Wie heeft er nou geen verstand van?quote:Op donderdag 12 december 2013 11:32 schreef Braddie het volgende:
Deze klacht gaat NIET over de camera zelf, maar over de service van sommige winkels____!
Vanochtend een nieuw cameratje gekocht (Sony WX80)
Eerst naar de Dixons "Deze camera filmt niet in HD, hij upscaled als de malle" Dus ik heb gezegd dat
ik verder ging kijken.
Toen naar de Strik Foto (Ik gaf aan dat ik een budget had van 160 euro) "Ja, maar, voor 160 euro heb je niks wat in HD filmt, je moet minimaal voor 229 euro deze Casio of deze Samsung kopen, dan heb
je HD" (En de beste man wilde mij 720P als Full HD verkopen)
Toen naar de BCC het hele verhaaltje uitgelegd "Ooh meneer, dan is deze Sony perfect voor u, filmt in 1080Progressive met 50fps en door de Exmor R sensor maak je super plaatjes in het donker"
Klacht: Camera verkopers die er geen verstand van hebben of je iets duurders willen aansmeren
En tot hoe ver moet je volgens jou gaan om ergens iets over te mogen zeggen?quote:Op woensdag 18 december 2013 17:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heb je ook geen recht meer om te zeuren er wat over te zeggen als je het allemaal accepteert.
Er niks meer kopen doet zo'n winkel pijn genoegquote:Op woensdag 18 december 2013 17:51 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En tot hoe ver moet je volgens jou gaan om ergens iets over te mogen zeggen?
Ik bedoelde meer dat je volgens die poster blijkbaar een bepaalde mate van stennis moet schoppen over iets omdat je er anders niet over mag klagen, ofzo. Beetje vreemd.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:53 schreef MolFan het volgende:
[..]
Er niks meer kopen doet zo'n winkel pijn genoeg
BCC.nl ja. Daar gelden andere regels dan de fysieke winkel.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:08 schreef Internepper het volgende:
[..]
De vraag is, is het product nog in goede staat? Of zitten er dermate veel gebruikerssporen op?
Waar de f lees je dat ik het beter weet ?...quote:Op woensdag 18 december 2013 18:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jij weet het beter dan Tweakers? Zo ja, stuur ze een mailtje met een klacht dat hun bericht niet klopt..
Kom niet hier klagen
Jij bent ook echt helemaal gek in je hoofd hequote:Op woensdag 18 december 2013 18:59 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waar de f lees je dat ik het beter weet ?...
Ik zeg het nu zo van "Het is volgens Tweakers HD Ready" Ik weet het verder ook niet of het nou Full HD of Hd Ready is..
Camera's en keyboards zijn eerste levensbehoeften.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:20 schreef BlueMage het volgende:
Ik blijf me afvragen waar Braddie met z'n uitkering het geld vandaan haalt voor al deze shit.
Ik zit bij Braddie toch eerder aan hamburgers als eerste levensbehoefte te denken.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:24 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Camera's en keyboards zijn eerste levensbehoeften.
Ik ga kijken.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:42 schreef Plantagehouder het volgende:
Vriend, van mij krijg jij een dashboard cam als jij je rijbewijsje haalt
Inderdaad, slaat nergens op. Ook al accepteer je iets, dan kan je er nog steeds om zeuren. Bv bij een laag cijfer.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:51 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En tot hoe ver moet je volgens jou gaan om ergens iets over te mogen zeggen?
User die zo maar vanalles koopt en dan weer terugbrengt met 'n heel verhaal eromheen over dat het een schande is dit dat.quote:
Volgende keer gewoon erop stampen!!quote:Op woensdag 18 december 2013 20:40 schreef Keukendrol het volgende:
En jij taait gewoon af met camera na zo behandeld te zijn door die bokkelul?
Nummer 8 alweer?quote:Op woensdag 18 december 2013 23:34 schreef spiritusbus het volgende:
Braddie, als je zoveel moeite in je theorie had gestoken als in dit topic, dan was je nu niet aan je achtste poging toe.
En dat had je dus niet moeten doen. De baas erbij halen, stennis schoppen in de winkel, luid duidelijk maken wat je ervan vindt zodat iedereen kan horen dat ze zich niet aan de voorwaarden houden. Dan lukt het vaak wel.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:00 schreef Braddie het volgende:
Dus toen ben ik maar weggelopen en gemeld dat ik er niet meer naar toe ga en dat ik het schandalig vind hoe ik ben behandeld.
En vervolgens erbij zetten dat hij in 1080p filmtquote:Op woensdag 18 december 2013 23:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
We zien de camera wel in V&A verschijnen.
Soms ga je uit van wat op de doos staat, of de expertise van de verkoper he.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:24 schreef slangpie het volgende:
Waarom verdiep je je dan ook niet eerst in de specs van de camera, in plaats van er 1 lukraak kopen?
Ts
Iets terugbrengen is geen recht. Winkels zijn niet verplicht om iets retour te nemen ofzo. Sommige winkels doen het als service, maar dan mogen ze er zelf eisen aan stellen.quote:Op donderdag 19 december 2013 03:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En dat had je dus niet moeten doen. De baas erbij halen, stennis schoppen in de winkel, luid duidelijk maken wat je ervan vindt zodat iedereen kan horen dat ze zich niet aan de voorwaarden houden. Dan lukt het vaak wel.
'De camera is gebruikt'Ja zo kan je van alles wel zeggen dat je het daarom niet terug mag brengen
Waarom mocht TS dan wel eerder een andere camera terugbrengen?quote:Op donderdag 19 december 2013 05:25 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Iets terugbrengen is geen recht. Winkels zijn niet verplicht om iets retour te nemen ofzo. Sommige winkels doen het als service, maar dan mogen ze er zelf eisen aan stellen.
quote:Het product voldoet niet aan mijn verwachtingen. Kan ik het retourneren?
Uw aankoop kunt u binnen 14 dagen na levering zonder opgaaf van reden retourneren of ruilen. Voor het retourneren van in de winkel gekochte producten, kunt u in uw BCC winkel terecht. In overleg met onze verkoopadviseur ontvangt u uw aankoopbedrag contant of via uw bankrekening retour. Op bcc.nl bestelde producten kunt u in een van onze winkels terugbrengen of retour zenden. BCC zal uw aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten) in het laatste geval zo snel mogelijk aan u overmaken. De retourkosten zijn voor uw rekening. Wilt u het product omruilen voor een ander product, dan zijn de eventuele bezorgkosten van het vervangende product eveneens voor uw rekening.
http://www.bcc.nl/info/annuleren-en-retournerenquote:Kan ik alle producten retourneren?
Alle producten die u via bcc.nl bestelde, kunt u binnen 14 dagen retourneren. Deed u uw aankoop in een van onze winkels, dan kunnen wij de volgende producten helaas niet terugnemen:
Software en telefoons waarvan de verzegeling verbroken is, de verpakking is geopend, of waarvan registratie of installatie heeft plaatsgevonden.
Producten die om hygiënische redenen na gebruik niet geruild kunnen worden, zoals bijvoorbeeld oordopjes, headsets, tandenborstels en massage-, scheer- of epileerapparaten.
Producten met gebruikssporen, beschadigingen en artikelen die incompleet zijn.
Verbruiksartikelen zoals inkt, reinigingsvloeistof en andere schoonmaakmiddelen (indien aangebroken).
Afgesloten abonnementen (al dan niet in combinatie met hardware).
BCC Cadeaukaarten en andere bij BCC gekochte cadeaukaarten.
Je onderste quote gaat over de webshop, waar je koop op afstand hebt.quote:Op donderdag 19 december 2013 05:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waarom mocht TS dan wel eerder een andere camera terugbrengen?
[..]
[..]
http://www.bcc.nl/info/annuleren-en-retourneren
De verkoper lulde dus uit zijn nek toen hij zei dat de camera niet geretourneerd kon worden.
Lees eens goed wat er staat. "Deed u uw aankoop in een van onze winkels". Ze hebben het over gebruiksporen, niet of het gebruikt is. Daarbij had TS een degelijke reden om zijn toestel terug te brengen, hij was verkeerd voorgelicht door de verkoper. Niet dat dat verder relevant is, het artikel kan volgens deze voorwaarden gewoon geretourneerd worden.quote:Op donderdag 19 december 2013 05:51 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je onderste quote gaat over de webshop, waar je koop op afstand hebt.
http://assets2.bcc.nl/med(...)_voorwaarden_bcc.pdf
Producten moeten ongebruikt zijn. Dat is een van de eisen die BCC stelt.
In de algemene voorwaarden staat toch echt ongebruikt. Het artikel kan volgens de algemene voorwaarden niet geretourneerd worden.quote:Op donderdag 19 december 2013 05:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Lees eens goed wat er staat. "Deed u uw aankoop in een van onze winkels". Ze hebben het over gebruiksporen, niet of het gebruikt is. Daarbij had TS een degelijke reden om zijn toestel terug te brengen, hij was verkeerd voorgelicht door de verkoper. Niet dat dat verder relevant is, het artikel kan volgens deze voorwaarden gewoon geretourneerd worden.
Lees mijn aanvulling even. Het is ook niet logisch om te stellen dat een artikel ongebruikt moet zijn, hoe kan je anders weten of het aan je wensen voldoet. Daarvoor is juist het retourrecht in het leven geroepen, zodat hij producten die niet aan zijn wensen voldoen kan retourneren. En of een product aan zijn wensen voldoet weet de consument pas nadat hij, je raadt het al, het product (kortdurend) gebruikt heeft. Uiteraard zonder sporen achter te laten. Daar is volgens mij ook genoeg jurispridentie over.quote:Op donderdag 19 december 2013 06:01 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
In de algemene voorwaarden staat toch echt ongebruikt. Het artikel kan volgens de algemene voorwaarden niet geretourneerd worden.
Nogmaals, ik blijf mezelf herhalen, maargoed het is nog vroeg..quote:Op donderdag 19 december 2013 06:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Lees mijn aanvulling even.
In de winkel gekochte producten hebben geen verdere voorwaarden gespecificeerd. Dus refereer je naar de algemene voorwaarden.quote:Alle producten die u via bcc.nl bestelde
Retourrecht? Heb je daar een wetsartikel van?quote:Op donderdag 19 december 2013 06:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Lees mijn aanvulling even. Het is ook niet logisch om te stellen dat een artikel ongebruikt moet zijn, hoe kan je anders weten of het aan je wensen voldoet. Daarvoor is juist het retourrecht in het leven geroepen, zodat hij producten die niet aan zijn wensen voldoen kan retourneren. En of een product aan zijn wensen voldoet weet de consument pas nadat hij, je raadt het al, het product (kortdurend) gebruikt heeft. Uiteraard zonder sporen achter te laten. Daar is volgens mij ook genoeg jurispridentie over.
https://webwinkelrecht.nl(...)es/recht-van-retour/quote:Om aan alle fabeltjes een einde te maken: dit recht geldt ook als de klant het product heeft uitgepakt en zelfs als hij het heeft uitgeprobeerd.
Nee, dit gaat écht specifiek over aankopen die gedaan zijn op afstand. Daarvoor geldt een zichttermijn. Voor aankopen in een fysieke winkel geldt dat niet.quote:Op donderdag 19 december 2013 06:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dit gaat weliswaar over een webwinkel, maar het aspect van 'gebruikt zijn' geldt uiteraard voor zowel via het op internet als in de winkel aangekochte artikelen. Voor beide geldt dat je het zult moeten uitproberen, voordat je weet of het je bevalt.
[..]
https://webwinkelrecht.nl(...)es/recht-van-retour/
Verwijzend naar een uitspraak in het Messner-arrest:quote:De Wet Koop op Afstand geeft je een uitprobeerrecht: je mag het uitpakken en aanzetten, aandoen of omdoen (maar niet indoen, vanwege hygiëne) zodat je kunt zien wat je hebt gekocht en of dat bevalt.
quote:Het herroepingsrecht wordt dus geacht het nadeel te vergoeden dat de consument lijdt bij een op afstand gesloten overeenkomst, door hem een passende bedenktijd toe te kennen waarin hij het verworven goed kan keuren en uitproberen.
De uitspraak in het Messner-arrest spreekt duidelijk van een periode waarin het artikel kan worden uitgeprobeerd.quote:Op donderdag 19 december 2013 06:17 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, dit gaat écht specifiek over aankopen die gedaan zijn op afstand. Daarvoor geldt een zichttermijn. Voor aankopen in een fysieke winkel geldt dat niet.
quote:Het herroepingsrecht wordt dus geacht het nadeel te vergoeden dat de consument lijdt bij een op afstand gesloten overeenkomst, door hem een passende bedenktijd toe te kennen waarin hij het verworven goed kan keuren en uitproberen.
Rechterlijke uitspraken (zie mijn links) spreken dat tegen.quote:Op donderdag 19 december 2013 06:19 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.consuwijzer.nl(...)ilen-of-terugbrengen
Ben je nou aan het trollen? Er staat ook daar duidelijk 'op afstand'.quote:Op donderdag 19 december 2013 06:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De uitspraak in het Messner-arrest spreekt duidelijk van een periode waarin het artikel kan worden uitgeprobeerd.
[..]
Het is toch evident dat het aspect van uitproberen geldt voor zowel winkelaankopen als aankopen op internet? Waarom zouden artikelen die je via internet krijgt wel uitgeprobeerd mogen worden, en die uit een winkel niet?quote:Op donderdag 19 december 2013 06:22 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ben je nou aan het trollen? Er staat ook daar duidelijk 'op afstand'.
Dat jij dat evident vindt kan ik niks mee, de wet koop op afstand geldt nou eenmaal niet voor aankopen in een fysieke winkel. Die wet is speciaal in het leven geroepen voor aankopen die je via internet of de telefoon doet.quote:Op donderdag 19 december 2013 06:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het is toch evident dat het aspect van uitproberen geldt voor zowel winkelaankopen als aankopen op internet? Waarom zouden artikelen die je via internet krijgt wel uitgeprobeerd mogen worden, en die uit een winkel niet?
Juist met aankopen via internet zou je van kopers mogen verwachten dat ze beter zijn geïnformeerd, omdat ze alles uitzoeken via internet. Dus zou dat retour na gebruik juist nog eens extra voor in de winkel aangekochte artikelen moeten gelden, omdat daar een publiek komt waarvan je in alle redelijkheid aan kunt nemen dat zij zich niet in die mate vooraf op internet geïnformeerd hebben.
Verschil gerust met me van mening, dit is mijn uitspraak (en die van de rechter) en daar zult u het mee moeten doen.
Dus jij vindt dat artikelen die via internet besteld worden, wel gebruikt geretourneerd mogen worden, maar artikelen die in de winkel aangekocht worden, niet? Als je nou eens in ging op de achterliggende logica en de argumentatie, hoefde je je ook niet met randzaken rond de kern van de zaak bezig te houden. En dat is dat er geen enkele reden is waarom voor een een artikel dat je via internet bestelt andere retour na gebruik regels zouden moeten gelden dan voor een artikel dat je in de winkel koopt. Als jij die reden weet, laat het me dan weten.quote:Op donderdag 19 december 2013 07:05 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat jij dat evident vindt kan ik niks mee, de wet koop op afstand geldt nou eenmaal niet voor aankopen in een fysieke winkel. Die wet is speciaal in het leven geroepen voor aankopen die je via internet of de telefoon doet.
Dat is geen meningsverschil, dat is gewoon de wet.
Dat vind ik niet, dat vindt de wet.quote:Op donderdag 19 december 2013 07:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat artikelen die via internet besteld worden, wel gebruikt geretourneerd mogen worden, maar artikelen die in de winkel aangekocht worden, niet? Als je nou eens in ging op de achterliggende logica en de argumentatie, hoefde je je ook niet met randzaken rond de kern van de zaak bezig te houden. En dat is dat er geen enkele reden is waarom voor een een artikel dat je via internet bestelt andere retour na gebruik regels zouden moeten gelden dan voor een artikel dat je in de winkel koopt. Als jij die reden weet, laat het me dan weten.
Dat ik voor winkelretouren nog geen uitspraak heb gevonden, wil dus helemaal niet zeggen dat het daar niet op van toepassing zal zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |