abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134641930
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ja, er lijkt toch voldoende bewijs in het papieren dossier te vinden dat er toch een vorm van waarheid in zit dat er door veel instanties wordt bemoeit maar dat hoe meer zich ermee bemoeien, hoe erger het eigenlijk wordt.
Dat zeer zeker. Maar dat heeft weinig te maken met Jeugdzorg, meer met de versnippering van de zorg.
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:04:25 #177
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134642142
Er is toch al een onderzoek geweest:
http://www.rijksoverheid.(...)n-twee-kinderen.html
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_134642167
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:04 schreef Copycat het volgende:
Ja maar wat leveren die onderzoeken nu op… Hoeveel drama's hebben we al niet gehad?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:10:15 #179
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134642252
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:05 schreef Ticootje het volgende:
Ja maar wat leveren die onderzoeken nu op… Hoeveel drama's hebben we al niet gehad?
Tja, als we alles en iedereen in een potje met een etiketje erop zouden kunnen stoppen ... Maar een onderzoek lijkt me meer gefundeerd dan een persoonlijke, gekleurde bril.
pi_134642288
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:10 schreef Copycat het volgende:

[..]

Tja, als we alles en iedereen in een potje met een etiketje erop zouden kunnen stoppen ... Maar een onderzoek lijkt me meer gefundeerd dan een persoonlijke, gekleurde bril.
Ja, tuurlijk is het niet zo makkelijk dat je elk gezin meteen in een hokje kunt plaatsen en meteen een goede inschatting kunt maken. Maar het is toch van de zotte dat er bij 1 gezin 10 instanties betrokken zijn? En geen van die instanties de centrale regie heeft?
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:15:46 #181
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134642402
Dat is ook idioot. Vandaar dat het ook goed is dat er onderzoek wordt gedaan, zodat er verbeteringen in het beleid kunnen worden aangebracht en dit soort drama's in het vervolg hopelijk al in de kiem kunnen worden gesmoord.
Maar ook dat zal ben ik bang een ideaalgedachte blijven, net als dat er altijd familiedrama's zullen blijven. Dat is nu eenmaal niet aan één iets op te hangen.
pi_134642436
En dan ook nog zulke verschillende meningen van instantie's, het bjz die zegt geen spoedeisende hulp, maar t.a.s. zegt wel acuut gevaar.
Dat maakt al helemaal dat er lastig uit te komen is wat nu waar is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_134642488
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:16 schreef erodome het volgende:
En dan ook nog zulke verschillende meningen van instantie's, het bjz die zegt geen spoedeisende hulp, maar t.a.s. zegt wel acuut gevaar.
Dat maakt al helemaal dat er lastig uit te komen is wat nu waar is.
Wat is t.a.s.?
pi_134642517
Timon Ambulante Spoedhulp
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_134642664
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:19 schreef erodome het volgende:
Timon Ambulante Spoedhulp
Wie schakelt dat in?
pi_134642779
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wie schakelt dat in?
Bezorgde moeders die in een vechtscheiding liggen over het algemeen.
pi_134642798
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bezorgde moeders die in een vechtscheiding liggen over het algemeen.
Is dat echt zo? Ik denk namelijk dat zoiets weer wordt ingeschakeld door een andere instantie.
pi_134642995
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wie schakelt dat in?
BJZ in september 2012.
In het eindrapport op 22 april staat dat het bjz en de tas verschillende meningen laten horen.

quote:
Intussen laat Bureau Jeugdzorg de instantie Timon Ambulante Spoedhulp een ‘veiligheidsplan’ voor het gezin opstellen in het kader van “het traject Signs of Safety”. Doel van dit traject is „een samenwerkingsrelatie op te bouwen met gezinnen waar (mogelijk) sprake is van kindermishandeling”, blijkt uit een document van het Nederlands Jeugdinstituut (NJI).
quote:
De hulpverleners schatten de veiligheid in het gezin inmiddels verschillend in. In het ‘verzoek tot onderzoek’ van Bureau Jeugdzorg aan de Raad voor de Kinderbescherming wordt de vraag gesteld of de melding spoedeisend is. “Nee”, luidt het antwoord. Maar als de Kinderbescherming Timon Ambulante Spoedhulp consulteert, krijgt het een rapport toegezonden waarin staat dat er “sprake is van een acute bedreiging van de veiligheid van een of meer gezinsleden”.

De politie neemt de aangifte van de moeder serieus. De Kinderbescherming krijgt in april van de politie te horen dat zij “binnen twee weken vader zullen gaan oproepen om te worden gehoord als verdachte”. En: “Zoals de zaak nu ligt, zal het dossier uiteindelijk worden ingestuurd aan justitie.”

Zo staat het in het rapport van de Raad voor de Kinderbescherming, die besluit de kinderen onder toezicht te plaatsen om een “stabiele, voorspelbare en rustige opvoedsituatie” te creëren. Het rapport wordt beide ouders toegestuurd op 22 april. Er wordt een afspraak gepland op 25 april om het te bespreken. De vader laat weten dan niet te kunnen. Op de dag van de nieuwe afspraak, op 7 mei, wordt zijn lichaam gevonden in een recreatiegebied in Doorn.
pi_134643023
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:36 schreef erodome het volgende:

[..]

BJZ in september 2012.
In het eindrapport op 22 april staat dat het bjz en de tas verschillende meningen laten horen.

[..]

Ok dus kinderbescherming schakelt beiden instanties in die beiden een andere conclusie trekken?

[..]

pi_134643073
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het bjz heeft de tas ingeschakeld, maar op ten duur geeft het bjz het over aan de kinderbescherming die een rapport maakt waar die ondertoezichtstelling vandaan komt. Voor dat rapport maakt de kinderbescherming gebruik van de verschillende bronnen waar dat gezin mee te maken heeft gehad.
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:41:45 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134643126
enige wat het duidelijk maakt is dat er een enorme versplintering is van dossiervorming doordat meerdere instanties langs elkaar heenwerken, maar dat was al bekend eigenlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_134643707
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:04 schreef Copycat het volgende:
hier een samenvatting van het AD over dit rapport
http://www.ad.nl/ad/nl/13(...)iet-mishandeld.dhtml
pi_134644043
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:04 schreef zolderraam het volgende:

[..]

hier een samenvatting van het AD over dit rapport
http://www.ad.nl/ad/nl/13(...)iet-mishandeld.dhtml
Ik vind het ook wel een gekleurd stuk eigenlijk…

Maar na jaren vechten en valse beschuldigingen zou de moeder dus toch eindelijk krijgen wat ze wilde.
pi_134644146
Ik ben op bladzijde 4 gestopt met lezen. We blijven maar hameren op details terwijl die in deze zaak eigenlijk helemaal niet zo relevant zijn. We zouden dit hele incident in een grotere context moeten plaatsen.

De vechtscheidingen zijn beschadigend voor de kinderen. punt.
Maar wat doen de instanties bij vechtscheidingen? Ze gaan meer redenen om te vechten creëren. Blind voor de achtergronden (we doen niet aan waarheidsbevinding) is het enige doel vader en moeder door één deur te krijgen. Echter; hoe meer contact er is tussen beide ouders, hoe meer zeggenschap ze beiden over dezelfde zaken hebben.. hoe meer conflict er ontstaat. Het ideaal dat vader en moeder hun eigen gevoelens en frustraties maar overboord moeten zetten in het belang van de kinderen is niet reëel. Verre van zelfs.

Hoe kan je van een stel dat gescheiden is wegens ernstige conflicten verwachten dat zij na de scheiding als liefdevolle ouders gezamenlijk voor de kinderen gaan zorgen?

Neem huiselijk geweld (speelde hier). Leuk die reclame spotjes.. die nieuwe wetgeving die een mishandelde vrouw helpen het gezamenlijk huis te verlaten. Maar als er kinderen in betrokken zijn worden beide ouders na die scheiding direct bovenop elkaar vastgebonden. Hoe denk je dat het voor een mishandelde vrouw voelt als haar ex van de instanties het recht krijgt haar de wet voor te schrijven (toestemming van ex nodig voor veel zaken) en vele mogelijkheden om haar willens en wetens het leven zuur te maken?

Ik persoonlijk denk dat als ouders niet door één deur kunnen zij juist uit elkaar gehaald zouden moeten worden. Er door een buitenstaander regels worden opgesteld waar niet over te twisten valt. (Mijn ex twist na al die jaren nog steeds op elke letter die niet 100% duidelijk is en ik ga al jaren niet meer met hem in discussie want ik ben het echt zat.) Gewoon heel kinderachtig: Kinderen moeten in die en die kleren op die en die tijd daar en daar zijn. Het moet ouders dan verboden worden om zich te bemoeien met wat dan ook bij de andere ouder. Toestemming moet niet meer bij elkaar maar bij die buitenstaander gevraagd worden. Geen OTS want dan ben je je eigen ouderlijk gezag kwijt en gaat men zeiken over alles tot de kleur van de sokken aan toe. Maar een vervangend figuur voor het ouderlijk gezag van de andere ouder.
Voorbeeld: Kind heeft een ID nodig. Moeder gaat die aanvragen maar heeft toestemming nodig van de vader. (Belachelijk bij een verplicht document vanaf 14 jr.) Vader wil zieken dus traineert, komt steeds niet opdagen, stelt eisen (ik geef alleen toestemming als jij tekent voor akkoord voor een vakantie bij mij van 4 weken ipv 3 bijvoorbeeld) enz. Reden tot conflict dus. In mijn voorstel zou bij zo'n vechtscheidingsstel de moeder dan toestemming moeten vragen van die buitenstaander die zonder emoties kan bepalen of ze die krijgt of niet.

De huidige hulpverlening en wet en regelgeving veroorzaakt meer conflicten tussen beide ouders dan dat het zorgt voor een veilige omgeving voor de kinderen.
pi_134644691
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:18 schreef Ouder1 het volgende:
Ik ben op bladzijde 4 gestopt met lezen. We blijven maar hameren op details terwijl die in deze zaak eigenlijk helemaal niet zo relevant zijn. We zouden dit hele incident in een grotere context moeten plaatsen.
Denk dat in dit specifieke geval doorlezen wel van belang is om te begrijpen dat vader vaak te laat of niet werd geïnformeerd. Diverse zaken werden hem door moeder of schoonvader ten laste gelegd. Huiselijk geweld blijkt uiteindelijk nooit bewezen. Instanties spreken mekaar tegen, en bij gebrek aan mandaat neemt geen 1 neemt de regie in handen. Uiteindelijk wordt er dan (voor de rust van de kinderen) het besluit genomen dat vader ze nog maar 1x keer per 2 weken een weekend mag zien.
pi_134644956
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:37 schreef WeezerButler het volgende:

[..]

Denk dat in dit specifieke geval doorlezen wel van belang is om te begrijpen dat vader vaak te laat of niet werd geïnformeerd. Diverse zaken werden hem door moeder of schoonvader ten laste gelegd. Huiselijk geweld blijkt uiteindelijk nooit bewezen. Instanties spreken mekaar tegen, en bij gebrek aan mandaat neemt geen 1 neemt de regie in handen. Uiteindelijk wordt er dan (voor de rust van de kinderen) het besluit genomen dat vader ze nog maar 1x keer per 2 weken een weekend mag zien.
Als een buitenstaander er tussen was gaan staan en beide ouders uit elkaar had gehouden ipv hen juist steeds weer afhankelijk maken van elkaar.. dan waren deze problemen er helemaal niet geweest.
pi_134645032
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als een buitenstaander er tussen was gaan staan en beide ouders uit elkaar had gehouden ipv hen juist steeds weer afhankelijk maken van elkaar.. dan waren deze problemen er helemaal niet geweest.
Er waren juist teveel buitenstaanders die zich hiermee bemoeiden. 10 instanties :')
pi_134645149
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er waren juist teveel buitenstaanders die zich hiermee bemoeiden. 10 instanties :')
Er stond niemand tussen; instanties willen er juist alles aan doen om ouders om één tafel, door één deur te krijgen. En dat kan soms gewoon niet. Doordrammen maakt de zaak dan alleen erger.
pi_134645173
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat hebben 10 instanties geprobeerd :')
pi_134645213
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat hebben 10 instanties geprobeerd :')
Nope. Ze hebben geprobeerd de ouders aan één tafel en door één deur te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')