abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134543076

Waarom kijken niet meer mensen naar zichzelf als omschreven door de welbekende profeet vd Gijp in bovenstaand filmpje?

Gewoon met een iets objectievere, meer realistische blik. Er zijn zo veel mensen die zichzelf enorm interessant vinden, terwijl ze volgens mij zelf niet eens weten waarom.

Ook op het forum hier zitten er een hoop van. Ik vroeg een paar maanden terug eens iets in het ''rechten'' topic op dit forum, en ik kreeg me toch een paar pedante antwoorden, niet te zuinig. Die gasten vinden zichzelf allemaal heel interessant, omdat ze kennelijk het idee hebben dat ze een hele bijzondere studie doen, en zichzelf daarin heel goed vinden.

Nu studeer ik zelf ook rechten, maar ik voel me er absoluut niet interessant om ofzo. Het is een vrij simpele studie, met weinig inspanningsverplichtingen. Daarnaast ben je absoluut niet uniek als je rechten studeert, want dit doen nog honderdduizenden ter wereld.

Dit is natuurlijk slechts een voorbeeld, maar het zou soms zo fijn zijn als mensen zichzelf niet zo serieus namen en zich niet zo druk maken om hun ego en status. :@
pi_134543129
TS studeert rechten op het HBO :')
pi_134543372
Gijp heeft natuurlijk makkelijk praten, want zijn bankrekening is al lekker gevuld, dan zou ik me ook nergens meer druk om maken.

Maar desondanks herken ik de klacht, hoe vaak het mij overkomt dat mensen tegen mij over andere mensen beginnen te zeiken om daarmee indirect aan te tonen hoeveel beter ze het zelf doen. Waarom zou je dat willen?
  zondag 22 december 2013 @ 00:04:42 #4
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_134543430
Rechten studeren is voor mensen die het alleen interessant vinden anderen gelijk monddood te maken.
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
pi_134543744
Ik heb zelf ook niet echt de neiging om mezelf verschrikkelijk serieus te nemen, maar mijn ervaring is wel dat je dan erg moet oppassen met wat je zegt :P

Voordat ik zelf iets zeg denk ik altijd: Zou ik het zelf vervelend vinden als iemand dit tegen mij zei? Meestal is het antwoord dan nee, maar andere mensen zijn kennelijk toch sneller beledigd dan ik..
pi_134543790
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 00:13 schreef JiggyJ het volgende:
Ik heb zelf ook niet echt de neiging om mezelf verschrikkelijk serieus te nemen, maar mijn ervaring is wel dat je dan erg moet oppassen met wat je zegt :P
Hierin herken ik mezelf zo hard :') Ik kan om mezelf lachen maar soms word je dan echt niet meer serieus genomen omdat je om alles lacht :')
pi_134543804
Het wekelijkse wo klaagtopic is er weer :'). Natuurlijk is de rangorde Beta>alfa>gamma.
pi_134543845
Gijp is een mongool, daarom de OP niet verder gelezen.
  zondag 22 december 2013 @ 00:17:24 #9
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_134543902
Daarom moet je jezelf bewijzen.

Gewoon jezelf niet serieus nemen en een beetje focken. Op z'n tijd keihard toe slaan door super effectief en efficiënt te werken (bijv. in groepsverband). Tot nu toe werkte het behoorlijk goed, een mooie afweging.

Kost natuurlijk wel meer tijd dan dat je gewoon heel elitair jezelf geweldig en bijzonder vind.
pi_134543914
quote:
14s.gif Op zondag 22 december 2013 00:16 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Volgens mij denken meer mensen dat -O-
pi_134544001
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 00:17 schreef CruisinDen het volgende:
Daarom moet je jezelf bewijzen.

Gewoon jezelf niet serieus nemen en een beetje focken. Op z'n tijd keihard toe slaan door super effectief en efficiënt te werken (bijv. in groepsverband). Tot nu toe werkte het behoorlijk goed, een mooie afweging.

Kost natuurlijk wel meer tijd dan dat je gewoon heel elitair jezelf geweldig en bijzonder vind.
Mja werkt niet bij mij. Ik heb gewoon niet echt bijzondere skills. Ben eigenlijk overal gemiddeld in, niet slecht maar ook niet goed eigenlijk..

Maar op de een of andere manier kan ik daar totaal niet mee zitten. Kan altijd vol verbazing kijken naar mensen die per se ergens de allerbeste in willen zijn, en dan ook boos worden als het niet lukt ofzo. Ik snap niet voor wie ze zoiets doen? Maak je niet zo druk zeg.
  zondag 22 december 2013 @ 00:23:13 #12
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_134544154
Dat serieus nemen van mezelf herken ik niet zo.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_134544576
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 00:19 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Mja werkt niet bij mij. Ik heb gewoon niet echt bijzondere skills. Ben eigenlijk overal gemiddeld in, niet slecht maar ook niet goed eigenlijk..

Maar op de een of andere manier kan ik daar totaal niet mee zitten. Kan altijd vol verbazing kijken naar mensen die per se ergens de allerbeste in willen zijn, en dan ook boos worden als het niet lukt ofzo. Ik snap niet voor wie ze zoiets doen? Maak je niet zo druk zeg.
Sommige mensen hebben een aangeboren drang tot perfectionisme en soms worden ze door hun ouders aangeraden om hun best te doen. Met hard werken word je uiteindelijk wel beloond aangezien werkgever kunnen vragen om hoge cijfers en veel motivatie. Vooral voor gamma opleidingen is het belangrijk om hoge cijfers te halen aangezien ze veel duidelijker weten wat voor studie ze gaan doen. Bij geesteswetenschappen en bètawetenschappen is het doen van wetenschappelijk onderzoek vaak gebruikelijk. Hoge cijfers kunnen in dat geval zorgen voor promotie onderzoek. Als je genoeg gemotiveerd bent en genoeg tijd hebt, is het halen van hoge cijfers altijd handig.
pi_134544629
quote:
:')
"Schattie patattiee O+ :@" - richolio
  zondag 22 december 2013 @ 00:40:18 #15
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_134544792
quote:
14s.gif Op zondag 22 december 2013 00:14 schreef superdrufus het volgende:
Het wekelijkse wo klaagtopic is er weer :'). Natuurlijk is de rangorde Beta>alfa>gamma.
Zou dit te danken zijn aan de grote groep autistische FOK!kertjes die vroeger vaak met lego speelden en/of volledig kunnen opgaan in de eigen wereld van het wetenschappelijke experiment?
  zondag 22 december 2013 @ 10:53:31 #16
418115 Schaampje
schaamblog.blogspot.nl
pi_134552239
Ik denk dat jezelf te serieus nemen juist averechts werkt; je wordt daardoor niet serieus genomen. Beter kan je het doen met een beetje zelfspot. Mensen waarderen je grappen, waardoor ze die zelf niet meer over je maken (wat weer goed is voor je zelfvertrouwen).
Voor iedereen die zich wel eens schaamt en voor iedereen die houdt van leedvermaak
pi_134552952
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 00:04 schreef Zaktabak het volgende:
Rechten studeren is voor mensen die het alleen interessant vinden anderen gelijk monddood te maken.
Sorry, maar dat is wel enorm leuk.
  zondag 22 december 2013 @ 11:31:54 #18
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_134553054
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 11:26 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Sorry, maar dat is wel enorm leuk.
True. Ik zeg het alleen omdat ik het zelf ook doe :D
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
pi_134553104
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 11:31 schreef Zaktabak het volgende:

[..]

True. Ik zeg het alleen omdat ik het zelf ook doe :D
Ja ik kan daar echt enorm van genieten.
Het is voor mij ook een sport om zo pretentieus mogelijk te doen zonder op deze manier over te komen.
pi_134553512
quote:
pi_134553534
Maar heb de OP eigenlijk wel gelezen :') terechte klacht, jammer dat je die opperdownie er bij moest halen.
pi_134553597
The fuck.

Gijp is juist iemand die TOTAAL niet kan lachen om zichzelf. Geen greintje zelfspot. Hij klapt altijd dicht als het over hem gaat.
  zondag 22 december 2013 @ 11:56:35 #23
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_134553599
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 23:55 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Daarnaast ben je absoluut niet uniek als je rechten studeert, want dit doen nog honderdduizenden ter wereld.
Dat is ook vaak de reden waarom mensen extra interessant doen natuurlijk.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_134553633
TS, meest terechte klacht van 2013! ^O^
mensen die zichzelf te serieus nemen, ik erger me er ook echt helemaal kapot aan!!
Blij dat ik niet de enige ben! *O*
pi_134556501
Herken dit totaal niet, ligt meer aan jouw verzuurde interpretatie ervan waardoor je dit soort aannames als waarheid gaat zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')