Openmaken, misschien zit er een persoonlijke brief in, dan bepalen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:08 schreef houdjemond het volgende:
Lang verhaal kort.. ts heeft haar moeder 5 jaar niet gesproken, komt net de postbode met een kerstpakket en kaart van haar hand.
Openmaken of wegpleuren, heb zelf namelijk totaal geen behoefte aan contact of toenadering van/met haar..
Graag normaal reageren.
Gelukkig 2014! -naam moeder-.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:10 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Openmaken, misschien zit er een persoonlijke brief in, dan bepalen.
Ik weet niet wat ze heeft gedaan waardoor je haar zo erg haat en of het te vergeven valt. Maar dit is wel een toenadering naar jou, dat ze nog wel aan je denkt, hoe simpel het ook is. Je hoeft niet alles te vergeven, zeker niet. Maar ik zou dat wel afwegen. Als je geen contact wil is dat ook niet erg (1 kerstpakket en kaartje verandert ook niet alles). Maar misschien zit ze er wel wat meer mee dan je zou denken en is ze gewoon dom geweest (ik noem maar een voorbeeld).quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:11 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Gelukkig 2014! -naam moeder-.dat was de kaart.
okay in dat geval weg met dat pakket.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:12 schreef houdjemond het volgende:
Ts haar moeder is er zonder wat van te zeggen ervandoor gegaan met een andere kerel na 25 jaar huwelijk.. TS en papa TS konden het letterlijk uitzoeken, met nu nog lopende gevolgen qua bankzaken ed.
Misschien is ze terminaal en wilt ze iets goedmaken, misschien heeft ze de loterij gewonnen en wilt ze delen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:12 schreef houdjemond het volgende:
Ts haar moeder is er zonder wat van te zeggen ervandoor gegaan met een andere kerel na 25 jaar huwelijk.. TS en papa TS konden het letterlijk uitzoeken, met nu nog lopende gevolgen qua bankzaken ed.
Heerst toch een gezonde nieuwsgierigheid..quote:
En papa en TS waren lief in die periode?quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:12 schreef houdjemond het volgende:
Gewoon terug sturen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:14 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Heerst toch een gezonde nieuwsgierigheid..
Je kan het toch gewoon open maken en dan zien wat je ermee doet... dichtmaken of weggooien heb je qua opties altijd nog daarna... dus wat heb je te verliezen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:14 schreef houdjemond het volgende:
[..]
openmaken, zit er niks bijzonders in, dichttapen?quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:14 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Gewoon openmaken.. Je hebt niets te verliezen toch?quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:14 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Kijken en weer dichtdoen en dan terugsturen kan natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:14 schreef houdjemond het volgende:
Kijk.. totaal niet, goede.. TS is tijdje uit huis geweest.. en papa TS is op het moment vrij irritant dronken en loopt dus ook te zeuren..quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:15 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
En papa en TS waren lief in die periode?
Ik neem aan dat je dat sarcastisch bedoeld?quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:16 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Kijk.. totaal niet, goede.. TS is tijdje uit huis geweest.. en papa TS is op het moment vrij irritant dronken en loopt dus ook te zeuren..
Wat is er lief aan een onpersoonlijk pakket en een nietszeggend briefje? Afgeleverd door de postbode.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:15 schreef Angst het volgende:
Dit is een lieve toenadering van haar. Ze mag het toch proberen?
Als ik jou was zou ik een kaartje terug sturen, met een vriendelijke tekst dat je geen behoeft hebt aan contact.
Prettige feestdagen,
Het kerspakket was een aardig gebaar. Ik zou het echter op prijs stellen als je geen contact meer met me zocht.
Nog steeds hard, maar ik neem aan dat je goede redenen hebt,
Helaas niet.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dat sarcastisch bedoeld?
Ja maar ook voordat zij dus ervandoor ging? Bedoel als jij een beetje een erg lastige dochter was (bijvoorbeeld) en je pa toen ook dronken was of geen goede partner.. dan kan ik me voorstellen dat ze weggaat en dan later alsnog deels spijt heeft en wel weer contact met jou wil... ik noem maar iets. Weet niet in hoeverre dit op gaat...quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:16 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Kijk.. totaal niet, goede.. TS is tijdje uit huis geweest.. en papa TS is op het moment vrij iirritant dronken en loopt dus ook te zeuren..
Okay, dan is het wellicht niet zo vreemd dat ze dacht bekijk het maar destijds?quote:
dat ze moeite doet.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat is er lief aan een onpersoonlijk pakket en een nietszeggend briefje? Afgeleverd door de postbode.
Ze had imo wel wat meer moeite op dat briefje mogen doen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:19 schreef Angst het volgende:
dat ze moeite doet.
In zo'n situatie is het natuurlijk nooit goed.
Als ze meer moeite had gedaan was het opdringerig geweest.
Als ik van iemand een kerspakket krijg zie ik dat als aardig gebaar.
Was echt een mama's kindje om eerlijk te zijn.. nooit veel met me pa gehad.. maar zal nog wel even moeten hoewel we soms wel botsen, mede door de drank dan.. Volgend jaar hoe dan ook weer terug op mezelf..quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:17 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Ja maar ook voordat zij dus ervandoor ging? Bedoel als jij een beetje een erg lastige dochter was (bijvoorbeeld) en je pa toen ook dronken was of geen goede partner.. dan kan ik me voorstellen dat ze weggaat en dan later alsnog deels spijt heeft en wel weer contact met jou wil... ik noem maar iets. Weet niet in hoeverre dit op gaat...
Speelde waarschijnlijk meer dan jij hebt meegekregen. En dan maakt stijl niet meer uit als je maar ongelukkig genoeg bent.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:20 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Was echt een mama's kindje om eerlijk te zijn.. nooit veel met me pa gehad.. maar zal nog wel even moeten hoewel we soms wel botsen, mede door de drank dan.. Volgend jaar hoe dan ook weer terug op mezelf..
Hun relatie was ook niet perfect door bovenstaande reden, maargoed.. van de een op de andere dag weg is natuurlijk ook geen stijl.
Ja, dan laat je je kind lekker stikken, heel normale reactie op zoietsquote:Op zaterdag 21 december 2013 20:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Okay, dan is het wellicht niet zo vreemd dat ze dacht bekijk het maar destijds?
Maar ja je familie kun je niet uitkiezen helaas.
Ja ik snap je reactie wel, maar moeders zijn ook gewoon mensen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:21 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Ja, dan laat je je kind lekker stikken, heel normale reactie op zoiets![]()
True. En ik snap best dat je die kerel verlaat, maar je kind......................quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja ik snap je reactie wel, maar moeders zijn ook gewoon mensen.
Dat maakt iemand niet slecht, hoogstens een slechte keuze maker.
Afhankelijk van je kind.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:24 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
True. En ik snap best dat je die kerel verlaat, maar je kind......................
As said was ik twee handen op een buik met me moer he..quote:
Tja het is lastig, je voelt je zwaar gekrenkt.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:25 schreef houdjemond het volgende:
[..]
As said was ik twee handen op een buik met me moer he..
Haha.. straks zijn het bakstenenquote:Op zaterdag 21 december 2013 20:21 schreef KaBuf het volgende:
Als je ervan af wilt, ja je vast hier ( FHF / Kerstpakkettenactie 2013. Het uitpakken is begonnen ) weke en geïnteresseerde vinden
oké ja dan is het wel een stomme reactie. En je hoeft ook niet te vergeven. Maar als dat de situatie was en dan plotseling anders en je kan niet plaatsen waarom het plotseling zo omslaat kan het zijn dat er meer aan de hand is... ik zou niet zo heel snel alleen maar emoties laten spelen dan. Als je er vanuit een derde persoon naar kijkt dan moet je moeder wel meer geleden hebben dan je zou denken. En ja dan maakt ze misschien een domme keus die ze later probeert te herstellen deels.. ik zou het niet zomaar in de wind slaan en ook niet impulsief direct terugsturen. Je hebt dagen om erover na te denken. Geen reden om het in een dag al een richting uit te sturen...quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:25 schreef houdjemond het volgende:
[..]
As said was ik twee handen op een buik met me moer he..
Nee nee, mijn ouders waren 25 jaar getrouwd, moeder 5 jaar niet gesproken!quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Tja het is lastig, je voelt je zwaar gekrenkt.
Ik vind dat ze nu pas van zich laat horen (na 25 jaar toch pas?) wel erg laat.
Maar er kunnen wel dingen veranderd zijn.
ah okay ja hmm ik vind het moeilijk te adviseren.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:28 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Nee nee, mijn ouders waren 25 jaar getrouwd, moeder 5 jaar niet gesproken!
Weet nog niet wat erin zitquote:
Nou, nee, maargoed, neem aan dat je wel kan begrijpen dat dit nogal een.. shock is.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:55 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Je bent toch geen mietje of wat.
Curiosity killed the cat.. Maar, ga het wel doen zo.. denk ik.. misschien.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:58 schreef Angst het volgende:
Gewoon open maken. Dat kan geen kwaad. Als is het alleen voor jou en nu ook mijn nieuwsgierigheid :p
Ja jij gaat nu dat pakketje openmaken en vertellen wat er nou in zit. Anders zit je straks in bed en dan kan je toch niet slapen. Beter nu doen. Dus doe nu maar gewoon ja.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:57 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Nou, nee, maargoed, neem aan dat je wel kan begrijpen dat dit nogal een.. shock is.
quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:58 schreef Khadgar het volgende:
Als ik een pakket zou krijgen van mijn vader (die 5 jaar geleden ineens een nutteloze vechtscheiding begon waar de gevolgen nog steeds van lopen) dan zou ik het open maken. Maar ik mis hem dan ook.
Ja ja ja, drink me biertje op en dan gaan we, zal, mits suitable want weten wij veel, er een foto ingooien straks.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:59 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Ja jij gaat nu dat pakketje openmaken en vertellen wat er nou in zit. Anders zit je straks in bed en dan kan je toch niet slapen. Beter nu doen. Dus doe nu maar gewoon ja.
quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:11 schreef RetRy32 het volgende:
Ik zou het zeker weten open maken man. vrouw.
Niet omdat het je moeder is, maar omdat iemand iets aan jou geeft, dan ben je een arrogante hond onzekere dame die niet zo goed weet wat ze na 5 jaar met een cadeau moet.
als je niet eens wilt weten wat diegene voor heeft.
Wie weet zitten daar wel videobanden in van toen je klein was...
Niemand zegt dat het een kerstpakket of een typisch cadeau is.quote:
Ik mag niet lachenquote:Op zaterdag 21 december 2013 21:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Misschien zit het hoofd van je moeder er in
Dat zou een mooie topicwending zijn
Zeiken, als het je niet aanstaat klik je op een ander topic, maar dankjewel voor de morele steun.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:18 schreef Truffeldoos het volgende:
Maak gewoon open zeg. Je zit nu al drie pagina's te zeiken.
Biertje dat ik voor jou had bewaard opgedronken maar meteen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:18 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Bier is nu wel op ja na 19 minuten of je bent een erg slome drinker
Pas maar op, je weet wat ze zeggen over fokkers waarvan je hun biertje opdrinktquote:Op zaterdag 21 december 2013 21:21 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ik mag niet lachen.
[..]
Zeiken, als het je niet aanstaat klik je op een ander topic, maar dankjewel voor de morele steun.
[..]
Biertje dat ik voor jou had bewaard opgedronken maar meteen.
Ik vind dit verre van lief, eerder laf en onpersoonlijk..quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:15 schreef Angst het volgende:
Dit is een lieve toenadering van haar. Ze mag het toch proberen?
Je houdt er ook wel van om het voor jezelf spannend te maken of nietquote:Op zaterdag 21 december 2013 21:35 schreef houdjemond het volgende:
Papier eraf.. de doos zelf is een verpakking van jonge Jenever..
quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:35 schreef houdjemond het volgende:
quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
okay in dat geval weg met dat pakket.
net geen 19, inmiddels 24quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:38 schreef Vlier het volgende:
Hoe oud was je toen ze wegging TS? Even voor mn beeld voor hoe goed ze je nu kan inschatten?
Yep.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:37 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Je houdt er ook wel van om het voor jezelf spannend te maken of niet
Ik maak er even een kwaliteitstopic van.quote:
Kan ik me voorstellenquote:Op zaterdag 21 december 2013 21:40 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Yep.
[..]
Ik maak er even een kwaliteitstopic van.
Nee, om eerlijk te zijn ben ik doodsbenauwd
En dat live. Alle Fok!kers hun kerst kan niet meer stuk.quote:
Sterkte. Ik moet er niet aan denken als mijn moeder zoiets zou doen. Ook twee handen op een buikquote:Op zaterdag 21 december 2013 21:43 schreef houdjemond het volgende:
[..]
En dat live. Alle Fok!kers hun kerst kan niet meer stuk.
Nee even serieus, hier gaan we.
oke..spannendquote:Op zaterdag 21 december 2013 21:47 schreef houdjemond het volgende:
Even serieus.. het is echt een pakket met allemaal ingepakte dingen, en inderdaad een brief erin.. jemig.. ik hoopte op bakstenen of een ander klotegeintje.. maar man.. serious business.
quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:35 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, je hebt wel een punt... alsof het kerstgevoel iets zou moeten veranderen aan de situatiequote:Op zaterdag 21 december 2013 21:49 schreef RenRen- het volgende:
Ik snap niet dat mensen dit doen met de feestdagen.omdat jij spijt hebt ga je een ander een knoop in de maag bezorgen. Doe het lekker als je spijt hebt, niet omdat het moet want 'kerst'.
Zal vast moeilijk zijn geweest voor haar en dat maakt het iets makkelijker.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:52 schreef F1978 het volgende:
[..]
Ja, je hebt wel een punt... alsof het kerstgevoel iets zou moeten veranderen aan de situatie
quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:49 schreef RenRen- het volgende:
Ik snap niet dat mensen dit doen met de feestdagen.omdat jij spijt hebt ga je een ander een knoop in de maag bezorgen. Doe het lekker als je spijt hebt, niet omdat het moet want 'kerst'.
Helemaal geen punt juist. De moeder ervaart het gemis dan het sterkst. Heeft niks met het inspelen op kerst te maken meestal.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:52 schreef F1978 het volgende:
[..]
Ja, je hebt wel een punt... alsof het kerstgevoel iets zou moeten veranderen aan de situatie
Ja, maar dat had op een ander moment in het jaar ook zo geweest, dus ja...quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:54 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Zal vast moeilijk zijn geweest voor haar en dat maakt het iets makkelijker.
Dus wat? Misschien heeft ze het hele jaar wel moed verzamelt om eindelijk dat pakketje te versturen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:55 schreef F1978 het volgende:
[..]
Ja, maar dat had op een ander moment in het jaar ook zo geweest, dus ja...
Je bedoeld 5 jaar lang de moed verzameltquote:Op zaterdag 21 december 2013 21:56 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Dus wat? Misschien heeft ze het hele jaar wel moed verzamelt om eindelijk dat pakketje te versturen.
Eerst de brief, zoals ze het zelf wilt.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:58 schreef houdjemond het volgende:
Ik kan jullie helaas nog geen antwoord geven, schiet om eerlijk te zijn even helemaal vol, had zoveel verwacht, maar niet iets waar duidelijk aandacht aan is besteed.. wat vinden jullie, eerst de brief, of de.. ,ik gok, cadeautjes eerst?
Duhhh ... de brief natuurlijkquote:Op zaterdag 21 december 2013 21:58 schreef houdjemond het volgende:
Ik kan jullie helaas nog geen antwoord geven, schiet om eerlijk te zijn even helemaal vol, had zoveel verwacht, maar niet iets waar duidelijk aandacht aan is besteed.. wat vinden jullie, eerst de brief, of de.. ,ik gok, cadeautjes eerst?
5 jaar dan. Veranderd toch niet dat dit ook moeilijk voor haar moet zijn geweest?quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:58 schreef F1978 het volgende:
[..]
Je bedoeld 5 jaar lang de moed verzameltblijft een vreemd verhaal vind ik hoor...
Ik zou het persoonlijk houden. Of het moet een manier zijn voor je om je emoties onder controle te houden.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:58 schreef houdjemond het volgende:
Waarom opeens met kerst? Omdat je dan samen hoort te zijn? Hoorde dat bijna 5 jaar geleden niet dan? Waarom met de kerst?quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:55 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
[..]
Helemaal geen punt juist. De moeder ervaart het gemis dan het sterkst. Heeft niks met het inspelen op kerst te maken meestal.
Kerst wordt door velen gezien als moment van samenkomen en vergeven.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:01 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Waarom opeens met kerst? Omdat je dan samen hoort te zijn? Hoorde dat bijna 5 jaar geleden niet dan? Waarom met de kerst?
Naar mijn idee omdat ze er met de kerst dan meer aan denkt.. net als dat mensen meer zelfmoorden plegen met feestdagen. Emoties spelen meer op. Is niet raar dat het dan net met kerst is. En de eerste 5 jaar is niet leuk maar misschien een reden voor. Maar dat het met kerst nu 'net' is vind ik niet zo raar. Niet alsof er opzet is, althans dat is niet mijn eerste gedachte.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:01 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Waarom opeens met kerst? Omdat je dan samen hoort te zijn? Hoorde dat bijna 5 jaar geleden niet dan? Waarom met de kerst?
niks is zo moeilijk dat je je kind dan ook achter moet laten, ookal is ze al volwassen. Ik snap het niet.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:00 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
5 jaar dan. Veranderd toch niet dat dit ook moeilijk voor haar moet zijn geweest?
Nee oke, rationeel gezien snap ik het ook wel. Maar eerlijk is eerlijk, als mijn vader, die ik al 6 jaar niet meer gezien heb, me een berichtje zou sturen als hij spijt heeft en niet als het kerst is, zou ik het heel anders vinden... Ik weet het niet.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:02 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Kerst wordt door velen gezien als moment van samenkomen en vergeven.
En ik ben het wel met jou eens hoor, volledig belachelijk dat dit met kerst moet.
Brief openmakenquote:Op zaterdag 21 december 2013 22:04 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
Hoop proppen papier, ik gok 2 flessen drank () raar klein pakje dat rammelt, en de brief zit in een plastic hoesje met, zo te zien, nog iets eronder.
Inderdaadquote:Op zaterdag 21 december 2013 22:03 schreef RenRen- het volgende:
niks is zo moeilijk dat je je kind dan ook achter moet laten, ookal is ze al volwassen. Ik snap het niet.
Hmm. Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:04 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
Hoop proppen papier, ik gok 2 flessen drank () raar klein pakje dat rammelt, en de brief zit in een plastic hoesje met, zo te zien, nog iets eronder.
Blijkbaar heb ik emotiesquote:Op zaterdag 21 december 2013 22:09 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Heeft bij mij de climax eigenlijk wel bereikt. TS rekt het te lang.
quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:10 schreef houdjemond het volgende:
20 euro vvv bonnen uit de brief. nu lezen.
Dat zou het alleen maar erger maken imo.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ze heeft in ieder geval nooit de loterij gewonnen zoals iemand ergens in de topic suggereerde.
quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:12 schreef houdjemond het volgende:
Goh.. klein roze kaartje.
"Lieve Houdjemond,
Hierbij wat lekkers om het oude jaar uit te luiden, het nieuwe goed te beginnen, en nog iets wat je kan gebruiken wanneer het jou het beste uitkomt.
Een super & gezond 2014 toegewenst =]
Liefs -naam mama TS-
That's it?quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:12 schreef houdjemond het volgende:
"Lieve Houdjemond,
Hierbij wat lekkers om het oude jaar uit te luiden, het nieuwe goed te beginnen, en nog iets wat je kan gebruiken wanneer het jou het beste uitkomt.
Liefs -naam mama TS-
Ik zou het niet pikken.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:12 schreef houdjemond het volgende:
"Lieve Houdjemond,
Liefs -naam mama TS-
Eenvoudig, liefdevol, en niet opdringerig.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:12 schreef houdjemond het volgende:
"Lieve Houdjemond,
Liefs -naam mama TS-
Het is toch toenadering zoeken. Hoe cru het ook is het is niet slecht bedoelt.quote:
Ongepast!quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:16 schreef Copycat het volgende:
Liefdevol? Ik kreeg van mijn vroegere baas nog liefdevollere pakketten.
Okay dus het alcohol probleem was uh.. een probleem en dan stuurt ze jou 2 flessen wijn?quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:12 schreef houdjemond het volgende:
"Lieve Houdjemond,
Liefs -naam mama TS-
quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:18 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ik taai af. Je doet het nu gewoon voor de aandacht, begrijp ik wel gezien de aandacht die het genereerde, maar nu voel ik me gewoon als een kind dat wacht op een antwoord bij iets wat serieus hoort te zijn.
Eh ja, ik zal je missen, not, ik ben nog heel erg aardig tegen je geweest, ongeacht je nogal lage opmerkingen, maar prima joh, fijn leven hequote:Op zaterdag 21 december 2013 22:18 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ik taai af. Je doet het nu gewoon voor de aandacht, begrijp ik wel gezien de aandacht die het genereerde, maar nu voel ik me gewoon als een kind dat wacht op een antwoord bij iets wat serieus hoort te zijn.
Eens. Ik dacht dat er een serieus probleem was tussen moeder en kind, maar dit is alleen nog maar een spel.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:18 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Is gewoon een manier voor TS om haar emoties kwijt te kunnen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:21 schreef Copycat het volgende:
Heb je die pakjes nu al geopend? Je hoeft het natuurlijk ook niet zo 'op te bouwen'.
Dat zal het zijn ja.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:25 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Is gewoon een manier voor TS om haar emoties kwijt te kunnen.
quote:
Pff houd toch op, JIJ maakt er hier een heel spektakel van en indien niet zelf meegemaakt kan niemand voelen wat jij voelt.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:21 schreef houdjemond het volgende:
Nou okay doei ! Mag dicht hoor, zo hoeft het niet, stel je voor dat iemand gevoel heeft en de mening van "vreemden" zou willen hebben omdat hij/zij het moeilijk heeft.
Vind ik ookquote:Op zaterdag 21 december 2013 22:15 schreef zovty het volgende:
[..]
Eenvoudig, liefdevol, en niet opdringerig.
Netjes hoor.
Ik zou dit zien als een echt oprechte poging tot communicatie. Je kan het moeilijker maken dan het is maar ik zou hier serieus blij van worden (en volschieten) als ik zoiets zou krijgen na 5 jaar niks.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:30 schreef houdjemond het volgende:
Omdat ik geen zin heb in meer zooi, zal ik het kort houden, het zijn bepaalde dingen geweest die best wel typerend waren voor mij, en dan heb ik het over 10 jaar terug, tot nu, waarvan er sommige niet eens in NL te krijgen zijn.
Punt is, dat heeft ze dus wel onthouden en er duidelijk moeite voor gedaan, en ik waardeer dat eigenlijk best wel, maar aan de andere kant kan ik er eigenlijk niks mee.
Ga niet verder in op de details hier aangezien sommige mensen niet normaal kunnen doen, PM mag hoor.
Ik wil de oprechte mensen die wel interesse hadden heel erg bedanken voor de lieve berichten en de steun.
quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:34 schreef CartWOman het volgende:
Ok, dan wil ik nog een ding zeggen: ik denk dat angst en schaamte een zeer grote rol in het leven van je moeder spelen.
Het is nog niet te laat.
Sterkte.
Klinkt als een heel goed overdachte poging, niet opdringerig, gemeend en iets waar iemand over een flinke drempel voor heeft moeten gaan....denk ik...quote:Op zaterdag 21 december 2013 23:07 schreef Vlier het volgende:
Dit is een duidelijke poging tot contact. Zo te zien wil ze het contact rustig beginnen, zonder allemaal drama. Dat is op zich wel prettig. Misschien moet je hier eens rustig over nadenken, geen gehaaste beslissingen enzo. De bedoeling lijkt goed. Veel succes!
Vind ik ook.quote:Op zaterdag 21 december 2013 23:54 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Klinkt als een heel goed overdachte poging, niet opdringerig, gemeend en iets waar iemand over een flinke drempel voor heeft moeten gaan....denk ik...
Dit denk ik ook. Misschien haar manier om opnieuw te proberen beginnen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:34 schreef CartWOman het volgende:
Ok, dan wil ik nog een ding zeggen: ik denk dat angst en schaamte een zeer grote rol in het leven van je moeder spelen.
Het is nog niet te laat.
Sterkte.
In dat geval, doneer de gehele inhoud aan de voedselbank en pleur het kaartje weg.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:12 schreef houdjemond het volgende:
quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:11 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Gelukkig 2014! -naam moeder-.dat was de kaart.
Je bent zo labiel als de pest.quote:
Alles beter dan Bert van Leeuwen aan de deur, wie weet was dit het voorgerecht en staat volgend jaar de limo voor?quote:Op zondag 22 december 2013 08:46 schreef SonicVolcano het volgende:
Het FOK! Familiediner een optie?
Succes TS
Tja. Wat moet ze dan? Wat was dan wel een goede eerste stap geweest? Bellen? TS zou zich rot geschrokken zijn. Op de stoep staan? Nog erger. Dan een eindeloze brief met uitleg en excuses? Zou denk ik alleen maar meer pijn doen en daarmee nog meer boosheid bij TS opwekken.quote:
Tja, maar denk moeder dat? Ook goedmaken (=proces) begint ergens.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:08 schreef formerjellybean het volgende:
ik denk wel dat als je na vijf jaar weggegaan bent , niet meteen kan verwachten dat je kado's stuurt en het allemaal goed is
Het geeft aan dat ze weet dat ze je gekwetst heeft en waarschijnlijk ook weet dat zij fout zat, en een goede sorry kan juist een heleboel veranderen. Het is niet altijd je hele verhalen of kleffe verhaal erover ophoud, maar ik vind het iemand meer sieren na een ruzie of na hele poos weg te zijn sorry , dan iemand die eigenlijk aan komt zetten of er niets gebeurd en je beiden wel degelijk weet dat er wat gebeurd is.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:30 schreef n00b13 het volgende:
Nu ineens sorry zeggen: wat heb je daar aan? Tijd is weg. En weg=weg. Ik denk dat TS dat ook een beetje klef had gevonden.
Hetzelfde doen als ik heb gedaan met de brief van een van mijn exen: openmaken, lezen, kopie maken, de kopie houden (want ja, ze raakte toch een gevoelige snaar) en daarna het origineel kapotscheuren en terugsturen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:08 schreef houdjemond het volgende:
Lang verhaal kort.. ts heeft haar moeder 5 jaar niet gesproken, komt net de postbode met een kerstpakket en kaart van haar hand.
Openmaken of wegpleuren, heb zelf namelijk totaal geen behoefte aan contact of toenadering van/met haar..
Graag normaal reageren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Een kloek en manlyk hart pleeght ook in spyt der weederspoedt ankergrondt aan de hoope te vinden"
Dude, bel je ma op, praat het uit. Je bent goddomme pas 24.quote:
quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:04 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
TS, kun je misschien zeggen wat er nu in die pakjes precies heeft gezeten ?quote:
quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:30 schreef houdjemond het volgende:
Omdat ik geen zin heb in meer zooi, zal ik het kort houden, het zijn bepaalde dingen geweest die best wel typerend waren voor mij, en dan heb ik het over 10 jaar terug, tot nu, waarvan er sommige niet eens in NL te krijgen zijn.
Punt is, dat heeft ze dus wel onthouden en er duidelijk moeite voor gedaan, en ik waardeer dat eigenlijk best wel, maar aan de andere kant kan ik er eigenlijk niks mee.
Ga niet verder in op de details hier aangezien sommige mensen niet normaal kunnen doen, PM mag hoor.
Eigenlijk is dat best wel een gemene manier van die moeder. Of ze het nou wel of niet bewust heeft gedaan. Op deze manier heeft TS alleen nog maar meer vragen gekregen en de enige manier om antwoord te krijgen, is contact opnemen met haar moeder. Zelfs als ze alles retour stuurt, zal het in haar hoofd blijven spoken.quote:Op zaterdag 28 december 2013 01:41 schreef robber57 het volgende:
Mensen onderscheiden zich van de dieren omdat ze kunnen nadenken en dat is dan ook gelijk weer de grootste manko van de mens nl dat hij kan nadenken.
Je denkt er te veel over na en zoekt naar antwoorden die niet in die doos zitten, het is wat het is.
Een kerstpakketje van je moeder met een aandoenlijk kaartje er bij, een handreiking tot contact, meer is het niet.
Al het andere verzin je zelf, er is er maar 1 die antwoord kan geven op al je vragen en dat is je moeder, geen trek daar in?, retour sturen en stoppen met nadenken, wel zin er in of nieuwsgierig? stuur een kaartje terug.
Niet te veel nadenken, JIJ denkt dingen te zien die er niet zijn of nooit zo bedoelt of misschien ook wel zo bedoeld maar er over piekeren levert je nix op.
Een brief zou wel fijn zijn. Een kaart alsof er niks is gebeurd zou voor mij de ultieme belediging zijn. Al is het alleen maar de mededeling dat je graag contact zou willen, en dan een post/mailadres erbij en een telefoonnummer. Maar dit is gewoon een naaistreek.quote:Op vrijdag 27 december 2013 12:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Tja. Wat moet ze dan? Wat was dan wel een goede eerste stap geweest? Bellen? TS zou zich rot geschrokken zijn. Op de stoep staan? Nog erger. Dan een eindeloze brief met uitleg en excuses? Zou denk ik alleen maar meer pijn doen en daarmee nog meer boosheid bij TS opwekken.
Alleen een kerstkaart dan? Had gekund. Ik vind het eigenlijk wel een goede eerste stap van de moeder. Voorzichtig, niet over-the-top, persoonlijk maar niet té.
Dat TS z'n moeder niet meer ziet is natuurlijk niet zomaar. Zo'n leuke moeder is ze blijkbaar niet geweest.quote:Op zondag 29 december 2013 09:22 schreef Zwansen het volgende:
Toenadering zoeken. Kan me goed voorstellen dat je moeder zo ongelukkig is door deze situatie. Heb je zelf kinderen? Moet er niet aan denken dat ik mn kind niet meer zie.
Prima om een tijdje geen contact te hebben na zo'n situatie, maar om je hele leven elkaar niet meer te spreken. Is dat het waard?
Ik zie dat kaartje niet als laf, maar gewoon als een simpele uitnodiging tot contact. En dat doet ze op een best nette manier. Nu kan je toch gewoon een kaart terug sturen en zelf bepalen wat je daarin wil.quote:Op zondag 29 december 2013 09:48 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat TS z'n moeder niet meer ziet is natuurlijk niet zomaar. Zo'n leuke moeder is ze blijkbaar niet geweest.
Ik denk dat ik een kaartje terug zou sturen met 'bedankt' of zo en dan maar afwachten of er van haar weer wat komt. Ik vind dat ze eerst wel haar excuses mag aanbieden, zo'n kaartje sturen vind ik maar wat laf en als TS nu toenadering gaat zoeken heeft z'n moeder het wel heel makkelijk gehad.
Gefrustreerd?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:26 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Als je hoerenmoeder opeens het gezin verlaat en er vandoor gaat met een ander man verdient de slet helemaal niks. Gewoon terugsturen zonder bericht.
Kleinigheden die TS typeren / omschrijven / waarde hebben voor TS.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:33 schreef Brammos85 het volgende:
Zit ik heel dit topic door te lezen, weet ik nóg niet wat er in die pakjes zit!
En dat.quote:OT: Het blijft je moeder, iedereen maakt fouten, hoe erg ook, wellicht is het tijd om n.a.v. deze eerste stap eens te proberen het contact (langzaam!) te herstellen? Je hebt tenslotte maar 1 moeders
In dat geval lekker in de hens steken.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:12 schreef houdjemond het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |