abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134729765
Hm. Ik hoor hier niet. :') maar ik kan de post niet verwijderen dus voor jullie het fijne kotsverhaal.

Kan ik meteen cheeren voor E en J en D, wat een prachtkerstmeiskes!
pi_134729777
Ow Olf.. wat sneu!
pi_134729792
En je mag best nog hier meelezen hoor ;)
  donderdag 26 december 2013 @ 23:01:52 #104
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134730115
Ahwww Olf ;( :*
pi_134730515
Ach Olf, wat sneu. Je arme meisje. :*
pi_134736753
Wat een drukte hier!! Iedereen. Zwaar aan het uitkersten? :+

Hier was het de beste kerst ooit, want Isa O+ Maar ik ben toch zo blij dat het weer over is. Op kerstavond zijn we bij mijn ouders geweest en eerste kerstdag bij Man's ouders. Het was wel gezellig, maar dat gezeul de hele tijd met bedje, beddengoed, de kinderstoel, wat een volksverhuizing. Isa heeft het super gedaan, maar je merkt wel heel erg dat ze het eigenlijk allemaal nog niet aan kan. De dag zelf is ze heel vrolijk, maar savonds en snachts waren drama. Maar het zit er weer op *O* Nu Isa weer terug in een ritme proberen te krijgen :')
Sarcasme. Herken het.
pi_134736768
Olf :*

Spannend ook voor je meisje he Spirit! Al die indrukken moet ze ook weer zien te verwerken en dan slaapt ze beroerd. Maar nu is alles weer lekker normaal. En alle zooi die je meesleept..ik voel me soms net een reizend circus. Gelukkig staat er standaard een campingbad bij schoonouders en bij mijn moeder, dat scheelt qua sjouwen.

Ik heb weer eens een vraag. De laatste tijd (ca 2wkn) drinkt E. als een natte krant. Flesjes gaan niet leeg (drinkt meestal 100/110 leeg, komt wel aan een ok inname omdat ik vaker aanbied) en is daarbij heel onrustig in de zin van fietsen met armen en benen en hoofd alle kanten op slingeren. Ook ligt ze te kreunen als ze drinkt, hard ook. Ontlasting is normaal, temperatuur ook maar ik denk een bobbeltje in haar kaak te voelen, begin van een tandje?? Ze is 3,5mnd (haar vader kreeg ook een eerste tandje toen hij 3mnd was, dus voor zover iets dergelijks erfelijk is?). Verder is ze goed te pruimen en haar speen wil ze ook gewoon, maar drinken lijkt onaangenaam te zijn. Zou dat met elkaar te maken kunnen hebben? Ik ben niet veranderd van fles/soort voeding. Oja en dat gekreun, het klinkt nogal naar maar somehow heb ik niet de indruk dat ze zich niet lekker voelt, dus ik weet ook niet zo goed of een pcm zou helpen.

Advies anyone?
  vrijdag 27 december 2013 @ 08:13:33 #108
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134736786
Zooo, de kerst is weer voorbij.
Spirit, hier hetzelfde programma als bij jou. Gelukkig wat minder gezeul, oma's (3 stuks hier) hebben allemaal een slaapkamertje voor J. ingericht, en allemaal de ikea kinderstoel aangeschaft. 2 oma's passen wekelijks op, en de derde wilde denk ik niet achterblijven ;). Erg luxe, maar op dit soort dagen wel erg fijn!
Tweede kerstdag lekker thuis geweest, ik heb zelf gekookt voor vriend en mij, J. heeft kerstbami op :Y.

@Juud: J. heeft ook een tijdje slecht gedronken, en was erg onrustig. Onrust had vooral te maken met meer van de wereld willen/kunnen zien, nieuwsgierig. Ging vanzelf weer over. Ik vind 100/110 trouwens niet heel weinig, maar dat komt misschien omdat ik er hier soms met moeite 90 in kreeg. Tandje heeft hier heeel lang geduurd voordat ie door was (wel bobbel, maar nog niet wit), maar zou ook kunnen.

Maar nu even wat anders. Het jaar is bijna voorbij, dus een...

Vraag aan iedereen: hebben jullie al baby-gerelateerde goede voornemens?

Ik ben van plan om J. echt met de pot mee te gaan laten eten (hij wordt al bijna 1!), en heb als hulpje het opperdepop kookboek van de kerstman gehad. Zag na een keertje doorbladeren dat er echt wel lekkere dingen in staan die we met z'n drieeen gaan eten :P
pi_134736836
Juud, ik denk dat het een sprongetje is, of de nasleep. Het klinkt in elk geval heel bekend! Isa heeft ook periodes gehad dat alles leuker was dan de fles drinken ;)

MM, nee, eigenlijk helemaal niet :D Maar ik doe dan ook niet aan goede voornemens :P Wel superhandig trouwens dat alle oma's zo goed ingericht zijn!
Sarcasme. Herken het.
pi_134736982
Juud veel kindjes hebben rond de vier maanden een dip met drinken omdat dan alles op zich heen leuker is.

Tandje zou ook kunnen. Mijn oudste had de eerste met vier maanden.
pi_134737117
Mogguh, hier weer een redelijke dramanacht dus weinig geslapen. Meisjes zijn behoorlijk verkouden en hebben last van snot en ze moeten ook hoesten en volgens mij hebben ze daar ook last van. En tel daarbij op het weinige slapen van de kerstdagen en de vele prikkels en je bent de hele nacht in touw.

Vooral voor hun sneu, hoop dat het snel weer over is.

Iemand nog tips?
pi_134737185
Helaas Kyara. Hier hetzelfde. Hier is het een virus. Yaro is al een week goed ziek (terwijl hij tot nu toe nooit langer dan een halve dag achter elkaar ziek is geweest).
pi_134737190
Wat een leuke kerstfoto's zeg!
Wij hebben ook 2 heerlijke dagen gehad. Dinsdag einde van de middag naar mijn ouders in Zeeland gereden en daar gebleven tot de ochtend van 2e kerstdag. 1e kerstdag met mijn ouders bij mijn zusje en haar gezin gevierd. Erg gezellig maar erg veel cadeaus. Geen kredietcrisis te bekennen hier :X
2e kerstdag bij mijn schoonouders gevierd.
Rosalie heeft het erg goed gedaan. 3x geslapen a 2 tot 3 uur per keer :o

En haar kerstcadeau voor ons: nog een tand :o haar 6e inmiddels. Nu 4 boven en 2 onder.
Oh en mijn potjeslover (zoals suiker haar noemt) heeft ineens Door dat vers eten toch wel erg lekker is. Dus ze eet al een tijdje met ons mee. Ze al eerste kerstdag een grote eetlepel aardappelpuree en zo'n 8 sperziebonen in stukjes. Dat was bijna meer dan dr zus :D
Zo fijn! Ze eet echt alles!
pi_134737324
Goeiemorgen!

Jee, danic, zes tanden al! :o Hier nog geen enkele in zicht... maar goed, d'r broer kreeg z'n eerste ook pas ongeveer op z'n eerste verjaardag, dus het zal wel goed komen. En ze heeft een heerlijk lachje met d'r tandeloze bekkie O+

Wij hebben ze alleen op kerstavond op sleeptouw gehad; naar m'n schoonzusje in Sittard. Idd een hele volksverhuizing, maar de kindjes hebben er niet zo'n last van, die slapen overal. Alleen als ze in de auto op de heenweg al in slaap vallen is het wat vervelend... dan zijn ze zo groggy als we aankomen en duurt het zo lang voor ze ontdooid zijn.

Balen van de nachten, Kyara en As :* Kans op bijslapen vandaag?

MM, leuke vraag. Ik heb twee voornemens voor Femke, maar eigenlijk bij toeval rond het nieuwe jaar. Ik wil over een week of twee beginnen met boterhammetjes voor madam, als ze 8 maanden is. En ik wil haar in de draagdoek op m'n rug gaan dragen. Hopelijk wil iemand me daarbij helpen op de meet, en aangezien die op 4 januari is, wordt dat ook zo ongeveer automatisch een nieuwjaarsvoornemen ;)
Voor de rest denk ik dat ik het eigenlijk al prima doe met mijn stel, dus zijn er geen goede voornemens nodig :@

(En uiteraard het standaard voornemen voor mezelf: afvallen! :X Ik wil nog niet (helemaal) stoppen met bv, dus heel streng dieten mag niet, maar er moeten toch echt wat kilo's af. Als ik niet uitkijk moet ik straks m'n gewicht weer in 3 digits noemen, en dat wil ik écht niet meer! Niet teveel snoepgoed mee naar de meet dus!)

Spirit O+ klinkt gezellig!

En Juud, het zou inderdaad best wel eens gewoon een sprongetje kunnen zijn.
pi_134737443
Wat een boel tanden Danic :o Hier nog helemaal niks.

Geen goede voornemens mbt de kinderen eigenlijk, dingen als met de pot mee eten vind ik eerlijk gezegd een normale ontwikkeling en niet echt een goed voornemen. Onder goede voornemens versta ik juist dingen die je je echt moet voornemen omdat ze anders niet gebeuren ;)
pi_134737569
Hmm.. daar heb je wel gelijk in, Kyara.
Schrap mijn boterhammetjesvoornemen dan maar ;) Maar het rugdraagvoornemen is wel een echte... ben er zelfs bijna een beetje zenuwachtig voor. Het lijkt me heel fijn voor Femke, maar ik vind het zelf best eng. Hebben gister overigens ontdekt dat ze de wandelwagenbak nu echt bijna ontgroeid is trouwens...
pi_134738114
Ja, ik zag het op fb. Rugdragen vind ik ook een beetje eng. Maar dat is inderdaad wel een goed voornemen.
  vrijdag 27 december 2013 @ 10:21:15 #118
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134738224
Kyara, heb je gelijk in. Bedoel ook meer dat ik echt van de potjes afwil, en het zelf wil maken. Nu kiezen we uit tijdgebrek toch vaak voor de makkelijke weg, en dat wil ik dus niet meer... Fruithapjes zelf maken doe ik altijd al, en dat vind ie lekker, dus dit moet ook lukken ;)
pi_134738323
Goedemorgen. Vanmorgen niet goed kunnen bijlezen, want Riley was een plakbaby O+

Goede voornemens mbt tot Riley:
- weer zwemmen
- met Riley en de hond naar het park als ze kan lopen
- een paar keer naar de dierentuin

Ik las nog dat Olfs dreumes gespuugd had. :*

Riley heeft die ene keer gespuugd. Daarna niet meer

En vanmorgen zo'n smeltmomentje. Ze gaf constant kusjes O+
pi_134738620
Omen kusjes zijn O+

Bijslapen vandaag niet. Maar de nacht was beter als afgelopen week en met de kerstdagen wel iets bij kunnen slapen. Omdat Y ziek was beide dagen thuis geviert met de familie. Dat scheelde al veel.

Goede voornemens doe ik niet aan.

Hier ook al zes tanden. Maar zijn broer was ook snel dus vond het niet raar.
pi_134738843
Ik dacht dat Isa vanochtend ook een kusje wilde geven, bijt ze me keihard in mijn wang :(
Sarcasme. Herken het.
pi_134739298
Omen Santa-Riley is echt te schattig
Loj wat fijn dat het zo goed ging *O* O+
LB O+ wat een mooi kadootje onder de boom
Kyara wat zag je duo er mooi uit! Balen van de zware nacht. Tips heb ik helaas niet. Behalve dat ik zweer bij een halve ui... en pcm :@
Olf ach gossie :'(
Danic dat klinkt gezellig! En wat een lekkere eter heb jij.

L kreeg met 4,5 maand 2 ondertanden, de teller staat nu al een hele tijd op 6 maar er komt nog niks nieuws aan.
Hij heeft wel hele aparte luiers, het is waterdun en bijna doorzichtig met stukjes erin :Y) Die stukjes krijg je er bijna niet afgepoetst trouwens }:| is dat nou tandjespoep of gewoon nasleep van t buikgriepje?
pi_134739516
Oh bah korreltjespoep :r je blijft bezig!
Ik gebiecht geen idee waardoor het komt. Af en toe komt het voorbij. Rosalie had het gisteren voor het eerst ook.
  vrijdag 27 december 2013 @ 11:32:31 #124
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134739805
Jummie Fieder :Y)

E heeft nu een paar keer een (bio)potje gehad waar vlees in zit. Meeeeen wat een ranzige luiers levert dat op zeg :r Ik denk dat ik dr toch maar volledig vegetarisch op ga voeden :')

Kyara, ik denk niet dat ik tips voor je heb die je nog niet kent... -O- dus dan maar een :* voor jou en beterschap voor je 2 prachtmeisjes!

Mijn voornemen is om toch eens door de zure appel te bijten en E overdag in haar bedje te leggen, en net als MM om ook de potjes links te laten liggen. Als we verhuisd zijn, that is. De komende maand is hier alles geoorloofd.
  vrijdag 27 december 2013 @ 11:56:46 #125
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134740431
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2013 08:56 schreef Kyara het volgende:
Mogguh, hier weer een redelijke dramanacht dus weinig geslapen. Meisjes zijn behoorlijk verkouden en hebben last van snot en ze moeten ook hoesten en volgens mij hebben ze daar ook last van. En tel daarbij op het weinige slapen van de kerstdagen en de vele prikkels en je bent de hele nacht in touw.

Vooral voor hun sneu, hoop dat het snel weer over is.

Iemand nog tips?
Ik gebruik VSM, Rinikind, Nisykind Forte druppels en Tussikind hoestdruppels.
En een zetpil voor de nacht omdat ze dan zich vaak minder lekker voelen.
pi_134740487
Thanx Juud. Ik zat er ook al aan te denken om ze met hun middagslaap een zetpil te geven als ze zich nog zo voelen. Ze hebben vanochtend namelijk ook amper geslapen en ze zijn duidelijk heel erg moe. Ze zitten nu even aan tafel te spelen, overeind zitten lijkt ook fijner voor ze te zijn dan liggen of kruipen.
  vrijdag 27 december 2013 @ 12:04:28 #127
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134740665
Slapen als je verkouden bent is gewoon heel rot, een zetpil is er tenslotte ook voor ongemak denk ik dan altijd maar. Ik doe liever dit soort dingen overigens, om te voorkomen dat ze aan de antibiotica moeten.

Zoonlief heeft sinds een week een puf met Ventolin -O-
Die was al wat langer verkouden en aan het hoesten en vorige week toch maar met hem naar de dokter gegaan, nu mag ie puffen indien nodig.
Ik vind het zo sneu, maar het helpt hem wel goed.

We waren met kerst afwisselend ziek, manlief eerste kerstdag buikgriep en ik tweede, dus onze kerst was echt waardeloos. Ben wel eerste kerstdag nog met de kindjes naar mijn broer geweest (woont hier 5 min vandaan met de auto) waar mijn moeder ook was. En gisteren was mijn moeder bij ons om te helpen.
pi_134740804
Klinkt waardeloos Juud. Fijn dat je moeder er was om te helpen. Sneu dat D een puf nodig heeft, maar wel goed dat het werkt. Hopelijk knappen jullie allemaal snel weer op :*
  vrijdag 27 december 2013 @ 12:10:26 #129
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134740835
Beterschap voor alle zieke kindjes :* Ik denk dat alle tips wel al gegeven zijn.

Zag mooie foto's op FB voorbij komen van velen :).

Twijfel nog steeds over de meet.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_134742617
:( Ik sta soep te maken voor Kerstdiner vanavond (we vieren vanavond pas Kerst bij schoonfam, gisteren was onhandige dag). Volgens het recept duurt het 30min. Ja, in een wereld waarin je deze soep al 1000x hebt gemaakt, ik ben verd)(&$!U#@ al 2 uur bezig. En E. ligt op de achtergrond te jengelen want die wil aandacht en ik heb toch al geen zin in vanavond. Niet omdat ik geen leuke schoonfam heb, maar een blije -complete- familie en een opa die lekker met E. zit te kroelen vind ik een beetje zwaar nu mijn eigen vader 3 weken terug overleden is. Bwuh.
pi_134742744
Dat kan ik me heel goed voorstellen Juud. Sterkte voor vanavond. Confronterend. :*
pi_134742913
Juud, rot dat ie ventolin heeft. Ik weet niet of je het zelf ooit hebt gebruikt, maar ik vind het een wondermiddel. Ademen wordt ineens weer een feest! Misschien helpt dat het rotgevoel een beetje wegnemen ;)

Andere Juud, sterkte vanavond :*
Sarcasme. Herken het.
pi_134743154
Juud79 sneu dat ie aan de ventolin moet. Maar als het helpt wel beter :*

XM waarom twijfel je over die meet?

Juud- heel confronterend. Sterkte :*
pi_134743222
juud beterschap voor je zoon
juud- kan idd goed een sprong zijn. en veel sterkte vanavond. lijkt mij erg moeilijk. :*

1e kerstdag heeft sac bij mijn ouders zo ongeveer heel de dag geslapen. 2e kerstdag bij de familie van vriend niet. Ik voelde mij erg opgelaten dus wilde weggaan ik was sowieso in de veronderstelling dat er geen eten bij was. Nou we konden echt niet gaan want er zat eten bij enz enz. We waren dus voor niks zo vroeg en ik heb heel de middag met een sac gezeten die duidelijk niet in haar hum was.

[ Bericht 13% gewijzigd door F_r op 27-12-2013 13:43:59 ]
  vrijdag 27 december 2013 @ 13:31:15 #135
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134743296
Sterkte Juud... Kan me je dubbele gevoel heel goed voorstellen..
Iets heel anders, hoe gaat het met de voorkeurshouding en de hinderfysio? :+

Omen, ik twijfel omdat ik niet zo goed combineer met grote groepen... en omdat ik denk dat die grote groep niet op de overbezorgde, paniekerige, hypochonder stresskip-mom zit te wachten :@ dus dan voel ik me heel erg ongemakkelijk. Terwijl ik het wel leuk zou vinden om iedereen (weer) te zien. Dus ja, tweestrijd :+.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_134743538
Juud 79 balen van jullie kerst!
Juud-- sterkte vanavond :* ;( Soep door de wc en haal een blik unox als je t zat bent. Beetje room erdoor en klaar :+

Ik ben ook over de meet aan t twijfelen..... toen het idee kwam vond ik het echt geweldig maar nu het zo dichtbij komt vind ik het stiekem best spannend.
  vrijdag 27 december 2013 @ 13:51:35 #137
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134744060
Juud :* dat is ook heel zwaar lijkt mij! Kan je vriend die soep niet afmaken? Kan jij lekker even knuffelen met je meisje.

Juud79, hopelijk knapt D snel op van de ventolin!
pi_134744149
Fieder, iedereen vind het spannend. Maar het was de vorige echt gezellig. En ik denk dan maar zo, als ik het niet leuk vind dat ben ik ook zo weer weg ;)

Mijn kleine meisje ging zojuist zelf zitten :o
pi_134744153
Fieder! Je kent As, Hilz, Belle, Loj, Cwe en mij al! Niks engs meer aan joh!

XM: we doen braaf elke dag de oefeningen, maar de ene dag heeft E. er wel zin in en de andere dag ligt ze als een pak vla op haar speelkleed. Wisselend dus ;) Fysio zag wel vooruitgang gelukkig.

Oh en @ soep: vriend moet werken dus kan niet helpen. Maar het is inmiddels klaar en wel aardig te nassen ook.

En bedankt voor jullie lieve berichtjes :*.

Kyara je meisje! Welke vd 2? ;) Lukte het bewust of zat te er zelf ook van te kijken??
  vrijdag 27 december 2013 @ 14:07:00 #140
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134744638
LB, klinkt als een leuke kerst. Fijn he, een dagje met z'n 3en? O+ Jullie laatste kerst in dit huis trouwens! En wat een prachtig kerstelfje heb je toch, met d'r schattige slofjes. O+

Kyara, ik zag je foto's al op FB, maar wat staan die zwarte jurkjes ze goed zeg! Ze hebben zulke sprekende ogen! En handjes vasthouden.. *; Ik las dat ze nu ziek zijn incl de drukte van de feestdagen..heb geen tips, maar :*!
Family Man heb ik ook gekeken :D

Shandaly wat fijn dat de tweede kerstdag beter was :) Nog steeds een koortsige man, beterschap. En cupcakes versieren is tof!

Olf, arm meisje van je! ;( Lekker getroost na het schoonpoetsen :P toch? En niet gek dat je automagisch nog hier post hoor ;)

Spirit, wat klinkt je eerste zinnetje verliefd O+ Lief! En wat een volksverhuizing dan idd zeg! Hier gaat T. 1 dag per week naar ouders en schoonouders, dus die hebben al een ledikant etc in huis. Opzich wel handig :+

Juud-- :* Lastige tijd meis. Sterkte vanavond, knuffel maar vaak met je meisje. Hoop dat ze ook weer wat beter gaat drinken. Super dat de hinderfysio vooruitgang ziet!

MM, kerstbami, altijd goed :9. Fijn cadeau, dat kookboek! En fijn he, die spullen overal te hebben staan? Geeft stiekem wel wat rust.
Baby-gerelateerde goede voornemens.. Erg lastig. Ik geloof dat we het eerste half jaar van 2014 al genoeg hebben aan 'overleven', zeg maar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Danic, wat een tandenmonstertje heb je zeg! :D Gaat lekker! En wat eet ze goed. Hoe ging je examen trouwens?

Juud79, gelukkig helpt de Ventolin goed, maar lijkt me idd sneu -O- Afwisselend ziek zijn is daarentegen wel handig trouwens, maar totaal niet leuk tijdens kerst :* Beterschap!

FR, is sac nu wat beter in haar hum? Wat fijn dat ze zo goed heeft geslapen bij je ouders :)

De meet..ik heb er wel zin in. Spannend, ja, ik ken tenslotte niemand :+, maar in het ergste geval leer ik weer wat nieuwe mensen kennen en kan ik wat gezichten plaatsen bij de mensen hier. Win-win! :D

Kerst ging hier wisselend. T. is nu ook wat aan het hoesten en proesten, dus niet helemaal fit icm een sprong=feest :D Ach, hij heeft lekker bij 1 van ons gelegen de hele tijd. Hij slaat nu wel bewust tegen de speeltjes van z'n nieuwe speelkleed aan, fantastisch om te zien O+
pi_134744856
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:54 schreef Juud-- het volgende:
Kyara je meisje! Welke vd 2? Lukte het bewust of zat te er zelf ook van te kijken??
D. En ook wel bewust. Tenminste, ik neem niet aan dat ze de afgelopen dagen voor Twister heeft geoefend (al zag het er wel zo uit).
pi_134744899
Kyara wat goed! *O*

GotC oh ja, het slaan tegen de speeltjes O+ dat vond ik ook zo bijzonder

Ik vind het wel heel leuk om jullie te zien, en alle baby's/ dreumessen. Hoop dat L dat met me eens is, bangerd dat het is O+ en anders kan ik idd altijd weer weggaan... Van 10 tot 14 was het he? Eens kijken hoe dat uit zou komen met slaapjes/ hapjes
pi_134745643
Zo, het is hier wat drukker dan gisteren zeg ;)

Kyara, Ow heeft echt zo'n droge hoest en als ik een bekertje water op de verwarming in z'n kamer zet heeft hij daar wel minder last van... Misschien heb je daar nog wat aan? In ieder geval :* voor je nacht en wat goed van je meisje! *O*

En ook voor de andere moeders met slechte nachten en zieke baby's.

Meet ben ik niet bij Juud :( verjaardag van m'n zus..

Top foto's zeg...

Goede voornemens voor Ow, daar ga ik echt ff over nadenken!

En weer heeft Ow iets nieuws geleerd: de high five :D hij gaat zo snel opeens, word er gewoon emotioneel van... ;) :'(
  vrijdag 27 december 2013 @ 15:39:40 #144
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134748016
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:54 schreef Juud-- het volgende:
de ene dag heeft E. er wel zin in en de andere dag ligt ze als een pak vla op haar speelkleed.
_O- ik zit echt al een minuut lang te hinniken van de lach om de visual _O- :')

Kyara! :o wat cool! Ik heb me al meermaals afgevraagd hoe ze dat eigenlijk doen :D E maakt nog niet echt aanstalten namelijk. Ze wordt wel heel boos als ze even heeft gezeten en je haar dan weer neerlegt :')
pi_134748175
D heeft echt geoefend. Proberen met haar kont de vloer te raken, op haar zij met haar been omhoog zwiepen (een soort aerobics oefening) maar uiteindelijk is het gelukt. M die ging gewoon ineens zitten. Bij hem ging alles sowieso weer gemakkelijker en vloeiender, niet de snelste maar op een gegeven moment deed hij het gewoon. Dat is wel een verschil met de meiden, die moeten er echt veel harder voor werken en oefenen.

J maakt nog geen aanstalten. Ze zit prima in de kinderstoel, op schoot en in het badzitje maar zodat ik haar op de grond wil zetten dan gooit ze zich naar achter of ze zet haar voeten er onder (niet dat ze daar iets mee kan). Ze vertikt het om te zitten. Ben blij dat de fysio volgende week komt, anders had ik zelf even gebeld.
  vrijdag 27 december 2013 @ 20:01:50 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134758828
Misschien doet J straks hetzelfde als grote broer ;) heeft ze het kunstje eerst goed af kunnen kijken en dan ineens: hop! zitten! *) Maar kan me voorstellen dat het fijn is om de fysio even mee te laten kijken hoor.

Ik merk bij mezelf dat ik toch wel heel vaak nadenk over dit soort dingen. "zit ze nu niet al te lang?" "moet ik rollen/kruipen/gaan zitten meer met haar oefenen?" etc etc

Terwijl ik er eigenlijk van overtuigd ben dat je dat soort dingen in normale situaties helemaal niet hoeft te oefenen, maar dat je kindje vanzelf nieuwe dingen gaat proberen om de wereld te verkennen. So much for theorie vs praktijk :')
pi_134759329
Ons zoontje van precies drie maanden is met 6,5 kilo redelijk groot al, en hij slaap heel goed. Om 23:00 nog een keer voeden en dan slaapt hij door tot 7:00.

Nu zaten we te denken, bij het voeden (5 flesvoedingen per dag van 200 ml) om 23:00 moeten we hem altijd uit diepe slaap halen. Voordeel is dat hij daarna ook weer snel inslaapt. Zou het kunnen dat als we hem om 21:00 op het laatst voeden, hij het gewoon haalt tot 7:00 - de hele nacht?

We willen het wel proberen maar zijn er toch wat huiverig voor... stel dat hij plotseling om 4 uur s nachts wakker gaat worden.... wanneer begonnen ze bij jullie een hele nacht te slapen ? (van 20:00 tot 7:00 bv?)
  vrijdag 27 december 2013 @ 20:15:45 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134759501
Dat soort dingen probeer ik uit in het weekend MwGiraf ;)

En misschien wordt hij dan eerst wat vroeger wakker, maar gaat hij na een tijdje weer langer slapen. Mijn dochter sliep volgens mij gewoon door toen ik de avondvoeding wegliet. Maar daar werd ze ook eigenlijk nauwelijks meer voor wakker dus meer dan een slokje dronk ze toen ook niet.
pi_134760148
Uitproberen MwGiraf. Wij hebben onze oudste tot 6 maanden nog wakker gemaakt om 23.00 uur (meer uit gewoonte dan dat er achterliggende gedachte bij zat). Toen we met die fles stopten sliep hij probleemloos door. De tweeling is 11 maanden en zij komen nog zelf voor een late avond en een nachtvoeding. Per kind verschillend dus :)

LB, ik moet zeggen dat ik er bij M ook weinig over na heb gedacht, het ging gewoon zo. Wel gestimuleerd of zo maar ik heb me nooit afgevraagd of iets wel lang of kor genoeg was. Bij de meisjes zit iedereen er natuurlijk bovenop en ik zie zelf dus ook wel dat zij echt wel wat oefening en begeleiding nodig hebben. Dus daar handel je dan ook naar.
pi_134760903
Gotc lief dat je het vraagt. Ik had een 9! Ik! Ik heb altijd 6 - jes en zevens :D
Dus weer iets van het lijstje.

Ik ben ook nog in dubio over volgend weekend. Maar dan om logistieke redenen. Eva moet mee,want mijn vriend moet werken. Maar Rosalie slaapt zo veel dat ik even moet kijken hoe het uitkomt. Als het goed uitkomt en ze kan in de auto slapen dan kom ik.
Meestal is ze rond 08.00 wakker. Dan 2 uurtjes wakker, dus 10.00 weer slapen. Als ik dan ga rijden zou ik er rond 11.00 zijn. Moet te doen zijn. Maarrrrr.....spannend enzo :')

Kyara *O* voor D.

En LB Hoe ze het doen....lastig uitleggen. Eerst gaan ze voor de helft zitten, en dan leunen op 1 hand. Ineens had Rosalie het door. Dan duwde ze zichzelf recht en tegelijkertijd spreid ze haar beentjes voor het balans. Nu doet ze alsof ze niet anders gewend is.

Oh en Rosalie krijgt nog steeds een late fles om 23.00. Beetje uit gemakzucht en uit angst voor veranderingen ook wel. Eva is/was (is!) Een lastige slaper en dat is Rosalie niet. We zijn toch nog wel wakker om 23.00 dus kleine moeite om dan een fles te geven. En ze slaapt dan door tot ongeveer 08.00. Beide kerstdagen zelfs 08.20 echt heerlijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')