Wat ik leuk vind is dat het hier ook erg wordt gecultiveerd door de BBC met alle natuur en outdoor programma's. Als je hier bij de kapper zegt dat je net een red kite over zag vliegen dan weet iedereen waar je het over hebt want dat hebben ze op Springwatch gezien. In NL hebben de meeste mensen geen flauw idee wat een rode wouw is.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:43 schreef motorbloempje het volgende:
al hebben we het geluk dat het VK ook niet de rotste plek om te wonen is als het gaat om natuurschoon/wandelen/trail running.
En inderdaad, Country File ook, niet te vergeten!quote:Op woensdag 23 april 2014 14:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat ik leuk vind is dat het hier ook erg wordt gecultiveerd door de BBC met alle natuur en outdoor programma's. Als je hier bij de kapper zegt dat je net een red kite over zag vliegen dan weet iedereen waar je het over hebt want dat hebben ze op Springwatch gezien. In NL hebben de meeste mensen geen flauw idee wat een rode wouw is.
VK wil ik ook nog wel ontdekken, lijkt me inderdaad mooi. Maar altijd wanneer ik daar ben, zit ik in Liverpool bij familie. Toch niet hét punt van Britse schoonheidquote:Op woensdag 23 april 2014 14:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Later als ik groot ben en veel geld heb komt die wereldreis (per motor) er echt wel, maar voorlopig moeten we het met kleine beetjes doen. Slovenië en Kroatië deze zomer, al hebben we het geluk dat het VK ook niet de rotste plek om te wonen is als het gaat om natuurschoon/wandelen/trail running.
Hier is het inderdaad coolquote:Op woensdag 23 april 2014 14:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En inderdaad, Country File ook, niet te vergeten!![]()
Ook sowieso de hoeveelheden en verschillende soorten mensen die je hier op de trails tegenkomt in allerlei gezinssamenstellingen. In Nederland is wandelen voor 'geitenwollensokkenlui', dat is hier een stuk minder!
Als je wil lachen om de dichtheid van outdoorwinkels moet je voor de grap eens naar Longyearbyen op Spitsbergen gaan kijken. Zoveel heb ik er nog nooit op zo'n kleine opppervlakte gezienquote:Op woensdag 23 april 2014 15:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hier is het inderdaad cool. Ik verbaas me trouwens ook over de hoeveelheid outdoor winkels die er hier zijn. Waar ik woon heb je er gewoon al drie in het stadscentrum over een afstand van 200 meter ofzo (echte uitdoor winkels met hiking boots, rugzakken, tenten etc). Daar komen dan nog de Decathlons etc bij die er raakvlakken mee hebben plus een Go-Outdoors megastore een paar kilometer verderop.
Echt wel!quote:
Nee, ik ben daar niet op gebouwd helaas. Jaren geleden toen ik nog jong was (quote:Op woensdag 23 april 2014 15:15 schreef motorbloempje het volgende:
Heb je toevallig die Red Kite Challenge wel eens gedaan SeLang?
quote:13 MILE WALK - Start @ 11:15am
This will follow the 1/2 Marathon course with the possible option of missing out the loop at the arch which shortens the walk by a couple of miles.
Ow!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 23% gewijzigd door SeLang op 23-04-2014 15:50:49 ]"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
In Nepal heb je diverse van dat soort marathon's. Manaslu zou trouwens weleens mijn volgende trek kunnen worden (maar geen marathon dus).quote:Op woensdag 23 april 2014 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, het valt ook wel mee, de afstand! Althans, als je zoveel loopt als jij![]()
Mijn droom is om ooit zoiets als dit te doen: http://manaslutrailrace.org/
Ben nu naar mijn eerste marathon aan het toewerken (over 3.5 week!in het Peak District) en van daaruit hopelijk door naar Ultramarathons en dat soort events als de Manaslu Trail Race
Nicequote:Op woensdag 23 april 2014 15:42 schreef motorbloempje het volgende:
En bedankt! Afgelopen maandag 32km gerend, langste training, hoef er nog maar 10 bij te rennen op 'de dag'![]()
Lekker over het Trans Pennine Trail, dat stuk waar ik dan ren is een mix van verhard, fietspad, modder, steenslag, leuk, die afwisseling!
Ik merk erg veel verschil tussen verhard en onverhard lopen. Niet zozeer op m'n knieën maar des te meer in m'n heupen waar ik snel(ler) last heb. Na een winter lang vooral op de weg trainen omdat het vaak te donker was op de trails kreeg ik steeds meer last van pijntjes, maar sinds ik weer meer op de trails ben gaan rennen zijn die eigenlijk zo goed als weg. Ben erg fan van de trails, je merkt ook gewoon dat je voeten minder hard neerkomen, zeg maar.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NiceHoe belastend is dat voor je knieen tov asfalt en bestrating?
Is ook een kwestie van opbouw, denk ik, maar persoonlijk merk ik 't verschil. Met rennen/wandelen op trails komen natuurlijk ook weer andere gevaren kijken zoals omgeslagen enkels door ongelijke paden en dergelijken, vooral bij het rennen omdat je dat niet met je hoge wandelschoenen doet, maar tegelijkertijd, met de opbouw, worden ook de spieren in je voeten sterker waardoor je eventuele klappen (tot op zekere hoogte uiteraard) best goed kunt opvangen!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |