http://nl.wikipedia.org/wiki/Onschuldpresumptiequote:Op maandag 23 december 2013 14:07 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Nee hoor.
Houd het bij de feiten.
Het is ook maar een aanname, het blijft een koffiedik kijken. Maar er stapelt zich wel het een en ander op dat niet voor de vader spreekt.quote:Op maandag 23 december 2013 14:02 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt, daar niet van, maar het zijn eigenlijk aannames waar je mee komt. Zoals de aanname dat knappen normaliter gepaard gaat met een berg emoties. Aanname is dan: dan zou dat hier toch ook gebeurt moeten zijn... Ik begrijp de aanname, maar vind dat allemaal wat te kort door de bocht. Er zijn nl ook mensen die 'stil' knappen en ik kan mij ook voorstellen dat je het verborgen weet te houden als je tot het uiterste bent gedreven en dit soort misselijkmakende acties gaat uithalen.
fixedquote:Op maandag 23 december 2013 14:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is ook maar een aanname, het blijft een koffiedik kijken. Maar er stapelt zich wel het een en ander op dat niet voor de moeder spreekt.
Dus als jij ooit aan de macht komt in dit land gooi je de onschuldpresumptie meteen door het raam naar buiten?quote:Op maandag 23 december 2013 14:06 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Het zegt jou genoeg, maar mij zegt 'niet bewezen' niet zoveel, eigenlijk, want nogmaals: er staat dat het niet is bewezen, maar niet dat het nooit heeft plaatsgevonden. Kortom: dat zijn twee hele andere dingen.
Houd het bij de feiten.
Het is een tikkeltje psychotisch ja. Er is maar 1 vrouw in dit hele topic die vrij rationeel reageert en dat is Ticootje. De overige vrouwen reageren zwaar emotioneel en behoorlijk subjectief, wuiven alles wat de moeder deed maar weg, verzwijgen dingen (Leandra) of maken halve beschuldigingen (Klusknijn) zonder onderbouwing. Heel apart.quote:Op maandag 23 december 2013 14:08 schreef justanick het volgende:
[..]
Sterker nog, ik vind het beangstigend dat er zo wordt gereageerd.
Begrijpt ze niet joh.quote:Op maandag 23 december 2013 14:08 schreef ejfaar het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Onschuldpresumptie
Alstu
Nee hoor. Ik insinueer helemaal niets, dat doen jullie al. Het kan wel of niet hebben plaatsgevonden, zoals ik al eerder vermeldde. Wij weten dat niet. Ik kan uit 'niet bewezen' in ieder geval niet opmaken dat het nooit heeft plaatsgevonden, evenals ik niet kan zeggen dat het wel heeft plaatsgevonden. Jullie wel, dat vind ik knap van jullie. Maar goed, ik val een beetje in herhaling, merk ik.quote:Op maandag 23 december 2013 14:07 schreef justanick het volgende:
[..]
Waarmee je wilt insinueren dat het mogelijk wel heeft plaatsgevonden? Dan komen we weer uit op mijn opmerking: ik kan roepen dat <insert willekeurig persoon> een moord heeft gepleegd.
Het is heel eenvoudig om iemand te beschuldigen van zaken. Dat er geen bewijs voor is (en in het geval van mishandeling door deze vader is er nog niet eens een spoortje van een greintje betrouwbaar bewijs) is juist een sterke aanwijzing dat de man onschuldig was.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Onschuldpresumptiequote:Op maandag 23 december 2013 14:10 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik insinueer helemaal niets, dat doen jullie al. Het kan wel of niet hebben plaatsgevonden, zoals ik al eerder vermeldde. Wij weten dat niet. Ik kan uit 'niet bewezen' in ieder geval niet opmaken dat het nooit heeft plaatsgevonden, evenals ik niet kan zeggen dat het wel heeft plaatsgevonden. Jullie wel, dat vind ik knap van jullie. Maar goed, ik val een beetje in herhaling, merk ik.
Ik zie je ineens met argumenten komen die ik niet uit de feiten kan halen. Moeder mishandeld? Door wie? Is dat bewezen? Om maar even een voorbeeld aan te halen...quote:Op maandag 23 december 2013 14:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is ook maar een aanname, het blijft een koffiedik kijken. Maar er stapelt zich wel het een en ander op dat niet voor de vader spreekt.
Er is mishandeling geweest(moeder is mishandeld, weet niet goed of dit in hun huwelijk was of daarna), is er melding gemaakt van dreigementen met precies dit soort dingen, er is vanuit 1 van de hulporganisatie's gezegd dat er wel degelijk een risicovolle situatie was(hierin spreken de verschillende instantie's elkaar tegen en wat die situatie dan inhoud is verder niet duidelijk). Hij heeft meerdere zaken achter gehouden voor zijn vriendin, ook al voor dit plannen, dan dit erg bewuste en goed georganiseerde geplan.
Jij bent een moordenaar. Ik heb je beschuldigd, en wat je nu ook zegt maakt niet uit, ik kan het niet bewijzen maar jij ook niet, dus ben je een moordenaar. Je bent een verkrachter, je bent een pedofiel, je bent <insert random beschuldiging>quote:Op maandag 23 december 2013 14:10 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik insinueer helemaal niets, dat doen jullie al. Het kan wel of niet hebben plaatsgevonden, zoals ik al eerder vermeldde. Wij weten dat niet. Ik kan uit 'niet bewezen' in ieder geval niet opmaken dat het nooit heeft plaatsgevonden, evenals ik niet kan zeggen dat het wel heeft plaatsgevonden. Jullie wel, dat vind ik knap van jullie. Maar goed, ik val een beetje in herhaling, merk ik.
Die risicovolle situatie die ze aanhaalt was ook bij BEIDE ouders, niet alleen bij de vader. Dat noemt ze er alleen ff niet bijquote:Op maandag 23 december 2013 14:11 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik zie je ineens met argumenten komen die ik niet uit de feiten kan halen. Moeder mishandeld? Door wie? Is dat bewezen? Om maar even een voorbeeld aan te halen...
Je zweeft weer.quote:Op maandag 23 december 2013 14:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is ook maar een aanname, het blijft een koffiedik kijken. Maar er stapelt zich wel het een en ander op dat niet voor de vader spreekt.
Er is mishandeling geweest(moeder is mishandeld, weet niet goed of dit in hun huwelijk was of daarna), is er melding gemaakt van dreigementen met precies dit soort dingen, er is vanuit 1 van de hulporganisatie's gezegd dat er wel degelijk een risicovolle situatie was(hierin spreken de verschillende instantie's elkaar tegen en wat die situatie dan inhoud is verder niet duidelijk). Hij heeft meerdere zaken achter gehouden voor zijn vriendin, ook al voor dit plannen, dan dit erg bewuste en goed georganiseerde geplan.
Even achterwege gehoudenquote:Op maandag 23 december 2013 14:12 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Die risicovolle situatie die ze aanhaalt was ook bij BEIDE ouders, niet alleen bij de vader. Dat noemt ze er alleen ff niet bij
En nu even naar jezelf kijken.quote:Op maandag 23 december 2013 14:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is een tikkeltje psychotisch ja. Er is maar 1 vrouw in dit hele topic die vrij rationeel reageert en dat is Ticootje. De overige vrouwen reageren zwaar emotioneel en behoorlijk subjectief, wuiven alles wat de moeder deed maar weg, verzwijgen dingen (Leandra) of maken halve beschuldigingen (Klusknijn) zonder onderbouwing. Heel apart.
Ik hou feiten achter terwijl jouw aanname dat ze mails van BJZ hebben waaruit blijkt dat moeder loog ineens een feit is geworden?quote:Op maandag 23 december 2013 14:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat jij vind is niet relevant. Wat jij doet is veel relevanter, en dat is pertinent onjuistheden vertellen, zaken verdraaien, feiten achter houden en argumentatie proberen te verzinnen waarom de vader enkel en enige schuldige is. Als je nog steeds denkt dat iedereen in dit topic jou gelooft als je zegt dat je objectief bent, dan moet ik je teleurstellen.
Wel vreemd dat niemand het dossier in mag zien he?quote:Op maandag 23 december 2013 14:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hou feiten achter terwijl jouw aanname dat ze mails van BJZ hebben waaruit blijkt dat moeder loog ineens een feit is geworden?
Ze is nog aan het lezen met het woordenboek ernaastquote:Op maandag 23 december 2013 14:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je nog iets toe te voegen anders dan je ontkenning van het onschuldpresumtie?
Dat is een feit, immers is alles in verslagen vastgelegd. Dat ben je toch wel met me eens hopelijk ? Of denk je dat BJZ dan 'opeens' niets meer vastlegt over zulke conclusies ?quote:Op maandag 23 december 2013 14:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hou feiten achter terwijl jouw aanname dat ze mails van BJZ hebben waaruit blijkt dat moeder loog ineens een feit is geworden?
Er is huiselijk geweld geweest, moeder heeft meerdere keren blauwe plekken gehad, kinderen zijn naar alle waarschijnlijkheid ook 1 keer getuige geweest van dat huiselijke geweld. De man wordt beschreven als een "temperamentvolle man"quote:Op maandag 23 december 2013 14:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is een advies een bewijsstuk tegenwoordig ja?
We zijn gewoon niet in staat om een brug te slaan terwijl zowel vader als moeder uiteindelijk hetzelfde willen voor hun kinderen.quote:Op maandag 23 december 2013 14:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is een tikkeltje psychotisch ja. Er is maar 1 vrouw in dit hele topic die vrij rationeel reageert en dat is Ticootje. De overige vrouwen reageren zwaar emotioneel en behoorlijk subjectief, wuiven alles wat de moeder deed maar weg, verzwijgen dingen (Leandra) of maken halve beschuldigingen (Klusknijn) zonder onderbouwing. Heel apart.
quote:Op maandag 23 december 2013 14:13 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Dat hij zijn vriendin niet alles vertelde spreekt zeker niet in zijn voordeel
Tja, want de moeder heeft zo'n enorm ongelijk gehad met haar angst voor de bedreigingen dat hij ze wat aan zou doen, toch?quote:
Waaruit blijkt dat huiselijk geweld? Of roept ze dit zomaar?quote:Op maandag 23 december 2013 14:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is huiselijk geweld geweest, moeder heeft meerdere keren blauwe plekken gehad, kinderen zijn naar alle waarschijnlijkheid oog 1 keer getuige geweest van dat huiselijke geweld. De man wordt beschreven als een "temperamentvolle man"
TAS zegt: sprake van acute bedreiging van de veiligheid van 1 of meerdere gezinsleden.
Politie neemt het serieus en wil de vader ondervragen(als verdachte), in april geven ze dit aan aan de raad van kinderbescherming, dat het rapport naar justitie gestuurd zal worden. Dit speelt allemaal aan het eind van dit verhaal.
Hoezo geen enkel bewijs, allemaal weggewuift? Het was allemaal nog in volle gang, sterker nog, het werd juist echt serieus.
Je snapt m'n punt. En kom kom, ik hoop dat je hier aan 't trollen bent. Ik mocht je voorheen altijd wel, maar nu ben je erg sneu aan 't doen. Het feit dat je deze man als een slachtoffer neerzet, de moeder als dader en met allerlei aannames komt aanzetten, vind ik al raar. Had ik niet van je verwacht.quote:Op maandag 23 december 2013 14:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je nog iets toe te voegen anders dan je ontkenning van het onschuldpresumtie?
http://en.wikipedia.org/wiki/Self-fulfilling_prophecyquote:Op maandag 23 december 2013 14:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, want de moeder heeft zo'n enorm ongelijk gehad met haar angst voor de bedreigingen dat hij ze wat aan zou doen, toch?
Ja, dat is na navraag van het amk bij de huisarts bewezen, er zijn zelfs foto's van blauwe plekken(bij de moeder) door de politie gemaakt.quote:Op maandag 23 december 2013 14:11 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik zie je ineens met argumenten komen die ik niet uit de feiten kan halen. Moeder mishandeld? Door wie? Is dat bewezen? Om maar even een voorbeeld aan te halen...
Ja, dit moet het zijn geweest. Sowieso.quote:Op maandag 23 december 2013 14:18 schreef ejfaar het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Self-fulfilling_prophecy
Geen dank
Waar lees jij dat allemaal? Loopt hier soms nog een topic parallel aan deze wat ik over het hoofd zie?quote:Op maandag 23 december 2013 14:18 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Je snapt m'n punt. En kom kom, ik hoop dat je hier aan 't trollen bent. Ik mocht je voorheen altijd wel, maar nu ben je erg sneu aan 't doen. Het feit dat je deze man als een slachtoffer neerzet, de moeder als dader en met allerlei aannames komt aanzetten, vind ik al raar. Had ik niet van je verwacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |