Dit.quote:Op vrijdag 27 december 2013 10:17 schreef CarltonBanks het volgende:
2. Geef ze zoveel mogelijk ruimte en laat ze hun eigen ding doen. Onze katten komen ook niet buiten, reageren iets/wat op het vuurwerk maar meer ook niet.
Als ze onder de bank willen kruipen, laat ze dat vooral doen
nope, geen hapjes, geen extra aandacht, gewoon normaal, als je ze extra aandacht gaat geven dan is het een bevestiging voor hun dat het eng isquote:Op vrijdag 27 december 2013 10:25 schreef valentijn101 het volgende:
Als ze gewoon bang zijn en niet in paniek zou ik voor optie 2 gaan. Zelf rustig blijven, misschien een beetje met ze spelen of een lekker hapje geven.
Als de omgeving zo normaal mogelijk is leren ze misschien dat er geen gevaar is en wennen ze aan het geluid.
dan komt het helemaal goedquote:Op vrijdag 27 december 2013 11:28 schreef Plumooh het volgende:
Thanks. Duidelijk.
Hun eigen plekje laten zoeken is dus het beste.
Wij zijn niet bang voor vuurwerk. En gaan niet naar buiten om 12 uur en de ramen zijn dicht. Dus ontsnappen kunnen ze niet.
Als je niet thuis bent, dus ze niet in de gaten kan houden, zou ik ze opsluiten in de keuken als dit een bekende omgeving voor hen is met veilige plekjes.quote:Op vrijdag 27 december 2013 11:38 schreef IceDustbin2 het volgende:
Ik heb 2 poezebeesten die ik regelmatig opsluit in de keuken als ik niet thuis ben. (Grote keuken hoor )
Dit vooral omdat ze anders mn woonkamer wilde slopen in het begin. Nu laat ik ze al regelmatig gewoon hun gang gaan als ik weg ben. Behalve als ik 8-9uur weg ben worden ze amper opgesloten. Gaat goed. Maar;
Met oudjaar ben ik niet thuis. (kroeg, verplicht, vrienden, etc.. je kent t ) Nou ben ik in principe maar tussen 9 en 2 weg ofzo. Wilde ze eigenlijk niet opsluiten in die tijd. Maar het zou dus kunnen dat ze door stress dan alsnog mn kerstboom mollen ofzo?
Ik heb geen idee hoe ze gaan reageren.. Ze zijn nu nergens bang voor, maar ze hebben dus nog nooit vuurwerk meegemaakt. Moet ik ze toch maar opsluiten in de 'veilige' keuken? Ze hebben hier genoeg speelgoed en 'kruipruimtes' als ze echt bang zijn. Of moet ik ze 'vrij' laten lopen? Dat ze evt dus in badkamer kunnen zitten ofzo (minder herrie zoals hierboven gezegd).. What to do?
Ze zijn tot 3 dagen terug gewend vrijwel altijd in de keuken te zitten (als ik slaap en elke keer als ik weg was, al was het maar een half uur).. Laatste dagen laten ik ze 's nachts los (komen zo lekker warm tegen je liggen purren 's nachtsquote:Op vrijdag 27 december 2013 12:27 schreef Plumooh het volgende:
[..]
Als je niet thuis bent, dus ze niet in de gaten kan houden, zou ik ze opsluiten in de keuken als dit een bekende omgeving voor hen is met veilige plekjes.
Het punt is dan niet het vernielen als je het mij vraagt, maar ze kunnen zich uit paniek ook verwonden. Als je dan pas uren later thuis komt kan het leed al geleden zijn
kortom gewoon doen wat je altijd doetquote:Op maandag 30 december 2013 17:20 schreef Plumooh het volgende:
Kreeg net een tip die ik nog even met andere huisdiereigenaren wil delen:
- lampen allemaal aan
- muziek (hard) aan
Muziek luid aan is een wat twijfelachtige tip. Voor katten die het niet gewend zijn zou ik het afraden.quote:Op maandag 30 december 2013 17:20 schreef Plumooh het volgende:
Kreeg net een tip die ik nog even met andere huisdiereigenaren wil delen:
- lampen allemaal aan
- muziek (hard) aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |