abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 17:29:13 #1
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6110661
De laatste tijd ben ik erachter gekomen dat heel veel mensen voornamelijk naar de tekst van een nummer luisteren. Als ik bijvoorbeeld vraag hoe 'dat en dat' nummer klinkt krijg ik meestal een antwoord over de inhoud van de tekst ipv de muziek.

Dus hierbij de vraag : Luister jij naar muziek, tekst of beide (dan wel intensief tekst, ik luister natuurlijk ook naar tekst)?

Ik ben zelf een muziekluisteraar en tekst kan me niet echt boeien (ik versta de helft er meestal niet van trouwens, door het afgrijselijke articuleren ).

pi_6110720
Definitely tekst ook, als er de hele tijd Fuck enzo in voorkomt is dat geen pretje voor je ook.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 17:32:53 #3
28809 Zuip
Official Flux-Member
pi_6110723
Meestal allebij tegelijk, maar het begint bij mij bij de muziek hoor... De meeste nummers beginnen ook met muziek en dan pas tekst. Maar een goed nummer kan in mijn ogen helemaal NIETS waard zijn zonder goeie tekst.Z
pi_6110726
Hier hebben we het al vaker over gehad, zelf vind ik de muziek vele malen belangrijker dan de teksten. Veel muziek die ik goed vind is ook gewoon helemaal instrumentaal.

Okee, aan erg slechte teksten kan ik me ook wel ergeren, maar liever matige teksten bij ijzersterke muziek dan andersom. Het hangt natuurlijk ook een beetje van het genre af, bij singer/songwriters zijn de teksten ook wel belangrijker dan bijv. bij funk ofzo...

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 17:33:17 #5
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_6110731
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 17:29 schreef BlaatschaaP het volgende:
De laatste tijd ben ik erachter gekomen dat heel veel mensen voornamelijk naar de tekst van een nummer luisteren. Als ik bijvoorbeeld vraag hoe 'dat en dat' nummer klinkt krijg ik meestal een antwoord over de inhoud van de tekst ipv de muziek.

Dus hierbij de vraag : Luister jij naar muziek, tekst of beide (dan wel intensief tekst, ik luister natuurlijk ook naar tekst)?

Ik ben zelf een muziekluisteraar en tekst kan me niet echt boeien (ik versta de helft er meestal niet van trouwens, door het afgrijselijke articuleren ).

beiden maar voornamelijk muziek
tenzij tekst echt n apart iets heeft, n meerwaarde of een speciaal iets toevoegd of n mooie/goede tekst.

als ik psychedelic trance of ambient luister dan is er sowieso geen tot bijna geen tekst in te vinden.

/-=]
|o-0
~~~`
pi_6110733
ligt eraan, als ik bezig ben het heb de radio aan staan dan niet, maar als ik in bed lig ofzo met de radio aan dan wel
pi_6110744
MuadDib verwoordde het in een soortgelijk topic schitterend:

Een kutnummer met een goeie tekst blijft een kutnummer, een goed nummer met een kuttekst blijft een goed nummer.

M.a.w.: Muziek komt bij mij op de eerste plaats, tekst is minder belangrijk, maar wil een nummer mij echt raken moet de tekst OOK goed zijn.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_6110784
Ik luister eigelijk altijd naar de muziek... en als ik dan een keertje mee probeer te zingen zing ik het altijd fout mee
Mijn ouders zeggen dat ze maar 1x lol van me hebben gehad...
pi_6110789
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 17:34 schreef FLIPNEUS het volgende:
MuadDib verwoordde het in een soortgelijk topic schitterend:

Een kutnummer met een goeie tekst blijft een kutnummer, een goed nummer met een kuttekst blijft een goed nummer.

M.a.w.: Muziek komt bij mij op de eerste plaats, tekst is minder belangrijk, maar wil een nummer mij echt raken moet de tekst OOK goed zijn.

Idd, een goed nummer met een goede tekst is een heel goed nummer
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_6110796
* thefreezeman is een muziek luisteraar
Meestal kom ik bij een liedje nooit verder dan het refrein.
De hele zeldzame keer dat ik denk, hé dit kon wel een leuke tekst zijn, zoek ik die op om te zien of het idd zo is.
. X X X X X L
pi_6110797
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 17:29 schreef BlaatschaaP het volgende:
...

... (ik versta de helft er meestal niet van trouwens, door het afgrijselijke articuleren ).

hehe... dat is een belangrijke reden waarom ik naar de muziek luister
ik vind het veel leuker om naar de muziek te luisteren dan naar de text... de text slaat meestal toch nergens op....
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 17:37:22 #12
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6110808
Wat ik wel merk is dat ik teksten onbewust wel mee ga 'zingen', wat dus betekend dat ik wel degelijk op ze let. Maar toch echt voornamelijk muziek.

pi_6110813
alleen naar de muziek.
vandaar dat ik waarschijnlijk ook naar muziek luister waar weinig in gezongen word.
pi_6110828
Ik denk in de eerste plaats de muziek, vooral als het engels of andere taal is als nederlands. Bij meerdere keren luisteren let je wel op de grote lijnen van een lied, refrein enzo, maar t gaat toch in de eerste plaats om de combinatie van woorden (hoe ze klinken, niet wat ze betekenen) op de muziek...
Where facts are few, experts are many.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 oktober 2002 @ 17:38:24 #15
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_6110833
Als de text te verstaan is dan vind ik het wel belangrijk dat er een goeie of leuke text bij zit.
maar bij death- of blackmetal of Rhapsody boeit het me niet zo.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 17:38:32 #16
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6110836
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 17:36 schreef kripoekla het volgende:

[..]

hehe... dat is een belangrijke reden waarom ik naar de muziek luister
ik vind het veel leuker om naar de muziek te luisteren dan naar de text... de text slaat meestal toch nergens op....

Dat ook ja, maar ik wil mijn aandacht niet afleiden van de muziek om naar een tekste te luisteren die alleen maar over het allerdaagse geshit gaat. Als ik vaker naar een nummer luister ga ik wel vaak teskten bestuderen.
pi_6110850
Het is denk ik toch in eerste instantie muziek die je aanspreekt...

Daarna ga je luisteren naar de tekst, samen maakt het nummer tot iets speciaals of niet...

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_6110856
Muziek is voor mij het belangrijkst.
Tekst kan je echter af en toe wel flink raken, mits goed gebracht.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 17:40:15 #19
13973 ranja
image means nothing
pi_6110857
Duidelijk muziek, de tekst boeit me veel minder.
Het is wel zo dat ik soms bepaalde dingen opvang die m'n interesse wekken in de rest van de tekst, een of andere woordspeling of sterk statement ofzo. Maar primair is het toch de muziek (ook handig als je niet alleen engels maar ook duitse en vooral ook franse muziek luistert, versta ik toch geen klap van).
pi_6110870
Ik luister normaal nooit naar de tekst van een lied maar bij dat nummer van eminem wel en ik vind het
pi_6111130
Normaalgesproken luister ik vrijwel alleen maar elektronische muziek dus dan is er weinig tekst om naar te luisteren..

Maar als ik in een chil-mood ben en ik luister pop-muziek dan let ik wel erg goed op de tekst en dat kan heel mooi zijn!

pi_6111153
Alle2, eerst de muziek, die moet goed zijn en lekker in t gehoor liggen, daarna de tekst..moet nog wel ergens over gaan. In een liedje moet je iets willen vertellen vinnik. Er moet een boodschap in zitten. Helaas hoor je dat tegenwoordig veel te weinig....
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 18:04:14 #23
31885 chown
Nemo me impune lacessit
pi_6111161
Ik luister naar de muziek. Als ik eenmaal de tekst actief beluisterd heb vind ik het nummer in heel veel gevallen niet meer hetzelfde klinken als zonder de kennis over wat de zanger(es) zingt....
Common sense must be the most universal of all commodities, because every man is convinced that he is possessed with an abundance of it.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 18:04:22 #24
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6111162
Ik sluit me aan bij MuadDib, met dien verstande dat ik me wel echt kan ergeren als een tekst héél slecht is en vooral als bijv. een Nederlandse band i/h Engels zingt en er zitten echt fouten in de tekst.
Ik luister dus ook wel echt naar de tekst en als ik een nummer heel mooi vind en ik versta iets niet, dan zoek ik het ook op (of probeer er op een andere manier achter te komen). Franse chansons, waar ik op zich ook wel een liefhebber van ben, vormen in dat opzicht wel een probleem. Ik heb zo gauw geen voorbeeld, maar het is me wel eens gebeurd dat ik eindelijk achter kwam waar een nummer over ging, en dat ik het daarna toch minder vond.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_6111194
In de eerste instantie luister ik puur naar de muziek, als dat bevalt ga ik vaker luisteren en pak ik de text er ff bij want vaak versta ik de helft van Engels talige nummers niet. Vooral bij metal/rock/punk ed is de text een ramp.
Vandaar dat ik er meestal niet op let. En zoals al werd gezegt leidt dit je toch alleen maar van de muziek af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')