abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 december 2013 @ 21:39:05 #76
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_134727181
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 21:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jaja, maar wanneer speel je de baas dan?

Tijdens de seks moeten bepaalde dingen toch ook een beetje vanzelf gaan. Ik vind het in ieder geval niet prettig om leraar te spelen tijdens de seks.

Maja, wie ben ik.
Probeer het te zien als de leiding nemen bij een dans.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_134727402
Naja, misschien komt het ook wel omdat ik een redelijk negatief beeld heb van het woord "dominant".

Ik zie dan al snel iemand voor mij die totaal geen rekening houdt met andermans gevoelens.
pi_134727413
quote:
99s.gif Op donderdag 26 december 2013 21:39 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Probeer het te zien als de leiding nemen bij een dans.
Precies dit, maar leiding nemen en dominant zijn zijn voor mij toch twee verschillende dingen.
pi_134727851
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 21:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Precies dit, maar leiding nemen en dominant zijn zijn voor mij toch twee verschillende dingen.
hoe uit dat zich dan?
Rustig aan.
pi_134727996
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 21:59 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

hoe uit dat zich dan?
Een leider is iemand die de touwtjes in handen kan nemen, en goede beslissingen kan nemen.

Hij/zij moet alleen ook open staan voor andere meningen en andermans gevoelens. Een dominant iemand doet dat laatste niet in mijn ogen.
pi_134728347
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 22:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Een leider is iemand die de touwtjes in handen kan nemen, en goede beslissingen kan nemen.

Hij/zij moet alleen ook open staan voor andere meningen en andermans gevoelens. Een dominant iemand doet dat laatste niet in mijn ogen.
Mja ik snap wat je bedoelt, ik interpreteerde dominant ook altijd als ''dominant aanwezig'' wat eigenlijk vrijwel altijd negatief is.

Dominant an sich geeft meer weer hoeveel invloed iemand heeft mbt anderen.
De chefkok zal dus dominant zijn in de keuken, wat hij zegt wordt opgedragen... Hij staat echt wel open voor andere meningen en andermans gevoelens.
Rustig aan.
pi_134728469
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 22:14 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Mja ik snap wat je bedoelt, ik interpreteerde dominant ook altijd als ''dominant aanwezig'' wat eigenlijk vrijwel altijd negatief is.

Dominant an sich geeft meer weer hoeveel invloed iemand heeft mbt anderen.
De chefkok zal dus dominant zijn in de keuken, wat hij zegt wordt opgedragen... Hij staat echt wel open voor andere meningen en andermans gevoelens.
Ik zie dat gewoon als leidinggeven, niet als dominantie.

Een goede werkgever moet buiten zijn werk instaat zijn om een biertje te drinken met zijn werknemers als het ware.

Iemand die echt dominant is is dat in vrijwel elke situatie.

Ik besef alleen dat dit allemaal nogal vaag klinkt.... :')
pi_134728639
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 22:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik zie dat gewoon als leidinggeven, niet als dominantie.
Een goede werkgever moet buiten zijn werk instaat zijn om een biertje te drinken met zijn werknemers als het ware.
Iemand die echt dominant is is dat in vrijwel elke situatie.
Ik besef alleen dat dit allemaal nogal vaag klinkt.... :')
De hierarchie in de keuken is dermate ingericht dat er gewoon altijd naar de chefkok geluisterd wordt daar, hij heeft even een dikkere vinger in de pap en is dus in de keuken dominant / vrijwel altijd.

Dan hoeft hij inderdaad nog niet als persoon een dominant persoon te zijn verder.
Punt is meer ook dat je pas denkt van ''jezus wat doet hij dominant'' als iemand dat eigenlijk niet is en dus anderen onderdrukt om dat te bereiken.
Eigenlijk moet je denken: ''wat ben jij een sukkel dat je anderen onderdrukt''
Rustig aan.
pi_134728694
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 22:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

De hierarchie in de keuken is dermate ingericht dat er gewoon altijd naar de chefkok geluisterd wordt daar, hij heeft even een dikkere vinger in de pap en is dus in de keuken dominant / vrijwel altijd.

Dan hoeft hij inderdaad nog niet als persoon een dominant persoon te zijn verder.
Punt is meer ook dat je pas denkt van ''jezus wat doet hij dominant'' als iemand dat eigenlijk niet is en dus anderen onderdrukt om dat te bereiken.
Eigenlijk moet je denken: ''wat ben jij een sukkel dat je anderen onderdrukt''
Achja, het is als het verschil tussen zelfverzekerd en arrogant.

Ik vind dat er toch een verschil is tussen de leiding nemen of dominant zijn. Ik weet alleen niet goed hoe ik het moet uitleggen.
pi_134728742
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 22:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Achja, het is als het verschil tussen zelfverzekerd en arrogant.

Ik vind dat er toch een verschil is tussen de leiding nemen of dominant zijn. Ik weet alleen niet goed hoe ik het moet uitleggen.
Is er ook, de leiding kan ook door een ander genomen worden alleen het persoon met de meeste macht in die situatie is in principe wel in die situatie dominant :P

Maar inderdaad.. Zelfverzekerd dan werk je op je eigen fundering... Bij arrogantie haal je je ego omhoog door anderen minder te vinden.. Dat zegt in principe geen reet over je eigen ''fundering''
Rustig aan.
pi_134737991
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 20:34 schreef vera166 het volgende:

[..]

Had net een aantal topics gelezen waarin jij reageerde, en al je posts vond ik :9~ .
Nu kom je hier mee :'(
Als je een aantal posts van me hebt gelezen, wéét je dat ik dat stukje totaal niet serieus neem ;)
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_134738465
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 december 2013 10:09 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Als je een aantal posts van me hebt gelezen, wéét je dat ik dat stukje totaal niet serieus neem ;)
:D gelukkig maar
pi_134739132
quote:

[..]

Juist wel, zeker als we het hebben over machtsspelletjes in bed is het van enorm belang dat degene die dominant is de gevoelens van de ander(en zichzelf) goed in de gaten houdt. Het is de dominant die "verantwoordelijk" is voor de veiligheid, lichamelijk en geestelijk. De dominant is degene die de onderdanige moet leren kennen, weten wat die wil, welk gevoel de onderdanige zoekt, maar ook die grens in de gaten houden die helemaal niet zo vast staat meestal(afhankelijk van het moment is), die dus eigenlijk op sommige gebieden de onderdanige beter moet kennen dan de onderdanige zichzelf kent.

Echte dominantie komt niet voort uit agressie of egoisme.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_134746441
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Juist wel, zeker als we het hebben over machtsspelletjes in bed is het van enorm belang dat degene die dominant is de gevoelens van de ander(en zichzelf) goed in de gaten houdt. Het is de dominant die "verantwoordelijk" is voor de veiligheid, lichamelijk en geestelijk. De dominant is degene die de onderdanige moet leren kennen, weten wat die wil, welk gevoel de onderdanige zoekt, maar ook die grens in de gaten houden die helemaal niet zo vast staat meestal(afhankelijk van het moment is), die dus eigenlijk op sommige gebieden de onderdanige beter moet kennen dan de onderdanige zichzelf kent.

Echte dominantie komt niet voort uit agressie of egoisme.
Dan hebben wij een ander beeld van het woord dominantie.

Voor mij is datgene wat je beschrijft gewoon de leiding nemen.
  vrijdag 27 december 2013 @ 15:21:52 #90
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_134747441
Ik ben zelf ook wel de onderdanige in bed, heb graag dat de man dominant is.
Soms wil ik de dominant zijn en vind het soort van ''gevecht'' tussen dominant en dominant echt geweldig.

2 onderdanige is voor mij echt :N .
pi_134748540
quote:

[..]

Je begrijpt blijkbaar echt niet wat het woord dominant betekent.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_134748631
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:54 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je begrijpt blijkbaar echt niet wat het woord dominant betekent.
Begrippen kunnen meerdere definities hebben.
pi_134765640
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:23 schreef Cucumissativus het volgende:
Rustig en lief beginnen en dan langzaam de druk opvoeren tot het een brute verkrachting wordt. Iedereen blij!
:') ______! Dat geloof jezelf toch niet?
pi_134765752
Ik ben onderdanig.
  vrijdag 27 december 2013 @ 22:37:52 #95
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134766671
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:21 schreef Mylene het volgende:
Ik ben onderdanig.
Dat is altijd mooi voor een man, maar neem je ook heel af en toe zelf initiatief ? :@
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134766748
:')
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  vrijdag 27 december 2013 @ 22:40:13 #97
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_134766788
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:37 schreef F1978 het volgende:

[..]

Dat is altijd mooi voor een man, maar neem je ook heel af en toe zelf initiatief ? :@
F1978 pls :')
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 28 december 2013 @ 00:03:16 #98
418139 WilhelmusVanNassau
Ben ick van Duytschen bloet
pi_134771098
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:21 schreef Mylene het volgende:
Ik ben onderdanig.
Ik niet :).
"Een kloek en manlyk hart pleeght ook in spyt der weederspoedt ankergrondt aan de hoope te vinden"
pi_134771528
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:37 schreef F1978 het volgende:

[..]

:')

Wat een glibberige faalhaas ben jij toch.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  FOK!mycroftheld zaterdag 28 december 2013 @ 00:13:19 #100
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_134771612
Ik ben een switch. Ik kan beide taken prima vervullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')