abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6099861
Gebruik dit topic svp alleen voor de streamverslagen!

Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen, deel 11. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.

Vervolg op de Streamverslagen van donderdag 3 oktober 2002.

[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher op 04-10-2002 14:03]

vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:06:36 #2
6941 APK
Factual, I think.
pi_6099904
In de bunker zijn ze gaan eten.

Iedereen kakelt door elkaar heen, dus het is moeilijk te verstaan.
In de bungalow blijven ze met het hondje spelen.
Laurens: Dat dat mag want de vorige keer met die geit...
Judith: Maar daar gingen ze rare dingen mee doen. (geluid weg. Het buffert er weer op los.)

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_6100014
Stream 5

0.02 Stefan : Ik ben echt helemaal kapot. Ik heb vier uur lopen sporten. Margriet : Dat is zes dagen geleden. Stefan : Ik gokte er op dat ik er woendag of donderdag uitkwam. Stefan vertelt Arthur over de hupconfrontatie. Geesje : Ik dacht, dit is mijn laatste nacht hier. Margriet : Je hoeft je niet goed te houden. Je mag wel boos zijn. Arthur : Ik vind het lachen. Ik vind het hardstikke knap. Geesje : Dat had je niet verwacht van mij hè ? Ik zit er nou wel door. Arthur : Je bent niet helemaal jezelf. Geesje : Zie je wel. Hij kan het weten.

0.08 Stefan heeft een theorie waarom de teams zo gemaakt zijn. Hij wil het Margriet nu niet vertellen, misschien straks in bed. Stefan zegt dat Moes het ook kan vertellen. Arthur kletst met Bram bij het hek. Mustapha zegt tegen Bram dat hij Laurens helemaal gek moet maken. Bram : Ik ga weg. Mustapha : Jij gaat absoluut niet weg. Zeker weten. Vijfhonderd euro, krijg je van mij. Gewoon jezelf blijven of ik sla je helemaal verrot. Bram : Ik hou van je.

0.13 Arthur : Wij krijgen ook een grote opdoffer daar in het buitenland. Geesje : Die mannen die daar nog zitten zitten daar nog een maand. Nee, twee weken is het. Margriet : Wat denk je van Sandra nu ? Dat is toch lullig. Het is niet positief als je meteen de bunker in moet. Dan kun je niet jezelf zijn. Als je een beetje jolig aan die kant kunt zijn. Geesje : Dan kun je zeggen dat ik redelijk wat fans heb. Ondanks mijn kloffie. Dus daar zou ik maar oppassen allemaal. Arthur : Ik vind het wel leuk om leuke kleren aan te hebben.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:16:51 #4
6941 APK
Factual, I think.
pi_6100018
Geesje: Ik zit er nou wel door hoor. Ik zit er behoorlijk door.

Jeanette: Geesje zit hier niet voor niets, zolang in haar eentje.
Margriet: Die teamindeling, dat vind ik ook vreemd.
Stefan: Dat is heel makkelijk.
Margriet: Wat dan?
Stefan: Dat vertel ik wel een keertje. Moes kan dat ook vertellen.
Jeanette: Dat je opeens zo goeie vriendjes met Mustapha bent....
Stefan: Opeens? Dat ben ik al heel lang.

Arthur vertelt Bram nog een keer over zijn heroische battle. ' Dus ik zwiep zo die ladder op....'

Mustapha komt er even bij staan.
Mustapha: Wat zuipen jullie?
Bram zegt dat ze al behoorlijk wat op hebben.

Bram: Ik ga volgende week weg. 100% zeker.
Mustapha: Jij gaat helemaal niet weg, dat weet ik zeker, daar durf ik wel 500 ¤ op te zetten.

Margriet: En toch is het moeilijk om in de bunker te beginnen. dat zie je nu aan Sandra. Die heeft een hele tijd in het buitenland gezeten en is er na een week weer uit.
Geesje: (Half grappend) Dan zie je maar, dat ik heel veel fans heb dat ik er nu nog in zit.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:18:36 #5
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6100032
off-topic: het plaatje moet nog aangepast worden...
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:26:39 #6
6941 APK
Factual, I think.
pi_6100114
In het rijke gedeelte (geluid steeds hard en zacht ) bespreken ze toekomstige exits. Ze berekenen dat er misschien een keer twee exits komen. Iemand oppert dat er misschien een aanbieding komt, dat ze geld bieden om het huis uit te gaan. (Doordat het geluid steeds hard en zacht staat is het nauwelijks te volgen.)

vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:32:22 #7
6941 APK
Factual, I think.
pi_6100185
In de bunker hebben ze ontdekt hoe ze Quincy terug kunnen krijgen. Bram (?) geeft de bal (Dat mag niet ) en het hondje volgt.

Mustapha gooit de bal onder de tafel, het hondje haalt de bal en loopt kwispelend weer terug naar de bungalow.

pi_6100308
Ik probeerde naar stream 3 te kijken maar die buffert en staat stil.

Stream 5

0.22 Mustapha : Wat met Geesje gebeurt is is niet fucking normaal. Ze zit hier negen dagen. Speaker : Wil Mustapha naar de dagboekkamer komen ? Stefan : Ik heb er problemen mee als mensen ineens heel anders gaan doen als normaal. Dingen die al lang besproken zijn, van, daar wist ik niks van af. Mustapha is snel weer terug. Mustapha : Ik ben een zoetekauw, ik eet tien zakken op een dag. Margriet : Moes, jij gaat even met mij naar buiten, kom op. Margriet en Mustapha blijven binnen.

0.29 Mustapha : Het zijn allemaal patsertjes deze groep (rijk neem ik aan). Margriet : Inderdaad. Mustapha : De sfeer is helemaal veranderd, heb je dat gemerkt ? De sfeer van het begin. Margriet : Er zijn nieuwe mensen. Ik vind het wel leuk. Mustapha : Je hebt actie nodig. Stefan : Iedereen verandert. Iedereen is zoekende naar zijn plek. Margriet : Het is niet prettig iedere keer een nieuwe start te maken. Op stream 3 speelt Bram op de grond met Quincy. Daniela zit er bij.

0.36 Arthur : Ursula is een lekkere vrolijke meid. Mustapha : Ben je verliefd ? Margriet : Het lijkt me wel lastig als je verliefd bent. Ik had wel naar het buitenland gewild. Iedereen is daar wat begonnen. Mustapha : Die pasten bij elkaar. Margriet : Nee. Stefan zegt dat het hier anders is. Stefan : Ik heb buiten gelegen maar er is niks gebeurd. Margriet : Je hebt daar je privacy op je slaapkamer ? Arthur vertelt dat hij soms met Mark in bed lag en soms met Ursula. Arthur : Dat was verwarrend. Mustapha richting Laurens als diens naam ter sprake komt : We zitten over je te roddelen. Even je oortjes dicht. Sukkel.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:44:11 #9
6941 APK
Factual, I think.
pi_6100320
Mustapha vraagt Arthur of hij verliefd is.
Arthur: Nou, mijn hart slaat wel eens over.
Margriet: Ben je echt verliefd?
Arthur: Nou, dat vertel ik morgen wel. Cliff-hanger.
Margriet: Ik wil ook wel naar dat buitenland. Kijken met wie ik thuis zou komen.

Arthur vertelt over de situatie in Portugal. Hij sliep met Mark op een kamer. Mark is type uitsmijter met enorme armen. De eerste dag ging Arthur eerder naar bed en sliep al toen Mark naar bed ging.
'Dus ik werd wakker en ik grijp die gast zo beet en ik denk, dat is verkeerd. Dat klopt niet!'

vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:52:25 #10
6941 APK
Factual, I think.
pi_6100413
In de bungalow praat Dennis met met Judith, zijn hand ligt even nonchalant op Ting's benen.

Dennis vertelt dat hij in Amsterdam heeft gewerkt bij een cafe/restaurant dat lijkt op de bekendste tent in Bloemendaal.
Judith: Solaris?
Dennis: Nee, met een 'R' .
Na enige tijd komt zij er achter dat hij het over De Republiek heeft. En dat hij op het Amstelveld gewerkt heeft.
Judith is er vrij zeker van dat ze hem eerder gezien heeft. 'Ik heb dat dus heel vaak, omdat ik dus een fotografies geheugen hep.'
Dennis: Het zou best wel kunnen, ik vergeet gezichten altijd heel snel. Ik heb heel veel kennissen maar weinig vrienden en daar ben ik wel blij mee.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:59:06 #11
6941 APK
Factual, I think.
pi_6100481
Weer even naar de bunker. Geesje en Arthur lijken goed met elkaar op te kunnen schieten.
Geesje: ik keek er naar uit dat jij kwam. Ik vond Ursela leuk, ik vind jou leuk.
Het gesprek gaat nu over iets onduidelijks in Portugal. Geesje springt van blijdschap.

Het lijkt of Wouter heeft gezegd dat het niet zo goed ging met Geesje.
Arthur vertelt dat hij een aanvaring met Dennis heeft gehad. Wederom maakt hij niet duidelijk waar het om ging.

pi_6100544
Stream 4

0.46 Dennis kletst met Judith en Ting. Het gaat vooral over uitgaansgelegendheden.

Stream 5

0.47 De bedden worden verdeeld in de arme slaapkamer. Jeanette ligt al in bed. De bewoners zeggen dat het 's nachts koud is. Arthur : Anders doe ik mijn fleece an. Dan slaap ik gewoon in mijn fleece. Margriet : Nou gezellig hè ? Arthur : Ja. Margriet : Ben je blij dat ik er weer ben schat ? Mustapha : Op een vreemde manier ben ik blij dat je er nog bent. Mustapha zegt dat Margriet er tot 30 december in zit. Jeannette : Ik zat vijf dagen met mijn kont in de bunker. Mustapha roept : Kappen. Kappen nou. Jeanette : Mustapha, ik heb nog een appeltje met jou te schillen. Mustapha : Morgen wordt het bettelen. Stefan : Eerst nog genieten van de groep. Margriet : Genieten van Margriet. Hij (Mustapha) vindt het leuk dat ik er weer ben.

0.53 Geesje in de woonkamer tegen Arthur : Ik kan met iedereen goed opschieten maar ik keek naar jou, naar Mark en naar Ursula uit. Geesje moet giechelen omdat ze iets leuk vindt. Arthur : Ze snappen er geen zak van waar we het over hebben (inderdaad). Geesje : Ik vind het fijn dat Marc en Wouter samen gaan. Arthur : Ik heb een leuke dag gehad met Dennis. Ik heb ook een aanvaring met hem gehad. Geesje : Is het wel leuk geweest ? Arthur : Ik heb hem (?) wel een paar keer er op gewezen.

Stream 3

0.59 Er wordt dusdanig door elkaar gekletst bij de keuken dat ik er niks van kan maken.

Stream 5

1.02 Geesje : Het is tijd om te slapen. Mustapha over Quincy : Het kost energie. We kunnen beter die bal richting bungalow gooien. Mustapha speelt vervolgens toch met de hond. Laurens bij het hek : We zijn blij dat jij hier niet bent Moes. Mustapha : Ik vermaak me wel. Margriet is ondertussen op zoek naar haar tandenborstel.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 01:06:47 #13
6941 APK
Factual, I think.
pi_6100560
in de bunker proberen ze Quincy naar bed te krijgen. Deze keer pakt Geesje de bal vanuit de rijke kant om het hondje te lokken. (Kom op met die sancties... )

vrijdag 4 oktober 2002 @ 01:19:41 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_6100648
The continuing story of Quincy.

Ze krijgen hem niet in z'n mand.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 01:30:31 #15
6941 APK
Factual, I think.
pi_6100711
Ik val in een gesprek tussen Laurens en Dennis in de slaapkamer.

Dennis: Ik vind het een beetje hypocriet. Arthur, die had zijn shampoo laten vallen en die wilde dus van Big Brother..., kijk, hij had het zelf laten vallen, ik wil niet roddelen, maar...

pi_6100721
1.10 Margriet : Ik vind het zo leuk die hond. Er klinkt gegil vanuit rijk. Margriet : Daan slaat helemaal door.

Stream 3

1.11 Judith met Dennis in de slaapkamer. Ze hebben allebei supermankleren. Dennis stelt voor het een keer tegelijkertijd aan te trekken. Het beeld staat voortdurend stil. Judith vertelt Dennis waar hij zijn spullen kan opbergen. Dennis heeft een pak bij zich. Judith : Jeanette wordt helemaal gek. Dennis : Wie is Jeanette in godsnaam ? Judith : Met blond haar aan de overkant. Dennis : O. Judith : Ga jij nog bubbelen Daan ? Daniela : Ja. Judith : Ik zit te twijfelen. Stream naar buiten waar o.a. Bram en Ting in het bubbelbad zitten. Martijn : Ik moet morgen mijn teennagels knippen.

1.15 Stream weer naar Dennis en Judith in de slaapkamer. Judith vertelt dat ze soms gewekt worden en dat je op bepaalde dagen fitness hebt. Dennis : Ik wist niet dat je met andere mensen op een kamer zou slapen. Ik wil niet in mijn ééntje wakker worden om elf uur. Dennis zegt dat hij niet veel rookt. Vervolgens zegt hij tegen Laurens dat hij code 2 moet bestellen. Dennis : Want ik heb nog maar twee pakjes of zo.

Stream 5

1.26 Margriet gaat in haar bed liggen. Geesje ligt al in haar bed. Jeanette : Ik denk dat we qua persoon meer hebben aan hem hier (Arthur). Ook Arthur en Stefan gaan naar bed. Ik geloof dat Arthur dropjes uitdeelt. Het licht is nog aan in de slaapkamer.

pi_6100788
1.34 Mustapha komt als laatste de slaapkamer in. Margriet : Hoe is het met de hond ? Mustapha : Die is buiten. Het licht gaat uit. Arthur : Ik vind het echt leuk dat ik hier ben. Margriet : Je weet niet wat je zegt maar goed. Jeanette : Margriet wat zijn we weer lekker positief. Margriet : Krijgen we dat weer. Jeanette : Margriet, ik maakte maar een grapje.

Stream 3

1.39 Laurens vertelt Dennis bij de keuken over de gebeurtenissen in het huis.

Stream 5

1.41 Mustapha : Ik ben de enige allochtoon hier. De rest in geïntegreerd. Geassimileerd zeggen ze dan. Arthur : Waar ben jij geboren dan ? Mustapha : Marokko. Jeanette vertelt over haar woordenwisseling omdat ze drank bestelde vanmorgen. Margriet : Zo is het helemaal niet gegaan, maar goed. We krijgen elke keer maar de helft van de boodschappen als je te veel besteld. Jeanette gaat er tegen in. Quincy is in de slaapkamer. Jeanette vindt het niet prettig dat hij in de slaapkamer is. Arthur : Zullen we hem naar zijn mand brengen ? Margriet : Hij wil misschien toch bij mensen in de buurt blijven. Het is me niet duidelijk wat er met de hond gebeurt.

1.45 Margriet : Jeanette, vertel het verhaal zelf maar. Jeanette : Ik heb er nu geen behoefte meer aan.

De stream stopt.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 01:47:09 #18
6941 APK
Factual, I think.
pi_6100790
En wie hebben we daar?

pi_6100995
In de bungalow zitten de mannen nog steeds te borrelen. Quincy ligt lekker in zijn mandje te slapen.

Ze rennen ineens al door de duivel bezeten met zijn drieën (Laurens, Bram en Dennis) naar buiten. Geen idee wat er aan de hand is. Na een aantal seconden zetten ze hun gezellig samenzijn aan de bar weer voort.

I'm not nuts. I just have guts!!
pi_6101158
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 01:31 schreef Bus watcher het volgende:
Ik geloof dat Arthur dropjes uitdeelt. Het licht is nog aan in de slaapkamer.
Volgens mij had hij die dropjes meegesmokkeld want hij haalde ze uit een plastic tasje dat in een schoen zat en zei dat hij wel had verwacht dat ze daar niet zouden kijken.
SANCTIE

en ojaa tuur en moes hebben hondekoekjes lopen vreten

When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_6101301
nou ik kom eens thuis en kijk en er gebeurt helemaal niks!

Die dikke prutser van een ex-agent kan trouwens meteen oprotte! "ik ben weg bij politie omdat ik alleen papier werk deed" uhhhh zeg dat dan daar!! en eis wat! sukkel met je grote mond!

en waarom liet martijn krabbe die psycholoog niet uitspreken??? toen hij die sandra eens de waarheid wilde vertellen!!! beetje jammer ! Want hij wilde haar ff flink de waarheid vertellen maar hij kreeg de kans niet!!!!!

pi_6101331
Van wat ik op de postzegel kan zien liggen ze allemaal in dromenland
Never mind !!!!!!!
pi_6101898
Via de postzegel zie ik dat de bewoners van de bungalow en bunker, wakker zijn.
Ik kan niet goed zien of er nog bewoners zijn die slapen.
Verder valt er weinig te melden nu, zeker omdat ik het via postzegel moet doen
Never mind !!!!!!!
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 10:49:14 #24
29306 AnTjE101
En nou is ut genoeg geweest!!!
pi_6103304
Postzegel 10.45 uur:
Bram en Daniella zijn flink aan t rollebollen in de slaapkamer van de bugalow en hebben volgens mij wat gesloopt. Ze doen iets aan t plafond.
Margriet zit in de DBK.
Bram en Judith(dus) zitten nu ook in de DBK

[Dit bericht is gewijzigd door AnTjE101 op 04-10-2002 11:38]

KOOP DR LEKKER ZELLUF 1 !!!
pi_6103911
Ff een stukje van MW, geschreven door Miss Average

10.20
Bram vraagt zich af hoe dat zit met speeltjes van Quincy of die van de bunker naar de bungalow mogen worden gegooid.
Martijn denkt dat ze dat beter via de DBK kunnen doen.
Ze vinden het een lief hondje, hij heeft zelfs nog niet één keer geblaft merkt iemand op.
Margriet komt de kooi binnen.
Er is 'iets' met de koffie... (??) er is iets gebroken en nu mogen ze de koffie niet drinken. Er is om nieuwe koffie gevraagd maar of die er ook komt is niet toegezegd door BB.

Margriet zegt tegen Stefan "ik heb alleen maar appelrepen en ik zie jou met een honey(nogwat) reep lopen??!!"
"ja" zegt Stefan "die heb ik..... mevrouw de koningin.. hier is uw thee"
Margriet zegt "ik ben blij dat ik weer bij jullie zit"

Margriet zegt dat ze een beetje gaat 'hakken' ze is klaar met aardig doen. "Die kant zit echt wel in me hoor! Daardoor is toen mijn relatie stuk gegaan... 'Wat ben jij een valse kat ' zei mijn schoonmoeder toen."
Arthur zegt 150 meter bij zijn ouders vandaan te wonen.
Wat ik er van begrijp zijn zijn ouders op latere leeftijd gescheiden.

Oeps.. wat zie ik daar.. Judith en Bram liggen te stoeien op bed.. het gaat er wild aan toe.. ze hebben dikke lol.
"ik hoor het kraken" zegt Judith
"Als ik je pijn doe moet je het zeggen hoor... ik wil je geen pijn doen" zegt Bram
"Geen genade... dat nooit!!" zegt Judith "gewoon lekker even stoeien!!"
Na een onderbreking om haar zender goed te doen bespringt Bram Judith opnieuw.
"Nu heb ik je " schreeuwt Bram "Genade!!!"
"nee" zegt Judith " ik ben pas begonnen"
Met één of andere wilde trap schop Judith een lamp van de rails..
"Sorry sorry (en dat 10 keer!!)
Bram repareert de lamp vlug.
Judith ziet denk ik een santie boven haar hoofd hangen, want ze blijft maar sorry roepen en 'oh wat stom!!'
Judith en Bram gaan naar de DBK om hun zonde te vertellen.

10.50
Bram en Judith hebben hun excuus aangeboden in de DBK.
"Oh" zegt Judith "ik kan me zo naar voelen.. het is lang geleden dat ik iets kapot heb gemaakt."
Bram zegt ook nooit dingen met opzet te willen vernielen.
Judith hoopt maar niet dat anderen de dupe worden van dit voorval.
"oh wát erg" zegt ze 'tig' keer .

Buiten hoor ik de bewoners 'whiskey' roepen... zouden ze Quincy omgedoopt hebben?
Margriet zegt dat ze vanavond niet naar het café kunnen... dankzij Daniela!!
Ze wijst Arthur er nog maar eens op dat er absoluut niets door het hek mag worden gegeven!

Jeanette staat bij het hek met Dennis te praten, maar ik heb geen geluid bij die stream.

In de keuken praat Judith nog na over de stoeipartij... ze zegt "ik heb het ook wel met Daan gedaan.. en toen ging het goed! Ik vind het ook kut voor Bram, die zit net hier."
Bram zegt "ik kan vragen of ik het zelf mag herstellen... als ik de spullen heb kan ik het zelf maken"
Judith: "Ik voel me vier!! We hebben ook gezegd dat we het nooit meer zullen doen"
Judith en Bram lopen weer naar de slaapkamer om de 'schade' te bekijken.

Sometimes, to be silent is to be most eloquent
pi_6105241
Juut, Daan en Ting zitten buiten in het zonnetje, ze hebben de grootste lol om Quincy, ze denken dat hij eerdaags wel in het zwembad springt en hopen maar dat ie goed kan zwemmen.
Dennis zegt: als ie nou niet kan zwemmen wat dan? (ooit een hond gezien die niet kan zwemmen???)
De dames antwoorden dat hij hem er dan uit moet halen. Juut en Daan zijn het erover eens dat als het hun hondje was dat ze hem dan langzaam in het water zouden laten. Daan is het water ingegaan en probeert Quincy het water in te lokken, hij staat helemaal voorover gebogen op de zwembadrand, twijfelt.... blaf blaf blaf, Dennis denkt dat ie zo wel gaat, Juut zegt dat hij vrolijk is want hij kwispelt en zijn oortjes staan vrolijk.
Dennis oppert om hem gewoon voorzichtig te pakken en mee te nemen het water in, of lokken met de bal. DFit doen ze dus, maar Quincy is niet achterlijk en loost de bal naar de kant en pakt hem gewoon op als ie dichtbij is, niks springen naar de bal.
pi_6105281
en Quincy ligt erin..... Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa gillen ze met zijn allen. Dennis wil hem afdrogen. Laurens doet dit uiteindelijk.

In arm zijn ze bezig in de keuken.
Daan is het zwembad uit, maar Quincy wil meer..... (hij is de enige die echt actief is in het huis.)

vrijdag 4 oktober 2002 @ 13:23:34 #28
3542 Gia
User under construction
pi_6106432
Ik val er net in en weet dus nog niet wat er op dit ogenblik speelt.
Ik hoor vooral Margriet en Jeanette praten.
Volgens mij gebeurt er op het moment niet veel.
pi_6106724
13.01 Arthur, Ting en een blonde gozer (Laurens) op de ligbedden bij het zwembad. Arthur is veel aan het woord, maar omdat ik er middenin val, heb ik nog geen idee waar het over gaat. Arthur praat ontzettend snel. Ik denk dat het onderwerp is, in Portugal zitten of meteen in het BB-huis. Laurens had een wijsneuzige opmerking van euhh...ja...tja..zo.. Arthur wilde liever meteen naar het huis dan in een dependance in het buitenland te zitten. Ting vond Portugal een surrealistische wereld. Laurens lachend: Chinezen hebben kastanjekleurig haar. Arthur vindt zichzelf een 'badboy'.

13.07 Quincy ligt op een bal of bot te kauwen, Laurens haalt een sigaretje voor Arthur en hemzelf. Ting is iets aan het naaien. Een vliegtuigje gaat over, en Arthur blij verrast: Wat is dit? Ting op haar eigen droge manier: Een vliegtuigje, gebeurt wel vaker, Lelystad ligt hier vlakbij.

13.08 Stream op arm waar iedereen (geloof ik) rondloopt en zijn/haar dingetjes doet. Dennis en Stefan zijn stilzwijgend het deeg aan het kneden. Stemmen onverstaanbaar op de achtergrond. In rijk worden de kussens binnengehaald, ik neem aan dat het begint te regenen. Vlakbij Dennis en Stefan zit Margriet puistjes uit te knijpen (jak). Stefan: Het wordt geen vetpot vandaag mensen. Mus: Ja het ziet er armzalig uit. Volgens Margriet krijgen ze van dat meergranenbrood nooit zoveel. Zij is nu benieuwd welke artiest vanavond komt, ze hoopt op een heeele stomme.

13.14 Reclame.

13.17 Nog steeds een (not) interessante stream op Stefan en Dennis met hun deeg. Jeanette zingt wat en meldt dat het zonnetje nog niet schijnt. Dennis hoopt dat zijn vrienden, familie en kennissen hem nog boven de schutting gisteravond hebben gezien. Quincy geft momenteel ook niet zoveel stof tot praten. Margriet is niet overdreven enthousiast over hem/haar, had maar goudvissen gegeven die lopen niet weg. Ze erkent nu naar de anderen dat ze in een pisbui is. Mus knijpt steeds in een piepbeestje, dat ontlokt Jeanette de opmerking dat hij moet ophouden anders laat ze hem wel piepen. Natuurlijk gaat hij nu extra piepen.

13.22 O Steef, zegt Jeanette, ik zie aan je glimlach dat je wat in je gedachten hebt. Geesje moet haar zender checken. Jeanette: Die hond is net zo ontrouw als een kerel, de hele dag weg en 's avonds thuis komen pitten. Dus hij loopt zijn lul achterna zegt Geesje, de ander ginnegappend beamen dat.

13.24 Geesje zit de hele tijd onder haar oksels te vegen en dan aan haar handen te ruiken Ik denk dat Laurens de taak van Mus in rijk heeft overgenomen, hij slaapt op de bank. Martijn gaat vanavond lasagna maken, hij leest nu nog in het kookboek. Bram heeft een croissantje voor Arthur gemaakt, ze doen net of het een restaurant is en Arthur vraagt hoe hij zijn rekening kan voldoen. Hij komt nu tot de ontdekking dat er geen telefoon is om te pinnen. Miss Lijzige Stem vraagt op verveelde manier wat er klaargemaakt is, zij niet

13.30 Einde uitzending

Volgens Joef en Buswatcher haal ik Arthur en Dennis door elkaar heen. Ik dacht dat Arthur die donkere jongen was, dus automatisch is Dennis dan die blonde bij mij en daar is dit verslag ook op gebaseerd. Sorry voor de overlast.

[Dit bericht is gewijzigd door okzin op 04-10-2002 13:52]

pi_6106903
Okzin: je haalt Dennis en Arthur door elkaar!
Shrink - it's a lifestyle
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 13:57:00 #31
3542 Gia
User under construction
pi_6107182
Bram en Dennis zijn in de keuken bezig met eten.
Ting wil een croissantje, maar die zijn op.
In de bungalow lopen ze trouwens ook gigantisch achter met de was, zei Bram.

Arthur en Margriet eten, volgens mij, hondenkoekjes. Een soort biskwietjes, iig. Jeanette wil er niet aan.
Steef en Mus zitten buiten en schreeuwen dat ze honger hebben.
Steef: Vanavond horen we muziek, is ook wel leuk.
Hij hoopt niet dat zijn favoriete band komt, want dan baalt hij dat hij in de Bunker zit.

Mus zit zichtbaar te genieten van de zon. Met zijn ogen dicht.
Q. loopt ook bij Mus rond. Ze springt weer naar rijk en gaat dan door de tralies kijken. Mus heeft een bal voor Q gegooid en wijst waar het ligt. Maar Q vindt 'm niet. Mus: Daar! Stomme hond. Dan zoek het zelf maar uit.
Mus: Ben je nou dom, of dom? Daar ligt die bal!

Beeld weer naar binnen.
Schijnbaar is er een koffiekan gebroken. De koffie mocht niet meer gedronken worden door BB. Margriet en Arthur vinden het onzin. Als ze het door een zeef gooien zit er echt geen glas in.

Buiten:
Geesje: He Arthur, wil je op je horloge je alarm zetten op 9 uur?

Binnen:
Margriet is zich aan het bekijken in een spiegeltje.
Jeanette: Judith zit nu al anderhalve week in de Bungalow, dat vind ik niet correct. Waarom kunnen ze dat niet wat eerlijker verdelen.
Margriet: Dat ligt aan de teamsamenstelling.
Geluid valt weg.

Rijk:
Bram, Dennis en Laurens liggen buiten op de bedden.
Bram: Moet die hond niet wat eten? Heb je al eens wat gedronken, Quincy?
Bram vraagt of Laurens thuis altijd Fries praat.
Laurens: Praten alle NewYorkers Amerikaans?
Dennis: Ik vind dat zo raar, een officiele Nederlandse taal die ik niet kan verstaan.
Geesje: Je doet niet je best.
Dennis begint over het Limburgse woord Foetelen.
Ze gokken wat het betekent: zeuren, uitschelden,....

Dennis zegt dat hij best wel wat friese woordjes wil leren, maar wel gemakkelijk.
Dennis: Je dacht dat de Elfstedentocht een Friese aangelegenheid is?
Lau: Ja, inderdaad.
Lau zegt dat je zelfs kunt promoveren op de Friese taal.
Bram: En ben je dan doctorandus?
Dennis: Er zitten nu 2 Friesen in, het meest voor de handliggende is dat jullie een beetje achtergebleven zijn.
Arthur zegt dat hij een importamsterdammer is, maar dat Amsterdam de mooiste stad van Nederland is.
Arthur heeft een jaar in Heerenveen gezeten, het zwartste jaar van zijn leven.
Arthur geeft nu toch maar toe dat het allemaal een grapje is, dat ze Friezen echt niet zo achterlijk vinden.

Iemand, Dennis?, vertelt dat hij in Friesland op het Cios heeft gezeten en als hij naar de bakker ging en om een half wit vroeg werd hij in het Fries geantwoord. Dat verstond hij dus niet. Maar men vertikte het om Nederlands te spreken.
Lau: Je hebt Friezen en Friezen.
Dennis: Ik wil wel het Friese volkslied leren.
Lau: Dat heeft 50 coupletten.

(het kan zijn dat ik wat mannen door elkaar haal. Ik herken de stemmen van de laatste 4 nieuwe nog niet zo goed. Sorry)

vrijdag 4 oktober 2002 @ 14:09:57 #32
3542 Gia
User under construction
pi_6107443
even naar binnen:
Ting zit bij de keuken. Daniela is in een kookboek aan 't kijken.
Ting: Je kan beter niet lenen, de rente is heel hoog als je leent en heel laag als je spaart.
Daan: Ik moet ook een keer gaan sparen, maar ik maak altijd alles op.
Ting: We moeten aan ons pensioen gaan denken.

Daan wil iets maken waar ze koriander voor nodig heeft.
Ting: Da's alleen maar een smaakversterker, doe je dat toch niet.
Ting: Als je zondag nog met mij hier zit, wil je dan mijn haar weer zwart verven.
Daan: Nee, da's toch veel te vroeg, laat nog effe zo.
Ting: Het is toch mijn haar, da's net als een kledingstuk, moet je vaak veranderen.
Daan: Ja, oke.
Ting: Blij dat je het met me eens bent.
Daan: Ik ben het niet met je eens, je hebt al zo lang zwart haar gehad.
Ting: Ik zie de kleur van mijn haar naar mijn hoofdkussen lopen.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 14:39:41 #33
3542 Gia
User under construction
pi_6108028
De heren in rijk liggen nog steeds buiten te luieren. Ze kletsen over van alles en nog wat.
Dan weer over wintersport, dan manen ze Arthur dat hij met Q moet spelen en dan vertelt Lau aan Dennis dat zo de dagen in de bungalow voorbij gaan.
Lau ligt trouwens ondersteboven op zijn ligbed.

Binnen zijn nu Daan en Martijn in de keuken bezig, volgens mij liep Bram er ook net rond.

Het beeld springt weer naar de bunker.
Jeanette vraagt wat Martijn nog meer leuk vindt behalve vogeltjes.
Maar het geluid springt nu naar Margriet. Ik hoor het antwoord van Martijn niet.
De armen gaan iets te eten maken dat 60 - 90 minuten moet wellen/zachtjes koken.

Ik hoor geluid van buiten.
Geesje vertelt dat ze eens een heel drukke baan had als salesmanager.
De armen gaan aan tafel. Het is krap.
Geesje zegt dat ze straks in totaal met 15 personen zijn, ze vraagt zich af hoe dat zal moeten.
(Ze kunnen toch om beurten slapen!)
Mus: Nou die hond heeft ook geen trek meer.
Ze gaan aan tafel.

'k Ga weer effe naar rijk.
Ze leveren commentaar op de arme kant, omdat ze daar Q hebben vastgebonden.
Arthur zegt dat dat voor zijn eigen bestwil is.
In rijk hebben ze de bal.
Arthur zet Q nu door de tralies en gaat weer verder eten.

Laurens lust alleen maar goed doorgebakken vlees.
Bram heeft wel zin in lasagna.
Ze kijken nu naar de vliegtuigen en Dennis vraagt zich af waarom er twee witte banen naast elkaar zijn.
Bram zegt dat er gewoon twee vliegtuigen na elkaar in dezelfde baan hebben gevlogen.

Arm:
Arthur en Geesje hebben het over het verblijf in het buitenland.
Blijkbaar hadden ze daar onvoldoende middelen om voor 12 personen tegelijk het eten op tafel te krijgen.
Jeanette vindt de broodjes in arm lekker dan de aangeleverde broodjes in rijk.

Ze bespreken nu een film met Bruce Willis. Nothing to lose.
Geesje vraagt of ze ook nog spelletjes hadden gedaan.
Arthur zegt van wel.

Margriet vindt het wel lekker zo. Lekker brood, buiten zitten. Als ze thuis zou zijn zou ze vast weer de hele dag achter de PC zitten.
De anderen zeggen dat ze op een dag als vandaag, zelfs als ze vrij zouden zijn, waarschijnlijk toch binnen zouden zitten.
(Ik ook! )
Margriet zegt dat ze heel veel op de fiets doet. Een scooter ben je toch binnen een week kwijt.
Margriet vindt het raar dat al die gestolen fietsen vernietigd worden.
Geesje zegt dat bij hun regelmatig een openbare verkoop is.
Arthur zegt dat het lastig is om daarna te bewijzen dat het jouw fiets is.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 14:49:33 #34
3542 Gia
User under construction
pi_6108203
Rijk:
Daan is nog steeds aan het kokkerellen.
Ze zingt erbij.
Lau en martijn zijn ook in de keuken.
Lau zoekt het kleine mesje.

Daan heeft broodjes gebakken, waar je elkaar de hersens mee in kunt gooien.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 15:15:19 #35
3542 Gia
User under construction
pi_6108638
Mus is in de dagboekkamer. Daar staat een of ander bakje op een bankje. Hij pakt er iets uit.

Aan tafel gaat het gesprek weer nergens over.
Margriet zegt dat ze wel een sjekkie zou willen. Steef gaat dat voor haar rollen.
Margriet zegt dat Mus eens uit zijn patroon moet komen.
Mus zegt dat Margriet hetzelfde is.
Mus zit weer van de zon te genieten.

(Het zou leuk zijn als er nu een confrontatie kwam, arm is al klaar met eten en rijk heeft bijna het eten klaar.)
In arm leggen ze de matrassen tegen het muurtje om lekker van de zon te genieten en het eten te laten zakken.
Geesje en Jeanette zitten naast elkaar.
Mus heeft een shirt aan met opdruk "Dirty", en het shirt is inderdaad goed smerig. (of zou dat ook opdruk zijn?)

Effe naar binnen, daar staan Martijn en Arthur bij het hek.
Stefan komt erbij staan. Hij vindt dat het lekker ruikt.
Martijn zegt wat ze eten. Hij vindt het geweldig zo'n keuken en die kookboeken.
De heren gaan weer weg van het hek.
Martijn gaat nu bij de keuken zitten.

Maar weer naar arm:
Alle armen zitten buiten.
Dennis zit bij het hek met Jeanettes haar te spelen.
Volgens Mus komt er vanavond een megaster.
Arthur verstaat negerster. Hij zegt dat je dat ook op twee manieren kunt opvatten, een negerster.
Steef zegt dat ze in rijk nog niet hebben gegeten.
Het gaat weer over foetelen. Iemand zegt dat het kriebelen is, ook da's niet goed.
De rijken gaan nu aan tafel. Ting heeft een badjas aan, zal wel in bad zijn geweest of zo.
Jeanette vertelt dat haar moeder eens een vegetarische dag per week in wou lassen. Jeanette vond die vegetarische burgers zo vies dat ze haar moeder dat idee maar vlug uit het hoofd heeft gepraat.
Geesje heeft het nu over Jeanette's broertje en zusje.

Switch:
Rijk is aan 't eten. Geen gesprek alleen maar: 'Mmmmm, lekker.'

Switch:
De armen hebben het over Bassie en Adriaan. Om het na te spelen.
Nu begint Arthur over Bottom. Ook leuk om na te spelen.
Hij heeft het er ook over dat de YoungOnes opnieuw wordt uitgezonden.

En toen was het weer stil. De zon gaat even achter een wolk en het is gelijk donker.
'Wil Ting haar zender checken.'

Maar weer naar rijk:
Ze genieten nog steeds van de guacamole die Daan heeft gemaakt.

Ik val zo weg, er gebeurt nu niks, dus ik stop maar.
Rijk eet en arm zit in de zon.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 17:59:33 #36
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6111112
Even kort:
Bram is in de tuin van de bungalow in de weer met de barbeque.
Daniela zit heel intiem dicht tegen Dennis aan op het bankje bij het zwembad. Ze zal hem wel aan het inpalmen zijn zoals ze bij elke nieuwe man doet.

In de bunker gaan ze waarschijnlijk eten want bijna al de bewoners zijn binnen en de tafel is al gedekt.

eurobilltracker.com
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 19:52:57 #37
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6112348
De bungalow bewoners zijn zich aan het omkleden om naar het cafe te gaan.

De bunker bewoners staan afwachtend in de kooi te wachten op wat komen gaat.

eurobilltracker.com
pi_6112433
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:15 schreef Gia het volgende:
Mus heeft een shirt aan met opdruk "Dirty", en het shirt is inderdaad goed smerig. (of zou dat ook opdruk zijn?)
het is inderdaad opdruk
pi_6112452
Margriet is pissig op o.a. Judith. Dat ze genegeerd worden door de dames en Laurens. Laurens zit een onsamenhangend verhaal op te steken tegen Margriet. Margriet snapt er dan ook niets van en vraagt hem: "Wat is dat voor gebarentaal? Die film heb ik niet gezien."
Margriet baalt ervan dat de dames met lange bekken naar haar kijken en niets tegen haar zeggen.
Stefan heeft het erover dat ze de hond nog niet eens gezien hebben. Laurens geeft hem gelijk. Arthur doet ook nog maar eens een duit in het zakje en wil iets met Bram kortsluiten over Quincy.

Iedereen praat nu met elkaar door het hek. Geesje vindt het niet leuk dat Bram (?) naar de DBK is gegaan i.v.m. Quincy terwijl zij ook Quincy voor het hondje zorgen. "Stefan heeft 6 jaar een hond gehad!"

Het is nu echt moeilijk te volgen. Teveel gesprekken door elkaar.

pi_6112491
Geesje: "Dennis, wie hoop je dat er straks staat?
Margriet: "Gordon"
Stefan denkt dat Helmut Lotti zijn Elvis Presley cd komt promoten.

De bungalowers mogen naar het café.

pi_6112579
De bunkeraars wensen de bungalowers veel plezier.
Geesje: "Tingie, smile"
Jeanette: "Laat de deur maar open, kunnen we meegenieten".
Stefan vertelt dat hij vroeger in een rockbandje heeft gespeeld. Nummers van Whitesnake, Europe enz. Dat hij heel hard kan zingen.

In het café staat iedereen nog een beetje onwennig om de bar heen.
(Het geluid van deze stream valt steeds weg, hopelijk blijft dat niet zo!!)
Er wordt i.i.g. weer muziek gedraaid in het café. Judith staat als enige te dansen.

In de kooi hangen de bunkeraars rond.

pi_6112709
Daniela is achtergebleven in de bungalow. Heeft dit te nog steeds te maken met een sanctie?
Ze wordt gezelschap gehouden door Margriet en Arthur die beide aan het hek zijn gaan zitten. Blijkbaar wil Quincy niet goed eten, want ze proberen van alles zodat hij zijn bakkie leegeet.

Ik heb steeds geluid van iemand die achter de bühne staat, waarschijnlijk zien we zo de 'wereldbekende ster'.

Margriet: "Nou laat Bonnie St. Clair maar opschieten".
Stefan: "Ik mag lijden dat ze naar Harum Scarum moeten luisteren, een Canadese rockband". Iedereen moet daar om lachen.

In het café is het echt niet gezellig. Judith en Ting hobbelen een beetje op de dansvloer, de mannen hangen aan de bar.

pi_6112836
Daan heeft problemen met haar zender. De batterijen werken niet. Geesje weet wel raad. Ze moet de batterijen met de topjes tegen elkaar aanwrijven. Daan wrijft maar met de batterijen over haar bovenbeen. Het heeft niet mogen baten, haar zender doet het steeds niet.
Jeanette bekijkt het ook maar eens. Niet uit belangstelling voor Daan, maar meer om koekjes te vragen aan Geesje. Geesje heeft blijkbaar haar eigen koekjes en de andere bewoners hebben daar wel zin in. Geesje gaat erover nadenken. Ze strijkt over haar grote hart en de koekjes worden verdeeld.

Ik heb nog steeds geen geluid van het café dus maar weer terug naar de hunkerbunker.
Daan zit in de stress omdat haar zender het niet doet. Ze vertelt aan Arthur dat ze al genoeg ellende heeft gehad. Ze is niet goed te verstaan. Daan was zich er niet van bewust dat ze vanavond niet naar het café mocht. Dat vond ze toch wel cru. Ze hoopt toch wel dat het na vanavond is afgelopen.

En ik had 2 tellen geluid in het café. Ze hebben blaadjes gekregen met volgens mij songteksten.

pi_6112849
"Ik heb de hele nacht liggen dromen" wordt er door Judith en Dennis gezongen. Iemand een idee wie dit zingt? Zij weten het in ieder geval ook niet.
pi_6112865
{sub] 't Is weer weekend dus Joef doet ook maar weer 'es een streamspoging [/sub]

20.27 uur
In de kroeg wordt drank ingeschonken. Dennis weet wel van vloeken trouwens! Ik denk de hele tijd dat ik Bo hoor als Dennis zijn mond opend doet, qua stemgeluid. Er is nog geen artiest te zien en muziek hoor ik ook niet echt. Oja, daar komt wat. Ehm... wat is dat ook alweer? Nou ja, ik zal het niet gaan meezingen, horen jullie toch niet en anders valt mijn kat flauw. Ze zitten maar een beetje saai bij elkaar te wachten.

Bij mij valt hier ook steeds het geluid weg, maar ik probeer het wel even vol te houden Sillie.

pi_6112961
20.30 uur
Omdat de muziek vrij hard is, kan ik niet goed horen waar het gesprek over gaat. Ik hoor wel Dennis iets zeggen over "als hij zo binnen komt...".

"I'm crusifieieieiedd"

Ting zit met Laurens aan de zijkant. Ze heeft een vrij sexy topje aan, zwart wit gestreept. Het gaat over een dame in het huis "ik vind het heel rot voor haar" zegt Judith, maar wie en wat? Laurens drinkt Breezer. Judith heeft haar haar los. Het gaat nu over het feit dat de rest in de bunker zit, en Daan er ook niet bij is, terwijl zij in het café zijn.

De muziek is afgelopen dus ik denk dat er zo iets gaat gebeuren.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 20:39:17 #47
36682 IfULikeMe
Wat doe je nou lelijk?
pi_6112984
Volgens mij is er een confrontatie aan de gang in het cafetje
pi_6113023
20.38 uur
Ze zijn aan het afspreken hoe ze zullen reageren op de artiest. Dat ze meteen als hij binnenkomt gaan joelen enzo. Ting: "dus wij moeten ook echt antwoorden geven straks?" De naam Marco valt steeds, is het Borsato die zo komt? Bram weet precies wat ze moeten doen en legt het nog eens uit: "we reageren gewoon precies zoals hij wil, hij gaat weg... dit snap ik niet jongens hierzo." Het lijkt erop dat ze een blaadje met instructies hebben gekregen. Goh, spontaan zeg...
Martijn:"Dit slaat toch nergens op. Waar blijft ie!"

Nu gaan ze Guus Meeuwis zingen, kedeng kedeng. Dat van die confrontatie zou best wel kunnen. Ze zitten Ting op te porren, dat als ze het niet goed kan, dat ze dan even bij een van de jongens moet gaan staan, dat zij haar wel helpen.

Hellup, waarom snap ik het niet???

pi_6113043
Dennis instrueert de andere bewoners om niet te enthousiast te reageren, zoals Laurens ook al gezegd had.

Daan is nu aan het klagen tegen Geesje.
Het was vanmorgen al begonnen met bijv. 'een Moes'. Geesje neemt het op voor Moes. Zij denkt dat Daan het allemaal verkeerd opneemt.
Geesje laat zich niet opfokken door alle toestanden. Dan wordt er maar niet gegroet. "Die rek moet je met elkaar hebben".
Geesje probeert uit te leggen waarom ze in de bunker zo op de bewoners in de bungalow letten. Ze hebben verder weinig om naar te kijken en dan ga je naar de bewoners kijken. En dan wordt er wel eens gezegd van hé, eet je alweer. Niet erg verder.
( Geesje ziet er wel erg mager uit, het is te zien dat ze al 8 dagen in de bunker zit)
Daniela wordt weggeroepen door de DBK-stem. En eindelijk weer beeld op de kooi.

pi_6113149
20.42 uur
Iemand rammelt met de bel, een rondje voor het hele café en barman Dennis schenkt in. "We mogen pas om half tien hier weg, jongens," zegt Martijn. Er hangt een jolige stemming.

De bel luidt en dan moeten ze juichen. Dat gebeurt dus ook nu. Er wordt nu luidkeels "een beetje verliefd" gezongen, mijn speakertjes houden het bijna niet. Het nummer wordt nu ook gedraaid. Ting staat met Bram te slowen.

Jongens, het is echt bijna niet te verslaan: ik heb steeds geluidsfragmentjes van een seconde of twee, drie en vervolgens stilte en *wat* ik dan hoor is van alles door elkaar heen: er zijn er aan het zingen, aan het joelen en ook nog aan het praten. Maar hee, ik blijf natuurlijk gewoon mijn best doen.

pi_6113177
Zou Hazes komen, ik hoor de cafégangers een Hazesnummer zingen???

Iedereen is weer in de kooi.
Mus roept hard "SUKKELS" richting café. Ze horen hen André Hazes zingen.
Geestje maant ze om stil te zijn: "Stil nou es!" Ze denkt dat de artiest binnenkomt.
"Wat?" zegt Stefan, "Stil Laurens?"
Stefan roept: "Hier zitten je grootste fans!" Hij hoopt toch stiekum dat het Hazes is. "Zou leuk zijn als hij naar buiten kwam en hier voor het hek voor ons ging zingen".

Margriet: "Die Wolter Kroes weet niet wat hem overkomt...
Volgens Arthur is het inderdaad Wolter Kroes, omdat ze weer het nummer zingen van 'ik lig hier te dromen.
Even geluisterd bij de caféburen, het nummer is mij compleet onbekend.

De bunkeraars blijven gissen. Ze denken nu dat de Kast komt, of nee, toch maar weer de Dijk.

pi_6113228
Geestig dit, de cafébewoners doen alsof Borsato binnen is gekomen. En ja hoor, de bunkeraars trappen er volledig in!!
Margriet: "Fuck a duck!"
Stefan: "Gelukkig ken ik hem persoonlijk"

Daan gaat compleet uit haar dak van pissigheid. Ze heeft 3 uur in de rij gestaan voor een concert en nu dit. Ze gaat naar binnen en scheld maar even. Ze loopt huilend door het huis. "Wat een kutstreek, wat een grote kutstreek! (over mindfucken gesproken)

pi_6113262
20.50 uur
Dennis loopt inderdaad met een A4tje rond. Er wordt nu luid geklapt en gejoeld. En wie hebben we daar? Nee, nog steeds niemand. Borsato wordt nu gedraaid met "binnen" wat luidkeels wordt meegezongen. Iedereen staat nu te dansen en te springen. Ze hebben allemaal papier vast. Is de confrontatie soms dat ze mee moeten zingen ofzo? Ze zingen in elk geval vreselijk vals. Of moeten ze de bunkerbewoners doen geloven dat Borsato hier echt staat ofzo?

"Binnen, binnen sinds de dag dat ik voor jou viel biiiiinnnneeeeen!" "Yeaheaheah....!" Etc.

Na het nummer wordt er geklapt en hoor je Marco zeggen: "hebben jullie een beetje een goed gevoel ook?" het lijkt of hij er live is, maar ik zie niks. Vanuit deze camerapositie zou hij wel om de hoek kunnen staan, maar ik betwijfel het ten zeerste.

"Ik leef niet meer voor jou, voorbij zijn alle jaren...!" Ze staan echt vreselijk uit hun dak te gaan, maar volgens mij is het dikke nep.

pi_6113273
"Niet te geloven, echt niet te geloven" roept ze terwijl ze zichzelf een borrel inschenk. "Suus, oh Suus, you owe me one!
Ze hoort nu de cafégangers juichen. "Gadverdamme".
Ze gaat naar Quincy die op bed ligt. "Jij kunt er niets aan doen, ga maar lekker op bed liggen" "Lieverdje kom maar" probeert ze om Quincy mee te krijgen uit de slaapkamer. De hond heeft daar geen zin en ze gaat maar weer naar de bunkerklantjes.
pi_6113328
leuk he, Sillie! Inderdaad, in de categorie mindfucken...

21.00 uur
"Ik leef niet meer voor jouououou!" "Ik kan er niet meer tegen, als je weg wilt gaan...lalalalala!" (Lekker nummer is dit toch! Joef swingt achter d'r pctje)
Marco spreekt de bewoners weer toe. Hij wil nog wel eens met ze praten, want hij is erg nieuwsgierig naar ze. De bewoners tetteren lekker terug. Zingen nu "Marco bedankt" en "We want more".

pi_6113335
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 20:57 schreef Joef het volgende:
20.50 uur
Iedereen staat nu te dansen en te springen. Ze hebben allemaal papier vast. Is de confrontatie soms dat ze mee moeten zingen ofzo?
Zie de BB website, ze zijn inderdaad Daan aan het mindfokken
This is the only place!
pi_6113406
Dit is echt grappig. De hunkeraars staan de longen uit hun lijf te schreeuwen: "Marco, Marcoooooo!!!!
Mustafa: "Marco, zing een Marokkaans liedje. Marrukkooo!"
Daniela huilt nog steeds. Ze vindt het zoooooooo gemeen. Ze wisten dit gewoon. Margriet: "Hij zingt maar 2 nummers, tja een megaster he".
Stefan zegt nog weer eens een keer dat hij Marco goed kent.

Margriet tegen Daan: "Laat je niet gek maken".
Daan: "Jezus, wat is die sluw en slinks" (dit over Hummie).

Margriet denkt niet dat Marco nog terug komt, die zit allang in de auto.
"Maar, één troost, hij heeft maar 2 nummers gezongen" troost ze de anderen.
Ze wil even luisteren of ze zijn auto nog hoort.

pi_6113417
21.02 uur
De cafegangers staan nu wat bij elkaar te praten. En zingen maar weer eens "Marco, bedankt". Eigenlijk wel sneu dat zij nu niet echt iets leuks hebben. Maar de grap is geweldig. Ze zingen nu zelf nog wat Borsato liedjes. Zelfs Ting is helemaal los.

Ze staan nu door elkaar heen: "Twee nummers is wel weinig zeg" "Maar ja, het is wel Big Brother hoor". (Volgens mij had ik hier even geluid van de bunker). Judith zegt nog eens zachtjes dat ze echt niks moeten verraden aan de rest. "Als zij er iets over zeggen, moet je gewoon meelullen hoor". En verder gaat het zingen weer: "nee, je hoeft niet naar huis vannacht!". Je kent dat wel, als een groepje te hard staat te zingen, ze gaan dan steeds valser en harder schreeuwen. "We moeten ook zuipen hoor" zegt Dennis.

Er wordt weer muziek gedraaid nu.

pi_6113555
21.09 uur
"Tomorrow never comes..." Nou ja, ik ga niet alle gezongen teksten hier zitten verslaan. Judith roept dat Dennis wel mazzel heeft met zijn een dag in het huis en meteen Borsato. Er wordt weer gebeld voor een rondje. Het kon nog wel eens een gezellige avond worden. Eindelijk weer een confrontatie die het groepsgevoel wat opkrikt.

21.14 uur
Ting heeft het er maar moeilijk mee dat ze een hele week tegen Daan moet liegen. Judith legt haar uit hoe ze het kan oplossen en hoe ze dingen kan verzinnen en omzeilen (is ze dat gewend ofzo ). "Murder on the dancefloor..." En weer gaan ze er dwars doorheen Marco zingend bedanken.

pi_6113569
De bunkeraars nemen nog maar even luidruchtig afscheid van ons Marco. "Marco bedankt!!!" gilt Jeanette.
Stefan is nu ineens weer een goede vriend van Gordon (?). Ondertussen zingt Mus "I need a girl to clean my socks, lalala" . Dat zorgt ervoor dat zijn medebewoners toch weer kunnen lachen.

Daan staat bij het hek als een boer met kiespijn.

Stefan is nog nooit zo goed op gewicht geweest als hier. Zooo droog.

Margriet: "Nou, dat was Marco Borsato, ik vind het niet erg hoor".
Jeanette vertelt dat ze geen tijd maakt om naar hem te kijken. Ze wil en kan daar geen tijd voor vrijmaken. Ze gaat met vriendinnen uit. Zijn cd draait ze wel grijs in haar autootje. (pffff, gelukkig, dacht al dat Marco's ego hier werd gedeukt).

Daan zit nu wat te sniffen en te zuchten binnen voor het hek. Ze bekommert zich om Quincy. Ze ziet er aangeslagen uit met grote kringen onder haar ogen. Het wordt haar werd te machtig en snikkend gaat ze naar de bar.

pi_6113668
Daan heeft zich met Quincy teruggetrokken in de slaapkamer.
"Zullen we lekker weggaan samen?"
Op zo'n moment is het toch fijn als je een hondje hebt, want Quincy ligt stijf tegen Daan aan. Of is het andersom?
Ze blijft zuchten en sniffen.

Beeld weer naar de kooi.

pi_6113692
21.17 uur
Martijn staat nu achter de bar en de rest hangt eraan. Volgens mij wordt er flink gedronken. Judith roept om Kylie Minogue. Maar er komt een ander liedje, dat ik niet ken (volgens mij val ik nu vreselijk door de mand, qua muziekkennis). Ting staat in d'r eentje te dansen. Judith voegt zich even later bij haar. De heren staan met z'n vieren bij elkaar te ouwehoeren maar het is niet te verstaan waarover, omdat ze sowieso al door elkaar praten en dan nog die muziek erbij ook.

21.21 uur
Het gaat even zachtjes over de confrontatie. Judith verwacht dat Daan als eerste vreselijk heftig zal reageren, omdat Marco is gekomen. Dat ze dat dan eerst maar even voorzichtig moeten opvangen. "Tja, het is niet anders". Bram: "Marco jongens, godverdikkeme!".

Ze vragen zich af of Marco wel eens naar het programma kijkt. Judith: "Zei hij iemand z'n naam nog?" Het was wel echt een door Marco speciaal voor BB ingesproken bandje. En weer een rondje voor de hele zaak. Ze repeteren nog een keer welke nummers Marco precies heeft gezomngen. Verder doen ze even na hoe ze tegen de ret moeten praten. "Hij stond gewoon echt vlak voor ons!" Ik zou nog even met elkaar afspreken wat ie aanhad enzo.

pi_6113759
21.26 uur
Ze bespreken nu op vrij luide toon of hij heeft geplaybacked of live zong. Er was een tape maar hij zong ook echt mee, denkt Martijn. Judith: "Je kunt dit geroezemoes wel horen hoor. En straks geen rare details vertellen hoor!" En ja, inderdaad nu gaan ze ook zijn kleding afspreken. Een witte linnen broek en nog wat.

Dennis heeft wel medelijden met Daan. "Dit is echt kut voor Daan hoor, we kunnen oprecht tegen haar zeggen dat het kut is dat ze er niet bij is." Juut: "Weet je wat je in je achterhoofd mee kunt nemen dan? Je geeft haar ook tien dagen in de bungalow dan." Is dat zo? Mag Daan wel mee met deze groep in de bungalow als ze de confrontatie winnen?

21. 28 uur
Martijn: "wie wil er nog een wit wijntje?" Dennis: "tijd voor de laatste ronde denk ik, of niet?" En wederom de bel. Het schijnt een bende te zijn in het Café. "Het is tijd, de hoogste tijd, u wordt bedankt voor weer een avond gezelligheid" zingt Hazes en de groep lalt mee.

pi_6113774
Jeanette denkt dat ze nog wel even hier zitten.
Volgens Arthur is er op zaterdag de herhaling van wat er de hele week gebeurt is. Zondag krijgen ze dus een battle.

Margriet kan zich niet voorstellen dat ze zichzelf gaat terugzien op tv.
Jeanette kan het ook niet geloven en denkt dat ze de hele tijd blijft roepen van "Oh neeeeee, ben ik dat"

Er wordt nog steeds gesproken over de uitzendingen. Arthur denkt dat de mensen hem pas maandag kunnen zien in een uitzending. Vandaag hadden ze nog geen beelden, zaterdag zijn de herhalingen en zondag is er geen uitzending.

Arthur zou het wel leuk vinden als Marco hen nu naar de DBK roept.
Geesje vindt dat één van de DBK-stemmen erg mooi is, ze gaat dat ook tegen diegene zeggen. Volgens haar heeft hij bruine ogen en donker haar.

De dames willen erg graag weten wie er allemaal achter de schermen staan. Geesje wil dan ook erg graag een dag achter de schermen kijken als ze eruit moet.

pi_6113884
21.30 uur
Ze proberen zich te herinneren hoe er vorige week gereageerd werd toen Corrie Konings net weg was. Nu wordt er alleen nog maar getetterd over de hoogste tijd. Bram: "We zijn nu weer heel vrolijk jongens, heel vrolijk!" Dennis: "Het is echt afgelopen joh, kut. Ik had echt gedacht dat hij nog wel terug zou komen."

Ze lopen terug naar de bungalow. Judith: "Oh het was echt gaaf! Super! Je krijgt de groeten van Marco!". Bram gaat naar Daan toe in de slaapkamer. Daan: "ik lag te slapen met Quins, ik heb hier echt alles bij elkaar gevloekt en gedaan wat ik maar kon." Judith stelt voor om dan maar een sigaartje te gaan roken. De mannen gaan naar de woonkamer en joelen daar nog even verder.

Daan zit nu in de woonkamer op de bank. Judith: "Maar je had wel gehoord dat hij er was?" Ting: "We moesten aldoor aan jou denken." Daan zegt dat een feestje niet zo erg was geweest maar dit... Judith: "Het waren maar twee nummers, 't was erin en eruit. Ja tuurlijk was het te gek; dat ga ik niet ontkennen." "Ja tuurlijk" zegt Daan. "Daarna niks meer?" "Nee, hij kwam ook niet meer terug, nee daarna was het gewoon zoals gewoon."

Dennis komt nu ook naar Daan toe. Daan, half huilend: "Ik laat me gewoon gek maken en dat wil ik helemaal niet." Dat moet je ook niet doen" zegt Judith. "Jullie zijn wel lief." snikt Daan. Ze moest verdomme eens weten! "Vond je het wel gaaf?" vraagt ze aan Dennis, "Echt gaaf?" "Ja tuurlijk" schreeuwt Dennis. "Okee dan!"roept Daan terug. Ze probeert zichzelf op te peppen.

pi_6113909
De cafégangers komen naar buiten.

Margriet: "Hoe zag ie eruit?"
En ja hoor, het witte pakje wordt gezamenlijk als outfit gezegd.

Daan wordt nu uit bed getrommeld. Ze zegt tegen hen dat ze alles bij elkaar heeft gejankt, gevloekt en gescholden. Dennis geeft haar maar een knuf. Judith werpt zich op als supervriendin en gaat met haar op de bank zitten. "Je hebt dus wel gehoord dat hij er was? " "Tuurlijk was het te gek, dat kan ik niet ontkennen".

Buiten staat de rest door elkaar te kakelen. Ze zingen nog maar eens wat Marco-succesjes. (Sorry, ik is geen fan, weet geen titels)

en het beeld gaat op zwart

pi_6114002
21.40 uur
Daan, Bram en Judith zitten bij elkaar op de banken. Daan wil wel weten of ze echt genoten hebben enzo. Daan vertelt nog maar eens een keer hoe ze het in haar eentje in de bungalow ervaren heeft.

21.43 uur
Ergens anders in de bungalow zitten de overige bungalowbewoners bij elkaar; ik kan niet zien waar dat is.

Daan: "Vorige week toen ik daar zat, toen dacht ik nog, dat zal toch niet? Maar ze flikken het je dus gewoon wel." "Het waren maar twee nummers hoor, maar twee nummers" zegt Judith nog eens. "Ik laat me gewoon gek maken" zucht Daan. "André Hazes had ik niet zo erg gevonden, maar Marco B..... alleen Marco." Dennis probeert daan nu te troosten. Daan vertelt dat ze het heel leuk had met Quincy. "Hij heeft zelfs een paar hondenbrokken op. Ik heb er zelf ook nog een paar gegeten, ik dacht misschien weet ie dan hoe het moet, maar ze waren niet te vreten. He schatje?" en ze knuffelt het beest nog maar eens.

21.46 uur
Daan: "Ik heb het niet eens gehoord. Ik heb niks gehoord. De fuckers."

pi_6114171
21.49 uur
Dennis stelt voor om het er verder niet meer over te hebben. "Het is klaar nu, achter de rug, laten we het er niet verder over hebben en verder inwrijven. het is kalar nu". De anderen vinden dat (inclusief Daan) wel een goed idee. En dus gaan we over tot de rode van de dag en wordt er geneuzeld over vestjes en sigaren. Juut is haar vestje vergeten uit het café mee te nemen.

Judith weer tegen de bunkerbewoners: "Het ging gewoon echt heel snel. Het was wel echt heel leuk, maar ook heel dubbel. Ik weet gewoon dat iedereen hem wou zien, maar Daan, die wou hem echt zien." "Daarom hebben we nu ook zoiets van, heb het niet te lang erover want eh..." "Ik bedoel, bij zo'n artiest verwacht je toch dat iedereen erbij is, hij kan niet zomaar komen." Ze stelt vervolgens voor om met z'n allen naar het concert te gaan als ze eruit komen. "Het was alleen maar 'binnen' en 'ik leef niet meer voor jou' en that's it. Eerst nog geloven dat het zo is." "Nou ja," zegt Jeanette, "je hebt het in ieder geval meegemaakt."

21.53 uur
Elders in de bungalow. Ik hoor in ieder geval Ting en Dennis. Stefan vertelt hoe hij Marco kent. Het gaat dus nog steeds over Borsato.

21.56 uur
In de bunker gaat het over de hond en de parkiet. Geesje, Jeanette en Margriet zitten samen aan de tafel. Ik kan even niet echt een gesprek vinden dat te volgen is.

pi_6114356
22.00 uur
Daan en Juut hebben het nog steeds over Borsato. "Het was echt niet zo heel leuk hoor," verzekert Juut haar nog maar eens. " En ik heb ook voor jou geklapt en gestampt. We gaan er gewoon echt heen, straks!" Daan verbergt haar gezicht in de vacht van Quincy. De mannen beginnen spontaan te zingen: "dit is liefde, dit is liefde, liefde op het eerste gezicht".

De mannen bespreken nu de vrouwen. Joyce met een tijgerpakje aan. Het gaat over de foto's die gemaakt zijn voor BB. Grijze achtergronden, belichtingen, witte randjes... Martijn: "ik ga het niet te laat maken vanavond".

Het gaat over de camera's en waarom er een camera in de wc hangt. Martijn: "Ze gaan echt niet uitzenden als jij zit te poepen hoor, maar als jij vier dagen op de plee zit en je helemaal leeg schijt en zit te kotsen dan is dat wel leuk voor de mensen thuis."

22.05 uur
In de bunker gaat het nog steeds over Borsato. Geesje: "ik zei nog tegen Jeanette, dit is wel de eerste keer dat we een besloten concert van Borsato meemaken". Margriet vraagt waarom Judith zo verdrietig is. "Ja, ik kom hier en Daan ligt helemaal te huilen met dat hondje. We gaan straks wel naar het concert." "Het was echt d'r in en d'r uit." Arthur: "De toeter toen ie aankwam was langer dan het hele concert".

Stefan zit Geesje weer te paaien: "Als jij er straks uit komt ben je misschien wel beroemder dan die hele Borsato, met die mooie lange haren." En vervolgens maakt hij weer een grappige opmerking tegen Margriet. Ze willen geloof ik al gaan slapen in de bunker. Quincy geeft het goede voorbeeld al.

pi_6114409
22.10 uur
In de bungalow gaat het over bloedgroepen enzo. Wat het meest voorkomt en wat wel samen kan en wat niet, qua kinderen krijgen. Daan zegt tegen Martijn: "dus wij kunnen wel samen wat beginnen?" Martijn wil met haar slapen en douchen. Daan maakt zich geen zorgen dat er dan kinderen van zullen komen, als het daarbij blijft, dus dat kan wel.

"Willen alle bungalowbewoners naar de dagboekkamer komen?" "Wat hebben we nou weer gedaan? vraagt Daan. Ja meid, als jij dat eens wist, wat ze aldoor hebben gedaan... Helaas, geen beeld van de DBK. En ik denk dat mijn streams er bijna op zitten dus er zijn dringend overnemers gevraagd!

pi_6114571
22.13 uur
Ik heb op geen enkele stream geluid. En op mijn twee lo-streams alleen beeld van een lege huiskamer in de bungalow.

22.16 uur
In de bunker wordt gesproken over verschillende soorten wijn en wat wel lekker is en wat niet. Margriet heeft er wel verstand van. Jeanette wil allemaal cocktailtjes maken als ze weer in de bungalow is. Ze proberen te bedenken wat er ook alweer voor spreekwoord was over witte en rode wijn. "Heb je een rode wijnvlek, gooi dan witte wijn op die plek". Uhuh.

22.18 uur
De bungalowbewoners zijn uit de DBK. Er is een hoop door elkaar gepraat. Judith legt aan Daan uit wat er voor confrontatie was. Kut, ik heb geen geluid. Judith: "ik heb ook geen zin om te liegen voor.." geluid weer weg. Op het beeld ziet het eruit alsof Daan en Juut fikse ruzie hebben. Ze staan in de slaapkamer en de rest zit erbij op de bedden. Bram vertelt wat er tegen hem gezegd is in de DBK voor het cafébezoek. Daan en Juut zijn uit beeld. Ik heb echt nauwelijks geluid, terwijl er volgens mij nu toch echt heftige dingen gebeuren.

pi_6114639
22.21 uur
Dennis klinkt ook fel. "Daan, aan jou is nu de vraag, ga jij...? geluid weg. "Tuurlijk vind ik het veel leuker hier in de bungalow omdat ik mijn vrijgheid heb" zegt Daan "Trek jij het? Ik trek het wel hoor" zegt Daan.

Ik denk dat ze Daan hebben verteld wat er is en nu het dilemma hebben: wel vertellen aan de bunkerbewoners, dan ga je de bunker in, niet vertellen dan kunnen ze in de bungalow blijven. Daan lijkt voor de bunker te willen kiezen. Judith duidelijk niet. "verdomme!" roept Daan. Er is echt een heftige ruzie ofzo, ik baal echt als een fucking stekker dat ik geen beter geluid heb. Damn BB!

Daan: "ik wil niet, ik wil niet". "Wacht even, wacht even!" roept iemand weer opgewonden. Judith: "ik moest in een seconde beslissen.." "Ik wil eerst duidelijk over.." zegt Laurens. Allemaal halve zinnen. "Wij gaan de bunker in.." zegt Judith.

pi_6114662
22.25 uur
"We gaan gewoon de bunker in" zegt Judith.

Damn it, streams op zwart! hellup, wie trekt de kar verder?????

vrijdag 4 oktober 2002 @ 22:28:27 #74
16305 Jappie
parttime reverend
pi_6114705
Het geluid sucks idd bigtime...steeds 2 seconden en dan weer uit...op willekeurig welke stream trouwens.

Wat ik er tot nu toe uit heb op kunnen maken is dat ze Daan in vertrouwen hebben moeten nemen en dat ze de leugen nu alleen nog gezamenlijk moeten volhouden tegen over het andere team

Hmmm...ook dat lijkt niet te kloppen want ze komen nu al ruziend weer de slaapkamer uit waarbij het lijkt dat BB heeft ingegrepen omdat ze vonden dat de bewoners de verkeerde keuze hebben gemaakt ?????

Het word hoe langer hoe bizarder.

pi_6114759
Joef, ik kom je weer helpen.

Judith: "Dit is niet het leger, je hoeft niet te doen wat een ander zegt".
Dennis: "We doen dit omdat over 10 dagen iets gloort, we doen dit om het acteren".
Judith: "Ik heb gedacht, we nemen Daan ook mee. Daarom heb ik het gedaan. Met Daan heb ik gewetensproblemen. Bram gaat uit zijn plaat. Mij gaat hem om Daniela".

vrijdag 4 oktober 2002 @ 22:33:22 #76
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6114795
* Scanman is present *
pi_6114858
Judith: "Als daar vrienden hadden gezeten, had ik het anders gevonden. Ik zit liever daar met echte vrienden, dan hier met mensen die zo onsportief reageren."
Er is nu gehakketak over de confrontatie. Judith: We zijn hier niet bij de commando's.
Ze moeten 3 dagen naar de bunker (?)

Daan komt uit de DBK. Ze gaan nu naar de bunker. Margriet vraagt wat er aan de hand is. Bram gaat het uitleggen. Hij vertelt over de confrontatie. Dat ze moesten doen alsof Marco B. er was. Ze hebben de verkeerde keuze gemaakt door te doen alsof. Ze hadden voor Daan moeten kiezen. (snappu het nog?)

vrijdag 4 oktober 2002 @ 22:38:38 #78
16305 Jappie
parttime reverend
pi_6114873
Yupz...het is duidelijk dat BB de keuze van de bewoners veroordeelt heeft en nu moeten ze alsnog naar de bunker...Daniela krijgt de vrije keus om mee te gaan of niet.

Bram is pissed en is verhaal gaan halen in de DBK. De rest lijkt het beter te accepteren al loopt Judiths mond over van ongenoegen als ze sneert dat wanneer Daan mee gaat dat het ongelijk van BB zou bewijzen.

Overigens lijkt het erop dat ze alsnog een soort van vrije keuze hebben om naar de bunker te gaan of niet en daarom zijn ze druk aan het speculeren over wat er zou gebeuren wanneer ze het niet zouden doen.

Oe ze gaan nu daadwerkelijk wisselen,

Bram legt uit hoe de confrontatie in elkaar zat, helaas nog niet van de uiteindelijke uitkomst...gelukkig snappen nog meer oorspronkelijke bunkerbewoners het niet en zal de uitleg zo nog wel komen.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 22:40:26 #79
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6114894
De bewoners zitten allemaal in de bungalow en kletsen door elkaar heen.
"Het is goed zo", zegt Dennis.
"Daan hier had het al kut omdat ze niet mee mocht..", zegt Martijn. "Die gaat zich helemaal kut voelen als ze weer tien dagen de bunker in moet, dus kunnen we beter onze mond houden!"
"Je hebt wel gelijk!", zegt Dennis.
De bewoners stoppen met de bespreking en zijn eruit. Ze lopen vastbesloten naar de bunkerbewoners, die nog van niets weten. Daar legt Bram de confrontatie uit aan de bunker bewoners..
"Het was een test of we zouden kiezen voor vriendschap of niet", besluit Bram....
De bunker bewoners reageren vol ongeloof.
Er volgt nu een wisseling plaats. De bunker bewoners gaan naar de bungalow en andersom...
Veel bewoners zeggen dat ze het nog niet snappen en willen graag dat het allemaal straks nog even wordt uitgelegd... Daniela en Jeanette knuffelen.
"Wat vind ik dit moeilijk voor jou zeg!", zegt Jeanette. "Jezus!"
"We gaan alles vertellen",zegt Judith. "Maar we moeten daarom wel wisselen"
"Dit is unbelievable!", zucht Jeanette....
Iedereen is in rep en roer.....
pi_6114930
Daan gaat dus ook mee naar de bunker.

Jubitch is iedereen uit de bunker aan het jagen. Ik hoorde net dat ze 10 dagen in de bunker moeten blijven.

"Laten we het even centraal houden, jah" zegt Judith als Margriet om uitleg vraagt.

Iedereen wordt om het hek geroepen en Juf Judith gaat het weer uitleggen. Ze praat goed waarom ze voor die keuze zijn gegaan.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 22:49:03 #81
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6115031
Judith legt het hele verhaal uit aan de bunker bewoners. Dat ze tien dagen de bunker in moesten als iemand van de bunkerbewoners er achter zou komen.
Volgens vriendschap doe je dit niet, hebben ze van BB besloten.", legt Judith uit. "Ik denk dat je in dit project dat wel doet. Wij hebben het besluit genomen om het spelletje wel mee te spelen en BB zei dat dit geen vriendschap is... dat je dit niet een vriendin aandoet."
"Dit was een opdracht",zegt Laurens. "Daarom hebben wij gehandeld zoals wij hebben gehandeld. BB vindt dit een aantasting van de vriendschap, terwijl Judith en Daniela dat helemaal niet zo voelen. Wij hadden helemaal geen keus. Het maakt me niet uit dat we nu hier zitten, maar ik snap het niet. We hebben gewoon gedaan wat er op papier stond. Dat is het .... Wij vinden dat BB niet mag beslissen wat vriendschap is.... dat beslissen wij zelf en niet Big Brother."

(Buiten zitten Daniela en Bram op een bankje stevig in gesprek. Misschien dat iemand anders dat streamt... ?)

"Wij voerden gewoon een opdracht uit en dat wordt gewoon afgestraft!", vervolgd Laurens.
"Ik zei nog dat we het niet te lang over Borsato moesten hebben", zegt Judith. "Ik vond het geen op de proef stellen van een vriendschap. Ik ben blij dat Daniela er nu voor kiest om hier te zijn. Ik heb echt aan haar gedacht over wat ze zou willen.... Wij wilden gewoon voor die tien dagen vechten.... ik vond dit niet dat we persoonlijk iemand gingen kwetsen...."
"Jij hebt hem goed doorstaan, deze vriendschapstest", zegt Geesje. "Dat is juist het leuke... Zij vinden dus van niet, maar het is dus eigenlijk wel zo!"
"Wat zei er ook van vinden... prima", zucht Judith. "Zij zien dit als geen vriendschap.. nou, prima!"

pi_6115052
Stream 5

22.37 De teams wisselen van kant. Diverse bewoners omhelzen elkaar. Jeanette : Mensen kom op. Judith : We gaan alles vertelen. We moeten wel wisselen. Jeanette : Arthur, nu deze kant op. Ting : Doei. Margriet : Jezes christus. Judith : Iedereen er uit ? Bram gaat zich onmiddellijk omkleden. Judith : Wij werden voor de keuze gesteld. Ik kan haar niet volgen omdat er meer gesprekken te horen zijn.

Stream 3

22.41 Judith : Ik heb gedacht, wat zou Daan willen. Als jullie er ook maar een moment achter kwamen gingen wij tien dagen de bunker in. Nu is er besloten, om vriendschap gaan jullie de bunker in. Het geluid valt nu voortdurend weg. Margriet : Je ging de bunker in of je gaat de bunker in. Judith : Nee, wij hadden moeten beslissen, wij doen haar dit niet aan. Er is gezegd, dit is geen vriendschap. Margriet : Onzin. Laurens : Het was een opdracht. Ik had met Stefan een keus, ik ga alleen naar het café of we drinken met de groep. BB bepaalt dat dit het aantasten van een vriendschap is, wat Judith en Daniela helemaal niet vinden. Het maakt me niet uit dat ik hier zit maar de manier waarop. Het was een opdracht. BB mag niet beslissen wat vriendschap is. Geesje : Hun hebben nog steeds die vriendschap ondanks wat gedaan is. Laurens vertelt dat Bram de regisseur van het hoorspel was. Geesje vindt dat ze het goed gepeeld hebben in het café.

22.46 Judith : Ik persoonlijk vindt het geen op de proef stelling van de vriendschap. Ik heb echt aan Daan gedacht, wat zou ze willen. Als er ééntje niet tien dagen hier wil zitten is het Daan. Margriet : Volgens mij hebben jullie geen echte keus gehad dan. Judith : Je hebt altijd een echte keus. Als ze gezegd hadden, draai Quincy zijn nek om of ga dertig dagen de bunker in, had je het dan gedaan ?

vrijdag 4 oktober 2002 @ 22:51:48 #83
16305 Jappie
parttime reverend
pi_6115067
Judith en Laurens zijn hun keus aan het verklaren tegenover de rest van de groep, het hoe en waarom ze nu uiteindelijk toch in de bunker zitten lijkt vooralsnog gewoon te zijn opgelegd door BB zelf.

Buiten zitten Bram en Daniela ( en inmiddels anderen) bij het hek......ze discusseren over in hoeverre ze wel of niet zelf hun keuzes konden bepalen en of er in dit geval eigenlijk wel een vrije keuze was, zoals BB beweert.

pi_6115083
Bram, Judith en Dennis zitten buiten. Daan is nog steeds aan het huilen. Bram zegt dat hij het niet snapt. Daan zegt dat er altijd een keus is. Ze zegt dat zij afgelopen vrijdag een preek heeft gehad die haar vader haar nog nooit heeft gegeven.
Bram ergert zich dood. Het gaat niet over de wijze hoe, maar op de wijze waarop. Hij is degene die de confrontatie heeft gekregen en hij is degene die het aangenomen heeft.
Daan: "We zijn toch heel gehoorzaam, we ondergaan toch altijd alles!

The hell is loose in the bunker. Iedereen is over de rooie.

Bram zit als een verongelijkt jongetje. Daan tettert en Laurens gaat het maar weer eens uitleggen. Het gaat allemaal om filmmateriaal, volgens Laurens.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 23:01:43 #85
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6115209
Buiten zijn ze ook druk bezig over het voorval te discussieren....
"Ik vind dat wij het voor Daantje hebben gedaan",zegt Ting. "Een leugentje om bestwil ga je ook niet dood aan. Dit is wel uit vriendschap gedaan, klaar uit! Ik zit hier met toffe mensen en het maakt niet uit wat zij zeggen, klaar uit...!"

Bij het hek kletsen ze ook druk over het hele gebeuren.... Judith legt alles nog een keer uit aan Jeanette.
"Ik heb eigenlijk alleen aan Daan gedacht!", zegt Judith.
"Engelijk heb je!", reageert Jeanette meteen. "Ik neem jullie ook niets kwalijk hoor!"
Judith en Jeanette knuffelen even.
"Ik vind het echt heel kut", gaat Jeanette verder. "Ik kan me eigenlijk nog steeds geen beeld vormen van wat er is gebeurd.... "
"Wij moesten gewoon iets kuts doen", probeert Judith uit te leggen.
"Wat zullen jullie je kut gevoeld hebben", zucht Jeanette... (ze is helemaal aangeslagen) ....
"Het was idd moeilijk", zegt Ting terug.
Bij het hek staan Daniela en Stefan. Hij houdt haar even stevig vast! De tranen rollen nog steeds bij Daniela over haar wangen. Ze gaat even op de grond zitten om wat bij te komen van alle commotie... Ting gaat even bij haar zitten. In de bungalow is iedereen druk bezig met 'inrichten'. Ting staart voor zich uit en lijkt heel erg in gedachten.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 23:02:40 #86
16305 Jappie
parttime reverend
pi_6115222
Geesje staat buiten helemaal te springen van blijdschap omdat ze nu eindelijk een jasje aan kan wat ze speciaal gekocht heeft voor BB

Bram zit er buiten verloren bij....

Binnen legt Judith voor de zoveelste keer uit dat ze toch echt de beste vriendin is die je je maar kan wensen.

Jeanette klimt weer helemaal in de begripvolle rol en zegt dat ze het ook Ting niet kwalijk neemt. Ze snapt er allemaal niet veel van schreeuwt ze met overslaand stemmetje.

Steaphan maakt van de gelegenheid gebruik om zodra iedereen uit beeld is Daniela door de tralies tegen zich aan te drukken en te troosten.

Geesje is nog steeds helemaal door het dolle en trekt zich weinig meer aan van het hoe en waarom. Als een kind in de snoepwinkel danst ze in het rond en raakt alles even aan.

pi_6115286
22.51 Judith : Ik had al een kutdag. Iets met Bram kapot gemaakt. Ik ving op dat jullie vonden dat wij een sanctie moesten hebben. Stefan vertelt over de koffiepot die kapot gegaan is in arm. Judith : Het was gewoon too much vandaag. Als ik de beslissing weer moet nemen zou ik hem weer maken. Ik had er geen probleem mee het tegenover jullie vol te houden, dat geef ik eerlijk toe. Ik vind het niet erg hier te zitten, alleen de manier waarop.

22.57 Margriet : Jullie hadden geen andere keuze kunnen maken. Bram : Ik voel me ook niet schuldig. Margriet : Een beetje flauw. Bram : Precies. Stream naar de slaapkamer. Geesje : Wat is het hier mooi.

Stream 5

22.59 Jeanette : Ik had het net naar mijn zin in de bunker, voor een keer. Ik had, eindelijk heb ik een overwinning voor mezelf. Alles van het rantsoen klopt nog. Ting : Perfect. Stream naar Stefan die Daniela omhelst en zoent door het hek. Daniela gaat vervolgens bij de mand op de grond zitten. Ting : We zijn weer met zijn zevenen ook.

Stream 3

23.03 Arthur : Hoe gaan we slapen ? Geesje slaapt alleen. Geesje : Moes, slaap je bij mij ? Mustapha : Nee. Geesje : Ik kan het proberen. Mustapha : Dat laat ik aan Eros over. Arthur (?) : Eén ding. Ze doen wel elke keer een battle op zaterdag. Geesje : Ik ga morgen niet weer over hoor, dat doe ik niet. Het is zo gaaf omdat je het niet verwacht. Geesje enthousiast : Geen koude nacht.

pi_6115358
Geesje heeft nergens last van zo te zien. (Fijngevoelige psycho-assistente ) Ze regelt met Ting haar etensvoorraad in de bunker.

Ze zit nu in gesprek met Daan. Daan heeft een betraand koppie. Geesje vind het ongelooflijk dat het allemaal gefaked is. Daan zegt tegen Geesje dat ze moet gaan genieten in de bungalow. Dat lukt wel zo te zien, want Geesje glundert van oor tot oor zelfs tijdens het troostgesprekje.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 23:12:08 #89
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6115381
Jeanette legt alles uit aan Mustapha, die van het geheel tot nu toe niet al te veel heeft meegekregen geloof ik....
Daniele en Geesje staan bij het hek. Daniela zegt dat Geesje lekker moet gaan genieten nu ze eindelijk in de bungalow zit!
"Zometeen lekker douchen", lacht Geesje. "Ze zijn het douchekleed vergeten.. Er hangt geen douchekleed omheen!"
Daniela begrijpt even niet wat ze bedoelt.... Dan valt het kwartje..
"Oh... gewoon even een bikinitje aan trekken", reageert ze dan....

"Wat is er met Mustapha aan de hand?", vraagt Ting opeens aan iemand.
Niemand reageert.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 23:14:02 #90
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6115420
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 23:21:00 #91
16305 Jappie
parttime reverend
pi_6115518
Laurens vertelt nu aan Bram zijn eigen dilemma van een paar weken geleden , waarbij hij doet voorkomen alsof hij toen in eerste instantie alleen voor zichzelf koos om BB op de proef te stellen.

[eigen mening]Men ow men wat een gladjakker is die goser [/eigen mening]

De rust is inmiddels weer teruggekeerd en zowel arm als rijk zijn hun respectievelijke slaapplaatsen aan het herinrichten.

Bram, Dennis en Martijn mopperen nog wat na....

pi_6115539
In de kooi wordt er druk gekletst.
Judith: "dat is het thema van deze BB, mindgames".
Bram: "Je hebt zo'n dik contract getekend, daarom ga ik er niet uit"
Laurens: ik ben voor de keuze gesteld destijds. Ik kies voor mezelf heb ik toen gezegd. Er werd toen op me ingepraat of ik dat wel wilde. En ik heb toen een andere keuze gemaakt. Mus heeft het deze week al gezegd, je wordt gestuurd hier. En daar ben ik het wel mee eens."
Martijn stelt voor om de volgende keer als Marco komt allemaal niet te gaan, dat Marco dan in zijn ééntje staat.

De mannen zijn helemaal uit het lood geslagen. Ondertussen zie ik op het andere streampje de bungalowers aan het schransen aan de bar.
Bram vindt het niet eerlijk en niet terecht.
BB schaadt het vertrouwen volgens Laurens. Het moet eerst maar bezinken en misschien krijgen ze nog wel een uitleg.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 23:22:18 #93
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6115542
Jeanette loopt nog altijd helemaal beduusd rond.
"Schiet mij maar lek jongens", zucht ze. "Ik weet het echt niet meer".

"Ik ga geen medelijden tonen als ik daar zelf morgen ook weer kan zitten", zegt Mustapha tegen iemand. "Wat boeit mij dat nou!"

Buiten zitten Laurens en Dennis wat te kletsen.
"Het is nu voorbij", merkt Laurens op. "Het is nu duidelijk dat we niets hoeven.... je hoeft hier dus niets!"
"Stel je nou voor dat Borsato wél komt", zegt Martijn. "En wij zeggen dan met z'n allen dat we niet gaan.... Dan staat hij daar dus echt in z'n uppie... "
"Wat nou als er een artiest komt en 7 mensen zeggen dat ze niet gaan omdat die 6 uit de bunker niet mee kunnen!", herhaalt Laurens de zin van Martijn. "Dat kan toch niet! Maar ja... we hebben hier ook weer van geleerd!"
"Ik kan me voorstellen dat Bram zei dat hij echt op het punt stond om weg te gaan omdat hij hier geen zin aan heeft!", zegt Martijn.
"Ik heb maar MAVO"" , zegt Bram kwaad.. "maar dit botst gewoon in mijn kop"
"Big Brother schaadt het vertrouwen", meent Laurens. "Hoe kun je nu nog weten wat waar is! Ik vind dit zo belachelijk... echt! Misschien krijgen we ooit nog een uitleg hierover!"
(Bram is echt pissed over deze actie van BB en vindt dat hij zeer vals is behandeld)

pi_6115551
23.07 Jeanette : Ik snap het ook echt allemaal niet meer. Jeanette tegen Mustapha die ik niet versta : Jij had het ook niet prettig gevonden als het op deze manier was gegaan.

Stream 5

23.10 Dennis heeft in de dagboekkamer gevraagd of een tandenborstel van hem naar de bunker mag. Margriet gaat het regelen. Jeanette : Ben je blij sukkel ? Mustapha ? Ting : Wat is er met Moes aan de hand ? Ik weet niet waar het over gaat. Stefan vertelt Dennis dat er kleren van hem verdwenen zijn. Stefan : Ik zie er compleet anders uit. Ik heb nooit donkerblauw aan.

23.13 Stream naar buiten. Laurens : BB neemt een risico. Ik vind het geen keus. Vriendschap kan je niet bepalen. Judith : Wat is de bedoeling van het programma ? Het is een mindgame. Dennis : Er is net tegen mij gezegd, we zitten niet tien dagen hier. Martijn zegt dat als je weg wilt je nog 24 uur moet wachten. Laurens : Dat houdt mij niet tegen. Dat boeit me geen zak. Laurens vertelt dat hij bij het cafédilemma in eerste instantie voor zichzelf heeft gekozen. Judith : Ik heb een andere mening en dat blijft zo. Ik ga lekker naar binnen. Laurens zegt dat hij destijds overtuigd is door BB. Laurens : Het wordt gestuurd hier. Ik vind het niet de juiste manier hoe het (nu) gegaan is. De bewoners bespreken of ze de volgende keer moeten zeggen dat ze niet naar het café gaat. Dennis : Ik heb een mening en die kan ik niet uiten omdat iedereen zegt, je weet niet wat er de vorige keer gebeurd is.

23.19 Martijn : Ik doe het netjes volgens de regels. Doe zoals het staat en Daniela zou het wel begrijpen na zeven dagen. Laurens : Nogmaals, wat hier gebeurd is is niet eerlijk en terecht. BB schaadt het vertrouwen. Wat moet je nou geloven wat waar is ? Serieus, ik vind het zo belachelijk. Het moet eerst bezinken, misschien krijgen we nog wel een keer een uitleg.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 23:29:40 #95
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6115654
"Het is niet aan BB om dit te bepalen", zegt Laurens nog maar eens een keer.
Martijn begint over wat echte vrienden zijn en hoeveel echte vrienden je hebt.
"Het zal voor ons wel een raadsel zijn!"
"Je moet vanaf nu gewoon tien keer nadenken voordat je wat doet!", zegt Laurens.
"Ik moest het meteen al geheim houden toen ik die kamer uitliep", zegt Bram. "Dus ik had op dat moment blijkbaar ook al een keuze! De confrontatie was al aangegaan toen ik op dat moment niets zei. Hoe dan ook, we hadden dus altijd verloren! Het gaat dus echt helemaal nergens over. Het is allemaal waardeloos. Had ons dan meteen naar deze kant laten gaan.... Waardeloos!!!!"
De mannen gaan naar binnen.
In de slaapkamer zit Jeanette alleen op bed (opname van ver weg).

In de woonkamer van de bunker vertelt Bram zijn verhaal nog een keer. Hij is echt kwaad. Opnieuw dus het verhaal dat de confrontatie al was aangegaan op het moment dat hij de dbk uitliep en niets zei!
"Maar ze heeft je nooit voor de keuze gesteld?", vraagt Margriet!
"Nee!", antwoordt Bram. "En je gaat toch voor het winnende lot... het gaat toch allemaal om winnen hier! Je weet ook niet meer, dus je doet gewoon wat je wordt opgedragen..."
"Feit is dat je zowiezo hierheen had gemoeten", zegt Martijn. "Maar ze hebben het zo gedaan omdat dat leukere beelden oplevert!" (hij heeft helemaal gelijk!)

vrijdag 4 oktober 2002 @ 23:33:51 #96
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6115712
De bewoners zitten in een cirkel bij het hek.
"Dit is echt droevig", concludeert Margriet.
"Als je voor iemand de bunker ingaat dan is dat opofferend gedrag en dat is dan ook weer niet goed", valt Judith haar in de rede. "Het is gewoon nooit goed, wat je ook doet!"

Nu moet Bram naar de dbk komen!

pi_6115722
Laurens: "Het is niet aan BB om te bepalen of je vrienden bent. Het zal misschien voor ons wel een raadsel blijven."
Bram blijft zich opwinden dat het allemaal niet eerlijk is. Hij begint in de kooi en vervolgt zijn tirade binnen. (sjongejonge, die jongen neemt het zwaar op. Het is mij nog steeds niet duidelijk of het nou een dilemma voor Bram was of een confrontatie voor de hele groep.)

Er is nou een kringgesprek gaande om het hek. Als je niet beter wist zou je denken dat ze aan het zakdoekje leggen zijn.

Margriet: "Ging er niemand tegen in?"
Daan mocht dus kiezen of zij wel of niet meeging naar de bunker.
Margriet had dan voor de bungalow gekozen. Dan had ze voor zichzelf gekozen.
Judith heeft het dus allemaal verkeerd begrepen. Gelukkig dat Daan meegegaan is naar de bunker. Daardoor snapt ze dat ze het beste met haar voorhadden. (yeah right)

pi_6115825
bb maakt het dus wel uit wie de bunker in gaat want als ze niet naar het cafe gegaan waren hadden ze 10 dagen in bunker gezeten,dus wat valt er te kiezen.
Bram moet nu naar de dkb,ze hebben het nu over of ze een keus hadden.
Maar ze begrijpen het dus niet,en ik eerlijk gezegt ook niet.
nou worden de regels voorgelezen door margriet.
maar bram is er erg pissig over nog.
hij vind bb dus niet eerlijk,zoals ze het hebben gedaan.
het ging dus over vriendschap,maar wat is vriendschap in bb.
zo code op bay
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 23:43:56 #99
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6115844
Dat je dus iedere opdracht van BB kunt weigeren is nu even het onderwerp van gesprek. Iedereen is het er over eens dat ze dat niet wisten en dat dat ook niet gedaan is omdat je niet weet wat de consequentie daarvan is.
"Big Brother wil gewoon dat je dit project ziet als het leven!", merkt een van de dames op.
Bram is nog steeds over de rooie en gooit er wat waarschuwing voor BB uit... Dat ze bij meer van dit soort acties eenhele kwaaie aan hem hebben.
"Ik hoop echt dat ik er de volgende keer uitga!", zegt Bram kwaad. "Ik heb eerlijkheid hoog in het vaandel staan... Dit interesseert me nu echt niets meer! Ik heb daar gezeten en het zogenaamd aangenomen! Er is met geen woord over vriendschap gesproken! Ze zei tegen mij 'dit is een confrontatie...niets over vriendschap!"

pi_6115848
Stream 3

23.25 Jeanette zit alleen op een bed in de slaapkamer. Jeanette : Wat een kutspel. Ze heeft haar handen voor haar mond. Jeanette : Wat moet ik hier nou mee ?

Stream 5

23.30 Een aantal bewoners zit in een kring bij het hek het gebeurde te bespreken. Ting : Daantje mocht kiezen of ze bij ons wilde of bij jullie wilde. Margriet : Dan zou ik in de bungalow zijn gebleven. Laurens : Als er zo gehamerd wordt op regels, wie weet dan dat je de keuze hebt een confrontatie niet uit te voeren. Anderen : Dat staat in de regels. Laurens : Er is toch altijd een beloning bij een confrontatie ? Margriet : En het is nu een straf. Laurens : Je krijgt een beloning voor het winnen van een confrontatie, er is geen beloning meer. Margriet : Er staat in het regelboek dat je een confrontatie mag weigeren ?

23.36 Margriet leest in de regels : De aanwijzigingen die door BB worden gegeven moeten worden opgevolgd. Een strijd moet naar behoren worden gespeeld. Bram : BB mag te allen tijde de regels aanpassen. In de dagboekkamer heb ik het vier vijf keer met haar geverifieerd. We hebben een confrontatie waarbij we kunnen winnen of verliezen. Er werd gezegd, Walter kroes is het startsein dat jouw confronatie gaat beginnen. Zij had nog voor een keuzemoment moeten zorgen. Ik hoop echt dat ik er donderdag uit ga. Margriet : Je moet je niet gek laten maken. Bram : Eerlijkheid staat bij mij hoog. Het moet fair blijven. De wijze waarop is belangrijk. Dennis : Heerlijk, ik vind het hier prima. Iemand nog een glaasje water ? Margriet : Ik begrijp het ook niet hoor.

23.40 Judith vraagt of er over vriendschap is gesproken in de dagboekkamer. Bram zegt dat er niet over vriendschap is gesproken. Het geluid valt weg.

pi_6116021
Dennis in de DBK met Hummie:

Dennis, we gaan eens lekker met elkaar praten om wat misverstanden uit de wereld te helpen.
Dennis: "We hebben gekozen om te liegen tegen Daan en ervoor gekozen om een aantal dagen in de bungalow te blijven. Bram heeft de confrontatie aangenomen door de boel te gaan regisseren."
Hummie: Jullie hebben de keuze gehad. Of 10 dagen bunker of liegen. En jullie hebben gekozen voor het liegen.
Dennis: we gaan nu met de billen bloot. Misschien schamen we ons gewoon wel. Ik denk dat Bram dat misschien ook heeft.

Hummie: nou nog iets, ter verdediging van Bram. Het moet hem uitgelegd worden hoe het zit. Er waren talloze momenten dat iédereen had kunnen zeggen, liever de bunker in dan liegen. Als Judith met een huilende Daan op de bank zit en niets zegt, dan is dat haar keuze geweest.

Hummie vraagt of Dennis niet het gevoel had dat hij kon beslissen om niet te liegen.

Dennis antwoord dat hij die keuze absoluut had. Vooral Ting had er erg moeilijk mee. Zij is overgehaald door hem en Bram dat zij in moeilijke momenten dan met Bram of hem kon gaan praten. Niemand had het gevoel we doen het niet. Ze hadden het gevoel dat ze het konden halen. Judith en Ting zijn overgehaald om mee te doen.

Hummie vraagt hem om dat ook tegen de anderen te zeggen.

"Wij hebben Ting overgehaald, we hadden de keuze", zegt hij nog maar eens.

Hummie: "We vellen geen waardeoordeel, maar in de volgorde van rangorde vonden we dit niet de goede keuze."

Hummie is poezelief en bedankt hem nog even dat ze met hem heeft mogen praten.

pi_6116023
Stream 3

23.44 Margriet : Daan, laat je niet door dit soort dingen van de wijs brengen. Probeer er boven te staan. Laat je niet gek maken. Judith zegt dat dit een geestbattle is. Judith : Maar ik weet dat ik zelf goed zit. Margriet : Jullie hebben toch gedaan wat je goed vond, daar moet je trots op zijn. Judith : Ik zou weer hetzelfde doen, ik sta er nog steeds achter, ik denk niet, wat een dommigheid. Margriet : Het zal wel een reden hebben, hoe ga je om met onrecht. Judith (?) : Je had eigenlijk niet willen doen ? Ting : Niet persé.

Stream 5

23.48 Dennis in de dagboekkamer. Hummie : Ook al biedt BB een confrontatie aan, het gaat om een keuze. De keuze was, liegen of vrijwillig tien dagen de bunker in. BB zou de keuze wij willen niet liegen hoger hebben ingeschat. Liegen tegen vrienden doe je niet in de maatschappij. De bewoners hadden een aantal kansen. BB zegt ook, dat de keuze niet gemakkelijk is. Welke keuze je ook maakt, je kunt hem goed motiveren. Daniela heeft de keuze van de bewoners geaccepteerd. BB heeft gemeend de keuze van de bewoners op een abstracter niveau te moeten beoordelen. Er waren tal van momenten de belofte, wij zullen niks zeggen, te doorbreken. Wij zillen liever de bunker in dan Daniela zo verdrietig houden, die keuze is niet gemaakt. Het is altijd zo, de keuze wordt er bij gegeven. Dennis : Bram zegt dat hij in de dagboekkamer geen keuze heeft gekregen. Snapt U dat ? Hummie : Ja. Mag ik je iets vragen. Had je in het café niet het gevoel dat je nog kon kiezen ? Dennis : Ja, Ting zag het namelijk niet zitten tien dagen te liegen.

23.55 Hummie : Wat je nu zegt moet je in de groep brengen. Dennis : We kunnen de hand wel in eigen boezem steken. Drie mensen denken ook wel zo. Twee, of misschien wel drie, denken anders. Wij hebben Ting omgepraat met zijn allen. Hummie : BB heeft geen waarde-oordeel over de keuze die gemaakt is. Het is wel zo dat in de rangorde van de keuze... Zelfs toen jullie het huis in gingen had de keuze nog gemaakt kunnen worden. Dennis : Bram rekent het zich aan dat we nu in de bunker zitten. Wat helemaal niet erg is. Het is niet iemand zijn schuld, het is niet Bram zijn schuld. Hummie : Een moeilijke kennismaking met BB voor jou. Dank je wel Dennis, fijn dat ik met je mocht praten. Dennis verlaat de dagboekkamer.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 23:59:49 #103
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6116026
(het complete gesprek zo ongeveer!)

Dennis gaat de dagboekkamer in om met Hummie te praten!

"Wij gaan even met elkaar praten om wat misverstanden uit de wereld te helpen.", begint Hummie uit de hoogte.
"Ja het gaat helemaal mis", zegt Dennis.
"Wat denk jij ervan?", vraagt ze.
"Ik denk dat wij 2 dingen door elkaar halen... dat zijn de emoties en de gevoelens van Daan en bram ten aanzien van de confrontatie. Wij hebben gekozen.... ook al stond dat er niet... wij hebben gekozen Ik vind wel dat Bram een punt heeft omdat het onduidelijk was toen hij de dbk uitkwam. Ik heb hem gezien in het cafe en hij regisseerde het geheel.. dus heeft hij besloten om te liegen.!"
"Dank je wel...", zegt Hummie "Toch wil BB een objectieve houding hier aannemen. Maar jou analyse kan BB wel volgen. Wij hebben tegen de bewoners gezegd dat bij BB niet alles is wat het lijkt. En ook al biedt BB een confrontatie aan.. het gaat altijd om een keuze...met andere woorden.. als je niet wilt ga je gewoon voor 10 dagen de bunker in. De keuze was liegen.. of vrijwillig 10 dagen de bunker in gaan. BB zou de keuze wij willen niet liegen en gaan de bunker in hoger hebben aangeslagen. Want liegen tegen vrienden doe je niet... daar gaat het om. Dus BB zat stiekem te hopen dat de bewoners dat niet zouden doen!"
"Ik schaam me nu ook dood dat we bij het hek stonden en deden alsof het allemaal zo mooi was enzo... en nu worden we gewoon een beetje ontmaskerd. En Bram omdat hij de eerste was ook...."
"Allereerst vind ik als BB het uitermate sympathiek dat je zo eerlijk bent.", reageert Hummie! "En we geven toe dat de keuze niet makkelijk was.... en Daniela heeft laten zien dat ze de argumenten van haar medebewoners heeft geaccepteerd,. Maar BB heeft gemeend om dit alles op een wat abstrakter niveau te zien. En misschien heerst een beetje de sfeer dat Bram de schuldige is, maar iedere bewoner heeft een envelop gekregen. Toen Judith op de bank zat met een huilende Daniela had ze ook de waarheid kunnen zeggen... maar dat is niet gebeurd! Maar ja.. het is gelopen zoals het gelopen is. De keuze wordt er altijd bijgegeven... "
"Maar Bram wist dus niet dat er een keuze was", valt Dennis haar in de rede. "Daar gaat nu de duscussie ook over!"
"Dat snap ik", zegt Hummie... "maar zou jij in de cafe een keuze hebben gehad om te vragen aan de anderen of ze het wel moesten doen?"
"Ja",zegt Dennis.. "Want Ting had het er ook erg moeilijk mee! Ikzelf had op dat moment ook niet dat we het misschien niet moesten doen... ook om Daniela en ook om niet de bunker in te moeten. Maar wij zeiden tegen Ting dat ze het wel moest doen.... en als ze het moeilijk zou krijgen zou ze naar ons kunnen komen!"
"Begrijp ik dat je zegt dat er ook in het cafe nog een keuze was?"
"Ja", zegt Dennis. "Ook al is het niet uitgesproken, maar er was wel degelijk een keuze."
"Dan denk ik dat het een goede bijdrage zou zijn in de discussie als jij wat je nu zegt ook een beetje in de groep zou willen brengen... en dat je hen duidelijk maakt dat er wel degelijk ook in het cafe nog een keuze is geweest! Bram heeft de keuze gehad maar...."
"Wij zeker ook", zegt Dennis meteen. "Wij wilden Ting nog overhalen!"
"Wij hebben geen waardeoordeel over de keuze", zegt Hummie... "Maar de keuze on niet te liegen tegen iemand die verdriet heeft was wel de beste geweest.... en die keuze hadden jullie ook nog kunnen maken toen je het huis weer in kwam!"
"Bram rekent het zichzelf aan dat we nu in de bunker zitten", zegt Dennis. "Maar wij vinden niet dat het iemand's schuld is! We hebben gewoon de keuze gehad!"
"Dank je wel Dennis... fijn dat ik met je mocht praten!", besluit Hummie

zaterdag 5 oktober 2002 @ 00:11:11 #105
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_6116116
23.20
stream 1
toastende bungalowbewoners. Arthur waardeert zijn medebewoners dat ze em zo geod hebben opgevangen (?)
ze praten door elkaar
geesje vindt alles groot lijken
en denkt dat ze straks stuitert van de drank dus

stream valt weg *#(&^%*^%)&

stream 2
weer de bungalow, iedreen zit nog steeds gezellig aan tafel,
en praat lekker luid door elkaar(waar is quincy?)
ze hebben t over de broek van stafan--iemand anders heeft em aan???is ie em kwijt????of past ie er niet in...oh hij is te mager geworden vor zijn broek geloof ik
margriet klaagt dat zij en de nadere vrouwen (?) helemaal niet afvallen in de bunker
mus relaxt..praat met geesje maar ik hoor ze niet
iemand fluit en ademt in de microfoon( ranzig geluid)
..oh t was de lege slaapkamer en dat geluid is jeanette ze ligt op bed....saai effe terug naar de keuekn

krijg op elke stream jeanette???of klik ik verkeerd..ben zeker net zo blind als quincy
eeeeen bram vertelt nog maar eens een keer t verhaaltje
"t is echt niet zijn schuld...."

ik ben op zoek naar de bungalow....
%@#^#%&$% bb is vooral geinteresseerd in de zuchtende en steunende jeanette..op twee camera's nog wel!
de rest zit bij bram die t verhaal maar weer eens uitlegt(was ie nog nie klaar mee)
martijn vindt t wel spannend deze confrontatie...margriet zegt dat t leuk beeldmateriaal is (door t hek heen)
en ze heeft ook nog egens een schone sloop hangen (vet lekker)

ik hoor margriet overal bovenuit...maar ik zoek geesje..is ze al dronken???
WIL BRAM ZIJN ZENDER CHECKEN

zijn batterij is op zegt ie
volgens lo hadden ze de confrontatie niet kunnen weigeren
maar nu gaan ze zich steeds afvragen wat de consequentie van een opdracht zal zijn (zegt arthur)
volgens judith is t expres niet helder, en gaat t om de discussies(maar daar houdt judith toch zo van?)

we moeten niet aan opofferend gedrag gaan doen zegt ze das geen vriendschap

ze zitten a la scouting jamboree gezellig in een kring om t hek heen (behalve geesje die tipsy met mushi in de keuken hangt--zouden ze een geod gesprek ehbben????)
margreit vraagt zich af waarom de bunkerbewoners geen grote bek hebben terug gegeven, dat zou zij natuurlijkw el hebben gedaan

volgens ting hadden ze tien minuten om t uit te leggen aan daantje. die mocht inderdaad kiezen. judith is blij dat daan voor hen gekozen heeft anders was bb's plan gelukt-->vriendschap verbroken

wie heeft gekozen voor wie? zegt dennis--(oeh hij is geirriteerd) volgens margriet hebben "ze" de bunekrbewoners dus voor daniela gekozen om dr tien dagne in de bungalow te laten blijven, dus dat daan had moeten keizen om in de bungalow te blijven

volgens judith laat daan zien dat ze bb's list begrijpt en is daarom bb's project mislukt en daar is ze zo blij om....

lo vraagt zich af "wie wist dat ej bij een comfrontatie kon weigeren"uit velerlei keeln: t staat in de boeken dat je een keuze hebt"maar volgens margriet heb je geen keuze omdat je niet weet wat t in houdt. nu hebben ze een straf in plaats van een beloning... terwijl ook in tboek staat dat de winnaars een beloning krijgen
Jubitch haalt de "quincy wurgen" metafoor maar weer eens naar boven

wanneer zouden ze zich realiseren dat t meer een dilemma dan confrontatie was. er is iets met batterijen
arthur naar de dbk

nu weten ze weer niet of je een confrointatie mag weigeren..dennis weet t wel"er is een keuze!

ben dit gesprek zat...kijekn wat er elders gebeurt

stream 2

ik hoor dennis oh zelfde gesprek--margriet leets voor dat de confrontatie die niet naar behoren wordt gespeeld wordt verloren en iemadn noemt nog eens de regel dat bb de regels mag veranderen
bram heeft 4 maal geverifieerd met haar (hummie) of de opdracht idd zo was... kortom ze lopen zich zelf nog steeds te vertellen dat t niet hun fout is...

ik wil een ander gesprek

bram wil er nu uit! (oh nee niet weer een) want eerlijkheid heeft hij altijd hoog in t vaandel staan..en een voor de quotes: "als ik dood ga blijf ik eerlijk" hjonegn eptrus zal blij met je zijn...deniis vraagt wie water wil...hij kotm erahcter dat er geen glazen zijn...en neimand begrijtp t

hij zit er uit alsog f hij heeft zitten huilen..margriet merkt fijntjes op dat zij wel heeft gevraag dof ze mocht overleggen..dat was niet in bram opgekomen en nog een vior de quotes: "als jij nu zegt spring dan spring ik"
ik hoor jusdith en probeer weer te switchen

ik zie nu jeanette lopen en iemadn zegt dat er niks in de dbk ligt
beeld staat op een lege buigalow hoor die duscussie op de achtergrond gata nog steeds over t zelfde
iamd met een gele jas loopr door beeld
geloof dat t jeanette is
judith blijft paretn over vriendchappen en ik wor deen beetje misselijk

geesje eet kaas en zit met arthus ind e dbk geen geluid
mus fluit
ik dnek dta ie t allemaal aanstellerij vind daraom was jeanette net pissed op em
de keuken van de bungalow is nu ook leeg
oh nee mus of arthur loopt rond
de stream buuffert en de mensne verswijenen in en uit beeld
jeanette puft
geesje gata weer de keuken in ik hoorde arthur maar verstiond em niet
dennis in de dbk
hummie gaat eens gezellig met hdennis praten om een paar misverstanden uit de werled te helpen... dennis denkt zegt ie dat het ging om d3 emoties en gevoeldnns van bram en daan omtrent de confrontatie
hij zegt dat zij ehbben gekozen om te liegen tegen daan
en minimaal een paar cdagen bungalow???? hin si net nieyue en kan stem nog niet laten gelden....
hij civndt t dvaag en onduidelijk maar si objectiever
@#%@#^#geluid weg
bram maakt een punt dat hij meer had moeten bvragen en dennis vindt dat ei dat dan had moeten doen, en meer had moeten regisseren
bb kan zijn analyse volgen
bb heeft eerde rtegn bram? gezegd dat bij bb niet alle sis wat t lijkt..(hummie slijmt tegn dennis dat er een keuze was: legen om wat voor reden dan ook tegen daniela of vrijweillig 10 dagen de bunekr in--die keuze zou hoger aangeslagen worden...want liegen tegen vrienden doe je niet(hummie paart tegen iemand die t al met haar eens is)
ja wnat volgens dennis heeft iedreen nog 10 minurten staan leigen hoe mooit was dat vindt ie schandelijk..met int ahcterhoofd we doen t voor jou "we worden ontamekserd en we shcamen ons"

steram valt weg...of valt mijn muntje?
oh t is mij n muntje

hoop dat dit versalag ana de norm voldoet kusje!

os sorry maar ik kan echt neit tikken

Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  † In Memoriam † zaterdag 5 oktober 2002 @ 10:51:23 #106
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_6119064
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')