Ze noemden je kaaskop?quote:Op vrijdag 20 december 2013 20:21 schreef Tassendief het volgende:
Ja ik werd toen omsingeld door 13 Marokkanen.
precies dit inderdaad, vrouwen zien altijd alles als beledigendquote:Op vrijdag 20 december 2013 21:07 schreef Robuustheid het volgende:
Ik herken het wel. Voor de mannen onderling hoeft dit niet zo'n probleem zijn. Bij vrouwen daarentegen, dat is wel een issue. Dus ik vermijd dat soort beschrijvingen altijd. Je kunt er werkelijk niks goed mee doen.
Ja zijn het alleen vrouwen? Geen idee, misschien dat die wat gevoeliger zijn omtrent uiterlijk. Maar bij bv. huidskleur/ras of dingen als stotteren of mank lopen?quote:Op vrijdag 20 december 2013 21:25 schreef eend112 het volgende:
[..]
precies dit inderdaad, vrouwen zien altijd alles als beledigend
Oh ja, buitenlanders ookquote:Op vrijdag 20 december 2013 21:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja zijn het alleen vrouwen? Geen idee, misschien dat die wat gevoeliger zijn omtrent uiterlijk. Maar bij bv. huidskleur/ras of dingen als stotteren of mank lopen?
Tjah, neger mag niet, donkere man lijkt mij wel kunnen.quote:Op zondag 22 december 2013 11:18 schreef Harajuku. het volgende:
Ik "zat" hier laatst ook mee. Als ik wat over een neger wil vertellen bv heb ik het over 'die neger'. Vonden mensen niet ok. Toen ik het eens over een gezet persoon had mocht dat ook al niet
Onnozel dit. Hoe moet je mensen anders beschrijven zonder er een half uur aan kwijt te zijn? "Die met die doodnormale blauwe ogen waar 10 mensen met net zulke ogen bij staan"
"Ze" zijn niet allemaal "trots" op hun huidskleur; je scheert iedereen over een kam.quote:Op zondag 22 december 2013 11:38 schreef Harajuku. het volgende:
Waarom mag neger niet? Negro zou ik niet zeggen, maar neger vind ik anders. Ze zijn allemaal zo trots om neger te zijn maar als je vervolgens neger zegt valt het halve land over je heen. Dat is pas onnozel. De enige geaccepteerde term tegenwoordig is African-American terwijl de meesten dat niet eens zijn
en dan terug krijgen dat niet alle aziaten hetzelfde zijn edquote:Op zondag 22 december 2013 19:52 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
"Ze" zijn niet allemaal "trots" op hun huidskleur; je scheert iedereen over een kam.
Neger heeft een negatieve bijklank, o.a. omdat sommige mensen het als een soort scheldwoord gebruiken. Ik zou dan de term "donkere man" gebruiken. Niet "die jood", maar "die Joodse man/vrouw". Niet "die Chinees", maar "die Aziatische man/vrouw". Het klinkt gewoon wat minder hard.
'Die neger' kan ik me wel iets van voorstellen dat t gevoeliger ligt, dan gaat het natuurlijk toch al om raciale kenmerken, al is het inderdaad ook zo dat het onderling als 'geuzennaam' wordt gebruikt, maar oh wee als een blanke het zegtquote:Op zondag 22 december 2013 11:18 schreef Harajuku. het volgende:
Ik "zat" hier laatst ook mee. Als ik wat over een neger wil vertellen bv heb ik het over 'die neger'. Vonden mensen niet ok. Toen ik het eens over een gezet persoon had mocht dat ook al niet
Onnozel dit. Hoe moet je mensen anders beschrijven zonder er een half uur aan kwijt te zijn? "Die met die doodnormale blauwe ogen waar 10 mensen met net zulke ogen bij staan"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |