Waarom is dat een issue? Je sluit je fornuis goed aan en klaar.quote:en bovendien is de gaskraan dan als de keuken in gebruik is (en het kastje vol staat met pannen en ander keukengerei) heel lastig bereikbaar.
Is dat veranderd dan? Bij mijn huidige woning zit de gaskraan naast het keukenblok, precies op aanrechthoogte. Reuze makkelijk, en je hebt ook maar een heel korte gasslang nodig. Het verbaast me sowieso dat je in die nieuwbouwflat heel die gasleiding niet ziet lopen. Ik dacht dat gasleidingen niet in de muur weggewerkt mochten worden? (Om te voorkomen dat je een gaatje wil boren in de muur en een gasleiding raakt)quote:Op maandag 23 december 2013 14:58 schreef rikkerdeflikker het volgende:
Over het algemeen plaats je een gaskraan uit het zicht, dus beter in het kastje dan naast je keukentje.
Er is geen sprake van een aansluiting tbv inbouw. Het is een flat van de woningbouw, zonder inbouwapparatuur. Verder zit de kraan ook niet in of onder de plint, maar op ongeveer 40/50 cm hoogte.quote:Op maandag 23 december 2013 15:49 schreef exlurker het volgende:
Vroeger plaatste men de gaskraan net boven het aanrechtblad, geschikt voor een kookplaat. Maar voor een gasfornuis en zeker bij inbouw word de gaskraan in of onder de plint van de kast naast het toestel geplaatst
Kunstof gele gasleiding is tegenwoordig voorzien van een gele schutbuis en gastec keurmerken.quote:Op maandag 23 december 2013 15:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Is dat veranderd dan? Bij mijn huidige woning zit de gaskraan naast het keukenblok, precies op aanrechthoogte. Reuze makkelijk, en je hebt ook maar een heel korte gasslang nodig. Het verbaast me sowieso dat je in die nieuwbouwflat heel die gasleiding niet ziet lopen. Ik dacht dat gasleidingen niet in de muur weggewerkt mochten worden? (Om te voorkomen dat je een gaatje wil boren in de muur en een gasleiding raakt)
Kun je van die moderne lichtgewicht binnendeuren straffeloos zo'n groot stuk afzagen? Ze zijn hol van binnen, en anders ligt de onderkant zeg maar "open".quote:Op maandag 23 december 2013 16:55 schreef klipper het volgende:
1,5 cm onder de deur is prima.
Wel is het zo dat wanneer jij een laminaat vloer gaat leggen de deur dus weer in moet korten naar die 1,5 cm minimaal om een goede balans te houden in de ventilatie onderling.
Is geen probleem.quote:Op maandag 23 december 2013 17:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Kun je van die moderne lichtgewicht binnendeuren straffeloos zo'n groot stuk afzagen? Ze zijn hol van binnen, en anders ligt de onderkant zeg maar "open".
En er moet best een stukje af. Een beetje ondervloer is al gauw 7 mm dik, het laminaat ook, en dan nog 4 mm voor de plakplint. Dus wil ik die 1,5 cm kier handhaven, dan moet er 2 cm van de deur af. Meer nog als ik ook nog een drempel zou willen neerleggen.
Je hebt 5 cm speling voordat de honingraatstructuur begint.quote:Op maandag 23 december 2013 17:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Kun je van die moderne lichtgewicht binnendeuren straffeloos zo'n groot stuk afzagen? Ze zijn hol van binnen, en anders ligt de onderkant zeg maar "open".
En er moet best een stukje af. Een beetje ondervloer is al gauw 7 mm dik, het laminaat ook, en dan nog 4 mm voor de plakplint. Dus wil ik die 1,5 cm kier handhaven, dan moet er 2 cm van de deur af. Meer nog als ik ook nog een drempel zou willen neerleggen.
5 mm is echt niet voldoende, ik heb hier 1,5 cm ruimte onder de deuren, geen tocht te bekennen.quote:Op maandag 23 december 2013 20:32 schreef usernaamvergeten het volgende:
Waarom zou je een kier van 1,5 cm willen handhaven? Wij hebben dat hier (niet bewust gekozen, was al zo...), en je merkt echt dat het enorm tocht. 5 mm moet meer dan voldoende zijn denk ik zo.
http://www.ekbouwadvies.n(...)balansberekening.aspquote:Op maandag 23 december 2013 22:21 schreef Gieliovd het volgende:
Jeetje, 15 mm speling onder je deur, dat is nieuw voor me. Als het aan mij lag deed ik ze zuigend over de drempel. Iedere ruimte moet zijn eigen ventilatie maar verzorgen.
Maar tjoh, 15 mm. Weer wat geleerd.
Dat is ook een beetje mijn gedachte, wist niet dat 15mm de norm is. Toch zou ik mij er niet zo veel van aan trekken, 't is volgens mij net wat je fijn vind, tenzij je aan nieuwbouw doet kan je het lekker zelf bepalen...quote:Op maandag 23 december 2013 22:21 schreef Gieliovd het volgende:
Als het aan mij lag deed ik ze zuigend over de drempel. Iedere ruimte moet zijn eigen ventilatie maar verzorgen.
Zo werkt dat natuurlijk nietquote:Op maandag 23 december 2013 22:21 schreef Gieliovd het volgende:
Jeetje, 15 mm speling onder je deur, dat is nieuw voor me. Als het aan mij lag deed ik ze zuigend over de drempel. Iedere ruimte moet zijn eigen ventilatie maar verzorgen.
Maar tjoh, 15 mm. Weer wat geleerd.
Het werken 'op gevoel' is niet de juiste methode. Ik ben van mening dat je dingen moet kunnen onderbouwen. Op gevoel een stuk van je deur afhalen om te denken dat het wel goed zal zijn kan ik niks mee. wanneer ik moet poepen of eten, dat doe ik op gevoel.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:38 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje mijn gedachte, wist niet dat 15mm de norm is. Toch zou ik mij er niet zo veel van aan trekken, 't is volgens mij net wat je fijn vind, tenzij je aan nieuwbouw doet kan je het lekker zelf bepalen...En je kan achteraf makkelijker een stukje van een deur afzagen dan er aan plakken
![]()
Over het algemeen ben ik het daar mee eens, maar als je geen speciale afzuiging etc hebt lijkt mij dat je niet zo'n enorme kier hoeft aan te houden. Maargoed, het is natuurlijk beter om de norm aan te houden (wist niet dat die er was), tenzij je kan onderbouwen waarom er afgeweken wordt.quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:59 schreef cvboer het volgende:
[..]
Het werken 'op gevoel' is niet de juiste methode. Ik ben van mening dat je dingen moet kunnen onderbouwen. Op gevoel een stuk van je deur afhalen om te denken dat het wel goed zal zijn kan ik niks mee. wanneer ik moet poepen of eten, dat doe ik op gevoel.Voor de rest is het meten en uitrekenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |