abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:21:25 #126
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135839771
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:12 schreef Tingo het volgende:

[..]

Is dat zo? Hoe weet jij zo goed wat voor levens 'veel Fokkers' hebben?
hmm nooit gehoord van de Zolderkamer fokker?
Oke nou wat is er bekend over FOK! helden

• Ze leven en wonen op hun zolderkamer.
• Zijn zeer groot geschapen 30cm in slappe toestand.
• Ze weten alles beter.
• Hun grootste anti helden zijn Tong80 en Djeez
• TALPA :r stichting BREIN :r Tim Kuik :r
• Danny is Fok! begonnen vanaf zijn zolderkamer.\
• Yvonne is de Fok! mama :)

Dit zijn gewoon random fok! feitjes mocht iemand er meer weten hoor ik het graag.

Btw ik duld gewoon op veel van deze gestoorde gasten die slachtingen uitvoeren.
Ze zijn redelijk wereld vreemd geisoleerd en vaak ook veel problemen met sociale contacten.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_135839772
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:12 schreef Tingo het volgende:

[..]

Is dat zo? Hoe weet jij zo goed wat voor levens 'veel Fokkers' hebben?
Inderdaad is dat een vooronderstelling en je zou het ook een ad hominem kunnen noemen.. Ik denk dat je het eerder moet opvatten als een poging om te begrijpen hoe een ander tot bepaalde ideeén kan komen.
Inderdaad kun je niet weten of iemand een acteur is. Daar valt echter wel achter te komen. In de buurt zullen mensen hem kennen, hij heeft familie, een werkkring, vrienden..
Als mensen zonder achtergrond uit het niets zouden verschijnen, dan heb je gelijk met je twijfel. In een sociale context is het vrijwel onmogelijk om te twijfelen aan de echtheid van een persoon.
pi_135840234
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:21 schreef theguyver het volgende:

[..]

hmm nooit gehoord van de Zolderkamer fokker?
-edit-

[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 23-01-2014 11:21:43 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_135840263
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:21 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon random fok! feitjes mocht iemand er meer weten hoor ik het graag.

Dat verbaast me niet.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_135840434
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als mensen zonder achtergrond uit het niets zouden verschijnen, dan heb je gelijk met je twijfel. In een sociale context is het vrijwel onmogelijk om te twijfelen aan de echtheid van een persoon.
Er zijn genoeg vraagtekens over t achtergrond van Adam Lanza lijkt mij.....maar daar is heel veel al gediscusseert over.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:40:27 #131
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135840485
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:33 schreef Tingo het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:34 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dat verbaast me niet.
Als je alleen hier in BNW rondhangt niet in ,social chat ,frontpage,NWS, of onze eigen BNW sc komt het geregeld naar voren hoor. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 23-01-2014 11:22:11 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:46:20 #132
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135840690
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:39 schreef Tingo het volgende:

[..]

Er zijn genoeg vraagtekens over t achtergrond van Adam Lanza lijkt mij.....maar daar is heel veel al gediscusseert over.
Ik geef je geen ongelijk dat er veel vragen over zijn.
http://www.nytimes.com/20(...)unknown.html?hp&_r=0

ff google translate gebruikt dus kan vol met fouten staan ;)


Newtown, Conn - Adam Lanza bracht de laatste maanden van zijn leven meestal alleen in zijn slaapkamer . Zijn ramen waren bedekt met zwarte vuilniszakken . Hij was bezig met gewelddadige videospelletjes en creëerde een spreadsheet van een aantal van de ergste massamoorden in de Amerikaanse geschiedenis .
De heer Lanza weigerde te spreken zelfs aan zijn moeder , met haar te communiceren alleen via e-mail , ook al is hun slaapkamers deelden dezelfde vloer van hun huis aan Yogananda Street.
Hij wilde niet eten , tenzij zijn eten was geregeld op een bepaalde manier op zijn bord . Hij haatte verjaardagen en feestdagen , en verbood zijn moeder uit het ophangen van een kerstboom.
Ook maakte hij haar te ontdoen van een kat hem niet beviel .
Niemand anders mocht zijn kamer , waaronder zijn moeder , die toch wasserette van haar zoon deed dagelijks omdat hij veranderde zijn kleding vaak .
Onder hun weinige uitjes samen waren uitstapjes naar de schietbaan. Ze was van plan om hem te kopen een pistool voor Kerstmis vorig jaar .
De heer Lanza , 20 , kan geen verbinding met mensen , maar geobsedeerd boven " Dance Dance Revolution ", een interactieve video spel dat hij speelde in de lobby van een nabijgelegen bioscoop , de uitgaven zo lang als 10 uur per keer proberen om dansroutines als volgt ze flitste op het scherm.
Vorig jaar , vier dagen voor haar zoon vermoord 20 brugklassers en zes volwassenen bij Sandy Hook Elementary School en daarna schoot zichzelf , mevrouw Lanza gekookt hem een aantal van zijn favoriete maaltijden en vervolgens vertrokken voor een drie - daagse reis naar New Hampshire .
Ms Lanza keerde op 13 december om 22:00
De volgende ochtend , haar zoon doodgeschoten haar in haar bed .
Een 48 - pagina's tellend rapport vrijgegeven op maandag door de officier van justitie in Danbury , Stephen J. Sedensky III , biedt een levendig en koelen portret van de jonge man die verantwoordelijk is voor een van Amerika's ergste massale schietpartijen , en kronieken zijn rooftocht in de school.
Maar wat het niet beantwoorden is waarom.
Het langverwachte rapport suggereert niet een motief voor de acties Mr Lanza's , zelfs als het biedt een kijkje in zijn vreemde , onrustige leven . Het komt bijna een jaar na de schietpartij op weg een nationale discussie over wapenbezit , de geestelijke gezondheid en geweld in de Amerikaanse populaire cultuur .
In die tijd hebben families van de Sandy Hook Elementaire slachtoffers moeite om hun leven weer in elkaar te zetten, heeft de gemeente geprobeerd om te genezen en de school is verwoest . Maar tot maandag , weinig informatie samengesteld door onderzoekers was publiekelijk vrijgegeven .
Zelfs elementaire feiten , zoals het pad heer Lanza nam in de school, werden geheim gehouden .
Na de schietpartij , de Algemene Vergadering van Connecticut doorgegeven rekeningen te beperken wat kan openbaar worden gemaakt . Het staat ook gevochten om de release van de opnames van de noodoproepen te voorkomen dat 911 van mensen binnen de school. Tijdens een hoorzitting op maandag voor de release van het rapport , rechter Eliot Prescott van New Britain Superior Court zei dat hij zou herziening van de tapes en binnenkort beslissen of hen vrij te laten .
Het rapport is gebaseerd op omvangrijk bewijsmateriaal en interviews door de Connecticut State Police en het kantoor van de officier van justitie , samen met de federale overheid . Het markeert het einde van het onderzoek .
Onderzoekers moeite om gevoel van " tegenstrijdige " beschrijvingen van de heer Lanza maken door degenen die hem kenden .
Het rapport merkt op dat terwijl " belangrijke psychische problemen " beïnvloed zijn vermogen om een normaal leven te leiden en interactie met anderen , het bleef onduidelijk of ze droeg op enigerlei wijze om zijn acties in december vorig jaar . De heer Lanza kreeg een diagnose in 2005 van een autisme -variant bekend als het syndroom van Asperger , maar er is geen bewijs dat mensen met Asperger hebben meer kans dan anderen om geweldsdelicten te plegen .
De heer Lanza werd behandeld door de geestelijke gezondheidszorg , volgens het rapport , maar geen van hen iets dat zijn toekomstig gedrag voorspellen zag .
" Studiebegeleiding , desensibilisatie en medicatie werden aanbevolen , " aldus het rapport . " De schutter weigerde voorgestelde medicatie in te nemen en niet bezighouden met gesuggereerd gedrag therapieën. "
Er waren meldingen van verontrustende gedrag al in de vijfde klas , toen de heer Lanza geproduceerd " The Big Book of Oma" voor een klasse project . De hoofdpersoon had een pistool in haar stok en schoot mensen .
In 2006 , als een zevende grader , werd de heer Lanza beschreven door een leraar als intelligent, maar geobsedeerd door gewelddadige beelden.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_135841200
Datzelfde rapport had over mij geschreven kunnen worden 15 / 20 jaar geleden :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:03:18 #134
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135841263
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:01 schreef Ceased2Be het volgende:
Datzelfde rapport had over mij geschreven kunnen worden 15 / 20 jaar geleden :')
:o 't is maar goed dat in Nederland het makkelijker is een Kinder suprise te krijgen dan een vuurwapen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_135841398
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:03 schreef theguyver het volgende:

[..]

:o 't is maar goed dat in Nederland het makkelijker is een Kinder suprise te krijgen dan een vuurwapen.
Waarmee ik vooral wil aangeven dat dit allemaal redelijk standaard is voor een puber met asperger.

En schieten (vuurwapen of handboog in mijn geval) is heerlijk zen, je moet hyper-focussed zijn om daar goed mee bezig te zijn. Dus wat dat betreft snap ik ook erg goed dat dat een hobby van hem was. Zeker in een land waarbij het zo ingeburgerd zit.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:22:02 #136
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135841988
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:06 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Waarmee ik vooral wil aangeven dat dit allemaal redelijk standaard is voor een puber met asperger.

En schieten (vuurwapen of handboog in mijn geval) is heerlijk zen, je moet hyper-focussed zijn om daar goed mee bezig te zijn. Dus wat dat betreft snap ik ook erg goed dat dat een hobby van hem was. Zeker in een land waarbij het zo ingeburgerd zit.
Had laatst ook een filmpje gezien over de Schietpartij in Aurora en hoe ze daar over de vuurwapen wet dachten.
Dat was wel helemaal te debiel voor woorden.
Bijvoorbeeld, Als iedereen in de Bioscoop nou een vuurwapen had was het lang niet zo uit de hand gelopen.
Plus, het spoorde mensen alleen maar meer aan om een wapen aan te schaffen.
In alle intervieuws die ze afnamen was er maar 1 die aangaf dat ze er optegen was.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_135842049
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:06 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Waarmee ik vooral wil aangeven dat dit allemaal redelijk standaard is voor een puber met asperger.

En schieten (vuurwapen of handboog in mijn geval) is heerlijk zen, je moet hyper-focussed zijn om daar goed mee bezig te zijn. Dus wat dat betreft snap ik ook erg goed dat dat een hobby van hem was. Zeker in een land waarbij het zo ingeburgerd zit.
Het gaat erom dat oa Tingo suggereert dat Adam Lanza helemaal niet bestaan heeft.
pi_135842316
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het gaat erom dat oa Tingo suggereert dat Adam Lanza helemaal niet bestaan heeft.
Snap ik, maar het ging er mij ook om dat het google-translate-stuk van TheGuyver helemaal niet vergezocht is.
De suggestie dat hij überhaupt niet bestaan heeft is (imo) zo ridicuul dat dat niet eens een optie is. Als individu uit de spotlight blijven is een heel stuk makkelijker dan een persoon verzinnen. En zelfs de meest teruggetrokken stadskluizenaar wordt nog herkend door mensen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_135860029
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:30 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Snap ik, maar het ging er mij ook om dat het google-translate-stuk van TheGuyver helemaal niet vergezocht is.
De suggestie dat hij überhaupt niet bestaan heeft is (imo) zo ridicuul dat dat niet eens een optie is. Als individu uit de spotlight blijven is een heel stuk makkelijker dan een persoon verzinnen. En zelfs de meest teruggetrokken stadskluizenaar wordt nog herkend door mensen.
Het is ook ridicuul, maar voor sommige users toch echt een optie.
  donderdag 23 januari 2014 @ 19:09:02 #140
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135861171
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:30 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Snap ik, maar het ging er mij ook om dat het google-translate-stuk van TheGuyver helemaal niet vergezocht is.
De suggestie dat hij überhaupt niet bestaan heeft is (imo) zo ridicuul dat dat niet eens een optie is. Als individu uit de spotlight blijven is een heel stuk makkelijker dan een persoon verzinnen. En zelfs de meest teruggetrokken stadskluizenaar wordt nog herkend door mensen.
heb 3 jaar als kluizenaar geleefd als een echter Fok! er dus ja het kan, zeker als je geen of nauwelijks sociale contacten hebt en verder op beetje gamen na weinig doet op internet komt er weinig over de persoon via het INTERNET weinig naar boven, als je in de omgeving zelf gaat rondvragen dan zal er meer naar voren komen, en dat is dus natuurlijk geen optie aangezien niemand er over wil praten of uberhaupt naar toe wil gaan en dit uitzoeken.
Het is dus gewoon in dit geval makkelijk om gewoon te beweren, hij bestaat niet want ik kan niks over hem weer vinden. ;)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_135861244
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:46 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik geef je geen ongelijk dat er veel vragen over zijn.
http://www.nytimes.com/20(...)unknown.html?hp&_r=0

ff google translate gebruikt dus kan vol met fouten staan ;)

Newtown, Conn - Adam Lanza bracht de laatste maanden van zijn leven meestal alleen in zijn slaapkamer . Zijn ramen waren bedekt met zwarte vuilniszakken . Hij was bezig met gewelddadige videospelletjes en creëerde een spreadsheet van een aantal van de ergste massamoorden in de Amerikaanse geschiedenis .
De heer Lanza weigerde te spreken zelfs aan zijn moeder , met haar te communiceren alleen via e-mail , ook al is hun slaapkamers deelden dezelfde vloer van hun huis aan Yogananda Street.
Hij wilde niet eten , tenzij zijn eten was geregeld op een bepaalde manier op zijn bord . Hij haatte verjaardagen en feestdagen , en verbood zijn moeder uit het ophangen van een kerstboom.
Ook maakte hij haar te ontdoen van een kat hem niet beviel .
Niemand anders mocht zijn kamer , waaronder zijn moeder , die toch wasserette van haar zoon deed dagelijks omdat hij veranderde zijn kleding vaak .
Onder hun weinige uitjes samen waren uitstapjes naar de schietbaan. Ze was van plan om hem te kopen een pistool voor Kerstmis vorig jaar .
De heer Lanza , 20 , kan geen verbinding met mensen , maar geobsedeerd boven " Dance Dance Revolution ", een interactieve video spel dat hij speelde in de lobby van een nabijgelegen bioscoop , de uitgaven zo lang als 10 uur per keer proberen om dansroutines als volgt ze flitste op het scherm.
Vorig jaar , vier dagen voor haar zoon vermoord 20 brugklassers en zes volwassenen bij Sandy Hook Elementary School en daarna schoot zichzelf , mevrouw Lanza gekookt hem een aantal van zijn favoriete maaltijden en vervolgens vertrokken voor een drie - daagse reis naar New Hampshire .
Ms Lanza keerde op 13 december om 22:00
De volgende ochtend , haar zoon doodgeschoten haar in haar bed .
Een 48 - pagina's tellend rapport vrijgegeven op maandag door de officier van justitie in Danbury , Stephen J. Sedensky III , biedt een levendig en koelen portret van de jonge man die verantwoordelijk is voor een van Amerika's ergste massale schietpartijen , en kronieken zijn rooftocht in de school.
Maar wat het niet beantwoorden is waarom.
Het langverwachte rapport suggereert niet een motief voor de acties Mr Lanza's , zelfs als het biedt een kijkje in zijn vreemde , onrustige leven . Het komt bijna een jaar na de schietpartij op weg een nationale discussie over wapenbezit , de geestelijke gezondheid en geweld in de Amerikaanse populaire cultuur .
In die tijd hebben families van de Sandy Hook Elementaire slachtoffers moeite om hun leven weer in elkaar te zetten, heeft de gemeente geprobeerd om te genezen en de school is verwoest . Maar tot maandag , weinig informatie samengesteld door onderzoekers was publiekelijk vrijgegeven .
Zelfs elementaire feiten , zoals het pad heer Lanza nam in de school, werden geheim gehouden .
Na de schietpartij , de Algemene Vergadering van Connecticut doorgegeven rekeningen te beperken wat kan openbaar worden gemaakt . Het staat ook gevochten om de release van de opnames van de noodoproepen te voorkomen dat 911 van mensen binnen de school. Tijdens een hoorzitting op maandag voor de release van het rapport , rechter Eliot Prescott van New Britain Superior Court zei dat hij zou herziening van de tapes en binnenkort beslissen of hen vrij te laten .
Het rapport is gebaseerd op omvangrijk bewijsmateriaal en interviews door de Connecticut State Police en het kantoor van de officier van justitie , samen met de federale overheid . Het markeert het einde van het onderzoek .
Onderzoekers moeite om gevoel van " tegenstrijdige " beschrijvingen van de heer Lanza maken door degenen die hem kenden .
Het rapport merkt op dat terwijl " belangrijke psychische problemen " beïnvloed zijn vermogen om een normaal leven te leiden en interactie met anderen , het bleef onduidelijk of ze droeg op enigerlei wijze om zijn acties in december vorig jaar . De heer Lanza kreeg een diagnose in 2005 van een autisme -variant bekend als het syndroom van Asperger , maar er is geen bewijs dat mensen met Asperger hebben meer kans dan anderen om geweldsdelicten te plegen .
De heer Lanza werd behandeld door de geestelijke gezondheidszorg , volgens het rapport , maar geen van hen iets dat zijn toekomstig gedrag voorspellen zag .
" Studiebegeleiding , desensibilisatie en medicatie werden aanbevolen , " aldus het rapport . " De schutter weigerde voorgestelde medicatie in te nemen en niet bezighouden met gesuggereerd gedrag therapieën. "
Er waren meldingen van verontrustende gedrag al in de vijfde klas , toen de heer Lanza geproduceerd " The Big Book of Oma" voor een klasse project . De hoofdpersoon had een pistool in haar stok en schoot mensen .
In 2006 , als een zevende grader , werd de heer Lanza beschreven door een leraar als intelligent, maar geobsedeerd door gewelddadige beelden.

Lekker vertalinkje heb je daar te pakken, vriend.
I´m back.
  donderdag 23 januari 2014 @ 19:16:26 #142
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135861498
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2014 19:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lekker vertalinkje heb je daar te pakken, vriend.
Zie regel 3 in je quote :)

[ Bericht 4% gewijzigd door ajacied4lf op 27-01-2014 17:49:27 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_135863767
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 19:16 schreef theguyver het volgende:

[..]

Zie regel 3 in je quote :)
dacht bijna dat het geschreven was door Tingo
Tja, engels begrijpen de mensen ook meestal wel, denk ik...

Overigens over het motief dat men heeft kunnen vinden, hier een docu uit 1982 over vuurwapengeweld...


Een verklaring zit er niet echt in, wel dat vanaf de moord op JFK je een explosie van zinloos geweld ziet in de Amerikaanse samenleving.
I´m back.
  donderdag 23 januari 2014 @ 22:06:24 #144
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_135871620
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, engels begrijpen de mensen ook meestal wel, denk ik...

Overigens over het motief dat men heeft kunnen vinden, hier een docu uit 1982 over vuurwapengeweld...


Een verklaring zit er niet echt in, wel dat vanaf de moord op JFK je een explosie van zinloos geweld ziet in de Amerikaanse samenleving.
De geweldsgolf die de VS vanaf begin jaren 60 over zich heen kreeg, begin jaren 90 zijn hoogtepunt bereikte en toen gestaag weer begon te dalen wordt ook wel gelinkt aan het gebruik van gelode benzine.
http://www.motherjones.co(...)-crime-link-gasoline

Iets sceptischere kijk:
http://hisscienceistootig(...)ed-gasoline-and.html

[ Bericht 4% gewijzigd door Terecht op 24-01-2014 00:26:16 ]
pi_135905902
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:06 schreef Terecht het volgende:

[..]

De geweldsgolf die de VS vanaf begin jaren 60 over zich heen kreeg, begin jaren 90 zijn hoogtepunt bereikte en toen gestaag weer begon te dalen wordt ook wel gelinkt aan het gebruik van gelode benzine.
http://www.motherjones.co(...)-crime-link-gasoline

Iets sceptischere kijk:
http://hisscienceistootig(...)ed-gasoline-and.html
Interessante theorie... lijkt ook een beetje op de theorie om de ondergang van het Romeinse rijk te wijten aan de loden borden waaruit de Romeinen op gegeven moment gingen eten...
(link 2 deed het niet btw)
I´m back.
pi_135931839
Newtown in de staat Connecticut, waar een gek twintig kinderen en zes volwassenen doodschoot. President Obama en andere politici beloofden dat Newtown een keerpunt zou worden in het debat over strengere vuurwapenwetten. Maar er lijkt weinig veranderd.

Betaald met zo’n 15 miljoen dollar eigen geld van burgemeester Michael Bloomberg van New York, kocht de pressiegroep Mayors Against Illegal Guns in de maanden na Newtown tv-zendtijd. De antivuurwapenlobby van georganiseerde burgemeesters meende na Newtown genoeg steun van de publieke opinie te kunnen krijgen om Washington en de verschillende staten tot actie tegen vuurwapens te kunnen bewegen.

"Ik denk dat ons land veel verder ontwikkeld is en veel meer geeft om het probleem dan het volgens sommige opiniepeilingen eerder deed", zegt Mark Glaze, de directeur van de pressiegroep.

NRA bestuurt de boot
Volgens hem zit er na 'Newtown' beweging in de publieke opinie, maar wordt dat nog te weinig opgepikt door de politiek. "De wetten die door het Congres kwamen, veranderden niet zo veel als wij hoopten. Het lukt het Congres dezer dagen zelden om plannen er doorheen te loodsen."

In het Congres in Washington werden vuurwapenrestricties dit jaar gewoon weer getorpedeerd alsof er niets was gebeurd. En niet alleen door Republikeinen. Volgens Mark Glaze gaat het jaren duren voor het Congres op landelijk niveau iets aan het vuurwapenbezit zal doen, omdat de National Rifle Association, de pro-vuurwapenlobby, de boot bestuurt. “Ik vergelijk het met een cruiseschip dat richting een ijsberg vaart. En dat doet het schip al generaties lang, met de NRA als kapitein. En het schip draait langzaam, maar we denken wel dat het nu in de juiste richting draait.”

In de 50 staten werden na Newtown ook allerlei wetsontwerpen over het vuurwapenbezit ingediend. Meer dan 1500, volgens de New York Times. Daarvan werden er 109 aangenomen, maar daarvan stelde tweederde deel juist nog minder vuurwapenbeperkingen.

Colorado
De staat Colorado voelde verwantschap met Newtown vanwege de schietpartij op de Columbine school en de bioscoop in Aurora. Colorado nam na Newtown wel een voor Amerikaanse begrippen vergaande vuurwapenwet aan, met vooral strenger antecedentenonderzoek voor wapenkopers en een limiet op de hoeveelheid kogels die in een snelvuurmagazijn mag. Maar Sherriff John Cooke en 54 van zijn collega-politiecommandanten, weigeren die wet in de praktijk af te dwingen.

Mark Glaze van Mayors Against Illegal Guns blijft desondanks optimistisch. Hij zegt dat peilingen aangeven dat 90 procent van de Amerikanen in ieder geval strenger antecedentenonderzoek wil en dat dat, als een eerste stap, ooit meer politiek resultaat zal opleveren. "Ik kan me geen kwestie herinneren die steun had van 90 procent van het publiek en uiteindelijk geen wet werd, behalve als politici uiteindelijk hun baan erdoor verloren."

Bron:http://www.bnr.nl/nieuws/(...)bar-weinig-veranderd
pi_135932019
En weer één, gelukkig geen doden:

http://www.myfoxorlando.c(...)ing-at-sc-state-dorm
pi_135933594
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:55 schreef Lavenderr het volgende:
En weer één, gelukkig geen doden:

http://www.myfoxorlando.c(...)ing-at-sc-state-dorm
oh my god nog eentje, nu moet sandy hook natuurlijk echt zijn want het is daar normaal |:(

en die post daarboven van bnr is ook beetje nonsense, kijk maar wat er allemaal veranderd is sinds sandy hook

http://cdn.spundge.com/stories/11057/embedded/

zie alleen al Californië

quote:
tate: California
Legal changes: Banned purchase of high-capacity magazines or conversion of lower-capacity magazines to hold more rounds
For mental health patients who express intent to commit violence, extended prohibition on gun ownership from six months to five years
Required safety training for rifle ad shotgun owners as well as handgun owners
Toughened laws on unsecured firearms in homes with children or with individuals banned from firearm possession
Specified that permits for certain powerful rifles may only be acquired by individuals, not organizations
Provided funding and additional time for the Justice Department to address a backlog of background checks
Several pieces of gun control legislation were vetoed by the governor, including a ban on semiautomatic rifles with detachable magazines and a requirement for residents to report lost or stolen firearms to police promptly
The governor also vetoed a bill revoking gun privileges for 10 years from anyone convicted of multiple drug or alcohol offenses in a three-year window
En dat is aan de andere kant van het land, genoeg veranderd maar wil je blijkbaar niet horen/lezen.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_135934137
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:52 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

oh my god nog eentje, nu moet sandy hook natuurlijk echt zijn want het is daar normaal |:(

en die post daarboven van bnr is ook beetje nonsense, kijk maar wat er allemaal veranderd is sinds sandy hook

http://cdn.spundge.com/stories/11057/embedded/

zie alleen al Californië

[..]

En dat is aan de andere kant van het land, genoeg veranderd maar wil je blijkbaar niet horen/lezen.

Twijfel je daar dan aan?

Oh en ondanks die volgens jou zo geweldige veranderingen:
http://www.nu.nl/buitenla(...)inkelcentrum-vs.html
  zaterdag 25 januari 2014 @ 20:14:38 #150
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135936941
ow is al geplaatst weer een schietpartij. begint toch echt een beetje een gewoonte te worden.
Zoals wij hier in Nederland in een korte periode familie drama's hadden :{
Er staat nog een vraag voor u open!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')