abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134852170
Van de oude media wordt wel eens gezegd (hier op BNW) dat ze niet helemaal onafhankelijk zijn. Dat ze worden geleid door de overheid. Ben wel benieuwd wat ze hiervan vinden.
★★★
pi_134857246
Helaas is dat een hypocriet argument, gezien "onafhankelijke" nieuwsbronnen net zo goed in handen van stoute mannen kunnen zijn. Totdat er enig bewijs zou zijn dat de reguliere kanalen omgekocht zouden zijn door overheden is het ook nogal een lachwekkend geheel.
Conscience do cost.
  maandag 30 december 2013 @ 00:07:15 #28
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_134858850
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 23:37 schreef ems. het volgende:
Helaas is dat een hypocriet argument, gezien "onafhankelijke" nieuwsbronnen net zo goed in handen van stoute mannen kunnen zijn. Totdat er enig bewijs zou zijn dat de reguliere kanalen omgekocht zouden zijn door overheden is het ook nogal een lachwekkend geheel.
power of free press.
Er zijn landen waarbij dat altijd een issue is, Noord Korea en China bijvoorbeeld al is de laatste wel bezig om de touwtjes wat te vieren ;)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_134869960
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2013 22:22 schreef ajacied4lf het volgende:
Van de oude media wordt wel eens gezegd (hier op BNW) dat ze niet helemaal onafhankelijk zijn. Dat ze worden geleid door de overheid. Ben wel benieuwd wat ze hiervan vinden.
En nieuwe media is wel onafhankelijk? Ik vraag me af hoe ze dat controleren. Sowieso kun je je afvragen in hoeverre onafhankelijke media zoveel betrouwbaarder is. Tegenwoordig is het vrij makkelijk om zelf een website te maken en kun je de meest vreemde berichten en theorieën plaatsen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_134871132
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 12:45 schreef Morrigan het volgende:

[..]

En nieuwe media is wel onafhankelijk? Ik vraag me af hoe ze dat controleren. Sowieso kun je je afvragen in hoeverre onafhankelijke media zoveel betrouwbaarder is. Tegenwoordig is het vrij makkelijk om zelf een website te maken en kun je de meest vreemde berichten en theorieën plaatsen.
De truthers hier op BNW hebben een eigen visie en kijk op de wereld. Past een publicatie oid hier niet in, dan ben je al snel onafhankelijk. Past een verhaal wel in hun straatje, dan ben je geloofwaardig, of dat dan een website is met de meest vreemde berichten en theorieën maakt dan niet zoveel uit.
★★★
pi_134876123
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2013 13:17 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

De truthers hier op BNW hebben een eigen visie en kijk op de wereld. Past een publicatie oid hier niet in, dan ben je al snel onafhankelijk. Past een verhaal wel in hun straatje, dan ben je geloofwaardig, of dat dan een website is met de meest vreemde berichten en theorieën maakt dan niet zoveel uit.
Beetje generaliserend dit. En onwaar dus.
pi_134876230
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 15:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Zo komt het bij mij over. :)

Maar vertel, hoe zit het dan? Ik zie de raarste bronnen voorbij komen. En de bronnen die in mijn ogen betrouwbaar overkomen worden afgedaan als 'niet onafhankelijk'.
★★★
pi_134876802
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 15:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Een enigszins terechte generalisatie als je hier regelmatig leest. En dus waar. Niet iedereen maakt zich er verder schuldig aan, nee.

Je ziet het vooral terug als een bron als CNN de hele tijd wordt afgedaan als onbetrouwbaar, maar diezelfde forummer haalt maar al te graag CNN aan als het toevallig iets zegt wat in hun straatje past. Selectieve verontwaardiging, if you will.
Conscience do cost.
  maandag 30 december 2013 @ 15:48:30 #34
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_134877966
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 15:23 schreef ems. het volgende:

[..]

Een enigszins terechte generalisatie als je hier regelmatig leest. En dus waar. Niet iedereen maakt zich er verder schuldig aan, nee.

Je ziet het vooral terug als een bron als CNN de hele tijd wordt afgedaan als onbetrouwbaar, maar diezelfde forummer haalt maar al te graag CNN aan als het toevallig iets zegt wat in hun straatje past. Selectieve verontwaardiging, if you will.
Juist, zie al die filmpjes 9/11 sandyhook en al die andere, waar denk je dat 90% van de foto's beelden en audio vandaan komt, dit komt bijna allemaal van CNN SKY news al jazeera BBC etc.
Maar het comentaar komt van hun zelf beelden worden ge-edit of audio ingekort zodat er een totaal ander beeld ontstaat.

Nou heb ik het nog niet eens over 20.000 x inzoomen op pixels rode vakjes en lijntjes en screenshot van filmpjes met zeer slechte kwaliteit zodat het totaal iets anders word dan wat het is.
pi_134881656
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2013 15:09 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Zo komt het bij mij over. :)

Maar vertel, hoe zit het dan? Ik zie de raarste bronnen voorbij komen. En de bronnen die in mijn ogen betrouwbaar overkomen worden afgedaan als 'niet onafhankelijk'.
Hoe het, voor mij persoonlijk, zit: Ik lees allerlei nieuws sites, maar heb nog wel zoiets als common sense die er uit filtert wat onzin is, lachwekkend is, etc. Maar dat filter pas ik ook toe op de bekende sites; nos, nu, etc.

De genoemde blogsites neem ik ook niet altijd serieus, maar je kan er wel info uit halen, en daarop doorgaan. Bijvoorbeeld, ik las ooit eens een bericht op niburu.nl (die als bron Fox had, bekend dus) van een ventje dat door vader genezen was van leukemie, door wiet olie toe te dienen, tegen de wil van de doktoren in. Ventje ging een dag na toedienen ineens weer eten, knapte op, had weer zin in het leven, en is 100% genezen verklaard een paar maanden later. Dat soort berichten lees ik, en dan ga ik verder zoeken; komt dit vaker voor? Word er onderzoek naar gedaan? Dan merk je dat dit soort berichten vaker voorkomen, ook bij wetenschappelijke en dus serieus te nemen bronnen.

Anyway, dan merk ik dus ook dat ik hierdoor wel opener, vrijer in het leven sta dan iemand die alleen maar nos.nl leest, of alleen maar het 8 uur journaal kijkt. Misschien ook wel totaal verkeerd, want mijn 'filter' zal ook niet altijd vlekkeloos zijn. Maar ik weet wel, dat ik meer kennis heb van bepaalde zaken waardoor mijn kijk op de hele wereld zo'n beetje ook anders is. Soms levert dat ook meer frustraties op, maar dat neem ik voor lief.
pi_134882158
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:04 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hoe het, voor mij persoonlijk, zit: Ik lees allerlei nieuws sites, maar heb nog wel zoiets als common sense die er uit filtert wat onzin is, lachwekkend is, etc. Maar dat filter pas ik ook toe op de bekende sites; nos, nu, etc.

De genoemde blogsites neem ik ook niet altijd serieus, maar je kan er wel info uit halen, en daarop doorgaan. Bijvoorbeeld, ik las ooit eens een bericht op niburu.nl (die als bron Fox had, bekend dus) van een ventje dat door vader genezen was van leukemie, door wiet olie toe te dienen, tegen de wil van de doktoren in. Ventje ging een dag na toedienen ineens weer eten, knapte op, had weer zin in het leven, en is 100% genezen verklaard een paar maanden later. Dat soort berichten lees ik, en dan ga ik verder zoeken; komt dit vaker voor? Word er onderzoek naar gedaan? Dan merk je dat dit soort berichten vaker voorkomen, ook bij wetenschappelijke en dus serieus te nemen bronnen.

Anyway, dan merk ik dus ook dat ik hierdoor wel opener, vrijer in het leven sta dan iemand die alleen maar nos.nl leest, of alleen maar het 8 uur journaal kijkt. Misschien ook wel totaal verkeerd, want mijn 'filter' zal ook niet altijd vlekkeloos zijn. Maar ik weet wel, dat ik meer kennis heb van bepaalde zaken waardoor mijn kijk op de hele wereld zo'n beetje ook anders is. Soms levert dat ook meer frustraties op, maar dat neem ik voor lief.
Uitbreiden van kennis, dat doe je inderdaad door zoveel mogelijk te lezen vanuit allerlei perspectieven. Dat doe ik ook op mijn eigen manier. Maar dat is anders dan berichten die niet in je straatje vallen, en waar wel voldoende bewijs voor is, afdoen als ongeloofwaardig.
★★★
pi_134883074
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2013 13:17 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Als het verhaal in hun straatje past, worden mensen inderdaad minder kritisch.

Vooral als je al opzoek bent naar de juiste argumenten, is het alleen maar meegenomen één website jouw verhaal ondersteunt. Ook al spreken andere sites jouw tegen. Ik betrap mezelf daar soms ook op. :@
ROBODEMONS..................|:(
pi_134883913
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:33 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Vooral als je al opzoek bent naar de juiste argumenten, is het alleen maar meegenomen één website jouw verhaal ondersteunt. Ook al spreken andere sites jouw tegen. Ik betrap mezelf daar soms ook op. :@
Ik denk dat iedereen dat wel in bepaalde mate heeft. De een meer dan de ander. Tè zelfverzekerd zijn en maar vasthouden aan datgene wat je denkt lijkt me niks (dan zoek je ook steeds naar de argumenten die je wil horen / lezen). Maar bij elk berichtje weer een andere mening aannemen ook niet.

Ik probeer er wel een beetje tussenin te zitten. :7
★★★
  maandag 30 december 2013 @ 19:30:05 #39
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_134888756
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:33 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dit soms is het niet geheel onverstandig om verhalen van 2 kanten te bekijken ;)
Zoals ze wel vaker hier aan bod komen op BNW :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')