Hier mag je gewoon drinken op straat, debiel.quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:34 schreef r0binhood het volgende:
In films en series uit de usa zie je mensen met alcohol in een papieren zak op straat lopen. Zodat de politie je niet kan pakken. Werkt dit in NL ook? Of gelden hier andere wetten?
quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:50 schreef padlarf het volgende:
[..]
Gedraag je, TS stelt gewoon een vraag.
Niet alles wat TS op televisie ziet in Amerikaanse series is echt .... dat ze in CSI in de reflectie van een oogbol met de juiste camerahoeken in de reflectie van een gereflecteerde nummerplaat een vingerafdruk kunnen scannen is trouwens wel waar.quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:50 schreef padlarf het volgende:
[..]
Gedraag je, TS stelt gewoon een vraag.
Klopt. Dit is terug te vinden op wikileaks in de documenten van Snowden.quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:52 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Niet alles wat TS op televisie ziet in Amerikaanse series is echt .... dat ze in CSI in de reflectie van een oogbol met de juiste camerahoeken in de reflectie van een gereflecteerde nummerplaat een vingerafdruk kunnen scannen is trouwens wel waar.
Maar dit voorbeeld toevallig wel. Ik kreeg daar ook een papieren zak om mijn alcohol.quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:52 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Niet alles wat TS op televisie ziet in Amerikaanse series is echt ...
Dit gebeurt alleen als je vraagt of ze alvast de kurk eruit willen trekken.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:21 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Maar dit voorbeeld toevallig wel. Ik kreeg daar ook een papieren zak om mijn alcohol.
Bij de Gall&Gall doen ze ook altijd een papieren zak om de fles. Vermoedelijk om verdenking van openbare dronkenschap te voorkomen.
Loop jij standaard zo te zwalken over straat dan?quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:21 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Maar dit voorbeeld toevallig wel. Ik kreeg daar ook een papieren zak om mijn alcohol.
Bij de Gall&Gall doen ze ook altijd een papieren zak om de fles. Vermoedelijk om verdenking van openbare dronkenschap te voorkomen.
Is dat niet gewoon om te voorkomen dat flessen tegen elkaar gaan rammelen?quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:21 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Ik meen dat op veel openbare plekken niet zomaar meer gedronken mag worden. Zag er in NL namelijk vaak van die bordjes over. En in onze jeugdjaren werden we vaak opgepakt en bekeurd omdat we in het park zaten te drinken. Kinderachtig want doe je dat overdag op een kleedje met een flesje wijn dan mag het opeens welquote:Op vrijdag 20 december 2013 08:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hier mag je gewoon drinken op straat, debiel.
Tenzij er een uitzondering is gemaakt in de APV van je gemeente zoals inMiddelburg
Ja. Want iedereen die met een krat bier of fles drank uit de slijterij komt is ladderzatquote:Op vrijdag 20 december 2013 09:21 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
In de APV van Middelburg werd het dus specifiek verboden. Blowen mocht welquote:Op vrijdag 20 december 2013 09:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik meen dat op veel openbare plekken niet zomaar meer gedronken mag worden. Zag er in NL namelijk vaak van die bordjes over. En in onze jeugdjaren werden we vaak opgepakt en bekeurd omdat we in het park zaten te drinken. Kinderachtig want doe je dat overdag op een kleedje met een flesje wijn dan mag het opeens wel
Het klinkt in eerste instantie gek, maar dat kan ik me eigenlijk wel voorstellen. Een blower zorgt zelden voor overlast. Alcohol daarentegen... daarom is het ook zo gek dat we over wiet nogal wat vinden, maar over alcohol zo gemakkelijk wordt gedaan.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
In de APV van Middelburg werd het dus specifiek verboden. Blowen mocht wel
Dank dat het in vele APV's verboden is. In de volgende gebieden is het in Rotterdam verboden.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
In de APV van Middelburg werd het dus specifiek verboden. Blowen mocht wel
quote:De volgende gebieden, met daarbij de wegen, straten en plaatsen daaronder begrepen, worden aangewezen als gebied waarin het verboden is op de openbare weg alcoholhoudende drank te nuttigen of aangebroken flessen, blikjes en dergelijke met alcoholhoudende drank bij zich te hebben als bedoeld in artikel 2:48, tweede lid, van de APV Rotterdam 2012:
Centrum:
1.Parkkade, Parkhaven, G.J. de Jonghweg, Rochussenstraat tot aan de Pieter de Hoochweg, ’s-Gravendijkwal, Henegouwerlaan, Weena, Conradstraat, Centraal Station Rotterdam, Delftseplein, Schiestraat, Schiekade, Couwenburg, Pompenburg, Goudsesingel, Oostplein, Oosterkade, Bolwerk, Boompjeskade, Leuvehoofd, Nieuwe Leuvebrug, Vasteland/Schiedamsedijk, Willemsplein, Willemskade, Veerdam, Veerkade, Westplein, Veerhaven, Westerkade;
Charlois:
2.
Maashaven Zz., Brielselaan, Maastunnelplein, Dorpsweg, Wolphaertsbocht, Boergoensestraat, Doklaan (met uitzondering van een speciaal daarvoor ingerichte zitplek), Karel de Stouteplein, Wolphaertsbocht, Doklaan, Rietdijk, Frans Bekkerstraat, Schilperoortstraat, Oostvoornsestraat, Boergoensevliet, Pendrechtstraat, Dorpsweg, Wolphaertsbocht, Zandblokstraat, Carnisselaan, Carnissesingel, Gooilandsingel, Zuiderparkweg, Ahoyweg, het fietspad gelegen aan de oosterzijde van het parkeerterrein Ahoy, Zuiderparkweg, Strevelsweg inclusief winkelcentrum Zuidplein, Dordtselaan, Maashaven O.Z.;
3.
Slotboomplein, inclusief de Gruttostraat vanaf de kruising met de Zwaluwstraat tot en met die van de Nachtegaalstraat;
4.
Baarlandhof, Plein 1953, inclusief het winkelcentrum Plein 1953, Krabbendijkehof, Krabbendijkestraat, en de weg Slinge richting metrostation Slinge (tot Zuiderparkweg) en het plein voor het metrostation;
Delfshaven:
5.Hogenbanweg tot Horvathweg, Beukelsbrug tot Abraham van Stolkweg, Mevlanaplein, RFC-weg, Essenburgsingel tot Statenweg, Henegouwerlaan, 's-Gravendijkwal, Rochussenstraat, Pieter de Hoochbrug, Coolhaven, Willem Buytewechstraat, Puntegaalstraat, Westzeedijk, Müllerhoofd, Sint-Jobskade, Sint-Jobstraat, Sint-Jobshavenkade, Lloydkade, Kratonkade, Schiehavenkade, Schiehaven, Schiehoofd, Schiemond, Westkousdijk, Schiemond, Bartel Wiltonkade, Speedwellstraat, Hudsonstraat, Marconiplein, Schiedamseweg;
Feijenoord:
6.
Prins Hendrikkade, Brugweg, Maaskade en Thorbeckestraat;
7.
Stieltjesstraat, Nassaukade, Nassaustraat, Roentgenstraat,
Nassauhaven, Damstraat, Oranjeboomstraat, Rosestraat, 2e Rosestraat, Laan op Zuid, Vuurplaat, Stootblok, Cargadoorskade, Rijksboom, Factorij, Vijf Werelddelen, Halfrond;
8.Maashaven O.Z., Maashaven Nz., Maashavenkade, Staalstraat, Ertsstraat, 2e Katendrechtse Hoofd, Pontveer, 1e Katendrechtse Hoofd, Buizenpark, Linker Veerdam, Veerlaan, Silostraat, Rijnhaven Zz., Hillelaan, Hillekopplein, Parallelweg, Hilledijk, 2e Rosestraat, Laan op Zuid, Stadionweg, Coen Moulijnweg, Stadionviaduct, Breeweg, Langegeer, Groene Zoom, Vinkenbaan, Vaanweg, Strevelsweg, Dordtselaan;
Hoogvliet:
De navolgende winkelcentra, voor zover het de openbare weg betreft als bedoeld in artikel 1:1 van de APV Rotterdam 2012:
9.
Binnenban, begrensd door Middenbaan-Noord, Bingerden, Wierse, Cloese;
10.
Oude Wal, begrensd door Mosoelstraat, Sorongstraat, Cardonpad, Achterpad, Bahreinstraat, Bakoestraat;
11.
Wilhelm Tellplaats, begrensd door Othelloweg, Manonstraat, Troubadourlaan en Wilhelm Tellhof;
12.
Lengweg, begrensd door Lengweg (met hoek Posweg), Kolbleistraat, Heilbotstraat;
13.
In de Fuik, begrensd door Bovensim, pad Kruisnetlaan/Fleur, Schrobnet, Slaghaam, Trommel;
14.
Akkerwinde, begrensd door Erica, Klaproos, Ariaansweg;
15.
Omgeving metrostation Hoogvliet, begrensd door Schout Gijszpad, Tormentil, Dille, Welhoeksedijk, Kapershoekseweg, Rietbroek, Kouwenaardseweg;
16.
Omgeving metrostation Tussenwater, begrensd door de Groene Kruisweg, Koddeweg, Hoogvlietsekerkweg;
17.
Omgeving metrostation Zalmplaat, begrensd door Doggersbank, Stek, Grondelstraat, Lampreistraat, Tonijnstraat, Karperstraat;
Kralingen-Crooswijk:
18.Oostzeedijk beneden, Avenue Concordia, Oudedijk, Kortekade, Kralingse Plaslaan, Karmelweg, Sophiakade, Goudse Rijweg, Boezemsingel, Spiegelnisserkade, Crooswijkseweg, Goudseplein, Admiraal de Ruyterweg, Vondelweg, Goudsesingel, Boezemweg, Gerdesiaweg en Willem Ruyslaan;
Pernis:
19.Pastoriestraat, Ring (tussen de Tijkenweg en de Pastoriestraat), Pastoriedijk (tussen de Pastoriestraat en de Burgemeester van Esstraat), Pernissehoofd, Uiterdijk, Deijffelbroekseweg;
Prins Alexander:
20.
Prins Alexanderlaan vanaf de kruising met rijksweg A20, Marten Meesweg, G.H. Betzweg, Kompasstraat, Watermanweg, Hoofdweg, Djeddalaan, Algiersstraat, Varnasingel, Bordeauxdreef, Tyruspad, Beiroetstraat, Almeria-erf, Evenaar, Skagenerf, Kobehof, Kobelaan, Prins Alexanderlaan tot de kruising met rijksweg A20;
21.
Ambachtsplein (winkelcentrum Zevenkamp), begrensd door de Griendwerkerstraat, Imkerstraat, Spinet, Rietdekkerstraat en de Kooikerweg;
22.
Winkelcentrum Prinsenland, plein activiteitencentrum Zjaak, Marie van Eijsden-Vinkstraat, kinderspeelplaats Annie van Eesstraat, Maria Wesselingstraat en de groenstrook Ringvaartplas (Ringvaartweg);
Rozenburg:
23.Julianastraat, Marijkestraat, de Emmastraat tot en met de Wilheminastraat, tot en met Wethouder van Heldenstraat, Burgemeester Just de La Paisieresstraat tot en met Laan van Nieuw Blankenburg, tot en met Rembrandtsingel, de Molenweg tot en met de Beukenlaan, het voetpad gelegen tussen de Beukenlaan en de Abelenlaan (achterzijde van het Raadhuisplein), Abelenlaan, Raadhuisplein, Gladiolenlaan tot aan Anjerstraat, Molenweg tot en met Koninginnelaan tot aan Julianastraat;
IJsselmonde:
24.
Groeninx van Zoelenlaan, tussen Herenwaard en Grienderwaard, Guldenwaard, Herenwaard, Maarschalkerwaard en Ruigewaard;
25.
Groene Tuin, Prinsenplein, Wagtendonkstraat, C.D. Tuinenburgstraat, Burgemeester Molenaarstraat, Taselaarstraat, Perentuin en Vruchtentuin, Palmentuin, Kruidentuin, Lotustuin, Dadeltuin en Mirretuin;
26.
Boxbergenstraat, Fleringenstraat, Cannenburghstraat, tot aan het Onsteinpad, Onsteinpad, Aldendrielpad, Gronsvelderf, Schinnenbaan, Beverwaardseweg tot en met de Limbrichthoek;
Noord:
27.Stationssingel, Spoorsingel, Proveniersplein, Provenierssingel (zuidelijke zijde), Proveniersstraat, Molenwaterweg, Zuster Hennekeplein en de Schiekade (westelijke zijde vanaf de Provenierssingel tot aan de Molenwaterweg).
Wiet heeft wel degelijk een hoop schadelijke effecten en bij-effecten. Kijk effe naar de gemiddelde coffeeshopbezoeker en het zegt alweer een hoopquote:Op vrijdag 20 december 2013 09:46 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Het klinkt in eerste instantie gek, maar dat kan ik me eigenlijk wel voorstellen. Een blower zorgt zelden voor overlast. Alcohol daarentegen... daarom is het ook zo gek dat we over wiet nogal wat vinden, maar over alcohol zo gemakkelijk wordt gedaan.
Mensen met een kleedje en een fles wijn leveren vaak geen problemen op, mensen die met een fles rondlopen al dan niet in plastic/ papier wel (al zien ze dat vaak zelf uiteraard anders)quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik meen dat op veel openbare plekken niet zomaar meer gedronken mag worden. Zag er in NL namelijk vaak van die bordjes over. En in onze jeugdjaren werden we vaak opgepakt en bekeurd omdat we in het park zaten te drinken. Kinderachtig want doe je dat overdag op een kleedje met een flesje wijn dan mag het opeens wel
Dus zien we binnenkort allemaal hooligans en alcoholiekers in pak op een kleedje picknicken, al bier uit wijnflessen drinkende terwijl ze lugubere, macabere, bloeddorstige en illegale plannen bekokstovne.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:57 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Mensen met een kleedje en een fles wijn leveren vaak geen problemen op, mensen die met een fles rondlopen al dan niet in plastic/ papier
quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus zien we binnenkort allemaal hooligans en alcoholiekers in pak op een kleedje picknicken, al bier uit wijnflessen drinkende terwijl ze lugubere, macabere, bloeddorstige en illegale plannen bekokstovne.
Trek die blafbek eens niet naar mij wil je.quote:
stoerquote:Op vrijdag 20 december 2013 10:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Trek die blafbek eens niet naar mij wil je.
Vertel mij eens voor welke 'mensen' de APV's opgemaakt zijn dan, helder licht.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:05 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
je kan het ook omdraaien, als mensen waar de APV's voor aangepast zijn zich zouden gedragen hadden zou er geen probleem zijn
Dan zouden ze het niet ook doen bij 1 fles, lijkt me.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:35 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
I
[..]
Is dat niet gewoon om te voorkomen dat flessen tegen elkaar gaan rammelen?
Als je me even aanwijst waar ik dit zeg, snap ik ook waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja. Want iedereen die met een krat bier of fles drank uit de slijterij komt is ladderzat
Vindt.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:09 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
die overlast veroorzaken, zo moeilijk is het niet. En wat jij geen overlast vind kan voor een ander dat wel zijn.
Ik zeg niet dat je het letterlijk zegt. Wanneer jij aangeeft dat jij vermoedt dat ze het bij de Gall&Gall in een papieren zak meegeven om verdenking van openbaar dronkenschap te voorkomen, zegt dat natuurlijk wel iets.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:14 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Dan zouden ze het niet ook doen bij 1 fles, lijkt me.
[..]
Als je me even aanwijst waar ik dit zeg, snap ik ook waar je het over hebt.
Wat zegt dat dan?quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je het letterlijk zegt. Wanneer jij aangeeft dat jij vermoedt dat ze het bij de Gall&Gall in een papieren zak meegeven om verdenking van openbaar dronkenschap te voorkomen, zegt dat natuurlijk wel iets.
Waarom vermoed jij dat het voorkomen van verdenking van openbaar dronkenschap de reden is voor Gall&Gall is om alcoholische dranken in een papieren zak te verstoppen dan? Wat sowieso natuurlijk al te achterlijk voor woorden is want het is niet anders dan een plastic zak.quote:
Ik kom dagelijks bij de Gall&Gall. Feestjes en verjaardagen zijn ook altijd mijn excuus.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:19 schreef padlarf het volgende:
Ik krijg bij de Gall & Gall alleen een papieren zak mee als ik zeg dat het een cadeautje is
Klopt, de papieren zak maakt het beslist niet legaal. Het enige voordeel is dat een agent kan besluiten om je te matsen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:23 schreef Dven het volgende:
Tevens om een eind te breien aan dit kuttopic : Ook in Amerika kan je gepakt worden wanneer je in het openbaar alcohol drinkt welke verborgen zit in een papieren zak. Wanneer de agent op enige wijze constateert dat je gedronken hebt, dan ben je de lul. Bruine zak of niet.
Dagelijksquote:Op vrijdag 20 december 2013 10:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kom dagelijks bij de Gall&Gall. Feestjes en verjaardagen zijn ook altijd mijn excuus.
Veel verjaardagen te bezoekenquote:
Papier of plastic maakt natuurlijk geen reet uit en ook jij bent niet te dom om te snappen dat ik dat niet specifiek papieren zakken bedoelde, maar een zak in het algemeen. Ik kreeg toevallig altijd papieren zakken mee.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarom vermoed jij dat het voorkomen van verdenking van openbaar dronkenschap de reden is voor Gall&Gall is om alcoholische dranken in een papieren zak te verstoppen dan? Wat sowieso natuurlijk al te achterlijk voor woorden is want het is niet anders dan een plastic zak.
Tevens om een eind te breien aan dit kuttopic : Ook in Amerika kan je gepakt worden wanneer je in het openbaar alcohol drinkt welke verborgen zit in een papieren zak. Wanneer de agent op enige wijze constateert dat je gedronken hebt, dan ben je de lul. Bruine zak of niet.
Bromsnor zal inderdaad denken dat je in die papieren zak je boodschappen voor een volledige week hebt.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:42 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Papier of plastic maakt natuurlijk geen reet uit en ook jij bent niet te dom om te snappen dat ik dat niet specifiek papieren zakken bedoelde, maar een zak in het algemeen. Ik kreeg toevallig altijd papieren zakken mee.
Het vermoeden dat ze het in een zak (papier of plastic) stoppen om de verdenking van openbare dronkenschap te voorkomen, is omdat bromsnor dan niet direct ziet dat je een fles drank in handen hebt en dus ook niet overijverig hoeft te controleren of je gedronken hebt. Voorkomen van gedoe voor je klanten dus.
Maar als jij een betere verklaring weet, mag je die ook geven ipv te zeiken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
http://en.wikipedia.org/wiki/Drinking_in_publicquote:Laws against drinking in public are known as open container laws, as the presence of an open container of alcohol is seen as evidence of drinking in public and is far easier to witness and prove than the act of drinking.
Though in some places and circumstances it is accepted, such as in New Orleans or Las Vegas, at some college campuses, or around sporting events – notably at a tailgate party – or when the container is inside a bag, traditionally a brown paper bag. It is important to note that drinking an alcoholic beverage from a brown paper bag in public does not make it legal. This is done because theoretically if law enforcement can't actually see the alcohol, they can't prove it.
Leuk. Een wikipedia-quote waaruit me de informatie haalt die je wil zienquote:Op vrijdag 20 december 2013 10:54 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Drinking_in_public
De vraag is natuurlijk of de papieren zak verhindert dat de agent kan vaststellen dat het om een alcoholische versnapering gaat, en zo ja, of die APV hem de bevoegdheid geeft om je te fouilleren/in je tas/ bruine papieren zak te krijgen. Overigens is dat een opsporingsbevoegd, dus die bevoegdheid zou eventueel wel door de APV kunnen ontstaan, maar kan niet bij APV gegeven of geregeld worden.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:30 schreef padlarf het volgende:
[..]
Klopt, de papieren zak maakt het beslist niet legaal. Het enige voordeel is dat een agent kan besluiten om je te matsen.
Als ik het niet had willen zien, had ik me de moeite wel bespaard.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Leuk. Een wikipedia-quote waaruit me de informatie haalt die je wil zien
ja elke dag steekpartijen bij de shop hierquote:Op vrijdag 20 december 2013 09:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Wiet heeft wel degelijk een hoop schadelijke effecten en bij-effecten. Kijk effe naar de gemiddelde coffeeshopbezoeker en het zegt alweer een hoopBeetje van die wietpropaganda dat mensen die wiet hebben gerookt nooit agressief worden, mensen die wiet gebruikt hebben problemen uit de weg gaan enz.
Buiten dat zorgen gebruikers van alcohol ook niet voor zo heel veel problemen. Enige verschil is, is dat er miljoenen mensen alcohol gebruiken en er dus ook een absoluut gezien grote groep mensen is die voor problemen zorgt.
we kunnen niet alles hebben hequote:Op vrijdag 20 december 2013 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of de papieren zak verhindert dat de agent kan vaststellen dat het om een alcoholische versnapering gaat, en zo ja, of die APV hem de bevoegdheid geeft om je te fouilleren/in je tas/ bruine papieren zak te krijgen. Overigens is dat een opsporingsbevoegd, dus die bevoegdheid zou eventueel wel door de APV kunnen ontstaan, maar kan niet bij APV gegeven of geregeld worden.
Verder lijkt me niet dat je voor je rechten afhankelijk moet zijn van het humeur van een agent of BOA.
Nou begrijp ik waarom er vroegah bij een verplichte bus combi zoveel gastjes jus d' orange dronken......quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
TS, mijn protip is jenever of wodka in een spafles.
deden wij vroegah ook gewoon, vodka in waterflesjes en dan werd de hangplek geraid en iedereen in paniek, wij 'nee wij drinken geen alcohol, gewoon gezond waterquote:Op vrijdag 20 december 2013 19:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou begrijp ik waarom er vroegah bij een verplichte bus combi zoveel gastjes jus d' orange dronken......
Terecht ook, als je overlastgevers aan wilt pakken moet je overlast geven strafbaar stellen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 20:33 schreef hottentot het volgende:
Is normaal dat je bij de sluiter een zakje of een papiertje eromheen krijgt (vooral bij sterke drank)
Veel gemeenten in Nederland werken met de standaard bepaling van het VNG waar ze dan zelf hun gebiedslijst aankoppelen.
De verordeningen waren oorspronkelijk bedoeld om een knuppel te hebben om overlastgevers éénvoudiger aan te pakken. Helaas word er in de verordeningen nergens de link gelegd met overlast en is het drinken in het openbaar op veel plaatsen strikt genomen een strafbaar feit.
De oudere ervaren agenten weten hiermee vrij goedom te gaan, die jonge stoere broekies en de kansarme bijstandtrekkers (ook wel stadswachten genoemd) kunnen dit echter niet. En door de simpele wijze waarop de wet is geformuleerd staan ze helaas in hun recht als ze jou een bekeuring geven.
Veel overlastgevers, zitten als de politie er éénmaal is keurig en rustig op een bankje. nu ziet de politie ze eerst wegstuiven om hun biertje in een vuilnisbak te verstoppen en aldus zijn ze wel veel beter aan te pakken omdat ze aantoonbaar voor de ogen van een agent de regels overtreden, en dat is wat anders dan een meestal anonieme melding van iemand waarbij ze op de plaats zelf niets kunnen constateren.quote:Op vrijdag 20 december 2013 21:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Terecht ook, als je overlastgevers aan wilt pakken moet je overlast geven strafbaar stellen.
Anders krijg je een situatie dat van alles en nog wat strafbaar is, maar dat het om andere redenen vervolgd wordt. Dan krijg je dus dat feitelijk de verkeerde kleren aan hebben, het verkeerd naar een BOA kijken of iets terugzeggen strafbaar is.
Ja, ik snap wel hoe het werkt, maar dan pak je dus die mensen aan om wie ze zijn, en niet overlastgevers. Je weet immers niet of ze overlast hebben gegeven.quote:Op vrijdag 20 december 2013 21:27 schreef hottentot het volgende:
[..]
Veel overlastgevers, zitten als de politie er éénmaal is keurig en rustig op een bankje. nu ziet de politie ze eerst wegstuiven om hun biertje in een vuilnisbak te verstoppen en aldus zijn ze wel veel beter aan te pakken omdat ze aantoonbaar voor de ogen van een agent de regels overtreden, en dat is wat anders dan een meestal anonieme melding van iemand waarbij ze op de plaats zelf niets kunnen constateren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |