Extra info:quote:'Niemand pakt de regie bij vechtscheiding'
Er zijn te veel hulpverleners en instanties betrokken bij een vechtscheidingsproces. Niemand pakt de regie, concludeert Esther Kelder, de vriendin van de vader van de vermoorde broertjes Ruben en Julian. Daarom is het nodig dat iemand het mandaat heeft om knopen door te hakken. Ook zouden beide ouders psychisch moeten worden onderzocht.
'Instanties moeten de versplintering aan informatie voorkomen. Er is vaak sprake van een tunnelvisie. Rechtszaken worden vaak niet meegewogen, maar zijn wel van invloed op een vechtscheiding.'
Melden bij het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) is te vrijblijvend. Het meldpunt onderzocht niet waarom Iris (de ex van Jeroen, red.) hulpverleners steeds meldingen liet doen, omdat het 'niet aan waarheidsvinding doet'.
Ook is de positie van vaders en moeders in het proces niet gelijkwaardig. Er is weinig aandacht voor de nieuwe situatie van gescheiden partners. Instanties zetten de ervaring van nieuwe partners buitenspel in hun beoordeling. 'Hulpverleners moeten kijken hoe ouders met de kinderen omgaan. Kijk naar de motieven bij beschuldigingen. Als ik als moeder wil dat mijn ex zijn kinderen niet meer mag zien, kom ik een eind. Gun dat ze het bij de andere ouder ook leuk hebben.'
De Inspectie voor de Jeugdzorg erkent dat instanties te weinig middelen hebben om in scheidingszaken een impasse te doorbreken.
Moddergooien
Haar vriend Jeroen Denis vermoedde dat zijn ex een bewuste tactiek van moddergooien toepaste om instanties aan haar kant te krijgen. Afgelopen mei pleegde hij zelfmoord nadat hij zijn zoontjes (9 en 7 jaar oud) van het leven had beroofd. De lichamen van Ruben en Julian werden 2 weken na hun vermissing gevonden in een duiker in een sloot in Cothen.
Voor één keer doet Esther haar verhaal, gesteund door een map vol documenten en mails. 'Jeroen was mijn maatje. We maakten lol en bespraken veel. Daarom is het zo gek dat dit is gebeurd, zonder dat ik het wist. Ik kan er nog steeds boos om worden. Was er écht geen andere oplossing?'
'Jeroen is tot het uiterste gedreven. Hij zag geen uitweg meer. Hij stond met zijn rug tegen de muur, was murw gebeukt. In zijn wanhoop heeft hij een keus gemaakt.'
Dat doe je helemaal niet, omdat je iemand niet op zo'n manier behandeltt, en zeker geen kind. Als je dat wel doet dan spoor je niet helemaal.quote:Op maandag 23 december 2013 01:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja want je zet het kind preventief onder de douche voordat er überhaupt een driftbui is.
Inderdaad, gewoon opsluiten in het kolenhok en er de komende dagen niet meer naar omkijken.quote:Op maandag 23 december 2013 21:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat doe je helemaal niet, omdat je iemand niet op zo'n manier behandeltt, en zeker geen kind. Als je dat wel doet dan spoor je niet helemaal.
quote:Op maandag 23 december 2013 21:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat doe je helemaal niet, omdat je iemand niet op zo'n manier behandeltt, en zeker geen kind. Als je dat wel doet dan spoor je niet helemaal.
Precies, en zweepslagen.quote:Op maandag 23 december 2013 21:32 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon opsluiten in het kolenhok en er de komende dagen niet meer naar omkijken.
Niet dat ik weet, hoezo?quote:
Dat is ook niet relevant. Je hoort gewoon andere mensen niet te mishandelen, en zeker geen kinderen.quote:
Een warme douche is geen mishandeling, hoe krom je dat ook wil gaan lullen. Daarom vraag ik ook naar je ervaringen die zoals verwacht nihil zijn op dit gebied, geeft niet, maar blijkt maar weer dat je als een kip zonder kop een verhaal lult wat nergens op slaat.quote:Op maandag 23 december 2013 21:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is ook niet relevant. Je hoort gewoon andere mensen niet te mishandelen, en zeker geen kinderen.
Als je dat wel doet dan ben je ziek, en waarschijnlijk als kind zelf mishandeld, wat des te triester is.
Dat is het wel, en als jij dat met je kinderen doet dan spoor je niet. Of met je vrouw, of met wie dan ook.quote:Op maandag 23 december 2013 21:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een warme douche is geen mishandeling, hoe krom je dat ook wil gaan lullen.
Dat is het niet. Maar blijf blaten, ik blijf hier lachen om je, met je debiele posts. Hoogst amusant.quote:Op maandag 23 december 2013 21:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is het wel, en als jij dat met je kinderen doet dan spoor je niet. Of met je vrouw, of met wie dan ook.
Doe je ff kalm, of moeten we je onder de douche zetten?quote:Op maandag 23 december 2013 21:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is het wel, en als jij dat met je kinderen doet dan spoor je niet. Of met je vrouw, of met wie dan ook.
Dat is het wel. Als jij later groot bent dan begrijp je dat hopelijk ook wel.quote:Op maandag 23 december 2013 21:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is het niet. Maar blijf blaten, ik blijf hier lachen om je.
Hij gaat elke dag onder de douche, elke dag mishandelingquote:Op maandag 23 december 2013 21:38 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Doe je ff kalm, of moeten we je onder de douche zetten?
Tegenwoordig wel hoor. Wijzen naar je kind of hem vermanend toespreken valt al onder mishandeling.quote:Op maandag 23 december 2013 21:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een warme douche is geen mishandeling
Nee, dat is het niet. Eigenwijs ben je wel.quote:Op maandag 23 december 2013 21:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is het wel. Als jij later groot bent dan begrijp je dat hopelijk ook wel.
Waarom zet je je leeftijd in je username?quote:Op maandag 23 december 2013 21:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is het wel. Als jij later groot bent dan begrijp je dat hopelijk ook wel.
Bij heiden6 wel, maar ja, die heeft geen recht van spreken.quote:Op maandag 23 december 2013 21:38 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Tegenwoordig wel hoor. Wijzen naar je kind of hem vermanend toespreken valt al onder mishandeling.
Nou, als je kind in een dusdanige bui is dat er werkelijk nies meer doordringt kan een douche prima helpen dat ze de boosheid verplaatsen. Je hebt in elk geval meteen contact.quote:Op maandag 23 december 2013 21:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Misschien moet je je kind fatsoenlijk opvoeden in plaats van hem of haar geweld aan te leren.quote:Op maandag 23 december 2013 21:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou, als je kind in een dusdanige bui is dat er werkelijk nies meer doordringt kan een douche prima helpen dat ze de boosheid verplaatsen. Je hebt in elk geval meteen contact.
Geen kids, het valt te merken.quote:Op maandag 23 december 2013 21:40 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Misschien moet je je kind fatsoenlijk opvoeden in plaats van hem of haar geweld aan te leren.
Dat is het wel.quote:Op maandag 23 december 2013 21:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Eigenwijs ben je wel.
Stel je voor dat je kind een keer door de regen naar school moet, wie kan je dan in hemelsnaam aanklagen voor al dat geweld?quote:Op maandag 23 december 2013 21:40 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Misschien moet je je kind fatsoenlijk opvoeden in plaats van hem of haar geweld aan te leren.
Misschien heb jij geen idee waar je het over hebt aangezien je mij noch mijn kind kent. Bovendien, welk geweld.quote:Op maandag 23 december 2013 21:40 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |