Dit. Als je in Nederland zaken doet, doe je dit in veel verschillende branches met Duitsers.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:30 schreef LXIV het volgende:
Duits is niet zo populair meer en er is nog steeds vraag naar. Qua baanperspectief zou k Duits kiezen.
Wat is de tweede dan?quote:Op donderdag 19 december 2013 14:36 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Derde![]()
Maar dan nog het wordt vele malen meer gesproken dan Duits
Het is echt waar he.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:40 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Tja als je al meer dan een miljard native speakers hebt
Het aantal native speakers van een taal zegt weinig tot niets over het belang van die taal in internationale contacten. Cijfers over het aantal sprekers van het Chinees zijn bovendien misleidend, omdat er niet zoiets als Chinees bestaat. Meestal bedoelt men hiermee het Mandarijn, dat (volgens cijfers van de Chinese overheid) de moedertaal zou zijn van zo'n 850 miljoen mensen. Maar als je kijkt naar de geografische spreiding van het Mandarijn kun je daar vraagtekens bij zetten. Het is wel zo dat het Mandarijn door de Chinese overheid krachtig wordt gestimuleerd en een verplicht vak is op alle Chinese scholen, maar de cijfers over het aantal moedertaalsprekers zijn waarschijnlijk sterk geflatteerd. Chinees is een verzamelnaam voor 14 onderling onverstaanbare talen. Het wel zo dat sprekers van al deze talen, ook al verstaan ze elkaar totaal niet, toch probleemloos schriftelijk met elkaar kunnen communiceren. Het Chinese schrift (dat pictografisch en niet fonologisch van aard is) is namelijk voor al deze talen gelijk.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:41 schreef Pixy_Stix het volgende:
[..]
Het is echt waar he.Waar gaat het heen met de wereld.
Mexico, Chili, Argentinië en ga zo maar door Latijns Amerika. Ze zijn kleiner dan de BRICs maar ze praten allen Spaans. Het probleem met Duits is dat mensen die Duits kunnen vaker ook Engels kunnen en vaker bereid zijn om Engels te gebruiken.quote:Op donderdag 19 december 2013 15:53 schreef eucalyptus het volgende:
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik wil erbij vermelden dat ik CE doe, geen IBL. Mijn toekomstige werkveld zal dus West-Europa zijn. Daarnaast- in welk economisch sterk land spreken ze Spaans? Opkomende landen zijn India, Brazilië, China, Rusland en wat andere Zuid-Aziatische landen. Geen van allen heeft Spaans als hoofdtaal. Denk dat ik toch voor Duits ga.
Ik denk dat je daarmee een juiste keuze maakt, ook al blijft Frans eveneens belangrijk. Als je naar deze tabel kijkt dan zie je dat 27% van de EU inwoners zich kan bedienen van het Duits (als moedertaal of vreemde taal) en 24% van het Frans (als moedertaal of als vreemde taal). Het Spaans komt niet verder dan 15% en staat daarmee op een vijfde plaats, net na het Italiaans met 16%.quote:Op donderdag 19 december 2013 15:53 schreef eucalyptus het volgende:
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik wil erbij vermelden dat ik CE doe, geen IBL. Mijn toekomstige werkveld zal dus West-Europa zijn. Daarnaast- in welk economisch sterk land spreken ze Spaans? Opkomende landen zijn India, Brazilië, China, Rusland en wat andere Zuid-Aziatische landen. Geen van allen heeft Spaans als hoofdtaal. Denk dat ik toch voor Duits ga.
Maandje daar wonen doet wonderen!quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:55 schreef Probability het volgende:
Waarschijnlijk leer je het toch niet mega goed..
Duits op gevorderden niveau lijkt ook weinig op Nederlands.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:47 schreef realldutch het volgende:
Ik zou voor duits gaan. Heb 6 jaar lang spaans gehad, spreek de taal nog steeds niet goed. Naar mijn idee is spaans lastiger te leren omdat het veel minder op het nederlands lijkt dan duits. Ook zal je duits meer gebruiken in je toekomstige leven dan spaans, tenzij je ergens naar zuid-amerika verhuist.
Je hebt er werkelijk niets aan. Bij de Opleiding CE (die ik heb gedaan) heb je 2 jaar Spaans. Dat is alleen de basis. Daarna kan je nog geen spontaan gesprek houden. Als je Duits kiest ga je verder op de middelbare school en dan ga je die taal echt spreken.quote:
In China wordt er ook veel Kantonees gesproken. Maar inderdaad veel mensen die Mandarijn sprekenquote:Op donderdag 19 december 2013 14:40 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Tja als je al meer dan een miljard native speakers hebt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |