De enige manier waarop hij iets tegen kostprijs gaat bieden is als hij zelf iets koopt

Ik denk toch echt dat SBS deze dure constructie in huis heeft genomen en dat als het flopt hun de grootste financiele schade zullen dragen.
John heeft die finnen deze dure productie gewoon in de maag gesplitst en dat kon makkelijk doen omdat hij een stroman bij sbs heeft bedongen als programmadirecteur.
Sanoma heeft verklaard dat dit niet zo is en dat ze ook achter het programma staan maar nadat JdM opeens 20 miljoen extra per jaar wil van sanoma om in de programma's van sbs te investeren (waarvan naturlijk een groot deel naar zijn eigen producties zal gaan) willen ze opeens af van van Westerloo, op zijn beurt verbied hij de directeur van Sanoma Nederland kantoor te houden in het SBS gebouw.
Ze hebben met JdM natuurlijk wel een succesmachine in huis en hopen daarvan te kunnen profiteren, maar als er weer een succes is dan is dat voor een programma wat hij voor RTL maakt
Maar als hij SBS voor een prikkie los kan krijgen bij de Finnen dan knalt hij natuurlijk de grote successen gewoon op SBS.
Dan worden Talpa en SBS weer heel veel waard en die verkoopt hij dan voor een paar miljard en dan begint hij weer een nieuw productie bedrijf en zender
Zolang een format nog goed werkt hoef je het niet te veranderen
Je hebt gelijk ze maken geen miljarden winst, ik maakte even een foutje.
Ik dacht dat het een mega bedrijf was met honderden miljoenen winst per kwartaal en dat alleen het laatste kwartaal in de rode cijfers was.
Maar ze sluiten dit hele jaar met verlies en dat komt voornamelijk door de afschrijvingen op sbs en juist op zo een moment vraagt hij extra investeringen van 20 miljoen per jaar

Dit kunnen die Finnen niet volhouden, die moeten wel gaan verkopen zeker als deze dure productie ook nog eens mislukt, dit is toch die win/win situatie