abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134604762
Hallo

ik zit met een probleem en ik weet niet wat ik er aan kan doen. Het heeft te maken met de relatie met schoonouders.
En met hoe ik zelf van nature ben.

Hoe mijn schoonouders in elkaar zitten heeft ook effect op hoe mijn man in het leven staat, want ja, zij hebben hem opgevoed zoals zij denken hoe het moet.

Niets aan mij is goed. Tuurlijk, niemand is perfect. Maar iedereen heeft wel iets goeds in zich.
Ze vinden bijv mijn beroepskeuze "te simpel" en niet goed genoeg. Mijn ouders vertelde altijd dat ik "later" iets moest doen wat ik leuk vind.
Dus ben ik bezig om kok te worden (ben nog in opleiding) vinden zij middel matig. Hun vinden dat ik ambtenaar moet worden. Of rechter/advocaat.
Omdat je dan volgens hen "hoog aangeschreven" staat.
Ze hebben het me vaak duidelijk gemaakt dat kok niets voor mij is. Door te zeggen dat het eten nergens naar smaakt. (zeggen dan de mensen die 2x per week groenten uit pot eten)
Mijn man eet dus ook nooit groenten. 9 van de 10x kook ik voor mezelf en ons kindje.

Daarnaast hebben ze allemaal 2 linker handen. Mijn vader heeft mij als klein meisje al laten kijken hoe je een band moest plakken. Toen ik ouder werd mocht ik het zelf doen.
Zij gaan naar een fietsenmaker.
Ik knutsel een kast je in elkaar. Zij gaan opzoek naar het duurste kastje bij Ikea.
Ik koop witte verf, en een flesje geconsentreerde kleur. Ik meng dat. Zij kopen kant en klare verf. Terwijl het een uitdaging is om het zelf te doen.

Toen mijn man en ik gingen samenwonen zo'n half jaar geleden. Voelde ik me echt buiten gesloten uit mijn eigen huis.
Vooral mijn schoonvader begon te eisen wat we moesten doen (schoonvader/schoonmoeder en ik hebben hier de nodige ruzies over gehad).

Schoonvader wou per se structuur verf hebben. En het liefst kant en klaar. Ik wou het zelf doen. Ik heb 3 maanden lang gezegd hoe ik het wou. schoonvader vond zijn idee veel beter.
Maar zolang het niet zijn huis is, heeft hij niets te zeggen.
3 maanden later: de verhuizing kwam in zicht. Man en ik hadden de verf spullen gehaald. Ik zat het verf te mengen. Ik had al de hele woonkamer gedaan. Terwijl man en schoonvader nog niet eens op de helft van de slaapkamer waren (klinkt overdreven maar is true story!)
De eerste emmer verf was er door heen. Ik moest opnieuw mengen.
Schoonvader en man zeiden: Je krijgt nooit dezelfde kleur. En dat herhaalde ze een keer of 15. Totdat ik dus wel (op het oog) dezelfde kleur had.
Hoe zij keken was echt een mooi foto moment.
Het komt er nu eigenlijk op neer dat het hele huis eruit ziet zoals schoonvader het wilt, behalve de muren!!.
Man zegt er niets van. Want ja, hij kiest altijd 100% onvoorwaardelijk voor zijn papa en mama.
Als hij zou moeten kiezen tussen mijn leven redden of luisteren naar zijn ouders, dan luisterd hij naar zijn ouders.

En er mag geen slecht woord over zijn ouders gesproken worden. Want zijn ouders zijn heilig. Zo heilig, God en Jezus zijn er niets bij.

Mijn schoonouders vonden het beter dat we gingen praten met iemand erbij. Iemand die geen partij zou kiezen. zodat we een fatsoenlijk gesprek konden voeren.
Natuurlijk stemde ik in. Om mijn goede wil te laten zien, en zodat ze wel naar mij moest luisteren. Want je moest elkaar laten uitpraten.
Zij begint te praten, met dat het vanaf het begin al niet boterde. Daar gaf ik haar gelijk in. Volgens haar komt het omdat ik niet aan haar ideale schoondochter voldoe. en omdat ze het gevoel heeft dat ik haar niet mag.
Dat ik haar het gevoel geeft dat ik haar haat. Dat ik zowel schoonvader als schoonmoeder niets vind.
Daar zit een kern van waarheid in. Omdat het voornamelijk mensen zijn die overal makkelijk over nadenken.

Ze liet ook erg goed doorschijnen (met andere woorden) dat zij wilt dat mijn man en ik uit elkaar gaan. Dus met de goede woorden vraag ik of ze dat wilt.
Zij geeft het toe. En mijn bloed was al aan het koken. dus ik heb haar gezegd dat ze een kutwijf is. Vond ze niet zo leuk!!. Ze zei dat ze hoopt dat mijn kind niet op mij zou gaan lijken.
Mijn man zat er maar te zitten. En zei niets. schoonmoeder heeft zowel diegene die erbij zat als mijn man bijna weten te hersenspoelen.
Het was 4 tegen 1.

Ik weet niet wat ik aanmoet met deze schoonouders. En met mijn man. Mijn vriendinnen zeggen dat zij allang vertrokken zouden zijn.
Mijn relatie lijd er zeker onder. Vooral omdat ik nooit zijn steun kan verwachten.
pi_134604930
Ik weet niet hoe je partner is maar ik kan me amper voorstellen dat het iets is geworden met zulke ouders.
Waarom blijf je bij hem? En dan niet zeggen dat je van hem houd oid, maar wat zijn de redenen dat je bij hem blijft?
rikker de flikker
pi_134605002
Het probleem is niet je schoonouders, maar je man. Hij moet een ruggegraat kweken en naast je staan.

quote:
Ze liet ook erg goed doorschijnen (met andere woorden) dat zij wilt dat mijn man en ik uit elkaar gaan. Dus met de goede woorden vraag ik of ze dat wilt.
Zij geeft het toe. En mijn bloed was al aan het koken. dus ik heb haar gezegd dat ze een kutwijf is. Vond ze niet zo leuk!!. Ze zei dat ze hoopt dat mijn kind niet op mij zou gaan lijken.
Mijn man zat er maar te zitten. En zei niets. schoonmoeder heeft zowel diegene die erbij zat als mijn man bijna weten te hersenspoelen.
Het was 4 tegen 1.
The fuck.

Wat meer achtergrondinfo is wel zo handig. Hoe oud zijn jullie, hoelang zijn jullie samen (en hoe is het kind)?
  maandag 23 december 2013 @ 14:01:21 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_134605022
"ieuw ik lust geen groente" :') :')

Wat denk je ervan om je schoonouders gewoon niet meer op te zoeken? Niet jouw probleem als je daar geen zin in hebt.
censuur :O
pi_134605031
Heb je het huis gekocht?
  maandag 23 december 2013 @ 14:05:13 #6
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_134605183
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:55 schreef babyboo20 het volgende:
Daarnaast hebben ze allemaal 2 linker handen. Mijn vader heeft mij als klein meisje al laten kijken hoe je een band moest plakken. Toen ik ouder werd mocht ik het zelf doen.
Zij gaan naar een fietsenmaker.
Ik knutsel een kast je in elkaar. Zij gaan opzoek naar het duurste kastje bij Ikea.
Ik koop witte verf, en een flesje geconsentreerde kleur. Ik meng dat. Zij kopen kant en klare verf. Terwijl het een uitdaging is om het zelf te doen.
Nou en, dat mag toch iedereen zelf weten....

quote:
Het komt er nu eigenlijk op neer dat het hele huis eruit ziet zoals schoonvader het wilt, behalve de muren!!.
Man zegt er niets van. Want ja, hij kiest altijd 100% onvoorwaardelijk voor zijn papa en mama.
Waarom ben je met hem getrouwd als je dat zo'n probleem vindt? Hij is niet ineens na het huwelijk zo geworden natuurlijk. Of dacht je 'dat hij wel zou veranderen'? :D
  PR/Manusje van alles maandag 23 december 2013 @ 14:05:48 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_134605202
Ik zou al het contact tussen jou en die schoonouders afkappen. Maar je niet mengen in de band tussen je man en zijn ouders en je kind en opa en oma.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_134605245
quote:
Als hij zou moeten kiezen tussen mijn leven redden of luisteren naar zijn ouders, dan luisterd hij naar zijn ouders.

Ik weet niet wat ik aanmoet met deze schoonouders. En met mijn man. Mijn vriendinnen zeggen dat zij allang vertrokken zouden zijn.
Vooral omdat ik nooit zijn steun kan verwachten.
Waarom blijf je bij hem, zo te horen ben je niet blind. Jouw vriendinnen hebben gelijk hoor.
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_134605280
Ik heb min of meer met dezelfde soort schoonouders te maken gekregen.
Gelukkig zag mijn vrouw op een gegeven moment wél het licht en heeft voor mij gekozen.
Was dat niet het geval geweest, had ik echt voor scheiding gekozen.
pi_134605342
Waarom meng je zelf verf? Gewoon een blik kopen is veel handiger.
En een kastje van de ikea moet je toch ook zelf in elkaar zetten.
5 Ferrari's op videoband!
pi_134605358
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik zou al het contact tussen jou en die schoonouders afkappen. Maar je niet mengen in de band tussen je man en zijn ouders en je kind en opa en oma.
De balans is zoek. Dit zou werken als haar man het evenwicht kon bewaren, maar dat kan hij niet. Hij beschermt z'n vrouw niet wanneer het wel moet, de schoonouders hebben te veel invloed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2013 14:09:52 ]
pi_134605376
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dit.

Ik heb ook het idee dat alles op dit moment verkeerd bij je aankomt. De hele schilderkwestie etc. Neem gewoon een hele hoop afstand. Ik zou overigens wel je man eens het vuur aan de schenen leggen, hij komt over als een ruggegraatloos ei.
  maandag 23 december 2013 @ 14:10:53 #13
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_134605409
Met wie hedde gij een relatie? Met je man of met je schoonouders?
pi_134605472
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:09 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Ik zou overigens wel je man eens het vuur aan de schenen leggen, hij komt over als een ruggegraatloos ei.
Dat sowieso.

quote:
Mijn man zat er maar te zitten. En zei niets.
Echt, WTF. :'). Het is dan wel je moeder, maar zo laat je iemand toch niet praten over je vrouw. :{.
  maandag 23 december 2013 @ 14:12:30 #15
300252 Rembrand21
Rembrandt Harmenszoon van Rijn
pi_134605475
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:10 schreef Gedachtenstroom het volgende:
Met wie hedde gij een relatie? Met je man of met je schoonouders?
Zo te lezen met alle drie...
Don’t mess too much with your hair, or by the time you're 40, it will look 85.
pi_134605592
Sorry, maar ik moest wel lachen om die vent van je. Is het een weekdier? Tering zeg, je vrouw zo laten beledigen door je moeder, wat een idioot :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 23 december 2013 @ 14:22:21 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_134605901
quote:
6s.gif Op maandag 23 december 2013 14:15 schreef bijdehand het volgende:
Sorry, maar ik moest wel lachen om die vent van je. Is het een weekdier? Tering zeg, je vrouw zo laten beledigen door je moeder, wat een idioot :r
^^ Dat.
Ik verwacht als partner op de eerste plek te komen, en behandel mijn partner ook zo. Lijkt me ook niet meer dan normaal.
Ouders zullen uiteraard hun wensen hebben qua partner, maar (als het goed is) weten/leren ze ook dat de keuze niet aan hen is.
censuur :O
pi_134606062
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:22 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ Dat.
Ik verwacht als partner op de eerste plek te komen, en behandel mijn partner ook zo. Lijkt me ook niet meer dan normaal.
Ouders zullen uiteraard hun wensen hebben qua partner, maar (als het goed is) weten/leren ze ook dat de keuze niet aan hen is.
Ik had tegen mijn vriendin gezegd, voordat ze m'n ouders leerde kennen, dat hun mening me toch niet uitmaakte. Fijn als ze haar goed zouden keuren, maar anders zou het pech voor m'n ouders zijn en niet voor mij en haar.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_134606065
Als jouw verhaal klopt dan is je man is een weekdier maar dat wist je ook al voordat je met hem ging trouwen en een kind maken. Dus nu eigen schuld dikke bult.

Je hebt hierin nu nog twee opties:

1. Man ultimatum stellen dat hij met jou één lijn trekt en het niet meer pikt als zijn ouders jou neersabelen of dat ie maar weer bij pa en moe gaat wonen.
2. Leg je er bij neer want jij hebt er voor gekozen met dit weekdier samen een kind te krijgen.
3. in de tijd terugreizen

Daarnaast zou je ook wat aan je taalvaardigheid kunnen doen want je OP staat bol van de fouten.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 23 december 2013 @ 14:30:54 #20
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_134606230
Geen contact meer ermee hebben en tegen je man vertellen dat je teleurgesteld bent dat hij hun kant kiest en jouw belangen niet behartigt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  PR en moderator maandag 23 december 2013 @ 15:03:28 #21
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_134607504
Godver, wat een lastige situatie zeg.
Als ik het zo lees zou ik idd ook denken dat het bij mij al zo hoog zou hebben gezeten dat ik misschien zelfs m'n man er al voor verlaten zou hebben.
Ik zou dan denken "Als het zo'n doetje is die geen eigen standpunt heeft en blijkbaar niet genoeg van zijn vrouw houdt om voor haar op te komen, ook tegen zijn eigen ouders, rot dan maar op."

Maar dat is natuurlijk zo maar gewoon even gezegd. Ik zou ook niet weten wat ik daadwerkelijk zou doen in jouw situatie.
Je houdt tenslotte toch van je man, je bent getrouwd, je hebt een kind, je woont samen.

Zou toch eens een hartig woordje proberen te spreken met je man, dat dit toch wel heel erg hoog zit bij je en dat hij jouw kant van het verhaal maar eens serieus moet gaan nemen.
Probeer op een normale, rustige toon een brief te schrijven naar je schoonouders. In een gesprek kunnen dingen al gauw hoog oplopen waardoor je dus bijv. de kamer verlaat terwijl je nog "kutwijf!" naar je schoonmoeder schreeuwt. Als je een brief schrijft kun je dat gewoon op ieder rustig moment van de dag doen, wanneer je er zelf zin in hebt, en je krijgt ook nog eens geen tegenspraak. Zo kun jij je hele verhaal doen (hoe jij je voelt in de situatie met hen en dat je eigenlijk wel hoopt dat dat nog anders wordt), en dat geef je dan aan hen om te lezen. Het is dan aan hen wat ze ermee doen, maar voor jou is het er in elk geval uit en dan kun je nog hopen op een betere reactie dan dat je nu van ze gewend bent.
Mocht dat ook niet baten, dan lijkt het me beter voor jou en je gezin om het contact gewoon maar helemaal te verbreken.
Ik zou niet mijn man verbieden om nog met zijn ouders te spreken natuurlijk, maar zou er wel zo veel mogelijk voor zorgen dat wát zij ook zeggen, dat geen invloed meer heeft op jouw leven en dat van je kind.

Succes en sterkte!
Fuck the EBU.
pi_134607766
Jouw schoonouders en man zijn het probleem helemaal niet.
JIJ bent zelf het probleem door de situatie vanaf het begin te accepteren.

Mensen kun je niet veranderen, zeker niet als de verdelingen onderling zijn bepaald. Tel je knopen of wegwezen is mijn advies.
pi_134608566
Wat een slappe zak zeg die vent van je. Je schoonouders kies je niet je vent wel....
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 23 december 2013 @ 16:24:15 #24
195247 MaikelS
Living each day!
pi_134610805
Dit is weer een verhaal van twee kanten... Die van jezelf, maar ook die van je man! Ik zou het zelf niet vol kunnen houden als en mijn partner vol overtuiging achter zijn ouders staat in alles... en dan ook je schoonouders die dat doen...

Ga een goed gesprek aan met je man, geef gewoon aan wat je er van vind... Je moet nooit over je heen laten lopen! Als hij blijft kiezen voor een kant dan geef je hem ook gewoon de keuze....

Neem aan dat hij wel van je houd en dan ook wel in gaat zien dat hij fout bezig is..
Zo trots op mijn twee kleine jongens !!!!
pi_134611371
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:00 schreef zarGon het volgende:
Het probleem is niet je schoonouders, maar je man. Hij moet een ruggegraat kweken en naast je staan.
Mwah.... Als TS zelf ruggegraat gehad had was ze nooit bij die vent gekomen, laat staan gebleven..... En samen een kind al helemaal niet....

Volgens mij zit het probleem vooral in het gebrek aan ruggegraat van TS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')