we zijn beetje aan het doorwerken nu), en een tegelvloertje leggen. Van de tegelvloer heb ik nog geen foto's dus die komt later :).

Bovenverdieping begint nu echt lekker op te schieten. Klinkt gek, maar na 2 jaar verbouwen is het raar om eindelijk aan de afwerking te beginnen. Eindelijk beginnen we met "klussen" ipv verbouwen, en eigenlijk is nu waar voor de meeste mensen die een "opknappertje" kopen het startpunt is ;).

Prioriteit is de twee kleine slaapkamers af te maken. Plafond was al af (hoewel we nu twijfelen over de kleur en we overwegen om 'm toch nog licht grijs te maken). De muren zijn inmiddels ook geschilderd!

En ook de andere kleine kamer is geschilderd. 1 muur gaan we behangen iets met kleurtjes, en de andere drie muren laten we gebroken wit voorlopig, tot we beter weten wat we willen. Ook de vloer hebben we inmiddels uitgezocht. Het moeten ooit logeerkamers of kinderkamers worden, dus we willen geen dure eikenhouten vloer leggen die niet nat of vies mag worden, dus we hebben laminaat besteld met licht grijze/bruine kleur.

Sinds vorige week is ook de gang en open zolder gestukadoord. Eindelijk zagen we verschijnen wat we al 2 jaar in gedachten hadden, dus dat was wel even spannend maar ook heel erg genieten. Alle foto's zijn gemaakt met fish-eye camera, maar het geeft wel een gevoel van hoe het in elkaar zit. Op deze foto zijn de twee slaapkamertjes rechts naast elkaar. In het midden de trap naar beneden. Links de deuren naar de badkamer en kastenkamer (maar die zijn nauwelijks in beeld). Rechts bovenop de slaapkamertjes is een open slaapzolder (8 x 3.5 meter oppervlakte ongeveer). De "blokjes" die uit de muur steken zijn de uiteinden van de balken die gebruikt zijn in de plafond van de slaapkamers.

Een andere foto van de zolder, beetje om gevoel van de ruimte en indeling te krijgen.

Van het halletje boven hebben we vanaf het begin foto's gemaakt. De meest linkse foto is hoe we het kochten, de meest rechtse foto is afgelopen week genomen. We zijn er nog niet, maar het komt nu snel dichterbij! *O*. Klik voor vergroting van de foto

Oh ja... als je denkt dat het bijna af is... dit is de rest van de bovenverdieping :'). Wat je ziet op deze foto moet de grote slaapkamer worden. Laaaaange weg te gaan nog... en dan praten we nog niet over de benedenverdieping :+
pi_140684112
Wow, nog veel te doen! :D Maar gelukkig ook al ruimtes die zowat áf zijn. ^O^

Hebben jullie je oude huis al verkocht? Een poosje geleden zag ik nog een bordje in de tuin staan, dacht ik.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_140684948
Wauw, wauw, wauw! :D
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:14:24 #224
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_140686115
MrS super goede stappen, gaaf om te zien!!

Wordt echt weer wat zo... ik kan me heel erg goed vinden in wat je schrijft. Ik zeg ook altijd "ga ff klussen" maar eigenlijk slaat het nergens op. Complete verbouwing.... voor mij begint nu ook het klussen. Koofje timmeren, kozijntje aftimmeren... deuren afhangen.

Houd vol, het wordt echt prachtig!!! Kan me voorstellen dat de moed in je schoenen zakt als je de grote slaapkamer ziet en denkt "weer alles opnieuw"....
  dinsdag 3 juni 2014 @ 23:57:38 #225
277627 Seven.
We are Borg.
pi_140691816
_O_
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')