abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 december 2013 @ 14:17:24 #1
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_134449063
De Nieuwe media is in opkomst en Veel mensen die hier naar kijken vinden dat de MSM te veel de berichten filtert.

In een aantal landen zijn er al mensen de straat voor opgegaan.
En in Verschillende discussies hier op BNW komt het vaak naar voren, want is de oude media eigenlijk wel zo betrouwbaar.
En is het niet zo dat ze veel dieper in de bericht geving moeten kijken of het allemaal wel juist is wat ze naar buiten brengen.

Thousands of people in the UK and US united in their rejection of mainstream media in a mass protest. Protesters targeted the headquarters of media giants like Fox News, the BBC and NBS, decrying their narrow coverage of world affairs.

The March Against Mainstream Media (MAMM) organized the international protest via social media and challenged the established media to cover it.

In a statement posted on the MAMM website, the organization said big media outlets had two options: “report on the fact that thousands of people are currently protesting outside of their buildings because they are keeping important news from the public’s eyes,” or ignore them.

http://rt.com/news/march-against-mainstream-media-848/

Worden we gewoon gemanipuleerd door wat er op de tv komt?
Vertellen ze wel al het nieuws en wie beslist wat er in het nieuws komt.

sites :)
http://www.abovetopsecret.com/
Dit is een van de sites die wel eens word voorgedragen.
http://www.niburu.nl/
is er ook een maar ben niet zo kapot van.
http://www.wijwordenwakker.org/
En dit is ook een bekende.

Nieuws over fukushima - houden ze veel nieuws achter en waarom horen we niet meer over recentere activiteiten, en is de schade erger dan dat we via de media voorgeschoteld krijgen?

discuss :)

[ Bericht 11% gewijzigd door theguyver op 19-12-2013 16:24:33 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_134449271
Wat ik me vooral afvraag is waar de scheidslijn wordt getrokken qua 'nieuwe media' vs MSM.
Waar staat een nieuw initiatief als 'De Correspondent' volgens de anti-MSM-ers?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 19 december 2013 @ 14:36:02 #3
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_134449769
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:22 schreef Ceased2Be het volgende:
Wat ik me vooral afvraag is waar de scheidslijn wordt getrokken qua 'nieuwe media' vs MSM.
Waar staat een nieuw initiatief als 'De Correspondent' volgens de anti-MSM-ers?
Ja en als er veel van dat soort nieuws op TV komt is het dan niet gewoon weer MSM?
pi_134450177
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:36 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ja en als er veel van dat soort nieuws op TV komt is het dan niet gewoon weer MSM?
Het is net zo'n arbritraire scheidslijn als 'popmuziek' vs 'alternatief'.

Het voorbeeld van De Correspondent is niet geheel willekeurig; het zijn vooral mensen uit de oude MSM die een andere nieuwssite wilden opzetten met diepgaande artikelen. Zelfde mensen, maar ander platform dus. Waar valt het dan in? :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_134452367
Kíjk gewoon niet.

Demonstreren tegen TV. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_134452884
Eerst moet gedefinieerd worden wat 'nieuwe media' en 'oude media' zijn, daarna kunnen we beginnen te discussiëren.
  donderdag 19 december 2013 @ 16:13:33 #7
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_134453357
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:58 schreef Degodvader het volgende:
Eerst moet gedefinieerd worden wat 'nieuwe media' en 'oude media' zijn, daarna kunnen we beginnen te discussiëren.
Suggesties voor nieuwe Media sites kan ik even in de OP zetten.
Ik had al aantal mensen gevraagd die hierover geregeld melding van maken van het bovenstaande.
Maar nog geen reactie stuur maar een PM voor suggesties :)
pi_134453424
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:13 schreef theguyver het volgende:

[..]

Suggesties voor nieuwe Media sites kan ik even in de OP zetten.
Ik had al aantal mensen gevraagd die hierover geregeld melding van maken van het bovenstaande.
Maar nog geen reactie stuur maar een PM voor suggesties :)
Nouja. Suggesties maken nog geen definitie. Aan welke criteria moet een medium voldoen om 'nieuw' danwel 'oud' te zijn?
  donderdag 19 december 2013 @ 16:24:04 #9
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_134453704
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:15 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Nouja. Suggesties maken nog geen definitie. Aan welke criteria moet een medium voldoen om 'nieuw' danwel 'oud' te zijn?
http://www.abovetopsecret.com/
Dit is een van de sites die wel eens word voorgedragen.
http://www.niburu.nl/
is er ook een maar ben niet zo kapot van.
http://www.wijwordenwakker.org/
En dit is ook een bekende.

Maar goed ik ben niet zo'n expert hier in maar had m aangemaakt omdat het Sandyhook topic, uitmonde in een dicussie over de geloofwaardigheid van de MSM
pi_134453791
Oud: passieve berichtgeving - TV, radio, kranten
Nieuw: actieve, keuzegerichte berichtgeving - blogs, YouTube, internet in het algemeen
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 19 december 2013 @ 16:26:45 #11
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_134453804
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:44 schreef El_Matador het volgende:
Kíjk gewoon niet.

Demonstreren tegen TV. :')
Ja zoiets heb ik ook, maar ik snap die mensen wel die er optegen zijn.
Het gross van het volk kijkt wel en word dus gehersenspoeld door de MSM omdat vvolgens hun, er veel leugens worden uitgezonden ( en nu heb ik het niet over GTST)
pi_134453845
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:26 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ja zoiets heb ik ook, maar ik snap die mensen wel die er optegen zijn.
Het gross van het volk kijkt wel en word dus gehersenspoeld door de MSM omdat vvolgens hun, er veel leugens worden uitgezonden ( en nu heb ik het niet over gtst)
Dat is hun eigen vrije keuze. Dat dwarsbomen gaat lijnrecht in tegen vrijheden die ieder individu heeft en lijkt op MSM-retoriek (alleen wij zijn serieus, de anderen zijn aluhoedjes/gek/fascisten/whatever).

donderdag 19 december 2013 @ 16:29:39 #13
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_134453903
Als Niburu is wat de ''Nieuwe Media'' te bieden heeft hou ik het maar bij de dode bomen krant.
  donderdag 19 december 2013 @ 16:42:15 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_134454345
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:29 schreef Erasmo het volgende:
Als Niburu is wat de ''Nieuwe Media'' te bieden heeft hou ik het maar bij de dode bomen krant.
Dat zei ik ook mocht je andere suggesties hebben voel ik me aanbevolen.
pi_134454363
quote:
12s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:26 schreef El_Matador het volgende:
Oud: passieve berichtgeving - TV, radio, kranten
Nieuw: actieve, keuzegerichte berichtgeving - blogs, YouTube, internet in het algemeen
Deze schifting zegt niets over de inhoud of organisatie. NOS is hier zowel oude(journaal) als nieuwe (website/app)media. Hoewel ik het zeker eens ben met jouw tweedeling is dit waarschijnlijk niet waar BNW'ers op doelen.
  donderdag 19 december 2013 @ 16:44:31 #16
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_134454421
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:42 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Deze schifting zegt niets over de inhoud of organisatie. NOS is hier zowel oude(journaal) als nieuwe (website/app)media. Hoewel ik het zeker eens ben met jouw tweedeling is dit waarschijnlijk niet waar BNW'ers op doelen.
Ik noem het Nieuwe media, ik weet ook ff niet hoe ik het anders zou moeten noemen, de naam kan voor wat verwarring zorgen. excuus :)
pi_134454500
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:44 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik noem het Nieuwe media, ik weet ook ff niet hoe ik het anders zou moeten noemen, de naam kan voor wat verwarring zorgen. excuus :)
Hier gaat het me nog niet zozeer om. Naamgeving is tot daar aan toe. Het is belangrijk om oude en nieuwe media(met de uitleg die BNW eraan geeft) te definiëren
pi_134457005
Oud media/new media - maakt geen reet uit zolang als het is 'reporting' en informatief ipv. gecontrolleerd door 'n paar organisaties.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_134457146
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:59 schreef Tingo het volgende:
Oud media/new media - maakt geen reet uit zolang als het is 'reporting' en informatief ipv. gecontrolleerd door 'n paar organisaties.
En om deze uitspraak te kunnen doen moet je noujuist de begrippen gedefinieerd hebben.
pi_134457683
Ik heb het al vaker gezegd maar nog maar een keer dan:

Er is geen enkel verschil tussen "oude" media en "nieuwe" media. Het zijn allemaal bronnen die een bepaald, vaak gekleurd, verhaal hebben. Of dat nu via de TV of één of ander blog is verschilt totaal niet, te meer als je kijkt naar hoe de nieuwskanalen zich eigenlijk al jaren geleden vermengd hebben met internet.

Media is media, het is aan jezelf om te beslissen wie of wat je wilt vertrouwen en het is erg hypocriet (en vooral dom) om jezelf te beperken tot één bron en er maar vanuit te gaan dat die het per definitie bij het juiste eind hebben. Ook is het belachelijk om er maar vanuit te gaan dat een bepaald nieuwskanaal 'gesponsord' wordt en dat jouw eigen bron daar op de één of andere manier immuun voor is.

Media is media. Er is geen oud en nieuw.
Conscience do cost.
pi_134457910
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 18:03 schreef Degodvader het volgende:

[..]

En om deze uitspraak te kunnen doen moet je noujuist de begrippen gedefinieerd hebben.
Dit.
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:47:25 #22
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_134480158
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:59 schreef Tingo het volgende:
Klopt, dat is bij alles, we hebben nog niet overal robots voor.
Zoals de paar websites die ik eerder genoemd heb zitten mensen er achter die het runnen die Nieuws beoordelen voor het geplaatst word.
pi_134835745
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 18:18 schreef ems. het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd maar nog maar een keer dan:

Er is geen enkel verschil tussen "oude" media en "nieuwe" media. Het zijn allemaal bronnen die een bepaald, vaak gekleurd, verhaal hebben. Of dat nu via de TV of één of ander blog is verschilt totaal niet, te meer als je kijkt naar hoe de nieuwskanalen zich eigenlijk al jaren geleden vermengd hebben met internet.

Media is media, het is aan jezelf om te beslissen wie of wat je wilt vertrouwen en het is erg hypocriet (en vooral dom) om jezelf te beperken tot één bron en er maar vanuit te gaan dat die het per definitie bij het juiste eind hebben. Ook is het belachelijk om er maar vanuit te gaan dat een bepaald nieuwskanaal 'gesponsord' wordt en dat jouw eigen bron daar op de één of andere manier immuun voor is.

Media is media. Er is geen oud en nieuw.
Media is geen media. Oude media is oude media en nieuwe media is nieuwe media. Dat jij dat verschil niet ziet, ligt niet aan 'de rest'. Je hebt gelijk wat betreft het vergaren van nieuws, in zover is het allemaal hetzelfde, maar je kan toch niet ontkennen dat het innemen van datzelfde nieuws compleet anders is geworden? De oude media lees je nog op papier, nieuwe media is interactief, men kan snel en gericht reageren op nieuws, je krijgt sneller de eerste foto's te zien, in plaats van een dag later in de krant, of wachtend op het 8 uur journaal. Dus wat dat betreft, de inname van het nieuws, is er wel degelijk sprake van nieuwe en oude media.
pi_134837605
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 17:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Dus wat dat betreft, de inname van het nieuws, is er wel degelijk sprake van nieuwe en oude media.
Vanzelfsprekend, maar dat is niet de manier waarop er hier doorgaans onderscheid wordt gemaakt tussen oude en nieuwe media, vandaar ongetwijfeld je verwarring.

Veel mensen die op BNW posten zien, bijvoorbeeld, het NOS als 'oude' media. Of dat nu op TV of via internet getoond wordt. CNN hetzelfde verhaal. Zij zien het internet als 'nieuwe' media, maar alleen als het media betreft die strookt met hun denkbeelden. "Oude" media die zich ook laat dienen door internet blijft oude media, in hun ogen.

Wat betreft de inname van media heb je gelijk, maar ergens blijft dat ook door de jaren heen hetzelfde. Je krijgt een bepaald, vaak subjectief, verhaal te horen waar je je eigen conclusies uit moet halen. Of dat nu rooksignalen, een newscryer of een blog betreft. Politiek blijft ook politiek, dat het met de jaren nogal veranderd is hoe die politiek bedreven wordt maakt het niet automatisch 'niet-politiek'.

Dus ja, ik begrijp wat je bedoelt en in zekere zin heb je ook compleet gelijk. Echter is dat niet per sé hetgeen waar het in dit topic om gaat.
Conscience do cost.
pi_134848436
Weet niet of dit het juiste topic is voor dit bericht, maar zet het hier maar neer:

'De Associated Whistleblowing Press (AWP) werkt aan een netwerk van zelfstandige journalisten, die in samenwerkingsverbanden gelekte documenten verwerken. Daarbij gaat het ook om internationale samenwerking om zo grotere verhalen aan te kunnen kaarten.

"We willen corruptie, misbruik van macht en schendingen van mensenrechten aanpakken", zegt een van de twee oprichters Pedro Noel tegenover NU.nl. Binnen het netwerk worden werkgroepen opgericht, zoals Ljost in IJsland.'

bron http://www.nu.nl/buitenla(...)naast-wikileaks.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')