Dat is trouwens iets wat mij wel heel erg aanspreekt aan EVFs, de mogelijkheid om 'm in te stellen zoals je de foto van plan bent te bewerken. Ik moet nu de kadering altijd maar een beetje gokken (Pentax K-5). Krijg je alsnog wel een RAW op je kaartje als 'm zo instelt?quote:Op maandag 23 december 2013 13:42 schreef Uncle het volgende:
[..]
De x100s staat voorlopig standaard op zwart/wit EN vierkant.
Jep, filter bewerking is alleen op de JPG en je kunt instellen dat er ook een RAW wordt opgeslagen. In de EVF zie je dna alsnog zoals de JPG eruit komt te zien. Dus dan zie je een vierkante zwart/wit foto. Mooi ook dat de exposure compensation real time mee wordt aangepastquote:Op maandag 23 december 2013 13:51 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dat is trouwens iets wat mij wel heel erg aanspreekt aan EVFs, de mogelijkheid om 'm in te stellen zoals je de foto van plan bent te bewerken. Ik moet nu de kadering altijd maar een beetje gokken (Pentax K-5). Krijg je alsnog wel een RAW op je kaartje als 'm zo instelt?
Kan op dezelfde manier natuurlijkquote:Op maandag 23 december 2013 14:01 schreef problematiQue het volgende:
Geen idee of dat mogelijk is, maar ik doe dat toch liever niet. Lijntjes in de zoeker zouden fijn zijn, dat wel.
Met Ducttape op de spiegel afplakken!quote:Op maandag 23 december 2013 14:02 schreef Uncle het volgende:
[..]
Kan op dezelfde manier natuurlijkGewoon zelf twee dunne lijntjes tekenen.
en het kan
non destructive methode zijn inderdaad een stuk minder leuk altijd. Maar doorgaans wel goedkoper als je spijt krijgtquote:Op maandag 23 december 2013 14:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Met Ducttape op de spiegel afplakken!
Is mogelijk en heel makkelijk. Bij het nieuwe focusscreen (idd ook met lijntjes te krijgen) zit zelfs een pincetje om het helemaal goed te kunnen doen. Is in minder dan 5 minuten gepiept.quote:Op maandag 23 december 2013 14:01 schreef problematiQue het volgende:
Geen idee of dat mogelijk is, maar ik doe dat toch liever niet. Lijntjes in de zoeker zouden fijn zijn, dat wel.
Lijkt bijna op een vorm van stilleven... De rust die de foto uitslaat.quote:Op maandag 23 december 2013 14:15 schreef problematiQue het volgende:
Ik ben afgelopen zondag naar een buitenwijk van Shanghai geweest dat op een Engels dorpje moet lijken:
Vind er een tikkie te weinig contrast in zitten tov je andere platen. Hier ook wat meer diffuus licht oid. Wel mooi plaatje, maar de plek maakt het echt bijzonder. Was er niet iets wat je subtiel in beeld kon brengen, maar wat niet opvalt, chinees naambordje oid?quote:Op maandag 23 december 2013 14:15 schreef problematiQue het volgende:
Ik ben afgelopen zondag naar een buitenwijk van Shanghai geweest dat op een Engels dorpje moet lijken:
[ afbeelding ]
Ik heb ze steeds in een winkel gekocht, de 1e voor m'n istDs in de winkel van Pentax Rusland, de 2e bij Foto Preim in Aken.quote:
Ik zou ipv een 6D eerder een 2e hands 5d mk2 ofzo pakken. 6D vind ik echt een nét niet camera eerlijk gezegdquote:Op maandag 23 december 2013 21:24 schreef DonJames het volgende:
Heeft iemand de 6D of de D600/610 al eens mogen testen? Full frame lonkt.. al zal het nog wel even bij lonken blijven
Mijn probleem is andersom, ik kan veel camera's niet gebruiken omdat de body te klein is voor mijn kolenschoppen.quote:Op maandag 23 december 2013 22:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat is iets wat mij opviel. Als ik naar een camera ga die in een iets hogere klasse zit dan mijn huidige. Zijn die body's zo groot. En ik heb al van die kleine handjes..
Haha ja lastig is dat toch he.quote:Op maandag 23 december 2013 22:41 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Mijn probleem is andersom, ik kan veel camera's niet gebruiken omdat de body te klein is voor mijn kolenschoppen.
Het licht was echt heel slecht, vandaar weinig contrast. Ik wil hier nog een keer terug heen als het mooier weer is.quote:Op maandag 23 december 2013 18:04 schreef freud het volgende:
[..]
Vind er een tikkie te weinig contrast in zitten tov je andere platen. Hier ook wat meer diffuus licht oid. Wel mooi plaatje, maar de plek maakt het echt bijzonder. Was er niet iets wat je subtiel in beeld kon brengen, maar wat niet opvalt, chinees naambordje oid?
Het was er ook vrijwel uitgestorven, dus dat kan kloppenquote:Op maandag 23 december 2013 17:19 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Lijkt bijna op een vorm van stilleven... De rust die de foto uitslaat.
Waar is dat?quote:Op maandag 23 december 2013 14:15 schreef problematiQue het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |