Volgens de website kan je 5 dagen na de afgesproken leverdatum aangifte doen. Het is nu 3 dagen na de bestelling maar feitelijk is er geen leverdatum afgesproken. Moet ik dan nu aangifte doen of nog 2 dagen wachten?quote:Op donderdag 19 december 2013 20:39 schreef rene90 het volgende:
Meng je bij de groep gedupeerde op de website (opgelicht op internet ofzo). Aangifte doen sowieso, pas vanaf een x aantal gaan ze wat doen. Sowieso kan je online aangifte doen bij de politie:
https://www.mijnpolitie.n(...)01&rootCode=MIO_AANG
169 euro.quote:Op donderdag 19 december 2013 20:42 schreef rene90 het volgende:
Wat voor bedrag gaat het eigenlijk om? Als het om een klein bedrag gaat tja...gaat het om een groter bedrag zou ik toch even zelf op onderzoek gaan wat voor gegevens je kan vinden waar je iets mee kan. Je kan sowieso de bank ook een brief sturen / bellen hierover.
Is er al een topic over deze oplichters op de website opgeletopinternet? (was opgelichtopinternet maar blijkbaar een naamswijziging). Dan je gewoon daar melden.quote:
Ja. Ze hebben een topic. Ik ga me daar wel melden. Kutzooi. En het achterlijke is, dat ik gewoon echt ronduit dom ben geweest en onvoldoende onderzoek heb gedaan naar de website waar ik besteld heb. Echt, ik kan mezelf wel voor de kop slaan.quote:Op donderdag 19 december 2013 20:45 schreef rene90 het volgende:
Is er al een topic over deze oplichters op de website opgeletopinternet? (was opgelichtopinternet maar blijkbaar een naamswijziging). Dan je gewoon daar melden.
Adressen zijn zo goed als altijd of vals, of je ziet gewoon de gegevens van de "domain name register"quote:Op donderdag 19 december 2013 20:43 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
169 euro.
Ik heb via de website van het SIDN de registratiegegevens van de website gevonden en betreft een adres in België. Ga nog even nadenken hoeveel moeite ik wil doen voor 169 euro.
Dat kan je denk ik wel het beste doen ja.quote:Op donderdag 19 december 2013 20:48 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja. Ze hebben een topic. Ik ga me daar wel melden. Kutzooi. En het achterlijke is, dat ik gewoon echt ronduit dom ben geweest en onvoldoende onderzoek heb gedaan naar de website waar ik besteld heb. Echt, ik kan mezelf wel voor de kop slaan.
Is een menselijk trekje die de hersenen met je uithalen, als een aanbieding eigenlijk te goed is, dan wil je graag dat het echt is en je hersenen sturen daar dan ook op aan qua beeldvorming.quote:Op donderdag 19 december 2013 20:48 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja. Ze hebben een topic. Ik ga me daar wel melden. Kutzooi. En het achterlijke is, dat ik gewoon echt ronduit dom ben geweest en onvoldoende onderzoek heb gedaan naar de website waar ik besteld heb. Echt, ik kan mezelf wel voor de kop slaan.
Als er al een topic loopt met meerdere mensen die spullen niet geleverd krijgen...tja.quote:Op donderdag 19 december 2013 20:51 schreef Messina het volgende:
Je zal als oplichter uitgemaakt worden omdat je klant vlak voor de kerstdagen zijn/haar spul niet binnen 3 dagen heeft.
SIDN geeft GEEN adresgegevens weer van de domeinnaamhouder. Enkel van de registar.quote:Op donderdag 19 december 2013 20:43 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
169 euro.
Ik heb via de website van het SIDN de registratiegegevens van de website gevonden en betreft een adres in België. Ga nog even nadenken hoeveel moeite ik wil doen voor 169 euro.
Door te kijken in de email die je hebt ontvangen. (view source)quote:Op donderdag 19 december 2013 20:59 schreef Leintjeuh het volgende:
Hoe achterhaal ik het IP adres waar de oplichter vandaan mailde?
Heeft het meerwaarde dat in je aangifte te vermelden? Volgens mij niet, namelijk.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:18 schreef hottentot het volgende:
Door te kijken in de email die je hebt ontvangen. (view source)
Kun jij zelf behalve het doorgeven helemaal niets mee trouwens, en als het proxy, tor o.i.d. is, is het alsnog waardeloos.
Het kan geen kwaad in ieder geval, als je die info hebt gewoon er wel inzetten.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:28 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Heeft het meerwaarde dat in je aangifte te vermelden? Volgens mij niet, namelijk.
Zijn vooral mensen die op marktplaats oplichten die zo dom zijn om mail van hun eigen IP te versturen, wie een webwinkel kan opzetten snapt meestal wel dat zoiets niet zo slim is en gebruikt proxy, tor, VPN of een internetcafé of een leuk openbaar netwerkje.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:28 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Heeft het meerwaarde dat in je aangifte te vermelden? Volgens mij niet, namelijk.
Mjaquote:Op donderdag 19 december 2013 21:30 schreef rene90 het volgende:
Het kan geen kwaad in ieder geval, als je die info hebt gewoon er wel inzetten.
Aangifte op basis van wat?quote:Op donderdag 19 december 2013 21:43 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
MjaIk heb online aangifte gedaan en een PDF van de aangifte naar de fraude-afdeling van de ontvangende bank gestuurd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |