abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21745835
quote:
op zaterdag 4 september 2004 03:54 schreef the_terminator het volgende:

[..]

heb je dat wel eens gedaan dan? of die droom opgeschreven op papier?

wat ik voor een tijd terug wel erg vreemd vond was dat de vriendin van een kameraad van mij op hetzelfde moment een déjà vu had als ik. we zeiden bijna op hetzelfde moment: dit heb ik al een keer eerder meegemaakt. best wel vaag dat moment, moet er ook vaak aan terugdenken.
heel vaak. bovendien liep ik vaak met zo'n droom dagen rond omdat ze vaak heel gewelddadig zijn en je leest het vervolgens op het nieuws terug. maar je kunt er toch niks aan doen, als je de politie belt over een week is d'r een treinaanslag ik kan u niet vertellen waar, wat denk je dat er dan gebeurt? precies.

van die hele heldere dromen bespreek ik bijna altijd met m'n moeder, zij heeft ze ook, vaak schrijf ik ze ook op, toen ik nog klein was tekende ik ze.

of nog zo iets, ik heb sinds ik klein was een nachtmerrie gehad over treinen, waarin ik alleen of met iemand anders vele sporen oversteek en vervolgens van de ene kant een trein komt, ik daarnaar blijf staren en blijf staan, en vervolgens door een trein die van de andere kant komt word overreden. uit een krant maakte ik eens op dat ongeveer toen die dromen begonnen er een spoorwegovergang is gebouwd waar iedere paar maanden een ongeluk plaatsvind dat precies zo is zoals ik het altijd heb gedroomd. er zijn al tientallen mensen omgekomen daar, omdat de overheid zo stom is geweest wel een voetgangercorridor te maken, maar die 500 meter van de hoofdweg af ligt en mensen liever zo het spoor oversteken dan een kilometer om te lopen. sind ik dit weet is de droom gestopt overigens.

die dromen kun je ook heel duidelijk onderscheiden van gewone dromen. je kunt in die dromen dingen ruiken, aanvoelen op tekstuur, wind op je gezicht voelen, de warmte van een gloeilamp, er blijft een herfstblaadje aan je schoenen kleven of d'r zit een pleister om je vinger, dat soort dingen, normale dromen hebben dat soort details niet. bovendien verlopen dat soort dromen altijd volledig ordenlijk en logisch, je kunt gewoon twee keer een opschrift lezen zonder dat hij verandert. een stoel verandert niet in een crocodil in zo'n droom, om het even zo te zeggen.
en ik heb in dat soort dromen nauwelijks controle. ik loop bijvoorbeeld gewoon langs een opschrift zonder m'n hoofd op te heven om het te lezen, en als het zeg maar niet in de droom staat dat je d'r naar kijkt, dan kun je je hoofd ook niet optillen. normale dromen kan ik eigenlijk vrij sterk veranderen, de tijd terugspoelen, deuren laten verschijnen in muren, en dergelijke. in voorspellende dromen gaat het echt niet.
pi_21746767
quote:
op zaterdag 4 september 2004 05:21 schreef baajguardian het volgende:
deja vu : het gevoel hebben dat je het betreffende moment herkend of herbeleefd.
(alsof je het al beleefd hebt)
voorspellende droom : een droom hebben die later uitkomt.

met anderre woorden.

een deja vu is niet...een voorspellende droom.

dank u voor uw tijd dit even te lezen
helemaal juist. .

het valt me op dat veel mensen moeten roepen dat het een deja vu was, terwijl bv. de ts uitlegt dat hij het maanden eerder toch echt heeft gedroomd. bij een deja vu heb je nooit het idee dat je het al eerder hebt gedroomd, laat staan dat je het weet.

een deja vu overkomt je en dat voelt gewoon even raar, maar als een voorspellende droom uitkomt, dan herken je dat en dan weet je dat je het eerder hebt gedroomd.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_21748023
quote:
op zaterdag 4 september 2004 14:44 schreef muus het volgende:

[..]

helemaal juist. .

het valt me op dat veel mensen moeten roepen dat het een deja vu was, terwijl bv. de ts uitlegt dat hij het maanden eerder toch echt heeft gedroomd. bij een deja vu heb je nooit het idee dat je het al eerder hebt gedroomd, laat staan dat je het weet.

een deja vu overkomt je en dat voelt gewoon even raar, maar als een voorspellende droom uitkomt, dan herken je dat en dan weet je dat je het eerder hebt gedroomd.
het eninge bewijs dat je kunt hebben dat het geen deja vu is, is door al je droomen op te schrijven of aan iemand anders te vertellen. bijvoorbeeld zoals sessy aangaf dat ze die dromen aan haar moeder vertelde.

ik heb zelf ook al (voorspellende droomen) meegemaakt, en ik heb altijd volgehouden dat het niets anders was dan een deja vu. komt waarschijnlijk omdat ik niet geloof in toekomst voorspellen, het zal heel vreemd zijn dat alles wat je doet al is vastgelegd.

ik geloof trouwens wel in tijdreizen (alleen naar het verleden, niet naar de toekomst) het is volgens mij ook al aangetoond dat als je het voor elkaar krijgt sneller dan het licht te gaan, je terug gaat in de tijd. in de toekomst kijken was volgens mij onmogelijk.
pi_21750420
volgens mij is de toekomst ook niet iets wat vaststaat, maar je hebt wel met waarschijnlijkheden te maken, en sommige van die waarschijnlijkheden zijn zodanig groot dat ze bijna zeker gebeuren. maar je kunt de meeste veranderen. daar is magie ook op gebaseerd. (in rusland is een universiteit bezig met onderzoek naar magie, een wiskunde/natuurkunde universiteit, en ze hebben interessante theorieen over bepaalde dingen. sommige paranormale dingen zouden volgens hen helemaal niet paranormaal zijn, maar gewoon nog onbegrepen, zoals vroeger atoomkracht of nog vroeger electriciteit)
pi_21750865
mijn mening:
je hebt een heel goed beeld van jezelf en tijdens je dromen hebben je hersenen dus ook al een beter idee van de toekomst (omdat deze minder chaotisch is dan bij de gemiddelde mens) dan bij de meeste andere mensen. als dan dus het begin van die gebeurtenis in het echt gebeurt vinden je hersenen direct een overeenkomst met die droom en geven ze het signaal dat je het al mee hebt gemaakt. het is dus een helder idee van jouw persoonlijkheid en hoe jij gesprekken (bijvoorbeeld) aangaat die ervoor zorgen dat de kans dat het gesprek zo verloopt als in jouw droom vergroot wordt, dat het dus later zo ook gebeurd komt omdat je hersenen dat beter doen dan de gemiddelde mens... en dat jij het ziet als het uitkomen van een droom is ook puur logisch. veranderd niet dat het dus eigenlijk een gedachte is van jouw hersenen met een vergrote kans op uitkomen (dan de gemiiddelde mens) omdat jouw hersenen betere informatie ter beschikking hebben (gelijkere reactiebij zelfde situaties).
pi_21750940
quote:
op zaterdag 4 september 2004 18:20 schreef sessy het volgende:
volgens mij is de toekomst ook niet iets wat vaststaat, maar je hebt wel met waarschijnlijkheden te maken, en sommige van die waarschijnlijkheden zijn zodanig groot dat ze bijna zeker gebeuren. maar je kunt de meeste veranderen. daar is magie ook op gebaseerd. (in rusland is een universiteit bezig met onderzoek naar magie, een wiskunde/natuurkunde universiteit, en ze hebben interessante theorieen over bepaalde dingen. sommige paranormale dingen zouden volgens hen helemaal niet paranormaal zijn, maar gewoon nog onbegrepen, zoals vroeger atoomkracht of nog vroeger electriciteit)
waarom stel je dan dat magie nog wel bestaat? het is juist zo dat alles al wel vaststaat anders kan het heelal zoals het er nu is niet bestaan. je zou namelijk bij metingen verschillende uitkomsten krijgen die niet kunnen bestaan, en dit is niet het geval (relativiteit van afstand bijvoorbeeld). de waarschijnlijkheid heeft puur te maken met de overeenkomst van menselijke kennis met kennis over hoe de werkelijkheid echt in elkaar zit. het gat daartussen noemt men magie maar volgt wel degelijk vaste patronen. ongelijkheid op kleiner niveau zou ook gevolgen hebben voor groter niveau en dat is nog niet waargenomen, dus het ligt vast op onze kennis op het kleinere niveau, en niet op het vaststaan ervan of niet...
pi_21752822
nee, waarom zou je andere metingen moeten krijgen?
wat er bestaat, is wat er is gebeurd, en wat gebeurd is, staat vast. alleen de toekomst kan eventueel veranderen.
als ik morgen een spreuk doe om voor m'n examens te slagen, wat zou er dan moeten veranderen? waar wil je dat tegen meten? ik kan niet twee keer dezelfde stof leren en daarin hetzelfde examen afleggen om het tegen elkaar te vergelijken, en als je groepen mensen samenstelt heb je een te groot verschil omdat ze allemaal verschillend zijn. je kunt het niet meten. als een meisje een spreuk doet om er mooier op te worden, ze komt een paar kilo's aan, of ze valt een paar kilo's af, krijg een beetje kleur, glanzende haren, hoe kun je weten of ze dat anders niet gewoon ook was geworden? dat kun je niet. je kunt het niet meten. maar als honderden jaren lang een groep vrouwen dat soort spreuken hebben gedaan om successvol te trouwen met een goed huwelijk en zichzelf voor ongelukken te beschermen, gaat het wel opvallen. al kun je dat niet meten om het te bewijzen.
wat ze daar doen is grote hoeveelheden planten nemen en daarover spreuken uitspreken ofwel om ze te vernietigen ofwel om ze beter te doen groeien, en vergelijken dat vervolgens, en ze hadden d'r zelfs een of andere verklaring voor met hersengolven en zo, waarom praten tegen planten ook zo helpen...

maar geloof maar lekker niet als je niet wilt trouwens, da's beter voor de rest van de wereld, als iedereen het deken der universum naar zich toe gaat trekken, gaat het scheuren.

ik snap niet hoe je d'r bij komt dat je verschillende uitkomsten bij metingen zou moeten krijgen, en over wat voor metingen heb je dat dan?
pi_21753793
ik ben zelf altijd vrij sceptisch. echter, hb ik nu ook meermaals meegemaakt dat een droom 'uitkwam' zo heb ik meermaals gedroomd van verschiilende mensen dat ik er problemen mee kreeg.. dat bleek na een aantal maanden ook echt te gebeuren. nu denk ik met m'n rationele hoofd, dat het komt omdat ik met m'n onderbewustzijn al wist dat er iets niet helemaal lekker zat. en dat ik er dus over ben gaan dromen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 7 september 2004 @ 10:07:47 #34
75760 Archeodude
Doet zn eigen ding vanaf 1983.
pi_21799043
ik heb precies hetzelfde en het gebeurd de laatste tijd steeds vaker... af en toe gebeurd het nu iets van 2 keer in de week en het zijn vaak geen belangrijke dingen, zoals de manier hoe iemand de kamer binnen komt lopen, als je in de auto zit en iets ziet...maar het raarste was da'k 3 maanden voor 9/11 het al heb gezien in mn droom... dat was gewoon niet grappig! heb er ook een hele tijd mee gezeten toen k t had gedroomd en het later dus op tv heb gezien...

maar k ben blij dat k nu zie dat meerdere mensen het hebben...vreesde al da'k de enige was...
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
Die kater die komt morgen pas,
Doorgaan tot de bodem van t vat!"
pi_21821724
er gebeuren zoveel gebeurtenissen in je leven, als je iets droomt over een gesprek met een vriend, is het niet onwaarschijnlijk dat je ooit praat met die vriend op de plek waar je gedroomd hebt, als je zegt dat het zo duidelijk is, kan je ook voorspellen wat die vriend wou zeggen, als dat zo is, dan is het idd spooky.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')