En daar ligt ook het hele probleem hier en ook bij vele instantiesquote:Op maandag 23 december 2013 13:53 schreef eight het volgende:
In deze discussie valt op dat - op een uitzondering na - de mannen vooral vinden dat beide ouders schuld hebben aan de dood van de kinderen terwijl de vrouwen de schuld enkel bij Jeroen neerleggen en de moeder volledig vrijpleiten.
quote:Op maandag 23 december 2013 13:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je begrijpt het nog steeds niet, ik vind de beschuldigende vinger richting de moeder misplaatst, en zeker komende van mevrouw Kelder, en op dit moment.
Is een advies een bewijsstuk tegenwoordig ja?quote:Op maandag 23 december 2013 14:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, er zijn verschillende adviezen...
Zie die krantenberichten in deze topic...
Meer dan 10 hulpverleners en instanties… Echt.. Waar ben je dan mee bezig he?quote:Op maandag 23 december 2013 14:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is een leger hulpverleners mee bezig geweest die geen enkel bewijs hebben gevonden voor de meldingen. Als je daar niet mee te overtuigen bent, dan houdt het wel een beetje op.
Het zegt jou genoeg, maar mij zegt 'niet bewezen' niet zoveel, eigenlijk, want nogmaals: er staat dat het niet is bewezen, maar niet dat het nooit heeft plaatsgevonden. Kortom: dat zijn twee hele andere dingen.quote:Op maandag 23 december 2013 14:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zegt natuurlijk genoeg. Of gaan we op deze manier ook elke beschuldiging van Esther onderbouwen richting de moeder? Want dan komt de moeder er niet zo best af met haar geestelijke mishandeling, het gebruiken van haar kinderen in de vechtscheiding, het vals beschuldigen van haar e x en het inzetten van haar ouders om hem kapot te maken. Laten we alsjeblieft wel even uitgaan van het feit dat je iets niet gedaan hebt als het niet bewezen is en men geen aanwijzingen heeft gevonden, en stop de lange teentjes weer terug in het doosje.
Je bent subjectief dus.quote:Op maandag 23 december 2013 14:06 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Het zegt jou genoeg, maar mij zegt 'niet bewezen' niet zoveel, eigenlijk, want nogmaals: er staat dat het niet is bewezen, maar niet dat het nooit heeft plaatsgevonden. Kortom: dat zijn twee hele andere dingen.
Houd het bij de feiten.
Je kan er dus iig niet vanuit gaan dat het niet heeft plaatsgevonden.quote:Op maandag 23 december 2013 14:06 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Het zegt jou genoeg, maar mij zegt 'niet bewezen' niet zoveel, eigenlijk, want nogmaals: er staat dat het niet is bewezen, maar niet dat het nooit heeft plaatsgevonden. Kortom: dat zijn twee hele andere dingen.
Houd het bij de feiten.
Waarmee je wilt insinueren dat het mogelijk wel heeft plaatsgevonden? Dan komen we weer uit op mijn opmerking: ik kan roepen dat <insert willekeurig persoon> een moord heeft gepleegd.quote:Op maandag 23 december 2013 14:02 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Pardon?
Ik ga simpelweg uit van de tekst en daar staat dat het niet is bewezen, maar niet dat het niet heeft plaatsgevonden. Er staat ook niet dat het wel heeft plaatsgevonden, maar ook niet dat het niet heeft plaatsgevonden. Er staat dat het niet is bewezen. En that's it.
Nee hoor.quote:Op maandag 23 december 2013 14:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is een leger hulpverleners mee bezig geweest die geen enkel bewijs hebben gevonden voor de meldingen. Als je daar niet mee te overtuigen bent, dan houdt het wel een beetje op.
Je bent wederom subjectief.quote:Op maandag 23 december 2013 14:07 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Nee hoor.
Houd het bij de feiten.
Sterker nog, ik vind het beangstigend dat er zo wordt gereageerd.quote:Op maandag 23 december 2013 14:02 schreef eight het volgende:
[..]
Dat laatste is ook best akelig. Men zou juist lering moeten trekken uit dit drama maar als de meningen hier een goede afspiegeling zijn van de maatschappij dan zijn we er geen steek mee opgeschoten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Onschuldpresumptiequote:Op maandag 23 december 2013 14:07 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Nee hoor.
Houd het bij de feiten.
Het is ook maar een aanname, het blijft een koffiedik kijken. Maar er stapelt zich wel het een en ander op dat niet voor de vader spreekt.quote:Op maandag 23 december 2013 14:02 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt, daar niet van, maar het zijn eigenlijk aannames waar je mee komt. Zoals de aanname dat knappen normaliter gepaard gaat met een berg emoties. Aanname is dan: dan zou dat hier toch ook gebeurt moeten zijn... Ik begrijp de aanname, maar vind dat allemaal wat te kort door de bocht. Er zijn nl ook mensen die 'stil' knappen en ik kan mij ook voorstellen dat je het verborgen weet te houden als je tot het uiterste bent gedreven en dit soort misselijkmakende acties gaat uithalen.
fixedquote:Op maandag 23 december 2013 14:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is ook maar een aanname, het blijft een koffiedik kijken. Maar er stapelt zich wel het een en ander op dat niet voor de moeder spreekt.
Dus als jij ooit aan de macht komt in dit land gooi je de onschuldpresumptie meteen door het raam naar buiten?quote:Op maandag 23 december 2013 14:06 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Houd het bij de feiten.
Het is een tikkeltje psychotisch ja. Er is maar 1 vrouw in dit hele topic die vrij rationeel reageert en dat is Ticootje. De overige vrouwen reageren zwaar emotioneel en behoorlijk subjectief, wuiven alles wat de moeder deed maar weg, verzwijgen dingen (Leandra) of maken halve beschuldigingen (Klusknijn) zonder onderbouwing. Heel apart.quote:Op maandag 23 december 2013 14:08 schreef justanick het volgende:
[..]
Sterker nog, ik vind het beangstigend dat er zo wordt gereageerd.
Begrijpt ze niet joh.quote:Op maandag 23 december 2013 14:08 schreef ejfaar het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Onschuldpresumptie
Alstu
Nee hoor. Ik insinueer helemaal niets, dat doen jullie al. Het kan wel of niet hebben plaatsgevonden, zoals ik al eerder vermeldde. Wij weten dat niet. Ik kan uit 'niet bewezen' in ieder geval niet opmaken dat het nooit heeft plaatsgevonden, evenals ik niet kan zeggen dat het wel heeft plaatsgevonden. Jullie wel, dat vind ik knap van jullie. Maar goed, ik val een beetje in herhaling, merk ik.quote:Op maandag 23 december 2013 14:07 schreef justanick het volgende:
[..]
Waarmee je wilt insinueren dat het mogelijk wel heeft plaatsgevonden? Dan komen we weer uit op mijn opmerking: ik kan roepen dat <insert willekeurig persoon> een moord heeft gepleegd.
Het is heel eenvoudig om iemand te beschuldigen van zaken. Dat er geen bewijs voor is (en in het geval van mishandeling door deze vader is er nog niet eens een spoortje van een greintje betrouwbaar bewijs) is juist een sterke aanwijzing dat de man onschuldig was.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Onschuldpresumptiequote:Op maandag 23 december 2013 14:10 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik insinueer helemaal niets, dat doen jullie al. Het kan wel of niet hebben plaatsgevonden, zoals ik al eerder vermeldde. Wij weten dat niet. Ik kan uit 'niet bewezen' in ieder geval niet opmaken dat het nooit heeft plaatsgevonden, evenals ik niet kan zeggen dat het wel heeft plaatsgevonden. Jullie wel, dat vind ik knap van jullie. Maar goed, ik val een beetje in herhaling, merk ik.
Ik zie je ineens met argumenten komen die ik niet uit de feiten kan halen. Moeder mishandeld? Door wie? Is dat bewezen? Om maar even een voorbeeld aan te halen...quote:Op maandag 23 december 2013 14:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is ook maar een aanname, het blijft een koffiedik kijken. Maar er stapelt zich wel het een en ander op dat niet voor de vader spreekt.
Er is mishandeling geweest(moeder is mishandeld, weet niet goed of dit in hun huwelijk was of daarna), is er melding gemaakt van dreigementen met precies dit soort dingen, er is vanuit 1 van de hulporganisatie's gezegd dat er wel degelijk een risicovolle situatie was(hierin spreken de verschillende instantie's elkaar tegen en wat die situatie dan inhoud is verder niet duidelijk). Hij heeft meerdere zaken achter gehouden voor zijn vriendin, ook al voor dit plannen, dan dit erg bewuste en goed georganiseerde geplan.
Jij bent een moordenaar. Ik heb je beschuldigd, en wat je nu ook zegt maakt niet uit, ik kan het niet bewijzen maar jij ook niet, dus ben je een moordenaar. Je bent een verkrachter, je bent een pedofiel, je bent <insert random beschuldiging>quote:Op maandag 23 december 2013 14:10 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik insinueer helemaal niets, dat doen jullie al. Het kan wel of niet hebben plaatsgevonden, zoals ik al eerder vermeldde. Wij weten dat niet. Ik kan uit 'niet bewezen' in ieder geval niet opmaken dat het nooit heeft plaatsgevonden, evenals ik niet kan zeggen dat het wel heeft plaatsgevonden. Jullie wel, dat vind ik knap van jullie. Maar goed, ik val een beetje in herhaling, merk ik.
Die risicovolle situatie die ze aanhaalt was ook bij BEIDE ouders, niet alleen bij de vader. Dat noemt ze er alleen ff niet bijquote:Op maandag 23 december 2013 14:11 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik zie je ineens met argumenten komen die ik niet uit de feiten kan halen. Moeder mishandeld? Door wie? Is dat bewezen? Om maar even een voorbeeld aan te halen...
Je zweeft weer.quote:Op maandag 23 december 2013 14:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is ook maar een aanname, het blijft een koffiedik kijken. Maar er stapelt zich wel het een en ander op dat niet voor de vader spreekt.
Er is mishandeling geweest(moeder is mishandeld, weet niet goed of dit in hun huwelijk was of daarna), is er melding gemaakt van dreigementen met precies dit soort dingen, er is vanuit 1 van de hulporganisatie's gezegd dat er wel degelijk een risicovolle situatie was(hierin spreken de verschillende instantie's elkaar tegen en wat die situatie dan inhoud is verder niet duidelijk). Hij heeft meerdere zaken achter gehouden voor zijn vriendin, ook al voor dit plannen, dan dit erg bewuste en goed georganiseerde geplan.
Even achterwege gehoudenquote:Op maandag 23 december 2013 14:12 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Die risicovolle situatie die ze aanhaalt was ook bij BEIDE ouders, niet alleen bij de vader. Dat noemt ze er alleen ff niet bij
En nu even naar jezelf kijken.quote:Op maandag 23 december 2013 14:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is een tikkeltje psychotisch ja. Er is maar 1 vrouw in dit hele topic die vrij rationeel reageert en dat is Ticootje. De overige vrouwen reageren zwaar emotioneel en behoorlijk subjectief, wuiven alles wat de moeder deed maar weg, verzwijgen dingen (Leandra) of maken halve beschuldigingen (Klusknijn) zonder onderbouwing. Heel apart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |