"Godverdomme" is niet schelden tegen God maar betekent "god verdoeme u".quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:44 schreef Fokker101 het volgende:
Hoi, mensen wat ik me altijd afvroeg. Schelden Moslims eigenlijk wel met godverdomme. Was ik altijd al benieuwd naar. Als er ook zo'n woord bestaat in het Arabisch of Berbers.
Dat is juist geen vloeken eikelquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:32 schreef arjan1112 het volgende:
insh allah is wel een veel voorkomend iets, dat betekend als god het wil
quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:08 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
"Godverdomme" is niet schelden tegen God maar betekent "god verdoeme u".
Niet, God verdoeme mij?quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:08 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
"Godverdomme" is niet schelden tegen God maar betekent "god verdoeme u".
Bestaat wel in het Arabisch die vloek maar is wel erg zwaar. Zijn veel meer gebruikte en andere "geaccepteerde" vloeken bijv.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:44 schreef Fokker101 het volgende:
Hoi, mensen wat ik me altijd afvroeg. Schelden Moslims eigenlijk wel met godverdomme. Was ik altijd al benieuwd naar. Als er ook zo'n woord bestaat in het Arabisch of Berbers.
"moge al je kinderen dochters zijn" ook echt zwaar.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:19 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Bestaat wel in het Arabisch die vloek maar is wel erg zwaar. Zijn veel meer gebruikte en andere "geaccepteerde" vloeken bijv.
God, verdoem mij.quote:
...naar de hel.quote:
Volgens wiki is het eigenlijk "God verdoeme". Dus waar je over vloekt, dat moet God verdoemen.quote:Op zondag 29 december 2013 02:23 schreef SiGNe het volgende:
[..]
...naar de hel.
Dat stukje wordt altijd weggelaten maar is wel onderdeel van de boodschap.
In feite verwerp je dus God en het "ultieme" levensdoel: naar de Hemel gaan.
Je geeft hiermee tevens aan dat je Goddeloos bent, een heiden.
Waarom zou dat dan als belediging tegen God worden gezien? Omdat je God als het ware beveelt?quote:Op zondag 29 december 2013 14:50 schreef Rurik het volgende:
[..]
Volgens wiki is het eigenlijk "God verdoeme". Dus waar je over vloekt, dat moet God verdoemen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Godverdomme
Omdat je de naam van God "ijdel" gebruikt. Je gebruikt de naam van God niet om God te prijzen. Of zoiets.quote:Op maandag 30 december 2013 18:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Waarom zou dat dan als belediging tegen God worden gezien? Omdat je God als het ware beveelt?
Nee, je mag de plaats van God niet in nemen.quote:Op maandag 30 december 2013 21:03 schreef Rurik het volgende:
[..]
Omdat je de naam van God "ijdel" gebruikt. Je gebruikt de naam van God niet om God te prijzen. Of zoiets.
Nee, God Verdoemme. Aanvoegende wijs dus. Niet "mijzelf" maar iets of iemand anders.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop