Nu.quote:Op zondag 29 december 2013 15:21 schreef UtopiaVolger het volgende:
Vanavond is John de Mol te gast bij Live 4 you.
Bron
Toen kreeg ik telefoonquote:
Ohw, dan maar uitzending gemist kijken morgenquote:Op zondag 29 december 2013 18:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Toen kreeg ik telefoonIk weet alleen dat De Mol het heel spannend vindt en dat het liedje nog werd gezongen.
Was weinig nieuws ,zijn 40 kandidaten tot nu, blijven er 15 over.quote:Op zondag 29 december 2013 18:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Toen kreeg ik telefoonIk weet alleen dat De Mol het heel spannend vindt en dat het liedje nog werd gezongen.
Ah mooi, jij hebt het wel kunnen volgen. Maar ik denk dat je 31 december bedoelt i.p.v. 31 januari?quote:Op zondag 29 december 2013 18:53 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Was weinig nieuws ,zijn 40 kandidaten tot nu blijven er 15 over.
Snap niet waarom ze daar zo geheimzinnig over doen eigenlijk.
Mensen mogen Utopia in, Utopia mag niet naar buiten, maar ook dat wisten we al
De Mol is zelf met oud en nieuw ook in Utopia
Vanaf 31 januari op de streams te zien.
Miss Montreal heeft de titelsong gezongen.
Al met al geen nieuws!
Ja heb even gekeken vind het eigenlijk een waardeloos programma, maar dacht misshien komt die eens met wat nieuws!quote:Op zondag 29 december 2013 18:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah mooi, jij hebt het wel kunnen volgen. Maar ik denk dat je 31 december bedoelt i.p.v. 31 januari?
Ik heb gekeken omdat UtopiaVolger ons tipte. Ik vind het echt zo'n programma van 'doe gezellig mee of je hoort er niet bij'.quote:Op zondag 29 december 2013 18:55 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja heb even gekeken vind het eigenlijk een waardeloos programma, maar dacht misshien komt die eens met wat nieuws!
Oeps , foutjuhhhh idd . 31 december :
Ben ook gaan kijken toen ik hier las dat de mol er in zou komen.quote:Op zondag 29 december 2013 18:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb gekeken omdat UtopiaVolger ons tipte. Ik vind het echt zo'n programma van 'doe gezellig mee of je hoort er niet bij'.
Voor de volgers hier staat er niets nieuws in, maar het is goede reclame voor de show, ehh het sociale experiment bedoel ik.quote:Op dinsdag 31 december 2013 07:34 schreef Flounder het volgende:
Er staat een leuk artikel in de Metro vandaag. :-)
quote:Eva Jinek strikt John de Mol
Geplaatst op Thu 02 Jan 2014 om 13:20
Foto: RTL
Eva Jinek heeft John de Mol opnieuw gestrikt voor een tv-interview. Hij zit zondag in haar programma om ‘alle details’ te geven over zijn nieuwe realityshow Utopia op SBS 6. Dat heeft KRO-NCRV vandaag laten weten. De Mol was vorig jaar ook al te gast bij Jinek, toen ze haar programma Eva Jinek op Zondag eenmalig niet in de ochtend, maar op de late avond presenteerde. Hij zat toen naast Gerard Joling en vertelde onder meer over zijn plannen met SBS.
Dit keer treft De Mol onder meer Yvon Jaspers aan als medegast. De presentatrice van Boer Zoekt Vrouw komt vertellen over het succes van de internationale editie van het programma.
Jinek is zondag om 17.05 uur te zien op Nederland 2.
http://barracudanls.blogspot.nl/2014/01/utopia.htmlquote:Utopia
Barracuda volgt al enige dagen als kijkverslaafde via internet de verwikkelingen van vijftien bewoners van Utopia. Met niks meer dan twee stroomdraadjes, een zelf te graven gat in de grond en een kraantje op een afgesloten lap grond - ergens tussen Bussum en Laren - mogen die in twaalf maanden iets op gaan bouwen. Is vanaf maandag ook op tv zien (bij SBS).
Producent Talpa was op het idee gekomen vanwege de toenemende belangstelling voor alternatieve samenlevingsvormen. En hoewel er iemand rondloopt met gebreide aliens op zijn trui, valt het soevereine karakter van de deelnemers eerlijk gezegd nogal tegen. Al begrijpt Barracuda heel goed dat echte alternatievelingen zich nooit zullen willen lenen voor een programma, waarin het hout voor de eerste bedden en kasten wel even bij de sponsor Hornbach moet worden besteld. Jammer, want dit was het ideale podium geweest voor Drs. Johan Oldenkamp. Of voor anachieltjes.
Talpa lijkt de kandidaten vooral te hebben geselecteerd op doorzettingsvermogen en kundigheid: een aannemer, een massagetherapeut, verpleegkundige, management consultant en een oliebollenbakker. Grotendeels handen uit de mouw-stekers. Zelfs dakloze Groninger Rienk trekt zijn plan: die wil schaakspellen gaan maken van hout.
En het gaat snel: vanaf maandag is er stroom en later in de week een pannenkoekenbusiness, waarmee de eerste centjes moeten worden verdiend. Er komt misschien Utopia kaas dankzij de melk van twee koeien op het terrein. Er moet internet komen, warm stromend water, zachtverende matrassen en de kans is groot dat de Utopianen over enkele maanden verveeld naar hun eigen uitzendingen kijken met hun dan net aangeschafte flat screen. Hoe houd je dit in godsnaam een jaar spannend?
Want hoewel sommige deelnemers nu al heimwee hebben naar het thuisfront, de eerste tranen al over het scherm rolden en een van deelnemers zich onbespied waande door stiekem uit een pan te snoepen (gaat niet lukken met 110 camera's), hurkt het gevaarlijk dicht tegen We Love Camping aan.
Met een beetje geluk wordt Utopia een uitputtingsstrijd tussen de producent en de bewoners. Mocht het al te saai worden, dan kan John de Mol uit arren moede altijd nog Ruud van Big Brother, Emile Ratelband of een zingende Marco Borsato uit een torenkraan op het terrein droppen.
Alleen jammer dat ze er 22 jaar ouder uitziet.quote:Op zondag 5 januari 2014 12:12 schreef SunChaser het volgende:
22 jaar jonger chickie, dan maar een paar weken ruzie thuis
Oh heb nog geen beelden gezien, alleen van die goeddoorvoedde zwerver over alchoholquote:Op zondag 5 januari 2014 12:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze er 22 jaar ouder uitziet.
quote:Het volk: 'SBS blaast te hoog van de toren'
04-01-14 09:27 uur - Bron: Het Parool
Teun van de Keuken © Floris Lok
COLUMN
'Die kandidaten schijnen dus allemaal eten bij zich te hebben!'
'Dat Utopia wordt niks.' Zo maar één van de meningen die naar voren kwamen uit mijn vox pop over de commerciële omroep van Sanoma en John de Mol. Juist voor deze volkszender leek mij dit journalistieke middel - wat vindt de man in de straat? - uiterst geschikt.
De populus bestond maar uit één man: mijn kapper, wat enorme voordelen biedt. De volksmening die je uit zo'n onderzoek kunt destilleren, is eenduidig en het scheelt enorm veel tijd: één gesprekje gaat nu eenmaal sneller dan tien. Bovendien hoef je niet te dubben over de selectie van de gesprekken om de vooraf gewenste mening in het uiteindelijke verhaal te laten overheersen, ( om geloofwaardig over te komen kiest men in de regel voor een verhouding van vier welgevallige tegenover één ongewenste opinie). Er is immers maar één mening.
Een vox pop met een populatie van één persoon is dus ideaal en minstens zo representatief als de gebruikelijke straatinterviews met meer respondenten.
Nu de resultaten. De belangrijkste conclusie is dat SBS volgens het volk veel te hoog van de toren blaast. Je kunt bij de lancering van een nieuw programma beter bescheiden beginnen en dan langzaam opbouwen. 'Dat hebben ze bij De slimste mens heel goed gedaan. Stukken beter dan bijvoorbeeld Show Laat (het vroegere Shownieuws - TvdK) dat RTL Boulevard wel eventjes keihard zou gaan verslaan. Daar kijkt inmiddels vrijwel niemand meer naar.'
Om dezelfde reden verwacht het volk weinig van Utopia, het nieuwe megaproject van John de Mol op SBS. ' Daar wordt weer veel te opgeklopt over gedaan. Dat kan dus alleen maar tegenvallen. En de kandidaten zouden toch met helemaal niks een samenleving gaan opbouwen? Die schijnen dus allemaal eten bij zich hebben!'
Ten slotte wilden wij weten hoe het kan dat zo'n als topproducent John de Mol zo weinig succesvol is als zenderbaas. Daarover maakt de man in de straat zich weinig zorgen. 'Die zender is slechts een uithangbord voor De Mol. Die verkoopt zijn formatjes heus wel.'
Tot zo ver de mening van het volk. Als ze bij SBS een beetje slim zijn, doen ze er hun voordeel mee.
(Door: Teun van de Keuken)
Er zijn al 2 afleveringen klaar vol met boeiende televisiequote:
Je hebt weinig gemist. Slecht verhaal en niet in z'n eerste leugentje gestikt.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Heeft er iemand een samenvatting? Ik heb het nét gemist.
Ik begrijp inmiddels dat de kijkcijfers wel een rol spelen, hetgeen hij altijd heeft ontkend. Dat is dan inderdaad een grote leugen.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:43 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Je hebt weinig gemist. Slecht verhaal en niet in z'n eerste leugentje gestikt.
Hij verwijt de media dat ze direct tegen hem over de kijkcijfers beginnen maar geeft zelf ook aan dat de buitenlandse aandacht voor het programma valt en staat met de kijkcijfers.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik begrijp inmiddels dat de kijkcijfers wel een rol spelen, hetgeen hij altijd heeft ontkend. Dat is dan inderdaad een grote leugen.
Het viel me wel op dat hij het 'kus-incident' aan het downplayen was.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:43 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Je hebt weinig gemist. Slecht verhaal en niet in z'n eerste leugentje gestikt.
Als hij het nu al over buitenlandse aandacht heeft, dan wil hij dus gewoon het format verkopen en gaat het hem om de winst. Dat is in tegenspraak met eerdere uitspraken waar het zogenaamd om een mooi experiment zou gaan.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:45 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hij verwijt de media dat ze direct tegen hem over de kijkcijfers beginnen maar geeft zelf ook aan dat de buitenlandse aandacht voor het programma valt en staat met de kijkcijfers.
Dank. Dat het een vrij plat programma kan worden met nu al zoenen buiten de relatie, mag dus niet gezegd worden.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:46 schreef PC eend het volgende:
[..]
Het viel me wel op dat hij het 'kus-incident' aan het downplayen was.
"Het vreemdgaan van de getrouwde Utopiaan wordt erg overtrokken door alle volgers om het programma heen.
Ze mogen wel een ambulance bellen, maar kleine ongemakken moet de verpleegster oplossen.
Fysiek geweld is uit den boze, maar een corigerende tik mag nog net."
Ik zou gelijk Badr uitnodigen
Nou, dat wordt dan een kort streamplezier. Want ik zie dit met deze luxe geen succes worden, ze hebben zelfs geen reden om elkaar de hersens in te slaan.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:47 schreef 5thencounter het volgende:
John verteld Eva net dattie geld zat heeft en als het over 3 maanden niet werkt, de stekker eruit gaat, vervelend maar dat 'ie dan allang alweer met ander werk bezig is, zo simpel en eerlijk
En ik geef ze niet eens 1 maand
Hij lult alle kanten op. Eén ding is duidelijk, ze maken een prachtig programma. Als het misgaat ligt het aan de media, de bloggers en de kijkers.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Als hij het nu al over buitenlandse aandacht heeft, dan wil hij dus gewoon het format verkopen en gaat het hem om de winst. Dat is in tegenspraak met eerdere uitspraken waar het zogenaamd om een mooi experiment zou gaan.
Niets over het beperkte camerawerk en het beroerde geluid?quote:Op zondag 5 januari 2014 17:52 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hij lult alle kanten op. Eén ding is duidelijk, ze maken een prachtig programma. Als het misgaat ligt het aan de media, de bloggers en de kijkers.
Nee, het is hele mooie televisie vol met emotie, humor en zulks.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Niets over het beperkte camerawerk en het beroerde geluid?
Verkooppraatjes dus.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:55 schreef Scrutinizer het volgende:
Nee, het is hele mooie televisie vol met emotie, humor en zulks.
Neehoor, John had wel gelijk. die 15 debielen lachen zich nog rot daar, maar Utopia gaat het nooit worden, da's een ander verhaalquote:
Hij kijkt dus niet eens.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:00 schreef PC eend het volgende:
"Er zijn geen bedden en er is geen wc, dus voorlopig zijn ze nog bezig met hun eerste behoefte"
Secundaire en tertiaire behoeften als een badkuip en kaas bij de borrel waren idd belangrijkerquote:Op zondag 5 januari 2014 18:00 schreef PC eend het volgende:
"Er zijn geen bedden en er is geen wc, dus voorlopig zijn ze nog bezig met hun eerste behoefte"
Yep. Het zou ook nog maanden duren voordat ze stroom zouden hebben.quote:
Ja, een heel ander verhaal dan wat hij ons heeft voorgespiegeld.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:00 schreef 5thencounter het volgende:
Neehoor, John had wel gelijk. die 15 debielen lachen zich nog rot daar, maar Utopia gaat het nooit worden, da's een ander verhaal
Bang dat zijn programma ordinair wordt bevonden, vermoed ik. Dan mag hij zijn borst wel nat maken, want deze mensen zijn tot nog veel meer plats in staat volgens mij.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:05 schreef Scrutinizer het volgende:
Yep. Het zou ook nog maanden duren voordat ze stroom zouden hebben.
Opvallendste was wel het downplayen van de zoenscène. Dat is wat de bloggers ervan gemaakt hebben, er was alleen gehugged.
Dat Hakim z'n zoontje van een half jaar achterlaat werd ook vergoelijkt. Kinderen van die leeftijd zouden dat besef toch nog niet hebben. Ik vraag me af of dat wel zo is, ik las al ergens dat kinderen in die leeftijd juist wel een hele sterke band opbouwen met hun ouders/verzorgers.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:07 schreef Disana het volgende:
Bang dat zijn programma ordinair wordt bevonden, vermoed ik. Dan mag hij zijn borst wel nat maken, want deze mensen zijn tot nog veel meer plats in staat volgens mij.
Volgens mij is dat bericht weggehaaldquote:Op zondag 5 januari 2014 18:10 schreef Copycat het volgende:
Wordt die douchescene ook op de Utopia-site gedownplayed?
Maar de reacties van de users gaan wel over het zoenen.quote:De provisorische douche is een groot succes.
De meeste inwoners heben al een lekkere wasbeurt gehad in de nieuwe geimproviseerde buitendouche. De douche die vanmiddag in elkaar is geknutseld door Charlotte, Peter en Harold blijkt een daverend succes. Mogelijkerwijs is dit een belangrijk punt waarop Harold zich weer wat nuttiger voelt.
Wat een treurige poging tot censuur.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:14 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Volgens mij is dat bericht weggehaald![]()
Dit staat er nog:
[..]
Maar de reacties van de users gaan wel over het zoenen.
Of het filmpje nog op de site staat kan ik volgens mij zonder paspoort niet nagaan.
En hij kan het hebben, ligt niet wakker van het verlies van eventueel 2 miljoen (mocht het programma na 3 maanden stoppen).quote:Op zondag 5 januari 2014 18:15 schreef PC eend het volgende:
"Als het een heel jaar loopt kost het over de 10 miljoen, maar omdat er dan ook 260 uur tv is gemaakt is het een gezond model, eerder afbreken kost altijd geld."
Hoewel hij het zo graag anders wil doen voorkomen doet het mij zo passieloos aan.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:18 schreef beequeen het volgende:
[..]
En hij kan het hebben, ligt niet wakker van het verlies van eventueel 2 miljoen (mocht het programma na 3 maanden stoppen).
De arrogantie.
Dat kind krijgt met de dag meer besef van de wereld, dat mist over een half jaartje toch echt wel een papa. Bovendien krijgt papa belangrijke ontwikkelingen niet mee. Nee, er zijn best harde mensen uitgezocht voor deze rls, en dan bedoel ik geen fysieke bikkels die een maatschappij opbouwen, maar grote egoïsten.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:09 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat Hakim z'n zoontje van een half jaar achterlaat werd ook vergoelijkt. Kinderen van die leeftijd zouden dat besef toch nog niet hebben. Ik vraag me af of dat wel zo is, ik las al ergens dat kinderen in die leeftijd juist wel een hele sterke band opbouwen met hun ouders/verzorgers.
Het ergst vond ik nog dat zijn opmerking over zijn miljoenen kwam na een onderwerp over mensen in de bijstand.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:20 schreef Scrutinizer het volgende:
Hoewel hij het zo graag anders wil doen voorkomen doet het mij zo passieloos aan.
Tja, zo zitten talkshows tegenwoordig allemaal in elkaar. Gasten blijven aan tafel en lullen gewoon overal over mee, of ze er nou verstand van of feeling mee hebben of niet.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:24 schreef beequeen het volgende:
[..]
Het ergst vond ik nog dat zijn opmerking over zijn miljoenen kwam na een onderwerp over mensen in de bijstand.
Hij zei ook wel bang te zijn dat het programma teveel gehyped werd, maar daar zorgt hij ook zelf voor door in elk programma Utopia te gaan promoten.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:21 schreef SunChaser het volgende:
Dus John de Kol downplayed de blogs, dat soort types die de boel opkloppen, zegt ie. Hij heeft dat soort types nodig
Jinek
http://www.metronieuws.nl(...)SrZnaf!YFDTuIxbVR0g/quote:De eerste nominatieronde begint al in de vierde week, op 22 januari. Bewoners moeten dan in alle openheid drie punten verdelen onder de mensen die ze weg willen hebben. Drie bewoners belanden in de gevarenzone. Ook komen er twee nieuwe kandidaten bij. Een van hen vervangt de vertrekkende bewoner. Het is nog niet bekend wie de twee nieuwe aspirant-bewoners zijn. Belangstellenden kunnen zich hier nog voor opgeven.
Samenvatting:quote:Op maandag 6 januari 2014 13:14 schreef Disana het volgende:
John de Mol was bij Felix Meurders op Radio 1. Hier is het gesprek terug te beluisteren:
http://www.radio1.nl/popup/terugluisteren-uren/2014-01-06/12:00
Weer dat downplayen van het zoenen, dat was duidelijk niet volgens het script, er moeten wel romances ontstaan, maar dit was een verkeerde match, die oude masseuse is waarschijnlijk voor hem bedoeld.quote:Er is al gezoend, vervolgt de presentatrice. 'Ik heb het gezien op de stream.' 'Oh je hebt het gezien zelfs, zegt De Mol. 'Ik zou het geen zoenen willen noemen, de Amerikanen noemen het huggen'. Volgens hem was het zonder tong. 'Als je de Gouden Kooi gewend bent, dan is dit zo onschuldig.' Hij ziet wel romances ontstaan, maar niet tussen deze twee.
Moet de winnaar straks nog bijbetalen.quote:Het te winnen bedrag is wat er op dat moment op de bankrekening van Utopia staat.
Dan kan Peter het beste winnen, die is toch al faillietquote:Op maandag 6 januari 2014 15:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Moet de winnaar straks nog bijbetalen.
Ik vraag me af of de inwoners dit wel weten. Of zouden ze denken dat ze aan het eind van het jaar schatrijk zijn.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:40 schreef PC eend het volgende:
[..]
Dan kan Peter het beste winnen, die is toch al failliet
Ik heb er een paar horen zeggen dat ze niet eens weten wat ze kunnen winnen.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de inwoners dit wel weten. Of zouden ze denken dat ze aan het eind van het jaar schatrijk zijn.
Ja of om er zakelijk op vooruit te gaan, zoals Peter. Best hoor, maar wel ongelooflijk dat je daar een jaar van je leven voor op wil geven.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:02 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ik heb er een paar horen zeggen dat ze niet eens weten wat ze kunnen winnen.
Ze zitten er alleen om bekend te worden
Een jaar is niks, voor velen staat het hele leven in teken van dat doel.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja of om er zakelijk op vooruit te gaan, zoals Peter. Best hoor, maar wel ongelooflijk dat je daar een jaar van je leven voor op wil geven.
quote:Het grote Utopia-project van John de Mol gaat maandagavond ook eindelijk beginnen op televisie bij SBS6. Voor de vijftien deelnemers aan het SBS6-programma begon het avontuur al op 31 december toen zij Utopia betraden.
De Utopia-bewoners zijn al een week aan de slag om hun eigen wereld op te bouwen. Er zijn geen wetten en regels. De bewoners bepalen zelf de invulling van Utopia. Hun avonturen (vastgelegd door meer dan 100 camera's) worden nu dagelijks in beeld gebracht bij SBS6. Ook online zijn de bewoners van Utopia te volgen. Dat kan dag en nacht via Utopiatv.nl.
De vijftien bewoners van Utopia stellen wij graag even aan jullie voor.
Klik op de foto's om meer te lezen over de bewoners van Utopia.
Gast Koos beschrijft de stream en zegt dat er al een soort hiërarchie is ontstaan. Zo heb je ook doeners en mensen die depressief rondhangen. Shownieuws heeft al wat beelden van de uitzending. We zien dat mensen hun kist mogen ophalen.quote:
Ik heb ook niets van een gat gezien. Hij maakt het allemaal wel ontzettend stoer en mooi.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:05 schreef beequeen het volgende:
Sjon aan de telefoon. Hij is niet gespannen voor de uitzendingen. Hij heeft de uitzending van woensdag al bekeken en dat ziet er geweldig uit.
Hij is alleen benieuwd naar de kijkcijfers morgenochtend, met name het marktaandeel.
Weer over het huggen, stelde niks voor. Ze zochten troost bij elkaar.
Sjon zegt dat er een badkuip lag met gaten, die hebben ze omgetoverd tot hottub.
Ik heb geen gat gezien, behalve de stop.
Hetzelfde verhaal als de vieze oude matrassen. Waar het plastic nog omheen zat.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:07 schreef Disana het volgende:
Ik heb ook niets van een gat gezien. Hij maakt het allemaal wel ontzettend stoer en mooi.
Ja dat is ook zo'n bullshit. Die matrassen waren inderdaad verpakt en zagen er schoon en ongebruikt uit.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:15 schreef beequeen het volgende:
[..]
Hetzelfde verhaal als de vieze oude matrassen. Waar het plastic nog omheen zat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |