Daar ben ik ook bang voor.. dat zou echt kut zijnquote:Op woensdag 18 december 2013 16:42 schreef Ambicioso het volgende:
Ik denk dat dit gewoon geldt als 'geen diploma behaald'.
Als iemand mbo heeft gedaan krijgen ze ook opnieuw studiefinanciering voor het hbo, dus ik denk dat deze twee los van elkaar staan. Wat dus betekent dat je voor de hbo studiefinanciering ook een hbo diploma moet halen.
Is er echt geen mogelijkheid om dit half jaar nog af te maken?quote:Op woensdag 18 december 2013 16:43 schreef xuryah het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor.. dat zou echt kut zijn
Omdat ik na dit studiejaar, nog 2 jaar moet..quote:Op woensdag 18 december 2013 16:42 schreef Ambicioso het volgende:
- WTF WAAROM STOP JE IN JE 4E JAAR![]()
Oh oke, ik dacht dat je in je 4e jaar zatquote:Op woensdag 18 december 2013 16:44 schreef xuryah het volgende:
[..]
Omdat ik na dit studiejaar, nog 2 jaar moet..
Krijg steeds onvoldoende voor mn stage.
Heb er geen zin meer in nu!
Nee 3e jaar, maar ben gestopt met mijn stage.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:45 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Oh oke, ik dacht dat je in je 4e jaar zat
Ik vind stage ook niets aanquote:Op woensdag 18 december 2013 16:46 schreef xuryah het volgende:
[..]
Nee 3e jaar, maar ben gestopt met mijn stage.
Deze moet ik volgend studiejaar opnieuw doen.
En dan dat studiejaar er na nog een stage lopen.. Blegh...
Het is sowieso een kut studie.quote:
Wat doe je dan?quote:Op woensdag 18 december 2013 16:49 schreef xuryah het volgende:
[..]
Het is sowieso een kut studie.
En door mn stages kom ik er achter dat het niks voor me is.
Veel te zweverig...
Wil nu een fotografie opleiding doen via grafisch lyceum of een MBO dierenartsassistente opleiding via LOI.. maar met een schuld gaat dat niet lukken ben ik bang..
Over heen zetten is geen optie.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:56 schreef eend112 het volgende:
Kan je dan niet gewoon een andere HBO opleiding gaan zoeken, of je er toch over heen zetten?
Je krijgt een mega schuld en met je MBO diploma ga je dat nooit terug betalen en moet je dus de eerste (10-15?) jaar met een zo goed als minimum inkomen leven.
Via LOI kan ik sneller een diploma krijgen.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:57 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Wat doe je dan?
En waarom via LOI? Voltijd is op zich veel rustiger.
Als je iets gaat doen zou ik sowieso iets doen wat je leuk vindt. Het is niet alleen de studie maar het wordt ook nog je werk.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:00 schreef xuryah het volgende:
[..]
Via LOI kan ik sneller een diploma krijgen.
Wil niet nog 4 jaar studeren.. tenzij ik iets vind wat ik écht leuk vind, maar dat is nog niet t geval.
Kunstzinnige Therapie trouwens.. antroposofisch enzo..
Ja precies...quote:Op woensdag 18 december 2013 17:01 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Als je iets gaat doen zou ik sowieso iets doen wat je leuk vindt. Het is niet alleen de studie maar het wordt ook nog je werk.
Wat vind je leuk? Daar is vast ook een HBO opleiding bij te vinden.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:02 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ja precies...
Ik wil niet maar een HBO opleiding gaan doen, omdat ik dan minder schuld heb, terwijl ik het eigenlijk niet heel leuk vind..
Daarom is het zo oneerlijk eigenlijk.. Wil gewoon iets doen wat ik leuk vind!
Ik weet waar ik aan moet werken, maar het zijn eigenlijk geen dingen waar ik zomaar eventjes aan kan werken.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:02 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik denk dat je er meer aan hebt als je jezelf een schop onder je kont geeft, een keer goed met een studieadviseur gaat praten of het hoofd van je opleiding en gewoon je huidige opleiding afmaakt.
Dat een stage voor de 2e of 3e keer "zomaar" afgekeurd wordt is natuurlijk flauwekul. Je krijgt feedback, dan is het aan jou om daar wat mee te doen. Is het je niet duidelijk, dan is het uiteraard een deel verantwoordelijkheid van de opleiding om de kritiek en reden dat je zakt concreet te maken, maar ook wederom jouw verantwoordelijkheid om die helderheid te vragen/eisen.
Wel een goede opleidingskeuze trouwens. Kunstzinnige therapie. Is lekker veel werk in.![]()
![]()
![]()
Waarom ga je niet naar de universiteit?quote:Op woensdag 18 december 2013 17:02 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ja precies...
Ik wil niet maar een HBO opleiding gaan doen, omdat ik dan minder schuld heb, terwijl ik het eigenlijk niet heel leuk vind..
Fotografie, reizen, dieren, schilderen/tekenen...quote:Op woensdag 18 december 2013 17:03 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Wat vind je leuk? Daar is vast ook een HBO opleiding bij te vinden.
Je zult versteld staan van jezelf, maar als je het niet voor 100% wil proberen, dan houdt het op hè..quote:Op woensdag 18 december 2013 17:03 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ik weet waar ik aan moet werken, maar het zijn eigenlijk geen dingen waar ik zomaar eventjes aan kan werken.
Het is gewoon zoals ik ben. Dat verander je niet eventjes binnen een jaar.
Kan dat met HAVO en zonder HBO diploma dan?quote:Op woensdag 18 december 2013 17:04 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Waarom ga je niet naar de universiteit?
Dan kan je beter de laatste kiezen. De eerste rij lijken meer op hobbies. Het is natuurlijk leuk om van je hobby je werk te maken maar je moet hobbies niet verwarren met werk.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:04 schreef xuryah het volgende:
[..]
Fotografie, reizen, dieren, schilderen/tekenen...
Wil later ook wel een eigen winkeltje openen, dus zat aan HBO Small Bussiness & retail managment te denken
Dat is niet waar.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:05 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Je zult versteld staan van jezelf, maar als je het niet voor 100% wil proberen, dan houdt het op hè..
Dat is waar!quote:Op woensdag 18 december 2013 17:06 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Dan kan je beter de laatste kiezen. De eerste rij lijken meer op hobbies. Het is natuurlijk leuk om van je hobby je werk te maken maar je moet hobbies niet verwarren met werk.
Wellicht kan je in februari nog instromen.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:06 schreef xuryah het volgende:
[..]
Dat is waar!
Die opleiding wordt ook op verschillende plekken gegeven, dus dat is wel fijn..
Dat zou helemaal mooi zijn!quote:Op woensdag 18 december 2013 17:07 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Wellicht kan je in februari nog instromen.
TS kan geloof ik ook verkort een opleiding doen aangezien ze een havo-diploma heeft en vrijstellingen heeft van het hbo.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:07 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Wellicht kan je in februari nog instromen.
Ze wil nu een hbo-opleiding doen.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:11 schreef superdrufus het volgende:
[..]
TS kan geloof ik ook verkort een opleiding doen aangezien ze een havo-diploma heeft en vrijstellingen heeft van het hbo.
Met een onafgemaakte hbo opleiding? Ik zou me daar niet te veel van voorstellen. Uni's doen al moeilijk met vakken van andere uni's. Maar niet geschoten...quote:Op woensdag 18 december 2013 17:11 schreef superdrufus het volgende:
[..]
TS kan geloof ik ook verkort een opleiding doen aangezien ze een havo-diploma heeft en vrijstellingen heeft van het hbo.
Als ts een andere beroepsopleiding gaat doen dan, heeft ze kans op vrijstelling. Dat is geloof ik op de uni alleen mogelijk met een afgeronde hbo bachelor of een andere universitaire vakken. Meestal krijgen studenten dan vrijstelling in de keuzeruimte.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:14 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Met een onafgemaakte hbo opleiding? Ik zou me daar niet te veel van voorstellen. Uni's doen al moeilijk met vakken van andere uni's. Maar niet geschoten...
Kan je die stages niet in de vakantie doen? 1 stage in de zomervakantie of zo? Deed ik namelijk ook.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:15 schreef xuryah het volgende:
En ik krijg ook geen stufi en OV meer dan he.. dat betekend dan dat ik alsnog bij moet lenen, waardoor ik dan op t zelfde bedrag ga komen / misschien wel hoger wat ik terug moet betalen..
Lastig hoor..
Mijn schuld is nu al hoger dan gemiddelde..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
quote:Op woensdag 18 december 2013 17:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Kan je die stages niet in de vakantie doen? 1 stage in de zomervakantie of zo? Deed ik namelijk ook.Waarschijnlijk niet, omdat ik met kinderen wil gaan werkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zomers vakantie enzo.. Anders was het een goed idee!
En ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om nog verder te gaan met deze studie + mijn zomervakantie in te leveren voor een stage...
Ah zo. Dat wordt dan wat lastig ja.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:25 schreef xuryah het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, omdat ik met kinderen wil gaan werkenZomers vakantie enzo.. Anders was het een goed idee!
En ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om nog verder te gaan met deze studie + mijn zomervakantie in te leveren voor een stage...
Wees dan wel heel zeker van je zaak. Ik heb aan de HKU mijn opleiding gevolgd (geen fotografie overigens, maar dat maakt verder niet uit) en hoewel ik een heel gave tijd heb gehad en veel heb geleerd, ben ik er wel achter gekomen dat waarvoor ik aan het leren was, niet mijn droomberoep zou worden. (Het tekenwerk zelf vind ik wel leuk, maar het was als 'freelancer' toch een heel stuk eenzamer dan ik verwacht had. Tenzij je heel erg goed bent en iedereen je wil hebben in zijn/haar team, maar goed, in mijn vakgebied zijn er maar weinig grotere producties in NL die niet grotendeels met thuiswerkende werknemers werken.) Daar kwam ik halverwege het 3e jaar achter, waardoor de jaren erna echt wel pittig waren. Nachten doorhalen vanwege deadlines is toch een heel stuk moeilijker als je motivatie steeds verder weg zakt.....quote:
Ja ik moet er goed over nadenken.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:43 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wees dan wel heel zeker van je zaak. Ik heb aan de HKU mijn opleiding gevolgd (geen fotografie overigens, maar dat maakt verder niet uit) en hoewel ik een heel gave tijd heb gehad en veel heb geleerd, ben ik er wel achter gekomen dat waarvoor ik aan het leren was, niet mijn droomberoep zou worden. (Het tekenwerk zelf vind ik wel leuk, maar het was als 'freelancer' toch een heel stuk eenzamer dan ik verwacht had. Tenzij je heel erg goed bent en iedereen je wil hebben in zijn/haar team, maar goed, in mijn vakgebied zijn er maar weinig grotere producties in NL die niet grotendeels met thuiswerkende werknemers werken.) Daar kwam ik halverwege het 3e jaar achter, waardoor de jaren erna echt wel pittig waren. Nachten doorhalen vanwege deadlines is toch een heel stuk moeilijker als je motivatie steeds verder weg zakt.....
Ik weet niet hoe de toelating bij fotografie is, maar bij de meeste HKU opleidingen zijn ze wel erg kritisch wie ze toelaten. Ze moeten er wel vertrouwen in hebben dat je wat kan en dat je echt wil. (En dan nog kun je raar op je neus kijken, zoals ik dus deed)
Als je 't niet geprobeerd hebt kom je daar nooit achter.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:18 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ja ik moet er goed over nadenken.
Het lijkt me wel heel leuk, maar denk dat ik niet eens door de toelating kom
Maar ik ga het wel proberen!
Precies!quote:Op woensdag 18 december 2013 23:45 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Als je 't niet geprobeerd hebt kom je daar nooit achter.
Je weet toch wel als je een opleiding start dat stage heel belangrijk is?quote:Op woensdag 18 december 2013 16:49 schreef xuryah het volgende:
[..]
Het is sowieso een kut studie.
En door mn stages kom ik er achter dat het niks voor me is.
Veel te zweverig...
Wil nu een fotografie opleiding doen via grafisch lyceum of een MBO dierenartsassistente opleiding via LOI.. maar met een schuld gaat dat niet lukken ben ik bang..
Uhh.. ja, dat wist ik?quote:Op donderdag 19 december 2013 00:12 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Je weet toch wel als je een opleiding start dat stage heel belangrijk is?
Dat is namelijk je werk wat je gaat doen, en als je moeite met de stage hebt had je eerder de stekker eruit moeten trekken.
Je schuld zal wel meevallen gezien de rente 0,6% wat je aan OV gebruikt hebt en maandelijks gestort hebt gekregen is gewoon leef geld dat is niet gratis, als je dat nooit gekregen had had je de studie nooit kunnen volgen.
Hoe heeft ze dat voor elkaar gekregen dan. Lijkt me vrijwel onmogelijk namelijkquote:Op donderdag 19 december 2013 00:25 schreef Zwolsboy het volgende:
Of volledig stoppen met je opleiding en gaan werken?
Dan kan je (soms) een kwijtschelding krijgen, dat heeft mijn vriendin gedaan hele situatie uitgelegd en de voorwaarden was je mag geen opleiding meer volgen en je schuld wordt volledig kwijtgescholden.
Ja als ik nog een studie ga doen ga ik wel op HBO niveau doen. Maar ik vind t lastig een leuke HBO studie te vinden. Ga geen HBO studie volgen die ik toch niet leuk vindquote:Op donderdag 19 december 2013 00:24 schreef eend112 het volgende:
Ja is niks meer aan te doen maar ik zou je wel aanraden dan voor een andere hbo te kiezen ipv mbo want als dat mis gaat zit je nog dieper in de shit..
Hmm ja maar ik zal niet opgenomen worden.quote:Op donderdag 19 december 2013 00:28 schreef Zwolsboy het volgende:
Nee hoor, wat je al zei als het je psychisch sloopt en je wordt opgenomen en artsen geven een verklaring af dan krijg je zulke uitzonderingen.
Jepquote:Op donderdag 19 december 2013 00:30 schreef Zwolsboy het volgende:
Wat was je vorige opleiding ? HAVO?
Via wat kan je dat dan regelen?quote:Op donderdag 19 december 2013 00:33 schreef Zwolsboy het volgende:
Het kan altijd, maar vaak moet jij ook dan erbij neer leggen dat je geen studie meer mag volgen, omdat je niet geschikt bent voor school.
Een therapeut heeft weinig invloed maar ik zal zeker met die persoon erover praten.
Maar is werken en leren geen oplossing?
Tip: doe fotografie als hobby erbij en niet als je enige studie. Of je moet straks thuis willen zitten zonder werk.quote:
Dan moet je even door de zure appel heen bijten en een brede opleiding doen die later toegang naar een leuke baan biedt. Ow en het wordt nog erger want meestal zijn de eerste jaren van je carriëre niet de leukste baantjes. Bij mij heeft het 10 jaar geduurt voordat ik op een niveau zat waar ik het leuk vond.quote:Op donderdag 19 december 2013 09:49 schreef xuryah het volgende:
Owhhhh... ja jullie hebben wel gelijk over fotografie opleiding.. maar wat moet ik dan doennn. Ik vind geen ene HBO opleiding leuk!
Het lijkt mij belangrijker of je goede foto's kan nemen. Zowel qua belichting als qua opbouw en weet ik veel wat er nodig is. Dat zijn dingen die je tijdens een opleiding leert, en 4 jaar HBO leert je uiteraard meer dan 13 weken LOI.quote:Kun je ook werk in de fotografie vinden zonder diploma? Ik zou er wel heel graag mn werk van maken. Al is het als bijbaantje naast mn hoofdbaan.
En om een winkel te beginnen, heb je daar echt een HBO opleiding voor nodig? Of kan een cursus bij LOI genoeg zijn?
Dat is minder zweverigquote:Op woensdag 18 december 2013 17:00 schreef xuryah het volgende:
[..]
Via LOI kan ik sneller een diploma krijgen.
Wil niet nog 4 jaar studeren.. tenzij ik iets vind wat ik écht leuk vind, maar dat is nog niet t geval.
Kunstzinnige Therapie trouwens.. antroposofisch enzo..
Nee. En met diploma ook niet.quote:Op donderdag 19 december 2013 09:49 schreef xuryah het volgende:
...
Kun je ook werk in de fotografie vinden zonder diploma?
..
Weet je dat wel zeker? Bedenk wel, het grote voordeel van een hobby is dat je het ook even naast je neer kan leggen als je er even geen zin in hebt. Zo blijft een hobby leuk. Met werk is dat anders. Werk is gewoon niet altijd leuk, maar soms moet het toch gebeuren.quote:...
Ik zou er wel heel graag mn werk van maken. Al is het als bijbaantje naast mn hoofdbaan.
..
Heb je überhaupt wel eens een camera vastgehouden?quote:Op donderdag 19 december 2013 09:49 schreef xuryah het volgende:
Kun je ook werk in de fotografie vinden zonder diploma? Ik zou er wel heel graag mn werk van maken. Al is het als bijbaantje naast mn hoofdbaan.
Gevat hoor.quote:Op donderdag 19 december 2013 15:54 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee. En met diploma ook niet.
Dat is heel zwart/wit natuurlijk
Zulke trajecten zou ik altijd uit proberen te blijven behalve als 't echt nodig is natuurlijk.quote:Op donderdag 19 december 2013 00:33 schreef Zwolsboy het volgende:
Het kan altijd, maar vaak moet jij ook dan erbij neer leggen dat je geen studie meer mag volgen, omdat je niet geschikt bent voor school.
Een therapeut heeft weinig invloed maar ik zal zeker met die persoon erover praten.
Mijn meisje had havo gedaan vervolgens PABO gestopt ging niet toen SPH gestopt ging niet, terug gezakt naar MBO4 diploma behaald, vervolgens MWD niet gehaald, het sloopte haar en ze zag het niet meer zitten en werd opgenomen en kwamen verhalen naar boven, en een flink studieschuld artsen hebben het laten kwijtschelden maar ze mag komende jaren geen studie meer starten omdat ze niet geschikt is.
Maar is werken en leren geen oplossing?
Van die trajecten waarbij je moet worden opgenomen? Verstandig. En je bedoelt tenzij, niet mits.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:11 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Zulke trajecten zou ik altijd uit proberen te blijven mits echt noodzakelijk.
Ik bedoelde het meer van hulpverleningstrajecten waar je in feite ongeschikt voor 'n studie wordt verklaard, staat niet zo geweldig op je CV. Heb m'n zin trouwens even aangepast.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Van die trajecten waarbij je moet worden opgenomen? Verstandig. En je bedoelt tenzij, niet mits.
Sorry, maar volgens mij heb jij niet goed gelezen. En daarnaast oordeel je zomaar over mij, zonder mij te kennen.quote:Op donderdag 19 december 2013 20:15 schreef Thisbe het volgende:
Ik vind je behoorlijk onvolwassen overkomen TS. Je wilt je zomervakantie niet opgeven voor een stage, je wilt een studie doen die alleen maar leuk is. Vervolgens zeg je dat je geen enkele leuke studie kunt vinden.
Je hobby's getuigen ook van een nogal kinderlijke naïviteit. Je houdt van dieren, en dus lijkt dierenartsassistente je wel wat. Kun je het aan om voor zieke of stervende dieren te zorgen?
Het leven is niet alleen maar leuk, iedere studie heeft klotevakken of kloteopdrachten.
En om een winkel te starten moet je beschikken over iets dat ik in jouw teksten niet terugvind: doorzettingsvermogen. Het ondernemerschap is hard werken, ook in de zomervakanties, ook als je er geen zin in hebt of het niet leuk vindt.
Tijd om volwassen te worden. Kijk waar je goed in bent, iets 'leuk' vinden is niet voldoende basis voor een werkzaam leven.
Ja precies. Zo denk ik nu ook hoor.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:02 schreef Zwolsboy het volgende:
Een diploma behalen kan altijd hoor, er is niks mis om een paar jaartjes te werken, en daarna verder kijken met wat je wilt. Wat ik al zei je kan niet alles hebben ook met opleidingen is dat zo.
Pfoe ja dat is ook mooi kut..quote:Op maandag 6 januari 2014 17:56 schreef Mironda90 het volgende:
Ik heb ook een studieschuld.. Ik heb 3 jaar hbo gedaan en ben er toen mee gestopt ivm problemen..
Ik ben daarna een andere studie gaan doen 1 jaartje maar om weer 4 jaar te studeren zag ik toch niet zitten.. ook daar ben ik door gebrek aan motivatie mee gestopt..
Ik heb een aantal keren contact gehad met DUO en wanneer je een mbo haalt gaat je hbo schuld niet weg ... Ik heb er niet naast geleend maar heb ook al een aardig hoge schuld... en een nieuwe studie doen kan ook niet omdat ik geen recht meer heb op stufi en ik niet nog meer ga lenendenk dat ik wel een beetje weet hoe je je voelt...
Ga na curacao doen ze niet moeilijk over je stageresultatenquote:Op woensdag 18 december 2013 16:44 schreef xuryah het volgende:
[..]
Omdat ik na dit studiejaar, nog 2 jaar moet..
Krijg steeds onvoldoende voor mn stage.
Heb er geen zin meer in nu!
Ik ga niet voor een derde keer mijn stage lopen en dan weer te horen krijgen dat ik het niet kan.
Heb je een 4 jarige mbo studie gedaan? Of een studie via LOI oid?quote:Op maandag 6 januari 2014 19:51 schreef Angst het volgende:
Zelfde meegemaakt, alles terug moeten betalen. Ik ben daarna gelijk gaan werken en na verloop van tijd wel een mbostudie afgerond, die naast mijn baan van 90 % prima te doen was.
Kwijtschelden kan als je een verklaring van een psychiater hebt dat je door phychische problemen je stages niet hebt voltooid.
Advies weken en avondopleiding mbo die je leuk vind,
kan als het terecht lijkt vragen aan je psycholoog of die je doorverwijst kan de psychiater in een gesprek verklaring maken.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:28 schreef xuryah het volgende:
[..]
Heb je een 4 jarige mbo studie gedaan? Of een studie via LOI oid?
Ik denk dat ik dat laatste ga doen.. een studie via LOI, zodat ik toch een diploma op zak heb.
Ik loop helaas niet bij een psychiater. Wel bij een therapeut. Maar denk niet dat die zo'n verklaring geeft..
Ik zou toch maar luisteren want hij/zij heeft zeker een punt.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:20 schreef xuryah het volgende:
[..]
Sorry, maar volgens mij heb jij niet goed gelezen. En daarnaast oordeel je zomaar over mij, zonder mij te kennen.
Wil hier dan verder ook niet op in gaan, omdat het in mijn geval gewoon onzin is wat je zegt.
Geen stress, je hoeft maar 20euro oid per maand af te betalen en na 30jaar word de schuld kwijtgescholden, betaald of niet.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:50 schreef xuryah het volgende:
Ik word depressief als ik er aan denk hoe hoog mijn schuld dan is. Godver
Ja dat leek mij ook een leuke studiequote:Op woensdag 8 januari 2014 20:22 schreef houthouse het volgende:
Ook een studie met zeer lage baankans, maar toch: Diermanagement? Is HBO en met dieren, dus misschien een idee.
Hoe dan ook succes, klinkt als een vervelende situatie.
Het is geloof ik wel wat meer dan 20 euro (ik geloof zo'n 200 euro per maand), maar dat is wel te overleven. Het gaat natuurlijk naar draagkracht, maar er zit wel een minimum bedrag aan vast.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:26 schreef MilkTea het volgende:
[..]
Geen stress, je hoeft maar 20euro oid per maand af te betalen en na 30jaar word de schuld kwijtgescholden, betaald of niet.
Alleen een hypotheek wordt lastiger.
o m g is dat echt een studie?quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:13 schreef houthouse het volgende:
Als je vragen hebt over diermanagement kun je ze altijd stellen, ik ben nu vierdejaars.
Studenten die die studie doen staan vaak ook bekend als toekomstige werklozen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:24 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
o m g is dat echt een studie?
Hoe mooi is dat!
Dat soort studies laten wel goed zien wat er mis is met het HBO in Nederland ja.quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:39 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Studenten die die studie doen staan vaak ook bekend als toekomstige werklozen.
Spannend voor jou dus!quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:13 schreef houthouse het volgende:
Als je vragen hebt over diermanagement kun je ze altijd stellen, ik ben nu vierdejaars.
Ja ik begrijp het.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:11 schreef Cornelis83 het volgende:
Boer, maneges managen, dat soort dingen geloof ik.
Maar de grap is, als je telt hoeveel maneges er zijn en hoeveel boeren op zoek zijn naar een vervanger en hoeveel mensen die pretstudie doen, dan is de verhouding 1 op 20 of zo. Vandaar dus ook: Toekomstige werklozen.
Dat heeft mijn zus gedaan (na 5 jaar gymnasium, 2x blijven zitten waardoor ze eraf moest en toen is ze dat gaan doen), en ze is blij met haar baan als dierenartsassistentequote:Op donderdag 9 januari 2014 12:14 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ja ik begrijp het.
Dus dan kom ik denk ik verder met een MBO Dierenassistente paraveterinair?
Wat leuk om te horen dat zij erg blij was met die diploma! Sja.. Nederlands.. Het zal erg makkelijk zijn, dus niet heel erg. Jammer alleen dat je wel een hoop geld betaald voor zulke examens.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:22 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat heeft mijn zus gedaan (na 5 jaar gymnasium, 2x blijven zitten waardoor ze eraf moest en toen is ze dat gaan doen), en ze is blij met haar baan als dierenartsassistenteAlleen moest ze tijdens die opleiding voor Nederlands (want dat soort vakken heb je nog gewoon op MBO) nog wel zinsontleden enzo
Hoewel ze inmiddels ook weer opzoek is naar een HBO studie omdat ze inmiddels wel weer wat meer wilt, denk ik
Geen idee, volgens mij niet.quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:11 schreef xuryah het volgende:
[..]
Wat leuk om te horen dat zij erg blij was met die diploma! Sja.. Nederlands.. Het zal erg makkelijk zijn, dus niet heel erg. Jammer alleen dat je wel een hoop geld betaald voor zulke examens.
Een HBO opleiding kan ik altijd nog halen als ik dat nog wil, denk ik dan
Weet jij toevallig of zij eerst de basisopleiding moest doen voordat ze aan MBO niveau 4 kon beginnen? Dat lijkt me een beetje onzin namelijk, aangezien ik van het HBO kom. Ben daar erg benieuwd naar. Ga in februari ook naar de opendag van LOI, lijkt me interessant!
Er is nog 1 ding erger dan mbo dierenverzorgers en dat is LOI mbo dierenverzorgers.quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:37 schreef xuryah het volgende:
Ik heb even gekeken op de site van Groenhorst Barneveld. Die opleiding kan ik idd doen, in 2 jaar. Ik zie nergens staan dan ik dat geen MBO niveau 4 diploma krijg.
2 jaar is niet lang, maar Barneveld is redelijk ver weg van waar ik woon.. dus elke dag trein of benzine betalen.. dat loopt ook hoog op!
Daarom leek een LOI thuisstudie mij het handigst. Daar kan ik dan ook naast werken..
De (paraveterinair) opleiding voor volwassenen duurt 1,5 jaar (op de site staat inderdaad 2 jaar, maar bij de bijeenkomst werd ons verteld dat het bij ons van januari 2014 tot november 2015 duurt).quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:37 schreef xuryah het volgende:
Ik heb even gekeken op de site van Groenhorst Barneveld. Die opleiding kan ik idd doen, in 2 jaar. Ik zie nergens staan dan ik dat geen MBO niveau 4 diploma krijg.
2 jaar is niet lang, maar Barneveld is redelijk ver weg van waar ik woon.. dus elke dag trein of benzine betalen.. dat loopt ook hoog op!
Daarom leek een LOI thuisstudie mij het handigst. Daar kan ik dan ook naast werken..
En de rest van werkend NL mag weer betalen voor een muts die de eeuwige 'student' wil spelen en 'iets' met dieren wil doen.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:02 schreef xuryah het volgende:
[..]
Wow het is dus nog niet eens MBO. Nou, dan zijn je kansen op een baan zo ongeveer ONDER de nul procent.quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:48 schreef Candaasje het volgende:
Op de informatie-avond werd ook verteld dat je geen officieel mbo4 diploma krijgt [...]
@Nightquest: geen dierverzorging, paraveterinair dierassistent.
Verder eens met je post
EDIT ik begreep je verkeerd: het is dus de opleiding voor volwassenen waar ik het over heb hè. Niet de gewone opleiding.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:45 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Wow het is dus nog niet eens MBO. Nou, dan zijn je kansen op een baan zo ongeveer ONDER de nul procent.
Dat is het punt dat random bedrijven jou opbellen om te zeggen: ik weet dat je niet gesolliciteerd hebt, maar we willen je vertellen dat je dat ook ECHT niet moet gaan doen.
De genoemde boer is niet een heel logische werkplek na de studie, dan is iets als veehouderij oid (ook mogelijk op hbo) meer geschikt. Tenzij je Dieren in de Zorg doet als major (net als ik), dan is een zorg-/kinderboerderij wel een logisch gevolg. Manege zou wel een goede mogelijkheid zijn, maar 't is allemaal afhankelijk van je major. Zie voor de verschillende majors en verdere algemene beschrijving van Diermanagement http://www.hogeschoolvhl.(...)/Diermanagement.aspx.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:06 schreef xuryah het volgende:
[..]
Spannend voor jou dus!
Ik ben wel benieuwd wat je met zo'n diploma kan. Waar kan je straks gaan werken? En als wat?
Waar ga jij deze opleiding volgen? Via LOI?quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:09 schreef LanaWoef het volgende:
Ik ga vanaf volgende week de 1-jarige opleiding paraveterinair dierenassistent volgen. Hiermee behaal je wel een geldig MBO-4 diploma.
Ik ga juist deze opleiding doen omdat ik al een HBO diploma heb in de dier- en veehouderij, maar er daar voor mij helemaal geen banen in te vinden zijn.
Een oud-studiegenootje heeft trouwens ook via de LOI deze studie gedaan en ze heeft nu al ruim een jaar een baan in een dierenkliniek. Het kan dus wel via de LOI.
Thanks voor je reactie. Ik vind ook dat je beter iets kunt kiezen waar je gelukkig mee wordt, ipv iets waar je rijk mee wordt!quote:Op donderdag 9 januari 2014 19:53 schreef houthouse het volgende:
[..]
De genoemde boer is niet een heel logische werkplek na de studie, dan is iets als veehouderij oid (ook mogelijk op hbo) meer geschikt. Tenzij je Dieren in de Zorg doet als major (net als ik), dan is een zorg-/kinderboerderij wel een logisch gevolg. Manege zou wel een goede mogelijkheid zijn, maar 't is allemaal afhankelijk van je major. Zie voor de verschillende majors en verdere algemene beschrijving van Diermanagement http://www.hogeschoolvhl.(...)/Diermanagement.aspx.
Overigens kun je in het derde jaar ook nog een diploma voor paraveterinair behalen, theoretisch kun je dit gewoon naast de huidige vakken volgen.
Voor alle negatieve reacties: ik snap 't. Maar een studie volgen alleen maar omdat daar wel hoge baankansen bij horen, is voor veel mensen gedoemd om te mislukken. Als het niet tijdens de studie is, dan is het voor veel mensen wel als ze uiteindelijk terecht komen in het werkveld. Ik moet bekennen dat ik achteraf misschien wel voor een andere studie had gekozen, maar er zijn ook veel studiegenoten die heel tevreden zijn met de studie. Net als bij andere studies heb je veel zelf in de hand door bv. paraveterinair, cursussen kynologie etc. erbij te doen en je stages heel gericht te kiezen. TS, als je echt overweegt Diermanagement te kiezen, lees je dan goed in en informeer als het kan bij diverse studenten zodat je je een goed beeld kunt vormen (nouja, eigenlijk geldt dit natuurlijk voor elke studie).
Ik zeg niet dat het niet kan, maar je kansen worden gewoon kleiner.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:14 schreef xuryah het volgende:
[..]
Waar ga jij deze opleiding volgen? Via LOI?
Fijn dat jouw studiegenootje wel een baan heeft kunnen vinden. Het lijkt mij ook sterk dat dit niet zou kunnen! Een MBO 4 diploma op je CV staat sowieso mooier op je CV dan niks, ook al is het van de LOI.
Daar wel mee eensquote:Op donderdag 9 januari 2014 20:17 schreef xuryah het volgende:
[..]
Thanks voor je reactie. Ik vind ook dat je beter iets kunt kiezen waar je gelukkig mee wordt, ipv iets waar je rijk mee wordt!
Ik ga nog heel goed kijken en informeren, een keuze maken is niet zo makkelijk..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |