abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134450390

Wat?

Iedereen kan versieren *O*

Dit topic is voor leuke en nuttige versiertips.
"Ik zie een leuk persoon, maar hoe krijg ik die zover dat hij/zij wat met me gaat drinken" bijvoorbeeld. Ongedwongen leuke tips en wie weet verslagjes!

Basis tips:
Deze tips kunnen verder uitgewerkt worden door mensen en aangegeven hoe je ervoor kan zorgen dat je gemakkelijker ze ook toepast (bijvoorbeeld bij onzekerheid en angst). Het overkomen van deze angsten/onzekerheid e.d. komt vooral in de topics naar voren, de reacties uit de topics zijn ideaal om aan de OP toe te voegen.

10 basistips voor versieren
Versiertip #1: Lachen
Versiertip #2: Geef af en toe complimenten
Versiertip #3: Oogcontact
Versiertip #4: Luister
Versiertip #5: Neem initiatief
Versiertip #6: Wees de gastheer
Versiertip #7: Hulpmiddelen
Versiertip #8: Heb plezier
Versiertip #9: Begin een gesprek
Versiertip #10: Flirten & versieren is een soort van gedrag

Tips voor uiterlijke verzorging

Hier kunnen de tips over verzorging komen uit bovenstaande link plus extra tips over verzorging uit de topics (verzorging is gemakkelijk omdat iedereen het kan doen zonder stress of angst e.d.).

7 praktische tips om stress tegen te gaan (en angsten te verminderen)

Hier de tips over stress verminderen (iemand uitwerken?) + weer van het topic.

Hier extra linkjes en andere categorieën die belangrijk zijn bij 'het versieren' zoals 'hoe je met onzekerheid om kan gaan', 'hoe je online moet reageren en kan daten', 'hoe dit en dat' e.d.

Het gaat erom dat de basistips en extra nuttige adviezen hier worden genoemd zodat toekomstige users ook baat erbij hebben zonder de hele reeks door te hoeven lezen. EN BEN NIET TE SERIEUS EN OPDRINGERIG

------------------------------------------------------------------------------------
Geen slowchat hier!
Dit is ook geen PUA-topic!

Filosofeer hier verder over de methodiek van het menselijke baltsgedrag.
pi_134450433
Misschien heeft het te maken met de frequentie van contact, ik spreek mijn dates maximaal 10/20+- berichtjes/appjes voor ik ze zie en vind het niet echt gepast. Kan me voorstellen dat als je weken of maanden uren achter elkaar appt met elkaar dat het wat logischer is.
pi_134450455
Huh?
pi_134450657
Ik vind dat soort cadeautjes gewoon een beetje creepy..
En met een roos maak je mij sowieso niet blij :D
pi_134450707
Of je maakt een klein menukaartje met een paar verschillende ontbijtjes erop waar ze de volgende dag uit kan kiezen. :Y)
pi_134450781
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:52 schreef Seriemoordenaar het volgende:

[..]

In Nederland zijn mensen nogal spastisch soms. :P
Misschien heeft het daar iets meer mee te maken dan het geven van een roosje :P
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_134450830
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:55 schreef LesMiserables het volgende:
Misschien heeft het te maken met de frequentie van contact, ik spreek mijn dates maximaal 10/20+- berichtjes/appjes voor ik ze zie en vind het niet echt gepast. Kan me voorstellen dat als je weken of maanden uren achter elkaar appt met elkaar dat het wat logischer is.
Dat wat logischer is?
pi_134451006
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:04 schreef complicate het volgende:

[..]

Misschien heeft het daar iets meer mee te maken dan het geven van een roosje :P
Van mij krijg je wel een roosje hoor. Ik pluk er wel ergens een uit een tuin. :P
pi_134451084
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:10 schreef Seriemoordenaar het volgende:

[..]

Van mij krijg je wel een roosje hoor. Ik pluk er wel ergens een uit een tuin. :P
Ik begrijp echt niet waarom sommige een roosje zien als een cadeau, het is toch gewoon een attentie. Maar goed, ieder zijn ding hé. Bovendien vind ik persoonlijk dat :

quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:52 schreef complicate het volgende:

[..]

*O* niets gaat boven versieren op de dansvloer :@
Maar ieder zijn ding.
pi_134451168
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:12 schreef complicate het volgende:

[..]

Ik begrijp echt niet waarom sommige een roosje zien als een cadeau, het is toch gewoon een attentie. Maar goed, ieder zijn ding hé. Bovendien vind ik persoonlijk dat :

[..]

Maar ieder zijn ding.
Ik ben het met je eens hoor. Maar zoals ik al aangaf, -ik vind- Nederlandse vrouwen vaak (dus niet altijd voordat iedereen hier over valt) wat spastisch, hebben een soort beeld in hun hoofd van hoe "het wel en niet moet", heb ik het idee. Dus geef een roos en ze denken meteen aan een liefdesverklaring waarbij ze de ring al zien schitteren en hun vrijheid verdwijnen.

Even gechargeerd.
pi_134451652
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:05 schreef complicate het volgende:

[..]

Dat wat logischer is?
Als ik intensief met iemand app kan ik me beter voorstellen dat ik iets leuks voor haar meeneem op een eerste date dan wanneer we 20 zinnen met elkaar gewisseld hebben voor we elkaar zien. Denk dat ik er dan vanuit zou gaana dat de vrouw in kwestie het wat beter op waarde kan schatten, die roos die ik mee zou nemen ;).
pi_134451902
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:27 schreef LesMiserables het volgende:

[..]

Als ik intensief met iemand app kan ik me beter voorstellen dat ik iets leuks voor haar meeneem op een eerste date dan wanneer we 20 zinnen met elkaar gewisseld hebben voor we elkaar zien. Denk dat ik er dan vanuit zou gaana dat de vrouw in kwestie het wat beter op waarde kan schatten, die roos die ik mee zou nemen ;).
Inderdaad, die mannen die mij ook een roosje geven zijn mannen waarmee ik eerst meer dan 20 zinnen heb gewisseld . Als ik dan op date ga met zo een man waarmee ik al goed kan babbelen etc. dan heb ik al een soort "connectie" met hem. :)
pi_134454702
20 berichten. Dan weet je dus nog echt niets van elkaar zo'n beetje. Dan zit er nogal veel speling in wat je kan verwachten bij zo iemand.
Gloeiende, gloeiende, gloeiende!
pi_134454921
Dan heb je wat om over te praten. Denk dat geen 1ste date van mijn korter dan 3 uur geduurd heeft en altijd een tweede is eruit gekomen, dus ik zweer er inmiddels bij. Word al beetje allergisch als ik weer een wall-of-text in me inbox vind eigenlijk, face to face is toch veel leuker en spontaner ?
pi_134455027
Het gaat om het gevoel dat je bij iemand hebt als je er mee praat en hoe jullie contact verloopt voor de date. Als jullie al een connectie hebben, dan heb je meer kans om closer te worden tijdens de date. Anderzijds, kan je snel close worden met iemand die je amper kent, dus hangt van situatie en beide personen af.
pi_134455070
Als je niet zoveel van elkaar weet neem je gewoon een groter 'risico', voor zover je daarvan kan spreken. De kans is dan groter dat het niet klikt, maar het kan de date des te leuker maken als het wel heel erg klikt. Dat is dan ook wel weer zo.
pi_134455105
Tja, ik ga alleen op date met een persoon waarvan ik al veel weet :), maar niet alles, voor het spannend te houden :P
pi_134455120
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:05 schreef complicate het volgende:
Tja, ik ga alleen op date met een persoon waarvan ik al veel weet :), maar niet alles, voor het spannend te houden :P
Mja, denk dat ik ook niet zo snel op date ga als ik niks van d'r zou weten.
pi_134455188
Wat wil je allemaal weten dan ? Ik weet wat ze voor werk doen, waar ze wonen, of ze kinderen hebben, hoe ze eruit zien en wat ze leuk vinden om te doen. Vaak krijg je nog een beetje een vibe of ze extrovert of introvert is en dan weet je genoeg toch ? Wat voor soort dingen vragen jullie dan allemaal ?
pi_134455198
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:06 schreef Buffell het volgende:

[..]

Mja, denk dat ik ook niet zo snel op date ga als ik niks van d'r zou weten.
Natuurlijk niet hé. Dan blijf je gewoon thuis tv kijken.
Maar euuuh, even serieus, ik ben wel al op date geweest met een kerel die ik nog niet goed kende, maar dat was één van de leukste date ooit :). Dus ik denk dat alles zo wat afhangt van situatie en personen e.d.
pi_134455250
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:08 schreef LesMiserables het volgende:
Wat voor soort dingen vragen jullie dan allemaal ?
Ik vraag meestal persoonlijke dingen eigenlijk :P
pi_134455323
Noem eens een voorbeeld dan CC, ik kan gewoon niet bedenken waar je het wekenlang over kan hebben :?. Een van mijn leukste date was met een meisje die ik de dag ervoor pas het eerste berichtje had gestuurd, paar uur lang in een scheur gelegen gewoon en we wisten echt niks van elkaar eerst.
pi_134455409
Ik zeg ook zeker niet dat het dan geen leuke date kan worden, integendeel. Het is juist leuk om te ontdekken dat iemand precies dezelfde dingen leuk vindt als jou enzo. Maar ik zeg alleen dat de kans bestaat dat dat ook totaal niet het geval is en dan is het een beetje een weggegooide date. :)
pi_134455674
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:11 schreef LesMiserables het volgende:
Noem eens een voorbeeld dan CC, ik kan gewoon niet bedenken waar je het wekenlang over kan hebben :?. Een van mijn leukste date was met een meisje die ik de dag ervoor pas het eerste berichtje had gestuurd, paar uur lang in een scheur gelegen gewoon en we wisten echt niks van elkaar eerst.
Hehe wekenlang, niet hé. Maar voorbeeld:
Ik heb een jongen (Hollander) in België tijdens een festival tegengekomen en hij kon goed dansen. Dit terzijde.

Zijn vrienden konden meteen met mijn gekke vriendinnen lol hebben op festival. En hij vroeg op het einde mijn nummer. Nadien belde hij mij voor wat te lachen over festival en ook soms hier en daar persoonlijke vragen enz. Soit, na een week wou hij naar België komen voor een date. En dus was het super leuk, al kende ik hem niet eigenlijk. Dus het gaat niet altijd om de gesprekken maar soms meer spontaniteit enz. Gewoon “go with the flow”.

Maar ik moet eerlijk toegeven dat hij mij gewoon heeft kunnen versieren op de dansvloer :P
En vooral omdat zijn vrienden direct zo goed lol hadden met mijn gekke vriendinnen. :)
pi_134457477
Ik heb dates geregeld in een half uur, een dag, een week, en een maand. Sommigen waren heel erg leuk, de anderen weer niks, die wees ik dan ook af.

In mijn ervaring maakt het niet zoveel uit hoeveel je van iemand weet, er is een klik of niet. En zonder klik is er niks aan, met klik wel. :s)

Overigens, nu ik wat ouder ben merk ik wel dat ik niet meer zo heel impulsief even een date regel. Misschien onbewust toch wat serieuzer dan vroeger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')