abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134750896
Wat is er gebeurt met het postkantoor in het ons zo geliefde Meerkerk? Wilde vandaag daar een boekje kopen, maar dat ging mooi niet door. Alles leeg daaro.

Vandaag mijn eigen Amoeba-momentje gehad: gast waar ik om tien uur de auto moest ophalen had alles keurig geregeld. Autootje leeg, netjes, alle papieren klaar. Zegt-ie: de reservesleutel ligt in de middenarmsteun. Ik kijken, ja hoor, ligt gewoon een sleutel. Dus ik tuf op mn gemak naar Meerkerk, zet daar die auto uit, pak de sleutel uit die steun, is t de reservesleutel van meneer z'n gloednieuwe ASX... Oeps
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:47:59 #52
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_134750915
Klopt is een oldtimer verzekering. Dus dat is altijd goedkoop om "je er maar 5000 per jaar mee mag rijden" Maar kun je die Swift niet gewoon op de naam van je moeder laten staan? Stuk goedkoper.

Nah LPG was goed te doen, ik rij ongeveer 8500 per jaar. Veel heen en weer tussen Breda en Utrecht. LPG was iets van 1 op 8, benzine weet ik niet precies. Zal ook wel rond de 1 op 8 zijn :')
pi_134751070
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:47 schreef zazzel het volgende:
Klopt is een oldtimer verzekering. Dus dat is altijd goedkoop om "je er maar 5000 per jaar mee mag rijden" Maar kun je die Swift niet gewoon op de naam van je moeder laten staan? Stuk goedkoper.

Nah LPG was goed te doen, ik rij ongeveer 8500 per jaar. Veel heen en weer tussen Breda en Utrecht. LPG was iets van 1 op 8, benzine weet ik niet precies. Zal ook wel rond de 1 op 8 zijn :')
Dat zal best wel goedkoper zijn ja, maar ik moet toch ooit gaan beginnen met schadevrije jaren opbouwen :P
Het plan is in principe dat zij die Swift aan mij cadeau doet voor mijn afstuderen, dus als het goed is heb ik dan een "echte" baan, dan valt die 40 euro per maand ineens wel mee. Zeker omdat ik nog thuis woon (hoewel dat waarschijnlijk ook niet al te lang meer duurt als ik een baan heb :P ).
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:55:38 #54
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_134751254
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dat zal best wel goedkoper zijn ja, maar ik moet toch ooit gaan beginnen met schadevrije jaren opbouwen :P
Het plan is in principe dat zij die Swift aan mij cadeau doet voor mijn afstuderen, dus als het goed is heb ik dan een "echte" baan, dan valt die 40 euro per maand ineens wel mee. Zeker omdat ik nog thuis woon (hoewel dat waarschijnlijk ook niet al te lang meer duurt als ik een baan heb :P ).
Thuis woon?! :? Hoe hou je dat in godsnaam zo lang uit...!

Maar ik wil graag van mn Benz af, het is echt een relaxte auto maar wel echt al-tijd wat. Maar ben nu wel verpest met deze motor + automaat. Die stoelen die erin zitten zijn ook echt huge.
En ik ben echt vrij smal, dus ik zit riant 8-)

Maar hij heeft me stiekem door de jaren heen al echt een vermogen gekost. Had daarvan echt een mooie 2e hands bak kunnen kopen. Zou wel een Ibiza o.i.d. willen.
pi_134751407
Makkelijk uit te houden hoor, ik woon vlakbij school dus niet al te veel reistijd, ik heb dadelijk geen studieschuld, maar wel een goedgevulde spaarrekening en ik heb financieel nooit te klagen gehad tijdens mijn studententijd :P
Kan in principe alles doen wat ik wil (zelfs een auto onderhouden in principe :P alleen vind ik dat zonde van het geld omdat het OV toch gratis is) zonder al te veel op de centjes te moeten letten. Mijn vaste lasten zijn alleen zorgverzekering en telefoon, maar zorgtoeslag plus stufi is al meer dan dat.
pi_134751442
En ik heb thuis natuurlijk een zolderkamer waar toch nooit iemand komt, omdat de zolder alleen uit mijn kamer bestaat :7
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:02:48 #57
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_134751502
Woon nu 2,5 jaar uit huis. Kan ook gewoon alles betalen en leen geen cent bij DUO. Scheelt dat mijn ouders mijn hoofdsponsor zijn qua collegegeld etc. Maar mijn inkomsten qua bijbaan zijn ±450 euro per maand. En leg meestal in de zomer een dikke spaarrekening aan. Dus zo kom ik mijn toch wel iets te "dure" maanden wel door.
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:03:09 #58
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_134751513
Ik rij een Citroën Saxo (op m'n vaders naam). Zonder benzine kost het zo'n ¤40-50/maand. En het verbruik is zo'n 1 op 15 (meestal een stuk minder als ik rij :+ ). Redelijk aantal pk's voor z'n gewicht, 75pk op zo'n 900kg.
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:06:29 #59
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_134751626
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:03 schreef Kiprollade het volgende:
Ik rij een Citroën Saxo (op m'n vaders naam). Zonder benzine kost het zo'n ¤40-50/maand. En het verbruik is zo'n 1 op 15 (meestal een stuk minder als ik rij :+ ). Redelijk aantal pk's voor z'n gewicht, 75pk op zo'n 900kg.
[ afbeelding ]
Ziet er nice uit! Alleen rijdt hier in de omgeving de gemiddelde jongere in zo'n auto. Dus zou toch liever voor wat anders gaan.
M'n ouders wonen echt in de middle of nowere, dus een auto is wel een pré.
En aangezien ik de lease Volvo van m'n pa inmiddels al bijna op z'n jaarlijkse kilometers heb gejaagd, kan ik daar ook geen uitstapjes meer mee maken.
pi_134751687
Thuis wonen, ik moet er niet meer aan denken :X

Ben op mijn 18e na het halen van het rijbewijs het huis uit gegaan. Paar keer een maandje terug geweest omdat verhuizingen net niet lekker aansloten, en zelfs daar werd ik al knettergek van.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_134751911
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:18 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

Half 8 geloof ik?

edit:

Vond jij die bediening van het multimediasysteem ook zo omslachtig? Ik moest alles echt 5x drukken voor ik weer van radio naar navi was :X
Inderdaad, wat een gepiel om dat ding ook in te stellen. _O-
pi_134751912
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:02 schreef trolley het volgende:

[..]

Voor zover ik weet worden auto's van de politie alleen maar door hunzelf getransporteerd. Volgens mij is ieder ander ook niet bevoegd om een politieauto te rijden. Ik zag er laatst ook 3 staan bij een bedrijf in Zwolle waar ik een auto moest ophalen. Toen dwaalden m'n jongensgedachten ook heel eventjes af inderdaad, en zag ik mezelf al in een politieauto naar Enschede scheuren! :D :7
Yes, politiewagens doen ze altijd zelf. Wel een keer een Golf op moeten halen, lag nog helemaal vol met recherchespul, paar mappen met zaken enzo :') Toch maar even aangegeven dat er nog een en ander in de auto lag. Achteraf stom, had het zwaailicht moeten houden ;)
pi_134751918
Ach, misschien scheelt het ook dat mijn ouders niet in the middle of nowhere wonen, maar gewoon in de stad, dichtbij Rotterdam :P
Ik vermaak me hier in ieder geval wel, heb niks te klagen.
pi_134751938
Haha, ik ga ook nooooooit meer terug. Hoe chill je ouders ook zijn, het zit hem gewoon in de kleine dingetjes die het op jezelf wonen heerlijk maken. En daar kom je pas achter zodra je het huis uit bent.

Toegegeven, ik snap niet hoe sommige mensen het op de kamers waar ze wonen in uithouden. Je moet wel even een relaxte kamer hebben vind ik, alles weg duwen op 8m2 is ook niks. Als je daar het geld niet voor hebt of je ouders geen zin hebben in sponsoren, lekker thuis blijven :9
pi_134752082
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef zazzel het volgende:
Woon nu 2,5 jaar uit huis. Kan ook gewoon alles betalen en leen geen cent bij DUO. Scheelt dat mijn ouders mijn hoofdsponsor zijn qua collegegeld etc. Maar mijn inkomsten qua bijbaan zijn ±450 euro per maand. En leg meestal in de zomer een dikke spaarrekening aan. Dus zo kom ik mijn toch wel iets te "dure" maanden wel door.
In de zomer door werken doe ik nooit, iets waar ik na elke zomer dan ook weer spijt van heb. Dan kun je echt lekker cashen om de rest van het jaar lekker te kunnen leven.
Ga vaak 2 keer op vakantie, 1x met vrienden en een keer met m'n ouders om te wielrennen. Dus geen tijd om te werken |:(

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:06 schreef zazzel het volgende:

[..]

En aangezien ik de lease Volvo van m'n pa inmiddels al bijna op z'n jaarlijkse kilometers heb gejaagd, kan ik daar ook geen uitstapjes meer mee maken.
Haha, wij gaan er ook overheen. Die van ons is afgesteld op 40.000km per jaar, maar we doen 45/50k per jaar. En dat terwijl m'n pa maar 1x in de week naar z'n werk gaat, en dat niet eens altijd :D
Ik ram echt 20k per jaar weg in dat ding ofzo O-)
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:22:24 #66
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_134752165
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:19 schreef S-RS het volgende:

[..]

In de zomer door werken doe ik nooit, iets waar ik na elke zomer dan ook weer spijt van heb. Dan kun je echt lekker cashen om de rest van het jaar lekker te kunnen leven.
Ga vaak 2 keer op vakantie, 1x met vrienden en een keer met m'n ouders om te wielrennen. Dus geen tijd om te werken |:(

[..]

Haha, wij gaan er ook overheen. Die van ons is afgesteld op 40.000km per jaar, maar we doen 45/50k per jaar. En dat terwijl m'n pa maar 1x in de week naar z'n werk gaat, en dat niet eens altijd :D
Ik ram echt 20k per jaar weg in dat ding ofzo O-)
Haha m'n vader heeft dus het zelfde, wat resulteert dat we max 15.000 mogen rijden. :') Zit nu al op 9000 sinds eind September.. :D

Ik maak met school elk jaar een super vette reis, dus in de zomer ben ik meestal thuis op een stedentripje of een weekje costa na dan. oO<
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:22:37 #67
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_134752173
Dubbel
pi_134752191
Jaloers op jullie :P De leasebak van ons pap staat in China :{
pi_134752328
Ik rij ook heel veel in de leasebak van m'n pa, ook nog nooit gehoord van dat hij een maximaal aantal kilometer per jaar mag rijden ofzo.
Wel dat je als je een nieuwe mag bestellen dat ie moet schatten hoeveel hij gaat rijden, want boven de 40k per jaar moet ie verplicht een diesel nemen en eronder verplicht benzine. Maar verder volgens mij kilometervrij.

Weet alleen niet wat er gebeurt als je een benzine neemt en er dan meer dan 40k mee gaat rijden, wij zitten meestal tussen de 25 en 30k, ook met mijn uitstapjes erbij :P
pi_134752372
En ontopic: geen werk voor maandag :'(
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:31:40 #71
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_134752478
Ook geen werk maandag..
Maar geen idee hoe dat zit, zal ook verschillen per LM/werkgever. Wij hebben een diesel met 15k. Maar die diesel was meer voor de 14% bijtelling :+
pi_134752613
Zal wel per werkgever verschillen inderdaad. Ik heb eigenlijk geen flauw idee of de LM daar ook invloed op heeft, ik denk het eerlijk gezegd niet. Uiteindelijk moet toch de werkgever elke maand de leasetermijn overmaken :P

Wij hebben trouwens ook een 14%-auto, maar dan op benzine :P
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:37:22 #73
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_134752715
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Zal wel per werkgever verschillen inderdaad. Ik heb eigenlijk geen flauw idee of de LM daar ook invloed op heeft, ik denk het eerlijk gezegd niet. Uiteindelijk moet toch de werkgever elke maand de leasetermijn overmaken :P

Wij hebben trouwens ook een 14%-auto, maar dan op benzine :P
LM heeft daar wel invloed op. Meer kilometers per jaar = lagere restwaarde bij einde contract. Dus gaat de prijs per maand ophoog.

Tsja als ze een V40 T2 hadden ipv D2 was het ook goed geweest.
pi_134752898
Wat een 14% bijtellingsschrapers hier :9 Gelukkig geeft m'n pa daar niks om, dus een lekker blok ligt er bij ons wel in, en dat moet ook wel. Helaas boeit de uitvoering hem dan weer geen reet. Als hij lichtmetaal heeft in 16'', een lederen MF-stuur is die tevreden ;(

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:23 schreef MuurStraat het volgende:
Jaloers op jullie :P De leasebak van ons pap staat in China :{
Gehehe, die is veel van huis dus?

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:22 schreef zazzel het volgende:

[..]

Haha m'n vader heeft dus het zelfde, wat resulteert dat we max 15.000 mogen rijden. :') Zit nu al op 9000 sinds eind September.. :D

Ik maak met school elk jaar een super vette reis, dus in de zomer ben ik meestal thuis op een stedentripje of een weekje costa na dan. oO<
Oeff, dat is wel zuur zeg.. Ik snap het eigenlijk wel een beetje, wat wij nu doen is normaal gesproken eigenlijk veel te gek. Maar 15.000km prive is wel net zo'n kantelpuntje dat het net iets te weinig kan zijn, zeker als je hem ook mee neemt op vakantie e.d.

Een weekje costa is inderdaad wel lekker! En daar kun je prima omheen werken. Ik ben vaak 4 of 5 weken weg, afgelopen jaar zelfs 6. Dan kun je er ook geen extra vakantie werk naast nemen voor die paar weken die dan over blijven :(
pi_134752941
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:37 schreef zazzel het volgende:

[..]

LM heeft daar wel invloed op. Meer kilometers per jaar = lagere restwaarde bij einde contract. Dus gaat de prijs per maand ophoog.

Tsja als ze een V40 T2 hadden ipv D2 was het ook goed geweest.
Dat klopt ja, maar ik vermoed dat zo'n kilometerregel voor de brandstof gewoon een regel van de werkgever is. Die moet natuurlijk ook rekening houden met verbruik, wegenbelasting, nieuwprijs enzo (want ik vermoed dat de prijs per maand niet alleen op kilometrage maar ook op dat soort dingen is gebaseerd) en die zal het niet leuk vinden om extra te betalen omdat jij zo graag op diesel wilt rijden terwijl je maar 15k per jaar doet (of wel, bij jouw pa :P ).

Dan lijkt me de D2 trouwens wel leuker, veel koppel is altijd fijn :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')