Schreef ik hierboven al: het was -- letterlijk -- het slot van de verdediging en de geplande tijd was al voorbij. Overigens gaf ik wel inhoudelijk antwoord op de kritiek (om het iets minder abstract te maken: hij had kritiek vanwege een beperking/nadeel van een door mij gedaan voorstel voor wetgeving dat ik, volgens hem, over het hoofd heb gezien in de scriptie; die kritiek pareerde ik, maar ik wees er daarbij niet op dat ik deze beperking wel degelijk al in de scriptie behandelde; dat laatste had ik natuurlijk wel moeten doen, maar goed, op dat moment ontschoot 't me). Bij de beoordeling gaf hij aan dat ik vanwege de door hem veronderstelde omissie een lager cijfer kreeg (waarbij ik weer niet genoeg kan benadrukken dat 't in de scriptie (in totaal bijna 200 pagina's lang) een detail betrof).quote:Op zaterdag 21 december 2013 01:50 schreef Kowloon het volgende:
Waarom kwam je tijdens je verdediging niet op adequate tegenargumenten? Geeft mijns inziens toch wel wat aan.
Het doden van wat tijd door met interesse de ervaringen van anderen te lezenquote:Op zaterdag 21 december 2013 02:09 schreef LelijKnap het volgende:
Zal vast kunnen, maar wat wil je er mee bereiken?
Ah oké, je gaat het dus niet doen?quote:Op zaterdag 21 december 2013 02:10 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Het doden van wat tijd door met interesse de ervaringen van anderen te lezen [ afbeelding ].
Oh, ik dacht dat je bedoelde wat ik met 't topic wilde bereiken. Nee, ik ga niet in bezwaar. Lees trouwens net dat je niet eens in bezwaar kan bij de examencommissie maar je direct in beroep moet bij het College van beroep voor de examens. Voor andere geďnteresseerden: http://media.leidenuniv.nl/legacy/uitspraak-08-29.pdf Daar voel ik al helemaal niets voor.quote:Op zaterdag 21 december 2013 02:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah oké, je gaat het dus niet doen?
Omdat ik op een negen had gehoopt (en de scriptie m.i. ook een negen waard is -- ook vergeleken met andere scripties die met een negen beoordeeld zijn).quote:Op zaterdag 21 december 2013 02:21 schreef LelijKnap het volgende:
Ja, nee, ik vroeg me af waarom je het anders wel zou doen. Waarom je die moeite zou nemen terwijl je op een acht zit.
Je Examencommissie kan in eerste instante bemiddelen tussen de twee partijen, dat doen ze ook veel liever dan een beroepszaak. Indien je een gemotiveerd verzoek indient kunnen ze besluiten een derde lezer erbij te betrekken. Als die hetzelfde oordeel geeft leg je jezelf daarbij neer, als hij het met je eens is dat een hoger cijfer geoorloofd is zal de Examencommissie de examinator verzoeken het cijfer te heroverwegen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 02:18 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je bedoelde wat ik met 't topic wilde bereiken. Nee, ik ga niet in bezwaar. Lees trouwens net dat je niet eens in bezwaar kan bij de examencommissie maar je direct in beroep moet bij het College van beroep voor de examens. Voor andere geďnteresseerden: http://media.leidenuniv.nl/legacy/uitspraak-08-29.pdf Daar voel ik al helemaal niets voor.
Zeker waar, al is het aan de andere kant ook zo dat juist het juist in het geval dat hij van de examencommissie wel gelijk krijgt vervelende gevolgen kan hebben. Veel docenten ervaren bijsturing van hogere hand nou eenmaal (terecht of onterecht) als een aantasting van hun gezag en een in twijfel trekking van hun professionaliteit en kundigheid. Het is de vraag of je je daar wat van aan moet trekken, maar houd daar wel rekening mee.quote:Op maandag 23 december 2013 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
Als je het op een normale, professionele en volwassen manier doet, en ook open staat voor het feit dat het wellicht NIET veranderd gaat worden, dan zou het de relatie met die persoon niet moeten schaden (als 't goed is). Het laat vooral ook zien dat je er écht mee bezig bent, m.i.: het was een ander verhaal geweest als je een 5.6 (net slagen) had gehad en je een 7 zou willen ofzo. Je hebt hier al een mooi cijfer, maar je bent 't niet eens met bepaalde kritiek erop waardoor je hoger zou kúnnen hebben. Gewoon doen, maar je verlies nemen als het geen gunstige uitslag heeft en dat ook zonder scheve gezichten en zulks accepteren: dát soort dingen kunnen wél een (werk/studie)relatie verpesten.
Nee, je kan (en moet zelfs) eerst bezwaar maken. In de gelinkte uitspraak staat ook het 'procesverloop' beschreven van het meisje. Het college komt pas helemaal aan het eind ter sprake. En dan voornamelijk als er iets mis is gegaan zoals in het geval van het meisje rondom het versturen van het verkeerde beoordelingsforumulier.quote:Op zaterdag 21 december 2013 02:18 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je bedoelde wat ik met 't topic wilde bereiken. Nee, ik ga niet in bezwaar. Lees trouwens net dat je niet eens in bezwaar kan bij de examencommissie maar je direct in beroep moet bij het College van beroep voor de examens. Voor andere geďnteresseerden: http://media.leidenuniv.nl/legacy/uitspraak-08-29.pdf Daar voel ik al helemaal niets voor.
Dit ja.quote:Op maandag 23 december 2013 13:51 schreef Kansenjongere het volgende:
In plaats van meteen in bezwaar/beroep te gaan kun je toch ook nogmaals in gesprek gaan met je begeleider en aangeven waarom zijn kritiek in jouw ogen niet terecht is?
Dat laatste is een onzinnige conclusie, want veel te veel afhankelijk van de verdere omstandigheden. Als het inderdaad vooral kwam door tijdgebrek en de kritiekpunten aantoonbaar voortkomen uit slechte bestudering door de beoordelaars, kun je daarover gerust verder in gesprek treden.quote:Op maandag 23 december 2013 14:37 schreef Wootism het volgende:
Wat een raar topic....
Als jij tijdens je verdediging niet adequaat kan reageren op, in jouw ogen, foutieve kritiek... dan ligt de fout toch echt bij jezelf en verdien je een lager cijfer.
Op het moment van de verdediging moet je shinen en je scriptie neerzetten als een huis. Het feit dat je op weg naar huis pas 'scherpe reacties' kon verzinnen geeft al aan dat je gewoonweg niet goed voorbereid was.
Met het aanvragen van een herziening of een gesprek sla je de plank compleet mis.
Ik heb verder niet veel kennis over scripties, maar komt er dan een herziening? Lijkt mij dat TS niet opeens een 10 gaat krijgen...quote:Op maandag 23 december 2013 14:48 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat laatste is een onzinnige conclusie, want veel te veel afhankelijk van de verdere omstandigheden. Als het inderdaad vooral kwam door tijdgebrek en de kritiekpunten aantoonbaar voortkomen uit slechte bestudering door de beoordelaars, kun je daarover gerust verder in gesprek treden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |